561. leht 1297-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 20:41
Postitas EOD
Borja kirjutas: Padruni kaliibrist jutt või :?:
Ehk täpsustad? :wink:

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 21:32
Postitas Telc
Bondi tulenui tarbis väidetavalt 7,65x17 moona...

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 22:04
Postitas Lemet
Küsimuses oli ju juttu ka Frolovkadest, aga nende kaliiber kõikus ju 32-28-ni... :scratch:

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 22:13
Postitas EOD
On PPK-d toodetud mitmes kaliibris, smuti ka Berdankasid ja Frolovkasid. Enimlevinud vast PPK puhul 7,65 mm ja valvuripüssil 13,3 mm. Tuleb ära? :lol:

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 22:20
Postitas Telc
Krt ei saa ju olla vastus nii lihtne, et 7,65mm= .32

Konks peab ju ka kuskil olema :-D

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 22:46
Postitas EOD
Ei saa jah, aga näed ikka on.
Küsisin neid relvi ühendavat numbrit.
7,65 mm on 0,32 tolli ehk kaliiber .32
Valvuripüssi enimlevinud kaliiber on 32GA. Tähendab, ühest naelast (453,6 g) pliist saab 32 rauaõõne läbimõõduga ümmargust kuuli.
Kaliibri määramise ja tähistamise viis on erinev, kuid number sama. Mäletate vast veel aega, kus ajakirjanikud tõsimeeli kirjutasid, et kurjategija kasutas 38 millimeetrist revolvrit (tegelikult muidugi .38 kaliibrilist ehk 9 mm). :lol:
Borja sai ilmselt esimesena pihta, kuid ei seletanud mõtet tädi Maalile arusaadavalt ära. Telc´i vastus igati õige.

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 23:03
Postitas Telc
Kusjuures see "küsimus ühest numbrist..." ma sain alguses aru, et selle numbri all sa herr 007-t mõtlesidki ja "ühise" teemal numbrite poole ei vaadanud...

aga Beretta oli Bondil esimene taskupüstol, hiljem vahetus see PPK vastu. Raamatutes on tal tihti ka midagi tummisemat, .45 käepärast, kas siis autos või padja all jne.

Re: Viktoriin

Postitatud: 08 Juun, 2012 23:24
Postitas Lemet

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Juun, 2012 2:59
Postitas Tarmo Männard
Küsin taas ühe küsimuse, millele vastust ei tea.
Kas ja kuidas toimib suurtel reisilaineritel veojõureverseerimine? Lendasin lennukiga Hiina ja maandudes on tunda, et lennuk mitte ainult ei pidurda ratastega.....see kõlab isegi minusugusele võhikule liiga rumalalt......vaid mootorite häält kuulates on selge, kuidas nad teevad tohutult tööd.
Ja seda miinusmärgiga.

Aga mingeid plekke-klappe küll mootorite taga ei näha polnud, mis gaase ettepoole suunaksid, nagu sellel "Tornadol".

Kas on nad ära peidetud, või on kasutusel mingi muu kaval nõks.

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Juun, 2012 9:29
Postitas ribikardin
Tarmo Männard kirjutas:Küsin taas ühe küsimuse, millele vastust ei tea.
Kas ja kuidas toimib suurtel reisilaineritel veojõureverseerimine? Lendasin lennukiga Hiina ja maandudes on tunda, et lennuk mitte ainult ei pidurda ratastega.....see kõlab isegi minusugusele võhikule liiga rumalalt......vaid mootorite häält kuulates on selge, kuidas nad teevad tohutult tööd.
Ja seda miinusmärgiga.

Aga mingeid plekke-klappe küll mootorite taga ei näha polnud, mis gaase ettepoole suunaksid, nagu sellel "Tornadol".

Kas on nad ära peidetud, või on kasutusel mingi muu kaval nõks.

Ikka mingi klapi avamisega. Siin on eri mooduseid näha. Lühidalt, põhimõte on kõigil suurtel ventilaatoritel sama, gondlisse tekitatakse ava, mille kaudu ventilaatorilt tulev õhk ette poole suunatakse.
http://www.airliners.net/search/photo.s ... et%2F&ref=

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Juun, 2012 10:05
Postitas uusmario
Pilt
Mootori küljel olevate klappidega töötab reeglina High-Bypass mootori reverser, sest nendes mootorites tekitab esimene kompressorilaba juba päris suure tõukejõu, mille avatava klapiga ette suunata.

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Juun, 2012 10:17
Postitas Kapten Trumm
Boeing 737-l on mingi analoogne süsteem, aknast vaadates on maandumisel juba rajal veeredes näha, kuidas mootori peal mingi luuk avatakse, maandumisglissaadil käib mootor suht väikestel pööretel, aga rajal peale ninaratta maha panekut lükatakse seal mingid luugid lahti ja mootorid pannakse üürgama uuesti.

Viggen oli isenesest lennumasin, mis kukkus tänu mootorile välja Rootsi vajaduste jaoks "natuke liiga suur ja raske", sellest vast ka igasugu ekstraordinaarsed lahendused, sh seesama veojõu suunamine, et pidurdada raskemat lennukit. Kui paljud teist teadsid, et Viggeni saba on kokku klapitav nagu tekilennukitel? Tegelikult on selle põhjuseks vajadus mahutada kõrgem lennuk Drakenile arvestatud angaaridesse (vaadake kui madal on Draken).

Pilt

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Juun, 2012 17:41
Postitas ruger
Pakuks Glock ja noad. Field knife 78 ja Survival knife 81.

Re: Viktoriin

Postitatud: 13 Juun, 2012 23:49
Postitas Telc
Kurja, oleks numbrid natuke teised, pakuks Saabi :)

Saab 91 - lennuk
Saab 92 - auto

Re: Viktoriin

Postitatud: 14 Juun, 2012 7:12
Postitas Lemet
Saab 9-3, 9-2, 9-5...?Pole ju teps mitte militaarne.