Anonüümselt edastatakse jah infot, et diil mis laual on on vist Maa loovutamine (NATO?) liikmelisuse eest:
https://x.com/CarloMasala1/status/1841025295786053954
kui saadakse NATOsse oleks vist isegi talutav (kuigi ei usu et Slovakkia, Ungari ja sellised seda iial läbi laseks) kui aga mingid ebamäärased "garantiid", siis ikka täielik häving.
Mingi "Jaapani ja Korea stiilis" lahenduse osas
nõustun Leedu välisminsitriga, et see tundub ikka väga palju viletsam lahendus. Panen siia teises teemas tsiteeritud lõigu tõlke. Joonides alla antud diskussiooni kõige relevantsema osa:
Gabrielius Landsbergis kirjutas:
Idealistid ütlevad, et igasugune agressioon on põhimõtteliselt vastuvõetamatu. Realistid väidavad, et Venemaa on nii tugev, et vastupanu on asjatu ja selle aktsepteerimine on ainus lahendus.
Mina ütlen, et me oleme piisavalt tugevad, et kaitsta oma ideaale, ja vastuhakkamine on kõige realistlikum valik.
Venemaa ründab Ukrainat mitte mingi tajutava ohu, diplomaatilise vaidluse või murtud lubaduse pärast. Venemaa ründab vaid seetõttu, et Kremli arvates on Ukraina nõrgem ja seetõttu rünnatav. Teisisõnu, rünnakud peatuksid, kui Ukraina oleks tugevam.
Me oleme läinud tagasi geopoliitilise võimuvõitluse aegadesse. Rahvusvahelist õigust ja ÜRO põhikirja eiratakse, kirjutades seda üle jõuga. Mea peame selle suundumuse muutmiseks kasvatama ka meie enda jõudu.
Kui Venemaa tajub, et meie toetus ei suuda muuta lahinguvälja dünaamikat (ehk me ei saada piisavalt või kui seame saadetava kasutamisele irratsionaalsed piirangud), siis kutsume me üles [agressiooni] jätkama. Aga kui venelased näevad, et meie toetus ei lõpe kunagi vaid võib isegi suureneda - siis muutub ka nende kalkulatsioon.
Selle mõju ei piirdu üksnes Ukrainaga. Kui meie heidutus Venemaa suhtes on usaldusväärne, võib see muuta ka teiste potentsiaalsete agressorite arvutusi. Nii tugevdame me õigusriigi põhimõtteid, ÜRO põhikirja ja teisi aluspõhimõtteid, mis muudavad maailma turvalisemaks.
Lääne eesmärk peab olema soodsa jõudude tasakaalu säilitamine. Kõige ratsionaalsem viis selle saavutamiseks on säilitada või suurendada relvatarneid, mis tugevdaks Ukraina perpsektiive lahinguväljal lühikeses kuni keskpikas perspektiivis.
Samal ajal tuleb Ukrainale pakkuda kollektiivseid julgeolekugarantiisid, mis oleksid piisavalt usaldusväärsed, et hoida jõudude tasakaalu ka keskmises ja pikas perspektiivis Ukraina kasuks.
Olen korduvalt öelnud, et ilma selge Ukraina võiduta on täiesti kindel, et Venemaa ründab uuesti. Kõik eelmised rünnakud algatati ettekäändel, nii et sarnaseid vabandusi leitakse ka tulevikus, kui Venemaa tunneb et on võimeline vaenutegevuse taasalustama.
Niikaua kuni säilib reaalne oht Venemaa uueks rünnakuks, on [Ukraina] suuremahuline ülesehitamine väga raske. Kümnete miljardite dollarite suuruseid investeeringuid on vaja katta erapankade laenude ja erakindlustuse garantiide abil ning see nõuab prognoositavat stabiilsust.
Stabiilsus mitte ainult ei meelitaks Ukrainasse tagasi investeeringuid, vaid looks ka tingimused, mis on vajalikud selleks, et pagulased saaksid kindlustundega naasta riiki üles ehitama.
Stabiilne poliitiline keskkond on ka ELi tõhusa integreerumise põhiline eeldus. Riikide näited, kes ühinesid ELiga ammu enne NATOga liitumist, ei ole Ukraina suhtes kohaldatavad, sest Ukraina viibib endiselt vahetus ohus.
Mõned kaaluvad Ukraina jaoks kohandatud julgeolekugarantiisid Lõuna-Korea/Jaapani näitel. Kuid selleks, et need oleks usutavad, tuleks nagunii kaasata USA ja teised peamised NATO liikmesriigid. Ilmselt tuleks paigutada Ukrainasse ka mingi alalise kontingent.
Ukraina jaoks oleks artikkel 5 palju kiirem ja praktilisem lahendus kui spetsiaalselne kohandatud leping. Ukraina asub meie kõrvaj ja kasutab juba praegu NATO varustust väga tõhusalt, nii et tegelikult oleks lihtsam neidkohe NATOsse kaasata kui paralleelselt midagi nullist luua.
Ärgem unustagem - Ukrainal on Euroopa suurim ja lahingutes enim karastatud armee. Nad seisavad silmitsi vaenlasega, kelle jaoks NATO loodi. Kui me tahame olla tulevikus Venemaa vastu hästi ette valmistatud, siis oleks targem olla Ukrainaga liidus, kui mitte.
Kokkuvõtteks. Kui me tahame, et Ukraina, Euroopa ja kogu Atlandi-ülene ala oleks kaitstud üha agressiivsema Venemaa eest, peame võtma Ukraina NATO liikmeks, tugevdama oma kaitset ja seeläbi taastama ÜRO põhikirja ja rahvusvahelise õiguse austamise.
NATO loodi rahu tagamiseks Euroopas Moskva-vastase kollektiivse kaitse kaudu. NATO peaks rohkem tegelema sellega, milleks NATO loodi.
Ehk Joonistub vaikselt välja mida Poola, Tšehhi, Balti Riigid (ja ilmselt ka põhjala) soovivad - NATO liikmelisust (arvatavasti vaherahu piiril). Täiesti selgelt joonistub ka välja et Saksamaa ja praegune USA välispoliitiline suund soovivad pigem võimalikult umbmääraseid 1-1 garantiisid, mitte NATO liikmelisust
OT: See kõik omakorda ainult süvendab minus seda usku, et vähemalt
praegused võimu-ringkonnad Saksamaal ja USAs (ja alternatiividest on enamik hullemad) hakkaks ka meie kaitsmisega lehmakauplema. Jah loomulikut ühte teist tehtaks, asi peab olema vähemasti JOKK ning teatavasti on NATO ju kohustatud aitama!
Pessimist minus aga ütleb, et skaalal ühest kümneni, kus:
Jääb see reaktsioon pigem 5-est madalamaks.
Nagu ka Lahesõjas, otsustab siin kõik USA käitumine (keda omakorda saaks ehk nati mõjutada väga resoluutne Poola ja Soome reaktsioon).