553. leht 705-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 11:39
Postitas OLAVI
Madis Reivik kirjutas: 13 Mär, 2025 20:06 Ma nüüd kirjutan midagi sellist, millele vastuvaidlemine on KEELATUD ja saab nuheldud automaatselt iseenda rahakoti abil :)
... Kolm tundi otsisin viga skeemist, ei tule selle pealegi et UUS juhe ei anna ühendust.
Mõõteriista (ja indikaatori) kasutamise põhitõde on, et enne iga kasutamist tuleb tuleb veenduda kasutatava mõõteriista korrasolekus.
Isegi ehitusmehed objektil võrdlevad perioodiliselt üksteise mõõdulinte, sest ka need ei pruugi piisava täpsusega olla.

Ole õnnelik, et ainult 3 tundi kaotasid, kui inimesed on oma vigade tõttu nädalaid "kotermanni taga ajanud".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 12:00
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 14 Mär, 2025 11:39
Madis Reivik kirjutas: 13 Mär, 2025 20:06 Ma nüüd kirjutan midagi sellist, millele vastuvaidlemine on KEELATUD ja saab nuheldud automaatselt iseenda rahakoti abil :)
... Kolm tundi otsisin viga skeemist, ei tule selle pealegi et UUS juhe ei anna ühendust.
Mõõteriista (ja indikaatori) kasutamise põhitõde on, et enne iga kasutamist tuleb tuleb veenduda kasutatava mõõteriista korrasolekus.
Isegi ehitusmehed objektil võrdlevad perioodiliselt üksteise mõõdulinte, sest ka need ei pruugi piisava täpsusega olla.

Ole õnnelik, et ainult 3 tundi kaotasid, kui inimesed on oma vigade tõttu nädalaid "kotermanni taga ajanud".
Äkki valgustad siis kuidas peab toimuma näiteks Multimeetri korrasoleku kontroll.

Seda et ehituselehitusmehed perioodiliselt oma mõõtelinte võrdlevad, ei tahaks hästi uskuda. Eriti just seda perioodilisuse osa. Mõõtelindi pikkus ajas väga ei muutu. Mõõtelinte on kaks täpsusklassi: 1 ja 2. 2 klass on ebatäpsem

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 12:04
Postitas Some
Minu mõõteriistad käivad kord aastas Metroserdis kontrollis, üks riistapuu kahjuks selline mida meil kalibreerida ei saa, see käib Prantsusmaal ja kalibreerimine võtab ca 2 kuud :(

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:10
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 14 Mär, 2025 12:00 Äkki valgustad siis kuidas peab toimuma näiteks Multimeetri korrasoleku kontroll.
Mul võtab imestusest silme eest mustaks, et kuidas me oma haritusega oleme jõudnud sinnamaani, et kasutajad ei oska kontrollida enda kasutatavaid (mõõte)seadmeid.

Vanasti õpetati juba kutsekoolis, et kuidas enda kasutatavaid mõõteriistu igapäevasel kasutamisel kontrollida ja isegi poemüüja/turukaupleja pidi teadma kuidas tema töövahendit (kaalu) igapäevaselt kontrollida.
Seda et ehituselehitusmehed perioodiliselt oma mõõtelinte võrdlevad, ei tahaks hästi uskuda.
Eriti just seda perioodilisuse osa.
Mõõtelindi pikkus ajas väga ei muutu.
Mõõtelinte on kaks täpsusklassi: 1 ja 2. 2 klass on ebatäpsem
Raamatutarkust nagu oleks aga praktika paistab puudulik olema.
Some kirjutas: 14 Mär, 2025 12:04 Minu mõõteriistad käivad kord aastas Metroserdis kontrollis, üks riistapuu kahjuks selline mida meil kalibreerida ei saa, see käib Prantsusmaal ja kalibreerimine võtab ca 2 kuud :(
Metrosert teostab kalibreerimist ja taatlemist aga igapäevast, mõõteriista kasutamise eelse kontrolli vajadust see ju ei muuda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:16
Postitas Madis Reivik
Hullult tark jutt Olavilt aga päriselus ei peaks olema vajadust kontrollida kas juhtmetel, eriti uutel pakist võetud juhtmetel, on pistik ikka korralikult otsa pressitud.

Mõned asjad võiks riiulist võttes töötada.

Aga tõesti, kui mustus imestusest kaob siis kuidas peaks veenduma et elektriku kohvrist väljavõetud tester näitab võrgupinget õigesti ?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:34
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 14 Mär, 2025 13:10
AMvA kirjutas: 14 Mär, 2025 12:00 Äkki valgustad siis kuidas peab toimuma näiteks Multimeetri korrasoleku kontroll.
Mul võtab imestusest silme eest mustaks, et kuidas me oma haritusega oleme jõudnud sinnamaani, et kasutajad ei oska kontrollida enda kasutatavaid (mõõte)seadmeid.

Vanasti õpetati juba kutsekoolis, et kuidas enda kasutatavaid mõõteriistu igapäevasel kasutamisel kontrollida ja isegi poemüüja/turukaupleja pidi teadma kuidas tema töövahendit (kaalu) igapäevaselt kontrollida.
Sa ära plära niisama, vaid vasta konkreetsele küsimusele.

Muidu hakkab see su vastamata küsimuste arv, millest sa üritad vaikselt kõrvale hiilida juba kahekohalisele numbrile lähenema.

Kuidas ikka selle muutuvsammuga hammasrihmaga lood on?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:46
Postitas slider
Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:51
Postitas manjabes
slider kirjutas: 14 Mär, 2025 13:46 Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.
Aga kui tihti esines sellist juhust, et sama mõõdulint läbis eile võrdluse edukalt, aga täna "kukkus läbi" ning deklareeriti prügikastikaubaks? :write:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:53
Postitas AMvA
manjabes kirjutas: 14 Mär, 2025 13:51
slider kirjutas: 14 Mär, 2025 13:46 Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.
Aga kui tihti esines sellist juhust, et sama mõõdulint läbis eile võrdluse edukalt, aga täna "kukkus läbi" ning deklareeriti prügikastikaubaks? :write:
Mõõdulinte tuleb ikka perioodiliselt kontrollida, nad sunnikud ju venivad :write:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 13:58
Postitas Walter2
slider kirjutas: 14 Mär, 2025 13:46 Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.
Nii on - ISO kehtivusega seoses tulebki oma mõõteseadmeid/joonlauda perioodiliselt käia metroserditamas. Õnneks piisab ühest 1m met.joonlauast ning iga 10a. tagant.
Kui suur on 3m joonlaua korral lubatud hälve?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 14:02
Postitas AMvA
Kusjuures nende 1 klassi täpsusega mõõdulintide tootjaid ongi maaimas vist ainult üks

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 14:04
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: 14 Mär, 2025 13:58
slider kirjutas: 14 Mär, 2025 13:46 Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.
Nii on - ISO kehtivusega seoses tulebki oma mõõteseadmeid/joonlauda perioodiliselt käia metroserditamas. Õnneks piisab ühest 1m met.joonlauast ning iga 10a. tagant.
Kui suur on 3m joonlaua korral lubatud hälve?
1 meetrisest etalonis jääb vist väheks.
Klass 1 mõõdulindi lubatud hälve on 1,1 mm 10 m, ja klass 2 omal vastavalt 2,3 mm 10 m.
1 meetrise etaloni puhul räägiksime millimeetri kümnendikest, mida on raske määrata

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 15:10
Postitas rockrapdude
slider kirjutas: 14 Mär, 2025 13:46 Väike vahemärkus mõõdulintide kohta, ammustel aegadel kui tollane tööandja tegeles ISO9001 taotlemisega siis tekkis kontorisse 3m pikkune metall "joonlaud" ca 1cm paks ja 3cm lai, see oli omakorda Metroseridis pitsati peale saanud. Seal käidigi perioodiliselt mõõdulinte võrdlemas ja lendas neid linte ka prügikasti.
OT

Pitsatiga lüüakse pitser.

/OT

(Võib kustutada, aga emakeelepäeval võiks emakeelt ikka korrektselt kasutada :D)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 15:38
Postitas isakene
Joomajoo, millised täppiselektroonikud kõik kokku kogunenud, vaata ja vingerda. :shock: Nooniused ja metroserdid ja mida kõik veel... :D

Peaks olema elementaarne, et testriga mõõtma asudes keerad alustuseks kontrolliks nupu 200 oomi peale, pistad juhtmed korraks kokku ja vaatad mida näitab. Elementaarne, et kui auto elektrisüsteemi mõõtma lähed, on sul vähemalt kaks voltmeetrit, mille mõlemad korraks samaaegselt ühe ja sama klemmi alla lükkad. Ja igapäevatester on mul see kõige tavalisem kümneeurone ehituspoe hiinakas, millega saab 90% igapäevaasju ära mõõdetud. Tõsiselt ka, millal teil auto kallal viimati üle kümnendiku täpsust vaja läks?

Ja veel üks ülilihtne näide - ükski OBD ei näita ära, kui sul autol on näiteks geneka massijuhtme ots ära oksüdeerunud ja pingelang juhtmes 0,8V... kes on teinud, see teab... :mrgreen:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 14 Mär, 2025 16:20
Postitas slider
kui tihti esines sellist juhust, et sama mõõdulint läbis eile võrdluse edukalt, aga täna "kukkus läbi" ning deklareeriti prügikastikaubaks?
Seda kohustusliku perioodi tõesti ei mäleta ja päevaga muidugi ei juhtu midagi, enamasti läks prügikasti siis kui kvaliteeditehnoloog oma detektiivi tööd tegi. Pingioperaatorid käisid mingi aja tagant ka loomulikult ise kontrollimas.

(emakeele päeva kohta, olgu mulle pitsati kasutamise kohta märkus tempel mällu igaveseks :D)