Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma üritaks ka võimalikult külmalt seda teha, sest mida rohkem kuumutad, seda rohkem rikud seda tsingikihti ja seda kiiremini muutub see vana võru laadseks. Olen näinud, kuidas neid võrusid kuumutatakse gaasipõletiga. Muidugi mida kuumem, seda suuremaks see võru muutub ja seda lihtsamalt läheb see oma kohale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Standartne paigaldustemperatuur näiteks tavalise kuul- või rull-laagri jaoks on 120-130C. Väga edukalt saab toimetada tavalise gaasilambiga ettevaatlikult distantsilt soojendades, kiirustada ei tohi. Temperatuuri mõõtmiseks on tavaline odav kontaktivaba termomeeter, suuremaid detaile mõõdad otse, väiksemaid on hea mingis paksemas plekk-karbis soojendada ja mõõta.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 10 Apr, 2025 19:50 Ma üritaks ka võimalikult külmalt seda teha, sest mida rohkem kuumutad, seda rohkem rikud seda tsingikihti ja seda kiiremini muutub see vana võru laadseks. Olen näinud, kuidas neid võrusid kuumutatakse gaasipõletiga. Muidugi mida kuumem, seda suuremaks see võru muutub ja seda lihtsamalt läheb see oma kohale.
Magnetit ei tohi kuumutada üle kriitilise punkti, sest siis lahkuvad magneetilised omadused.
Gaasilambiga ebaühtlaselt kuumutades võib kaduda mõnest sektorist magnet ja ABS ikka tööle ei hakka.
Neodüüm magneti Curie punkt on ca +300C, mille juures magnetism kaob täielikult.
Rõngast kuumutada saab ka tavalise elektripliidi praeahjus ja sellise ahju temperatuuristabiilsuse käitumise omapärast kirjeldasin kovidi maskide steriliseerimise teemas.
Pärast võru paigaldust kontrollitakse magnetvõru magnetvoogu muidu spets indikaatoriga aga impulsijada pidevust saab kontrollida ka "odava" 10eur testriga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

OLAVI kirjutas: 10 Apr, 2025 21:16 Magnetit ei tohi kuumutada üle kriitilise punkti, sest siis lahkuvad magneetilised omadused.
Gaasilambiga ebaühtlaselt kuumutades võib kaduda mõnest sektorist magnet ja ABS ikka tööle ei hakka.
Neodüüm magneti Curie punkt on ca +300C, mille juures magnetism kaob täielikult.
Rõngast kuumutada saab ka tavalise elektripliidi praeahjus ja sellise ahju temperatuuristabiilsuse käitumise omapärast kirjeldasin kovidi maskide steriliseerimise teemas.
Pärast võru paigaldust kontrollitakse magnetvõru magnetvoogu muidu spets indikaatoriga aga impulsijada pidevust saab kontrollida ka "odava" 10eur testriga.
Getzil peaks olema tavaline terasest magnetiteta hammasvöö.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Madis Reivik kirjutas: 10 Apr, 2025 19:28 200 kraadi saab koduses praeahjus.
Vana 1-auguga el.pliit mul sellisteks asjadeks. Praeahju kasutamine võib päädida samasuguse reaktsiooniga direktori poolt nagu ilukilpide pesemine nõudepesumasinas. :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

isakene kirjutas: 10 Apr, 2025 23:14
OLAVI kirjutas: 10 Apr, 2025 21:16 Magnetit ei tohi kuumutada üle kriitilise punkti, sest siis lahkuvad magneetilised omadused.
Gaasilambiga ebaühtlaselt kuumutades võib kaduda mõnest sektorist magnet ja ABS ikka tööle ei hakka.
Neodüüm magneti Curie punkt on ca +300C, mille juures magnetism kaob täielikult.
Rõngast kuumutada saab ka tavalise elektripliidi praeahjus ja sellise ahju temperatuuristabiilsuse käitumise omapärast kirjeldasin kovidi maskide steriliseerimise teemas.
Pärast võru paigaldust kontrollitakse magnetvõru magnetvoogu muidu spets indikaatoriga aga impulsijada pidevust saab kontrollida ka "odava" 10eur testriga.
Getzil peaks olema tavaline terasest magnetiteta hammasvöö.
Korrektne
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Vana maha, alt rooste ära ja tihti on pärast seda uuega selline lugu, et kukub ise paika. Ehk tõenäoliselt tuleb roosteaugud ära silikoonitada ja siis uus võru paika vajutada. Mõni tund seista lasta jne. Kõik kuumutamised jms alkeemia- täiesti mõttetu jutt antud kontekstis. Kui vaja pressida, siis läbi sobiliku läbimõõduga võru.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enamikel ABS võrudel pole mingeid magneetilisi omadusi. Vähemalt taolist pole ma seni näinud.
Küll aga võib tähendada seda, et neid võrusid hakati kuskil 2000ndate paiku tegema suvalisest sodist, mistõttu need roostetavad ja lagunevad nagu lehttaigen. Näiteks 2000 a Volvo peale pandud esimesed võrud on juba korra vahetatud, läbisõidul alla 300 tkm, seejuures sellest umbes pool kulges soolavabas riigis (mis tähendab, et meie soolas kestsid nad umbes 150 tkm). Ja auto all olevad võrud on praegu suht roostekäkid, mis tähendab, et varsti tuleb jälle vahetada.

Huvitav on seejuures see, et Volvol. kui võru on lõhki, ABS tuld see põlema ei pane, kuid näiteks tänavanurgapööretel (kus rataste kiirus palju erineb) hakkab ABS iseenesest tööle (ilma pidurile vajutamata).

Kogu see põhjaaluste liikuvate osade roostetamine on lausa imekspandav, sest kere poolest on 2000 paiku tehtud Volvod vägagi roostekindlad ja korralikult värvitud. Kõige ägedamalt roostetavad need pulbervärvitud terasvitsad, mis hoiavad bensiinipaaki kere küljes. Peab vist varsti uued ostma.
Seejuures nali naljaks, aga nõukogude autoehituse shedöövril nimega M2141 on samasugused vitsad tehtud roostevabast (ei ole nali).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Apr, 2025 8:41 Enamikel ABS võrudel pole mingeid magneetilisi omadusi. Vähemalt taolist pole ma seni näinud.
Küll aga võib tähendada seda, et neid võrusid hakati kuskil 2000ndate paiku tegema suvalisest sodist, mistõttu need roostetavad ja lagunevad nagu lehttaigen. Näiteks 2000 a Volvo peale pandud esimesed võrud on juba korra vahetatud, läbisõidul alla 300 tkm, seejuures sellest umbes pool kulges soolavabas riigis (mis tähendab, et meie soolas kestsid nad umbes 150 tkm). Ja auto all olevad võrud on praegu suht roostekäkid, mis tähendab, et varsti tuleb jälle vahetada.

Huvitav on seejuures see, et Volvol. kui võru on lõhki, ABS tuld see põlema ei pane, kuid näiteks tänavanurgapööretel (kus rataste kiirus palju erineb) hakkab ABS iseenesest tööle (ilma pidurile vajutamata).

Kogu see põhjaaluste liikuvate osade roostetamine on lausa imekspandav, sest kere poolest on 2000 paiku tehtud Volvod vägagi roostekindlad ja korralikult värvitud. Kõige ägedamalt roostetavad need pulbervärvitud terasvitsad, mis hoiavad bensiinipaaki kere küljes. Peab vist varsti uued ostma.
Seejuures nali naljaks, aga nõukogude autoehituse shedöövril nimega M2141 on samasugused vitsad tehtud roostevabast (ei ole nali).
Uuematel autodel on kõigil võrud magnetitega. Või õigemini eraldi võrusid enam ei ole ja magnetid on rattalaagri rummu sisse ehitatud
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Näiteks 2019 Transiti abs hammasvöö pragu andis igasugu erinevaid häireid nagu veojõud, abs, parkimis andurid, avariiennetus radar, märgistart, püsikiirus.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

ABS magneetilise andurivõru "testkaart":
https://www.amazon.com/ATE-760130-Magne ... B003VXPHW4
Kommentaarides kasutajate tekstid ja pildid vigastest laagritest:
Pilt
Kuidas kasutada: https://www.youtube.com/watch?v=RqSQOKg ... el=MEYLETV

Ei olegi väga kallis ja aitab vältida praagi paigaldamist: https://www.google.com/search?q=ATE+03. ... s-wiz-serp
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Volvo V70 P2 elektrilistest iseärasustest. Kui autol hakkavad ükshaaval "ära kaduma" mingid tagaotsa elektritarbijad, nt pidurituled, tagurdustuled jne,
siis 95% kindlusega on viga pagasnikus (tavaliselt vasakul) polstri taga asuvas releede ja kaitsmete karbis. Seal on terve pinu selliseid kustukummi suurusi releesid, mis siis koormamise järjekorras mingis vanuses kõigepealt veits nöögivad ja siis saba annavad.

Õnneks pole need eriti kallid, lihtsalt vahetus nõuab vähe nikerdamist, sest selle kaitsmekarbi polstri tagant tervena kätte saamine (ja tagasi panek) eeldab pagasnikupolstri eemaldamist.

Kõige levinum ja legendaarsem probleem on ära kaduvad pidurituled, seejuures armatuuri mingeid hoiatus ei tule! Esinduse varuosaletist saab originaalse ühe suure relee asemele kaks väiksemat (kas äkki 35 eurot) ja asi korras. Muud releed, mis lülitavad ühekaupa midagi, näiteks tagurdustulede oma (mis ikaldub järgmisena) maksis täna hommikuse seisuga esinduse letis 12 eurot tükk, seega kui korra lahti võtate, on mõttekas kõik ära vahetada. 5 jalaga releed.

Piduritulete relee sümptomiteks on ära kaduvad põhi pidurituled, kuid lisapidurituli töötab edasi. See on sellest, et viimasel pole releed, kuna LED tuli võtab üsna vähe voolu. Kontrolliks tõmmakse välja mõni vähe kasutatav relee (nt haagise udutuled vms, mida eriti ei kasutata) ja pange kahtlase asemele, kui asjad hakkavad tööle, on relee viga.

Neid pisireleesid tundub olevat mõttekas esindusest osta, sest ma suutsin ebayst leida Boschi releesid 25 eurot tükist, kuid esinduses pakuti kohe 12-ga.

Mis relee mida teeb, selle kohta leiab skeeme netist üsna vabalt, vähemalt mina leidsin.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemmikas »

Mõnedele siis natuke harimiseks.
Siin teemas räägib kiirendusvõistlustest, kus muidu kasutati vana 3-st automaati, nüüd kasutavad 8-st automaati.
Just nimelt toob välja need samad pikad käigud, mis minagi, et pöörded kukuvad liiga alla järgmise käiguga 3-sel automaadil, lisaks on usee uuem 8-ne automaat ka kiirema käiguvahetusega.
Panen selle siia lihtsalt mõnede harimiseks mootorite ja kiirenduse ning ülekannete teemal, ega ma arvagi, et kõik aru saavad, aga vähemalt annan võimaluse õppida autondust.
Minu kogemused ja teadmised on omandatud pikemaajaliselt, kuid see video paneb lihtsalt nii hästi täppi, see on sellepärast hea õppematerjal.

https://youtu.be/tl6nkBvlHwo
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Minu kogemused ja teadmised on omandatud pikemaajaliselt...


Kus sa siis kogemusi ja teadmisi omandanud oled? Millise autospordiga tegelenud oled? Mitmeid käigukaste ja autosid ehitanud? Käinud millises õppeasutuses teooriat omandamas?

Juutuubi haridus. Kõva tase. :lol:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Video juurde ei suudetud isegi 8HP lülituskaarti pista, vaid pandi 6-k oma :mrgreen: https://youtu.be/tl6nkBvlHwo?t=238
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Sander17 ja 2 külalist