Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

vanahalb kirjutas: 30 Apr, 2025 20:16
Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 15:16 ... pakun analüüsimiseks lause akf mart2 lause teisest teemast: Meie NZ platsi uuematel Zil-131-l olid peal tehaseuued 157 mootorid!
Kui küsisin, et "Miks?", siis vastati - lihtsam remontida.

Sellist värdjat pole õnne olnud kohata, aga mingil ajal 70- ndate keskel hakkasid tulema Zil kallurid vana kuuese ridamootoriga (Zahhar), millest siis kibekähku üritati vabaneda. Mootorist, mitte autost. Mu silma riivas see väide lihtsamast remontimisest. Lihtsam- ei tea, sagedasem- kindlasti.
Ei tea konteksti või seda et kus selline NZ plats asus. "Lihtsam remontida" võib tähendada seda et kuskil Taga -Uuralis on lähim mootoriremondi tehas 500 km kaugusel ja seal käib liinitöö nende Zahhari mootoritega....
1) meie valvatav NZ plats asus Kaliningradis.
2) korra nägin Dobrovolski polügonil - 1979.a., kuidas kordusõppuste käigus pandi üles "välitehas" tehnika remondiks -remondipataljon. Õppus oli paar nädalat. Kasutati kahte spetsiaalselt püstitatud ja pesendiga kaetud paralleelset liini: ühele aeti mitmest väeosast toodud zahharikud ja teisel olid gaz-66-d. Tehti NZ hooldust.

"Teadjate" spetsialistidega siin vaidlema ei hakka - kirjutasin mida ise nägin. Ajateenistus 1978-1980.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Minu eesmärk polnudki sinu sõnu kahtluse alla seada vaid just see, mida asjamees sulle ütles. Kuulsusrikkas punaarmees olid kõikvõimalikud paranähtused võimalikud ja kõige tavalisemad ja loomulikumad asjad rangelt keelatud. Ma polnud tankijuht kuid õnnestus "omavoliliselt kasutada". Autojuhile vägagi intuitiivne juhtimine. Mul õnnestus oma teenistusaeg ilma tõeliste ekstreemsusteta mööda saada, millist õnne kõigil kaasaegsetel polnud ja eriti neil, kes võeti siis kui mina koju tulin. Aasta oli siis 1979 ja hea aasta oli 79 (minu jaoks, mitte neile, kes Afganistani saadeti).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 21:43 Sel ajal jagus neid meie Eestimaa autobaasidesse rohkem kui küll. Üritati ruttu kokku jooksutada ja kapremondi V-8 peale saada. Vene kroonus ma "juhtival kohal" polnud aga polgus (tankipolk Siberis T- 62) olid enamasti 131 (mitte Fiat Abarth) Võib olla remrotas olid mõned 157-d mingite spetsiifiliste kongidega. See siis seitsmekümnendate lõpus.
Kas see zahhaari mootorite anomaalia polnud mitte sellest, et NSVL-s oli kombeks igasugu asju valmis saada mõneks suureks tähtpäevaks, NLKP kongressiks või Lenini sünnipäevaks. Kuna antud süsteemi võib edukalt võrrelda sellega, kuidas pigi pitsule tagumikku tuleb sisestada, siis vajadusel pandigi laos olemasolevaid mootoreid peale, et tähtaega täita. Sest õiged polnud valmis (või polnud mootorite tehastki veel).

Nii on tehasest tulenud 51 mootoriga 53-d, Pobeda mootoriga Gaz-21d ja 2101 sisuga 2103-d. "Uue venemaa" ajal vorbiti hulk aastaid teha Kamaze Jaroslavi mootoritega, sest Kamazi mootoritehas põles maani maha.

Muide, 2103 kopika salongiga tehasest on täna üks taga otsitumaid 2103 mudeleid, kuna neid toodeti vist 1500 ja ostjad olid enamasti tehase töölised.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks pilt neile koperatiividele, mis taamal.
Aga vaadake ka autode vähestust. Ütleme, et õhtul olnuks parkimiskohti lõdvalt valida. Mõne maja juures samas on täna seis, et töölt peale 18.00 autoga laekudes polegi vaba kohta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas manjabes »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Mai, 2025 13:17 2103 kopika salongiga tehasest on täna üks taga otsitumaid 2103 mudeleid
Andestatagu mulle mu rumal küsimus, aga miks peaks neid taga otsima? Ma saan aru, et võib-olla museaaliks, aga kui suur siis nende vajadus on? :dont_know:
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Madis Reivik »

Autosid oli vähem aga linnas oli lebra hullem, karbussid ja diiselbussid tekitasid vahel ikka paraja gaasikambri.
Ma väiksest peast ei kannatanud üldse autosõitu, lebra ajas konkreetselt oksele.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas OLAVI »

Magnet kirjutas: 30 Apr, 2025 14:38 Üks pilt neile koperatiividele, mis taamal.
Pilt
See pilt on ajast, kus busside "lõpppeatus" oli juba Anne poe ees ja kulges mööda Räpina maanteed.
Pildil on näha peatuses ootavad inimesed, peatuse silt ja kahe vastupidi sõitva liini busside sõidujäljed asfaldil.
LÕPP ANNE.png
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas OLAVI »

Madis Reivik kirjutas: 05 Mai, 2025 13:53 Autosid oli vähem aga linnas oli lebra hullem, karbussid ja diiselbussid tekitasid vahel ikka paraja gaasikambri.
Ma väiksest peast ei kannatanud üldse autosõitu, lebra ajas konkreetselt oksele.
Eriti tõusudel oli näha, et mida hingad.

Ega tookordki ei olnud neid spetsialiste eriti palju, kes oskasid mootorit häälestada ja kui riigi auto võttiski mõned liitrid rohkem kütust, siis sai juht lihtsalt vähem kütust maha müüa.
Mosse tordikarbi ametlik arvestuslik bensukulu oli 10,5L/100km.

Tänapäevalgi näed, et ilusti taastatud (värvitud) uunikum sõidab aga lõhna järgi saab kaugelt aru, et küttesegu regullimise spetsialisti ei ole leitud.
(Mul peaks olema veel alles mõned karpade reguleerimise kogumik raamatud.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Mai, 2025 13:17 ...Nii on tehasest tulenud 51 mootoriga 53-d, Pobeda mootoriga Gaz-21d ja 2101 sisuga 2103-d. ...
53 sellesse loetelusse hästi ei sobi, sest sama välimusega, kuid kuuesilindrilise Chrysleri-Dodge'i mootoriga (GAZ-11 jne.) mudel GAZ-52 elas täiesti iseseisvat elu, ja enam-vähem sama pikalt kui 53.
Kremli troll.
Zwyx
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Zwyx »

Tänapäevalgi näed, et ilusti taastatud (värvitud) uunikum sõidab aga lõhna järgi saab kaugelt aru, et küttesegu regullimise spetsialisti ei ole leitud.
(Mul peaks olema veel alles mõned karpade reguleerimise kogumik raamatud.)
Veidi teemas välja, aga tänapäeval armastatakse vabaõhuetendustel (nagu olid näiteks "ADA. Rääkimata lugu" või "Kremli ööbikud") mõne antiikse "Volgaga" sõita. Miskipärast on meelde jäänud tohutu bensiinilõhn. Senini mõtlesin, et see spetsiaalselt teatraalse efekti jaoks loodud (kuna teatris on iga pisiasi planeeritud), aga ehk tõesti hoopis mootori seadistamatusega seotud? Polegi erieffekt.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas davidsoniharald »

Reaalsus on, et karburaatormootoriga autod haisevadki oluliselt rohkem, kui kaasaaegne tehnika. Ükskõik kui hästi ka karpat ei timmiks, on nad ikkagi kümneid kordi saastavamad, kui sissepritse süsteemid. Asi ei ole ainult nõukogude tehnika mahajäämuses vaid sama bensiinivingu üle kurtsid ka Ameerika suurlinnade elanikud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

olevtoom kirjutas: 05 Mai, 2025 14:27 53 sellesse loetelusse hästi ei sobi, sest sama välimusega, kuid kuuesilindrilise Chrysleri-Dodge'i mootoriga (GAZ-11 jne.) mudel GAZ-52 elas täiesti iseseisvat elu, ja enam-vähem sama pikalt kui 53.
Sekundeerin. 52 ja 53 arvestus käis mootoripõhiselt. Liikuvad töökojad näiteks olid 80-ndatel enamuses 53 raami ja sildadega, aga kuna ridakuus kapoti all, oli ikkagi GAZ-52 paberite järgi. Omal ka ühe sarnase jäänused siiani aia taga.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
isonts
Liige
Postitusi: 1282
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

manjabes kirjutas: 05 Mai, 2025 13:31
Kapten Trumm kirjutas: 05 Mai, 2025 13:17 2103 kopika salongiga tehasest on täna üks taga otsitumaid 2103 mudeleid
Andestatagu mulle mu rumal küsimus, aga miks peaks neid taga otsima? Ma saan aru, et võib-olla museaaliks, aga kui suur siis nende vajadus on? :dont_know:
vbl samal põhjusel, miks keegi ihaldab vigaselt vermitud münte.
01 sisu on koledam võrreldes 03 sisuga. Ilu muidugi on vaataja silmades.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Ei taha väga kategooriliselt midagi väita, aga minu arust juhtus nii, et pidi välja tulema 53, aga mootoritega läks nii nagu selles riigis tihti läks ja tuli kuuese mootoriga 53F. Ma mäletan seda kuskilt Kolmanda liigi autojuhi õpikust rohkem kui päriselust. Minu meelest olid 52 ported enamasti lühema baasiga ja üldse lühemad. Meie mail olid 53- d minu hinnangul enamus kallurid. Zilidega võis sama värk olla, et Zahhare oli tohutustes kogustes just militaarsetel kaalutluste tehtud ja V- mootorite tootmine ei läinud nii hästi kui plaanitud. Vahetevahel tehti mingeid haruldasi kombinatsioone sõlmedest ja saadi eksootilisi ja vähestele tuttavaid mudeleid. Hiljuti otsisin mööda internetti taga Ungari veoautot 60-, 70 ndatest.( Csepel). Väga vähe leidus andmeid.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Marvin »

davidsoniharald kirjutas: 05 Mai, 2025 14:59 Reaalsus on, et karburaatormootoriga autod haisevadki oluliselt rohkem, kui kaasaaegne tehnika. Ükskõik kui hästi ka karpat ei timmiks, on nad ikkagi kümneid kordi saastavamad, kui sissepritse süsteemid. Asi ei ole ainult nõukogude tehnika mahajäämuses vaid sama bensiinivingu üle kurtsid ka Ameerika suurlinnade elanikud.
Ma keeldun kategooriliselt NLis miskit head nägemast, aga karburaatoril on voorusi küll. Lihtsus, odavus ja (elektriliste) lisadetailide mittevajamine näiteks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist