Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

sass2401 kirjutas: 01 Apr, 2025 14:30 Ma ei viitsinud su pikka jura lõpuni puurida, kuid sain sealt märksõnad, et mul on olnud VAG.
No joppen puhh, miks sa siis jaurad, kui bemmil on asi veidi teisiti? :google: Auto on piisavalt korras ja sama kaebus on olnud (olen seda lisa maha kodeerinud) ka teistel.
Ma rohkem suga jauramist ei jätka, ei näe mõtet. Kuid edaspidi palve, lisa juurde, et su jama kehtib VAG-i (või veel parem 2000 a 1,1 Polo kohta) kohta ja kogu moos. Proovi kuidagi leppida, et VAG-i iga masin on koos teistest osadest, kui bemm või mersu ja vastavalt sellele on tegu ka hoopis teise asjaga. Kui saad omale selle lisaga bemmi ja vaja maha kirjutada, teen 20 % hinnaalandust. Vb olla siis veendud, et ma tean, millest kirjutan. :wink:
Pole alet vaja, ma oskan seda isegi maha kodeerida ;)
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas 2korda2 »

sass2401 kirjutas: 01 Apr, 2025 14:12 Ma ei osanud sellise kelbase peale neile muud öelda:
Selge, ma loen teil allpool vastusest, et olete ise omale välja mõelnud bürokraatliku jama, mille täitmisega olete isegi hädas. Kui nii, siis äkki oleks valutum tee anda kollektiivne palve minna erru ja lõppeks ka ajuvabadus.
:rip:
Siin on akf asjadest täpselt valepidi aru saanud. Transpordiameti ametnikele on oluliselt lihtsam templit lüüa Euroopa tüübikinnituse saanud lahendustele kui hakata ise mingeid norme looma ja kontrollima. Mingit häda neil olemasoleva süsteemiga pole. Häda on tarbijal, kes tahab tüübikinnitust mitte omavaid lahendusi kasutada.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Igaks juhuks info asjadest, millest jutt ja enamus EU riikides legaalne. Eesti on 1 vähestest punastest või isegi võiks öelda, lilladest laternatest.
https://www.osram.com/ecat/LED%20high%2 ... 1_3574187/
https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... t=/nb-led/

Kusjuures oma jäärapäisusega TrA paneb ka ülevaatajad tanki, sest ilmselgelt neid lampe kasutatakse suht palju (hõõglampe viimasel aja kohtab väga vähe) ja ülevaataja peaks hakkama tegelema täiesti mõistusevastase tegevusega ja nendega masinaid prakeerima. Kui laseb läbi, siis võib jälle ülevaatajal minna kehvasti.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

sass2401 kirjutas: 01 Apr, 2025 19:54 Igaks juhuks info asjadest, millest jutt ja enamus EU riikides legaalne. Eesti on 1 vähestest punastest või isegi võiks öelda, lilladest laternatest.
https://www.osram.com/ecat/LED%20high%2 ... 1_3574187/
https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... t=/nb-led/
Neist led-idest on varem juba räägitud ning anomaalia seisneb selles, et algselt oli Eesti selles nimekirjas olemas (huvitav kelle initsiatiivil ja mis asjaoludel ta sealt kadus?) - kas jättis keegi ametnik õigel ajal midagi tegemata?
viewtopic.php?p=859121
Samas on küsitav kas halogeenlaternas on neid lubatud kasutada kuna led lambi valguselemendi fookus on erinev kui halogeenil - analoogiliselt xenonitega. Kui on lubatud siis vabandan teadmatusest.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 01 Apr, 2025 20:20
sass2401 kirjutas: 01 Apr, 2025 19:54 Igaks juhuks info asjadest, millest jutt ja enamus EU riikides legaalne. Eesti on 1 vähestest punastest või isegi võiks öelda, lilladest laternatest.
https://www.osram.com/ecat/LED%20high%2 ... 1_3574187/
https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... t=/nb-led/
Neist led-idest on varem juba räägitud ning anomaalia seisneb selles, et algselt oli Eesti selles nimekirjas olemas (huvitav kelle initsiatiivil ja mis asjaoludel ta sealt kadus?) - kas jättis keegi ametnik õigel ajal midagi tegemata?
viewtopic.php?p=859121
Samas on küsitav kas halogeenlaternas on neid lubatud kasutada kuna led lambi valguselemendi fookus on erinev kui halogeenil - analoogiliselt xenonitega. Kui on lubatud siis vabandan teadmatusest.
H7 läbis Osrami nimekirjas olevas laternas jälle ülevaatuse puhtalt, sest kui valguslaik ja värvus on õige, pole probleemi.
Kui LED on disainitud spetsiaalselt selle laterna reflektori jaoks, siis on valgusjaotus õige.
(Ka pidurituled on mõistlik punased LED'id panna, sest need süttivad maanteekiirusel 10m varem kui hõõglambid.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Fookuse teema on neil kõigil lahendatud, teisti ei saakski. Lähitulel tuleb lahendada ka valguslaik, ka sellega on ok. Nagu ennist ka ütlesin, et omaduste suhtes võiks siis sõna võtta, kui ka ise proovinud ja/ või hästi kursis. Kui oled sõitnud autoga, milles lähituledes nn tänavalegaalne ja kaugtuledes veel veidi kangem asi, siis tagasi standardi peale lihtsalt keegi ei lähe. Ja kui ülevaatusel korraks kiusatakse, siis käivad tavalised lambid korra sees ära ja rohkem sinna ülevaatuspunkti ei minda. Ülevaatajad on sellega püsti hädas, kui neile öeldakse otse, mul on 10 autot ja sõpradel ka palju ja rohkem meil sinu majja asja ei ole. Sellega seoses mõned rohkem tulesid ei kontrolligi kui et lähitule kõrgus korras, põlevad, midagi ei kriiska ja aidaa. Ehk tankis mis tankis. Mulle on 1 ülevaataja öelnud, et sul on masinal (jutt teisest masinast) sellised tuled, mis mu hallist välja veeremise järel hakkavad elama täiesti oma elu- mis mõtet nende kontrollil üldse on peale selle, et töötavad.
1 lambi promojutt, osalt reklaamloba, mida võiks proovida välja jätta. https://www.osram.com/ecat/NIGHT%20BREA ... 131/#tools
Osramil on neil lampidel karbis kaasas koguni kleepsud, et streetlegal, :).
Kuid viide oli huvitav, tänud.
Ahjaa, igaks juhuks meenutuseks, et omal ajal oli Osram ksenoonlampide vallas pioneeriks. Ka siis oli nendega autobürokraatiaga paras ragistamine, lisaks mõeldi neile välja kohustuslikud survepesurid, millest essugi tolku ei olnud, vaid raiskasid pesulahust ja automaatne kõrgusregulaator.
Tänapäevastel LED- tuledel on pesurite kohustus jälle unustatud (kui just ise ei tellinud juurde).
Pikemat juttu ei taha kirjutada, lõpetan sellega, et teed on juba täis masinaid, mille tuled võiksid meie TrA "keeniustel" põhjustada enneaegse surma läbi ajulühise, kui peaksid neid hakkama liiklusse lubama. https://youtu.be/Zur2KcBOUf4?t=66
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kaasaegsetel moodsatel autodel on lisaks sisevalgustusega "põlevatele triipudele" juba tehasest sisemise valgustusega esi/taga firmamärgid küljes.
Huvitav, et kuidas need, keset kereluuki asuvad lisavalgustid, kehtivate tehnonõuetega kokku sobima on pandud?
Millise markeeringuga peaks olema sisevalgustusega firmamärk?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

See on okei ja ametnik mõtlema ei pea, sest et "tehases paigaldatud".
professional retard
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 01 Apr, 2025 21:09 H7 läbis Osrami nimekirjas olevas laternas jälle ülevaatuse puhtalt, sest kui valguslaik ja värvus on õige, pole probleemi.
Kui LED on disainitud spetsiaalselt selle laterna reflektori jaoks, siis on valgusjaotus õige.
(Ka pidurituled on mõistlik punased LED'id panna, sest need süttivad maanteekiirusel 10m varem kui hõõglambid.)
Kui LED laternaks mitte ehitatud laternas läbis LED pirn ülevaatuse puhtalt, on tegu ülevaataja ebapädevusega. Ehk ülevaataja ei märganud (või "ei märganud"), et sees on valed pirnid (valguse värvuse järgi lihtne eristada) ning ei teostanud valgustutugevuse mõõtmist.

Kuna LED ja Xe valgusallikad on tunduvalt suurema valgusandvusega kui sinna ette nähtud halogeen, siis on sellise laterna valgusjõud tunduvalt suurem ja see hakkab pimestama. LED ka Xe laternate valgusvihk on palju laiem ja see lahendab liigse valgustugevuse probleemi. See, et pannes laternasse LEDi on valguslaik sama, on ju siililegi selge, pannes valgusallika vajalikku fookuspunkti, määrab valguslaiu reflektor ja laterna muster. Lihtsalt palju suurem valgusjõud kontsentreeritakse nõrgema valgusallika jaoks mõeldud alale, mis muudab valgustugevuse suuremaks.

Seepärast ei tohigi neid LED-e toppida halogeenlaternatesse. LED-ile ette nähtud latern on umbes analoogne ksenoonlaternaga, automaatne kõrguse regull jne.

Ja loomulikult hakkavad LED pirnid kitsa valgusvihuga halogeenlaternates palju paremini valgustama. Valgustugevus kitsas vihus on palju suurem ju. Hetke TRAM tehnikaosakonna seisukoht on, et pole ühtegi legaalset pirni, et asendada halogeenlaternas halogeen lihtsalt 1:1 LED-iga. Enamikule LED pirnidele on ka karbile kirjutatud et "for off road use only".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Apr, 2025 8:44
OLAVI kirjutas: 01 Apr, 2025 21:09 H7 läbis Osrami nimekirjas olevas laternas jälle ülevaatuse puhtalt, sest kui valguslaik ja värvus on õige, pole probleemi.
Kui LED on disainitud spetsiaalselt selle laterna reflektori jaoks, siis on valgusjaotus õige.
(Ka pidurituled on mõistlik punased LED'id panna, sest need süttivad maanteekiirusel 10m varem kui hõõglambid.)
Kui LED laternaks mitte ehitatud laternas läbis LED pirn ülevaatuse puhtalt, on tegu ülevaataja ebapädevusega. Ehk ülevaataja ei märganud (või "ei märganud"), et sees on valed pirnid (valguse värvuse järgi lihtne eristada) ning ei teostanud valgustutugevuse mõõtmist.

Kuna LED ja Xe valgusallikad on tunduvalt suurema valgusandvusega kui sinna ette nähtud halogeen, siis on sellise laterna valgusjõud tunduvalt suurem ja see hakkab pimestama. LED ka Xe laternate valgusvihk on palju laiem ja see lahendab liigse valgustugevuse probleemi. See, et pannes laternasse LEDi on valguslaik sama, on ju siililegi selge, pannes valgusallika vajalikku fookuspunkti, määrab valguslaiu reflektor ja laterna muster. Lihtsalt palju suurem valgusjõud kontsentreeritakse nõrgema valgusallika jaoks mõeldud alale, mis muudab valgustugevuse suuremaks.
Ära aja jama, uuri veidi asja (või loe foorumit hoolikamalt, viimased postitused on kõik sertifitseeritud LED pirnidest).

Kui sa paned OSRAM-i enamuses EU maades sertifitseeritud LED pirni H-tüüpi laterna vastavas sobivustabelis oleva auto laternasse, siis ei ole seal mingit pimestamise probleemi. See, et LED-il on tugevam valgusjõud, ei tähenda automaatselt, et latern hakkab pimestama. Pimestamise vältimiseks ongi lähitulel ette nähtud vastav valguslaik.

TRAM seisukota ei ole mõtet siin esitada. See et need OSRAM-id on Eestis sertifitseerimata on lihtsalt TRAM ametnike laiskus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

WC paberil on ka E-heakskiit, ometi seda laserprinteris ei kasutata.
Loomulikult pimestavad. Isegi kui paned halogeenlaternasse sisse võimsama halogeeni, nt 100/80W, hakkab see pimestama (lähituledele vastu sõites on tunne, et vastusõitja sõidab kaugtuledega) ja valgustugevuse mõõtmisel hüppab valgusjõud tugevalt üle skaala.

Muide, samal 100W halogeenil on ka E-heakskiit olemas, kuid märkusega, et "for off road use".

Ma muide proovisin, panin XC70 halogeenlaternatesse sisse Automaailma letis saada olevad H7 LED-id ja proovisõidul Paldiski ja Keila vahel ei leidunud autot, mis poleks mulle tulesid vilgutanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Apr, 2025 9:15 WC paberil on ka E-heakskiit, ometi seda laserprinteris ei kasutata.
Loomulikult pimestavad. Isegi kui paned halogeenlaternasse sisse võimsama halogeeni, nt 100/80W, hakkab see pimestama (lähituledele vastu sõites on tunne, et vastusõitja sõidab kaugtuledega) ja valgustugevuse mõõtmisel hüppab valgusjõud tugevalt üle skaala.

Muide, samal 100W halogeenil on ka E-heakskiit olemas, kuid märkusega, et "for off road use".
Ära aja tõesti rumalat juttu.

Näita mulle seda 100W halogeeni, millel on E-tähis olemas.
Ma muide proovisin, panin XC70 halogeenlaternatesse sisse Automaailma letis saada olevad H7 LED-id ja proovisõidul Paldiski ja Keila vahel ei leidunud autot, mis poleks mulle tulesid vilgutanud.
Ja saa ükskord aru (see ei ole nii raske), et me räägime OSRAM sertifitseeritud LED pirnidest, mida Eestis ei müüda. See, et sa Automaailmas midagi ostsid, ei tähenda absoluutselt mitte midagi.
Puust ette ja punaseks: https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... /ledcheck/, https://www.osram.de/am/night-breaker-led/index.jsp
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Apr, 2025 8:44 Kui LED laternaks mitte ehitatud laternas läbis LED pirn ülevaatuse puhtalt, on tegu ülevaataja ebapädevusega. Ehk ülevaataja ei märganud (või "ei märganud"), et sees on valed pirnid (valguse värvuse järgi lihtne eristada) ning ei teostanud valgustutugevuse mõõtmist.
Millise määruse sätte ja metoodika järgi teostab valgustugevuse mõõtmist? Sa oled nii kategooriliselt "pädev", et peaksid andma selged vastused. :write:
Kapten Trumm kirjutas: 02 Apr, 2025 9:15 Ma muide proovisin, panin XC70 halogeenlaternatesse sisse Automaailma letis saada olevad H7 LED-id ja proovisõidul Paldiski ja Keila vahel ei leidunud autot, mis poleks mulle tulesid vilgutanud.
Saan aru, et huvi on, aga selget ja teadlikku tegevuskava pole. Eespool olid Osrami sobilike lampide nimekirjad.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kontrollitakse vaatluse ja luksmeetriga, kui ülevaatajale tundub, et tuled on liiga eredad, siis toob tagarumist seadme ja kontrollib. Olen ise seda kogenud katsel 100W pirnidega ülevaatust läbida. Tuleneb see praegu hulgast EC määrustest. Ja see, et kui laternates on halogeenide asemel leedid (või ksenoonid), on väga lihtsalt silmaga eristatav.
Eespool olid Osrami sobilike lampide nimekirjad.
Need on kahjuks täna sama illegaalsed kui noname Poola pirnid, mida meil müüakse. Neid Osrami pirne ei müüda meil poes lihtsalt seepärast, et nende hind on selline, et keegi neid ei ostaks. Võibolla need "päris" Osrami pirnid pimestavad vähem (on vähema valgusjõuga).

Ülevaataja, kelle juures mina käin, ütles, et nende suurendatud valgusjõuga kõrgetemperatuuriliste halogeenide puhul (Night Breaker, Cool Blue jne) pidi see valgusjõud tegelikult seal piiri peal kõikuma. Aga noh, säästlikule on olemas ka madala temperatuuriga Longlife pirnid, mis näitavad sellist kusekollast valgust. :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Apr, 2025 13:56 Kontrollitakse vaatluse ja luksmeetriga, kui ülevaatajale tundub, et tuled on liiga eredad, siis toob tagarumist seadme ja kontrollib. Olen ise seda kogenud katsel 100W pirnidega ülevaatust läbida. Tuleneb see praegu hulgast EC määrustest. Ja see, et kui laternates on halogeenide asemel leedid (või ksenoonid), on väga lihtsalt silmaga eristatav.
Kui auto tulede valgustugevus on reguleeritud EU määrusega, siis peab see kirjas olema ka meie sõidukitele esitavates tehnonõuetes. Seega paluks vihjet konkreetsele punktile. Muidu läheb see jutt juba sarnaseks ühe teise O tähega algava foorumikülastaja jutuga.
Need on kahjuks täna sama illegaalsed kui noname Poola pirnid, mida meil müüakse. Neid Osrami pirne ei müüda meil poes lihtsalt seepärast, et nende hind on selline, et keegi neid ei ostaks. Võibolla need "päris" Osrami pirnid pimestavad vähem (on vähema valgusjõuga).
Need on kahjuks illegaalsed just Eestis meie TRA ametnika laiskuse tõttu ja sellepärast neid ka ei müüda, aga mitte hinna pärast. Sellepärast OSRAM neid Eestisse ei tarni, järgi küsitud. Ebays või mõnest suuremast veebipoest (mitte Temust või Aliexpressist) võid neid aga vabalt osta.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist