Re: Jõelaevad Emajõel
Postitatud: 07 Apr, 2017 11:51
Segased viiekümnendad
Tunnistan, et minu jaoks on kõige tundmatum ja segasem periood tosinkond aastat pärast II maailmasõda. Pildimaterjali napib, tolle aja meedia oli jõelaevanduse koha pealt väga fragmentaarne ja kui midagi kirjutati, siis kogu aeg ühtedest- samadest (vähestest) asjadest ja alusest.
Aastaid tagasi riputati üles selline pilt, vahepeal oli aeg ta meilt ära kustutanud Mis asi seal peal on? Ühes Tartu näoraamatus andis keegi asja hästi tundev proua mõni aasta tagasi vastuse ära. Lisan otseviite projektile http://russrivership.ru/public/files/doc1037.pdf
Tegu oli siis küllalt uue laevaga. Veepaiskuriga ja seetõttu väga madala süvisega puksiiralus sai kenasti liikuda Tartust ülesvoolu. Üldiselt on teada, et veel 50-tel mingit kaupa sealtpoolt Tartusse toodi, Ulila turvast kohe kindlasti.
Projekti omapäraks on see, et vajadusel võib olla ka reisilaev 25-30 inimese jaoks. Kas ta Tartus seda funktsiooni täitis, on muidugi küsimärk.
Kuhu suht uus laev kadus, ei tea mitte. Võib-olla pärast seda, kui suur Jõetranspordi Valitsus organisatsiooniliselt laiali löödi, läks Narva jõe ülemjooksule.
Veel üks tundmatu 50-test Soveti seeriaaluste hulgast sellist ei leidnud. Aga puksiiri moodi paistab.
Mõistatus 1951.aastast Paremal pool on kai ääres näha üht valget kogu. Tegemist on üsna selgelt reisilaevaga, ja kui kõrge ruhv ja korsten pole petekad (äkki seisab kõrval veel üks laev), siis on tegu tundmatu reisiaurikuga. Ei olemasolevad „Joala“ ,“Kingissepp“ ega „Pioneer“ , samuti teenistuslaevaks tehtud endine „Uku“ ei klapi kohe mitte. Aga päris reaalseks pean varianti, et see võib olla „Tasuja“ mis just umbes sel ajal aurikust mootorlaevaks ümber ehitati ja mõni aasta hiljem jõetrammina sõitma hakkas. Tema liikumistest aurulaevana pole olnud tegelikult midagi kuulda, mis võib viidata sellele, et hakati ümber ehitama üsna pea pärast Tartusse jõudmist.
Tunnistan, et minu jaoks on kõige tundmatum ja segasem periood tosinkond aastat pärast II maailmasõda. Pildimaterjali napib, tolle aja meedia oli jõelaevanduse koha pealt väga fragmentaarne ja kui midagi kirjutati, siis kogu aeg ühtedest- samadest (vähestest) asjadest ja alusest.
Aastaid tagasi riputati üles selline pilt, vahepeal oli aeg ta meilt ära kustutanud Mis asi seal peal on? Ühes Tartu näoraamatus andis keegi asja hästi tundev proua mõni aasta tagasi vastuse ära. Lisan otseviite projektile http://russrivership.ru/public/files/doc1037.pdf
Tegu oli siis küllalt uue laevaga. Veepaiskuriga ja seetõttu väga madala süvisega puksiiralus sai kenasti liikuda Tartust ülesvoolu. Üldiselt on teada, et veel 50-tel mingit kaupa sealtpoolt Tartusse toodi, Ulila turvast kohe kindlasti.
Projekti omapäraks on see, et vajadusel võib olla ka reisilaev 25-30 inimese jaoks. Kas ta Tartus seda funktsiooni täitis, on muidugi küsimärk.
Kuhu suht uus laev kadus, ei tea mitte. Võib-olla pärast seda, kui suur Jõetranspordi Valitsus organisatsiooniliselt laiali löödi, läks Narva jõe ülemjooksule.
Veel üks tundmatu 50-test Soveti seeriaaluste hulgast sellist ei leidnud. Aga puksiiri moodi paistab.
Mõistatus 1951.aastast Paremal pool on kai ääres näha üht valget kogu. Tegemist on üsna selgelt reisilaevaga, ja kui kõrge ruhv ja korsten pole petekad (äkki seisab kõrval veel üks laev), siis on tegu tundmatu reisiaurikuga. Ei olemasolevad „Joala“ ,“Kingissepp“ ega „Pioneer“ , samuti teenistuslaevaks tehtud endine „Uku“ ei klapi kohe mitte. Aga päris reaalseks pean varianti, et see võib olla „Tasuja“ mis just umbes sel ajal aurikust mootorlaevaks ümber ehitati ja mõni aasta hiljem jõetrammina sõitma hakkas. Tema liikumistest aurulaevana pole olnud tegelikult midagi kuulda, mis võib viidata sellele, et hakati ümber ehitama üsna pea pärast Tartusse jõudmist.