F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Billie Flynn'i (F-35 testpiloot) demo eelmise aasta Pariisi Airshowl võrreluduna tema sarnase demoga F-18'ega 1987. aastal:
https://twitter.com/thef35/status/1007678063096631297
Siin tema kommentaarid üldiselt F35 kohta:
https://twitter.com/thef35/status/1007975022059802625
https://twitter.com/thef35/status/1007678063096631297
Siin tema kommentaarid üldiselt F35 kohta:
https://twitter.com/thef35/status/1007975022059802625
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Venelaste väitel on itaallased loobunud F-35 ostmisest.
https://lenta.ru/news/2018/07/07/fu35/
Võimalik, et tegu on reaktsiooniga venelaste endi tõdemusele Su-57st loobumise kohta.
https://lenta.ru/news/2018/07/07/fu35/
Võimalik, et tegu on reaktsiooniga venelaste endi tõdemusele Su-57st loobumise kohta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Itaalia enda meedia väidab, et Kaitseminister väljendas seisukohta, mille järgi täiendavaid F-35 ei osteta. Neid, mis on juba tellitud ei võeta vähemaks. Vene meedia lihtsalt üritab segadust tekitavast esinemisest propagandat toota. Tellimustega on kõik endiselt korras. Isegi populistide hammas ei hakka selle projekti peale.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
1. Järgneva satsi F-35A tükihind kukkus $89 miljoni peale
2. RIAT air show video, mis on esimene Block 3F demo, mis peaks viimaks tähendama 9Gd ja lõdvemate piirangutega pardakompuutrit. Kava pole ise vast teab mis muljetavaldav, aga märksa teravamaid pöördeid võrreldes varasematega on näha küll, eriti lõpupoole.
3. Pratt & Whitney sai praegusele F-35 mootorile (F135) valmis täiendusprojekti vol2 (Growth Option 2)
Vol1, mille juured on igasugu varasemates mootori-efektiivsuse uuringuprojektides ning mis arendati lõpuni välja P&W enda raha eest 2017. aasta keskpaigaks, annab täiendava 5% kütusesäästu ja kuni 10% tõukejõudu (see teeb siis umbes 200kN). Täiendus vol 2 lisab sinna veel olulise voolugenereerimise võime tõusu - piisava 2020ndatel plaanitavate laserite jaoks.
Lühidalt:Põhimõtteliselt homne päev on varnast võtta ~200kN tõukejõuga veidi säästlikum mootor. Ainus põhjus, miks selle kasutuselevõttu pole veel ära otsustatud (lisakulud kasvõi logistilikas on märgatavad, kui võtta kasutusele 2 versiooni) on see, et 2020ndate teises pooles on juba kindlalt plaanis veel revolutsioonilisem ja vingem mootor ...
2. RIAT air show video, mis on esimene Block 3F demo, mis peaks viimaks tähendama 9Gd ja lõdvemate piirangutega pardakompuutrit. Kava pole ise vast teab mis muljetavaldav, aga märksa teravamaid pöördeid võrreldes varasematega on näha küll, eriti lõpupoole.
3. Pratt & Whitney sai praegusele F-35 mootorile (F135) valmis täiendusprojekti vol2 (Growth Option 2)
Vol1, mille juured on igasugu varasemates mootori-efektiivsuse uuringuprojektides ning mis arendati lõpuni välja P&W enda raha eest 2017. aasta keskpaigaks, annab täiendava 5% kütusesäästu ja kuni 10% tõukejõudu (see teeb siis umbes 200kN). Täiendus vol 2 lisab sinna veel olulise voolugenereerimise võime tõusu - piisava 2020ndatel plaanitavate laserite jaoks.
4. Veel huvitavamad on need pikema plaani projektid, millest antud artikkel riivamisi räägib (AETD, AETP) - adaptiivsed mootorid. Tegu on on 6. generatsiooni mootoritega (vastavalt GE XA100 ja P&W XA101), mida on juba arendatud circa 10 aastat ning mis rakendavad mitmeid uusi reaktiivmootori kontspetsioone. Neil mootoritel on nn "kolm juga", ehk kogus õhku mis suunatakse turbiinist mööda (bypass-ratio) muutub pidevalt vastavalt lennurežiimile. See annab väidetavalt vähemalt 25% kokkuhoidu kütusekulus (ja vastavat kasvu lennuulatuses). Mootoritel peaks olema aga ka palju muid täiendusi (ma ise kahtlustan et viidatud maksimaalse tõukejõu numbrid on sihilikult kõvasti alahinnatud):Growth Option 1.0, which was floated with the JPO in 2017, offered 5% fuel reductions and as much as 10% higher thrust. Offered as a cost-neutral upgrade, it was always meant to form part of a longer-term, two-stage improvement road map for the F-35 engine under plans first unveiled by the manufacturer in 2015. However, with the move to combine GO1 and 2 into a more complete enhancement package, Pratt is tailoring the revised proposal to closer match the F-35 upgrade road map recently outlined under the C2D2 continuous improvement strategy.
GO1 builds on core technologies evaluated from 2013 onward using the modified F135 test engine XTE68/LF under the U.S. Navy-sponsored fuel-burn reduction (FBR) program. It also incorporates design improvements developed under the U.S. Air Force-supported component and engine structural assessment research (Caesar), which focused on the F119 engine for the F-22, the predecessor to the F135 powerplant.
Mis on vb põnev on see, et on kindlad plaanid paigaldada võitev mootor F-35'ele 2020ndate teises pooles:“‘Adaptive’ refers to many other elements of the engine as well, not just the third stream. Yes, there is a third stream, but we are also looking at adaptive elements in controls and components inside the engine such as an adaptive turbine.
General Electric võitis selles osas värskelt uue poole-miljardilise hanke oma GE XA100'le.But the new award clarifies that the competing AETP engines — embodied by GE’s XA100 and P&W’s XA101 demonstrators — are focused on a potential bid to re-engine the F-35 in the mid-2020s....
Lühidalt:Põhimõtteliselt homne päev on varnast võtta ~200kN tõukejõuga veidi säästlikum mootor. Ainus põhjus, miks selle kasutuselevõttu pole veel ära otsustatud (lisakulud kasvõi logistilikas on märgatavad, kui võtta kasutusele 2 versiooni) on see, et 2020ndate teises pooles on juba kindlalt plaanis veel revolutsioonilisem ja vingem mootor ...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 saladusi õngitseti läbi kaaperdatud konto
https://www.msn.com/en-nz/news/world/ho ... ar-BBLuASf
https://www.msn.com/en-nz/news/world/ho ... ar-BBLuASf
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Vahepeal juhtus mereväe katsetustel õnnetus (suurim peale 2014. a. mootoripõlengut). Täpsed faktid ilmselt selguvad, aga tankimisel (F-18E pealt F-35Cle) sai viga see "korv" tankimisseadme otsas ja lendas F-35 mootori sissevõttu. Kuna B mudelil on sama tankimissüsteem edukalt kasutusel aastaid (ja ka C mudeli oma testid ammu edukalt läbinud), siis arvatavasti mingi inimlik eksimus.
https://news.usni.org/2018/09/04/f-35c-damaged-36249

https://news.usni.org/2018/09/04/f-35c-damaged-36249
Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:Both fighters were able to land safely – the Super Hornet flew to Naval Air Station Oceana, Va., while the F-35C returned to Lincoln. No injuries were reported and the incident is currently under investigation, Hecht said.
Damage to the F-35C was reported as a Class A mishap – the most serious type for a military aircraft. An incident is classified as Class A when an aircraft suffers more than $2 million in damage, is totally destroyed or involves a serious or fatal injury to the aircrew. The damage to the F-35 was above the $2 million threshold, Hecht said. A new F135 engine for the JSF costs about $14 million, according to the most recent contract award to engine builder Pratt & Whitney.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
(vabandust soovisin lisada eelmisele postitusele, aga kogemata sai tsiteeritud hoopis)
Teisel teemal.
Põnev ülevaade F-35 Sensor Fusion'ist, kuidas see töötab ja mis situatsiooniteadlikust see annab. Tundub et nii Lockheed Martin kui ka USA Õhuvägi on nüüdseks vastava võimekusega rahul (peale aastaid kestnuid probleeme ja kasvuraskuseid):
Keda huvitab vastav avioonika toimimine (populaarteaduslikul tasemel) soovitan terve artikli läbi lugeda, ja ka teisi artikleid samast seeriast:
Teisel teemal.
Põnev ülevaade F-35 Sensor Fusion'ist, kuidas see töötab ja mis situatsiooniteadlikust see annab. Tundub et nii Lockheed Martin kui ka USA Õhuvägi on nüüdseks vastava võimekusega rahul (peale aastaid kestnuid probleeme ja kasvuraskuseid):
Tuletaks võrdluseks meelde, et 4. generatsiooni hävitajate puhul peab piloot erinevate sensorite infot manuaalselt üle vaatama ja ise vastava pildi peas kokku panema.If there are 35 aircraft near an F-35, the infrared sensor might pick up all of the nearby aircraft, but has no way to tell who is friend or foe, just the direction each one is in from heat signals. The electronic warfare systems can pick up 22 of them. Six are within the Doppler radar’s field of view, giving a clear picture of those six.
The F-35 also incorporates data from air- and ground-based allies to help sort out where friends are on the battlefield. Combining the angle or range data from multiple aircraft is especially useful, as the system will automatically triangulate a target’s geolocation from multiple sources who picked it up.
Once of all of that is incorporated, the fusion engine can combine it into one picture of the battlefield that it displays to the pilot, identifying the location and distance of all 35 targets and which are foes. The autonomous sensor manager assigns a percentage to how confident it is in each of its determinations.
At the same time, it’s constantly rechecking each of those determinations and sending its data into the networks for other aircraft to be doing the same thing. One important distinction is that the final map of information it comes up with after all that combination is referred to as Tier 3 data: incorporating everything the F-35 observed as well as everything it received from allies, what Frey calls “rumors.”
What the F-35 sends out to the network is only its Tier 1 data, though, or information it has observed and measured with its own sensors. That way, each jet is only feeding the network with first-hand, reliable information so the others, and the network as a whole, can be the source of new Tier 3 data without being muddied by compounding rumor data that may or may not have been reliable.
Testing shows that this is important, both to create the clearest final information and conclusions: Frey said that blind-firing missiles based on shared target data has been successful in tests. It also lets each machine use the data as it sees fit.
Keda huvitab vastav avioonika toimimine (populaarteaduslikul tasemel) soovitan terve artikli läbi lugeda, ja ka teisi artikleid samast seeriast:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Slaidid Tailhook 2018 Sümboosiumilt:
https://imgur.com/a/1SXHvnH
F-35C osas on päris huvitav, kui palju "kaste" kavatsetakse Block 4 raames välja vahetada ja kui palju neist on EWga seotud:
Vahetuvad nii missiooni-kompuutrite rackid, nende mälumoodulid, see suur kokpiti kuvar + selle pilti kuvavad komponendid. Samuti EW antennid ja kõiksugu lisaseadmed.

Lisaks lähevad vahetusse see 360-kraadi lennukit ümbritsev kaamerasüsteem DAS:

Ning vahetusse läheb ka ninaosas asuv IR süsteem EOTS, mida kasutatakse siis nii IRST kui ka targeting-pod'i otstarbel.
Võrreldes DASiga võimaldab see vaadata kitsamat piirkonda palju detailsemalt (DAS on algupäraselt välja kasvanud F-22 raketituvastuse süsteemist). Lisaks paremale resolutsioonile jm lisatakse SWR ja MWR ja tava-kaamera võimekus:

Läbiv joon nende IR süsteemide uue põlvkonna puhul tundub olevat lisaks kõrgemale resolutsioonile jahutusnõuete vähendamine (ei vaja enam niivõrd eksootilisi temperatuure) millest ka kaalu/hoolduskulude kukkumine.
Kokkuvõttes päris palju riistvarast tahetakse välja vahetada 5 aasta perspektiivis. See tundub olevat suhteliselt sarnane siin 2012-2015 a. tech-refresh 2ele, kus suur osa 2000ndate alguse tehnoloogiat asendati 2010ndate omaga.
https://imgur.com/a/1SXHvnH
F-35C osas on päris huvitav, kui palju "kaste" kavatsetakse Block 4 raames välja vahetada ja kui palju neist on EWga seotud:
Vahetuvad nii missiooni-kompuutrite rackid, nende mälumoodulid, see suur kokpiti kuvar + selle pilti kuvavad komponendid. Samuti EW antennid ja kõiksugu lisaseadmed.

Lisaks lähevad vahetusse see 360-kraadi lennukit ümbritsev kaamerasüsteem DAS:

Ning vahetusse läheb ka ninaosas asuv IR süsteem EOTS, mida kasutatakse siis nii IRST kui ka targeting-pod'i otstarbel.
Võrreldes DASiga võimaldab see vaadata kitsamat piirkonda palju detailsemalt (DAS on algupäraselt välja kasvanud F-22 raketituvastuse süsteemist). Lisaks paremale resolutsioonile jm lisatakse SWR ja MWR ja tava-kaamera võimekus:

Läbiv joon nende IR süsteemide uue põlvkonna puhul tundub olevat lisaks kõrgemale resolutsioonile jahutusnõuete vähendamine (ei vaja enam niivõrd eksootilisi temperatuure) millest ka kaalu/hoolduskulude kukkumine.
Kokkuvõttes päris palju riistvarast tahetakse välja vahetada 5 aasta perspektiivis. See tundub olevat suhteliselt sarnane siin 2012-2015 a. tech-refresh 2ele, kus suur osa 2000ndate alguse tehnoloogiat asendati 2010ndate omaga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Üsna kahtlane, kas selline asi ikka mootorist läbi läheb. Pigem jäi see ventilaatorisse kinni.Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ei tea jah, arvatavasti ei näinud kumbki piloot täpselt vigastuse iseloomu. Muidu vaevalt et dekimaandumist oleks tehtud. Ilmselt asja ulatuse avastas alles mehaanik inspektsioonilKapten Trumm kirjutas:Üsna kahtlane, kas selline asi ikka mootorist läbi läheb. Pigem jäi see ventilaatorisse kinni.Üsna üllatav on see, et F-35 ja maandus tagasi lennukiandjal mitte läheduses oleval varulennuväljal, nagu intsidendis osalenud F-18, olles mootorist läbi lasknud säärase asjanduse:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ega terve seadeldis ei pruukinud mootorisse lennata. Võimalik, et läks ainult see pehme korvi osa, mille seedimisega võiks see isegi hakkama saada.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Käis mootorist läbi, säilitas kuju ja lendas kohusetundlikult F-35 kõrval lennukikandjsle? Tõsiselt?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ei maksa unustada, et F-35 on peale moodsaima tehnika ja toetatud moodsate infosõja vahendite poolt.
Sellest ka "informatsioon", kuidas tankimiskorvid lendavad läbi mootori, lennukid aga lendavad koju tagasi.
Vaja on ju levitada meedias infot erakordse vastupidavuse kohta.
Kui me räägime erakordsest, siis selline on nt Iisraelis juhtunu, kus F-15 lendas ilma ühe tiivata koju.
https://wonderfulengineering.com/this-i ... -one-wing/
Sellest ka "informatsioon", kuidas tankimiskorvid lendavad läbi mootori, lennukid aga lendavad koju tagasi.
Vaja on ju levitada meedias infot erakordse vastupidavuse kohta.
Kui me räägime erakordsest, siis selline on nt Iisraelis juhtunu, kus F-15 lendas ilma ühe tiivata koju.
https://wonderfulengineering.com/this-i ... -one-wing/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Eks seal ole mõeldud ka sellepeale, et iga mootorisse sattunud lind kallist masinat alla ei tooks. On ju need õhu kanalid suht pikkad ja mitte sirged nii,et kas see otsik üldse ventilaatorini jõudis või jäi varem pidama ja seetõttu piloot ei saanudki midagi aru on juba omaette küsimus. Aga imestada pole midagi, sest ju inimesedki mootorisse imetud ja ellu jäänud. https://www.youtube.com/watch?v=v2v1Pgpzp88
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Igatahes mingi jama seal kahtlemata oli, see liigitati Class-A mishap'iks, mis tähendab kulusid üle 2 miljoni $, nii et midagi see mootor ikkagi alla neelas (arvatavasti mingeid tükke antud korvist, nagu mainis uudis). Vaevalt, et kahjud nii suured oleks olnud, kui asi oleks täiel määral kanalisse kinni jäänud. Võrdluseks, tankiva F-18F kulud jäid 50 000 ja 500 000 vahele.Zuslik kirjutas:Eks seal ole mõeldud ka sellepeale, et iga mootorisse sattunud lind kallist masinat alla ei tooks. On ju need õhu kanalid suht pikkad ja mitte sirged nii,et kas see otsik üldse ventilaatorini jõudis või jäi varem pidama ja seetõttu piloot ei saanudki midagi aru on juba omaette küsimus. Aga imestada pole midagi, sest ju inimesedki mootorisse imetud ja ellu jäänud. https://www.youtube.com/watch?v=v2v1Pgpzp88
The F-35C sustained engine damage during the accident when debris from the aerial refueling drogue being trailed by the F/A-18F Super Hornet serving as the tanker aircraft became ingested into the F-35C’s engine. There were no injuries and an official investigation is pending according to U.S. Navy sources.
The damage to the F-35C was categorized as a “Class A Mishap”, the most extensive level of damage for a military aircraft. Class A mishaps occur when an aircraft is completely destroyed, involves a serious injury or fatality or
the aircraft itself sustains more than $2 million in damage.
https://theaviationist.com/2018/09/05/u ... -accident/
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline