582. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 18:32
Postitas Kapten Trumm
Loll jutt.
Normaalses firmas EI SAA lihtsalt suvalisi asju arvele kirjutada, sest siis läheb igasugune laoarvestus ja raamatupidamine sassi. Võib-olla sa oma firmas nii tegid
Pole küll juppide teema päris, aga kuidas "arveid kirjutatakse". Oli mul üks kolleeg, kes sai parema töökoha ühes esinduses, selle letis istuva tööde vastuvõtjana. Oli selline rõõmus ja sõbralik, aga ka väga aus inimene. Ja seal hakkasid tal kohe probleemid, sest ta ei kirjutanud arvetele juurde, mis on meie autoesindustes tavaline praktika.

Igakuisel koosolekul ülemused nöökisid. Et vahetus kestis 8 tundi ja igas vahetuses oli 10 töömeest, siis oleks maksimaalselt, täieliku koormusega võimalik müüa 80 töötundi. Temal umbes nii oligi, aga kõvematel meestel oli päevas neid tunde 150 kuni 200.

Vot sedasi meil neid "arveid kirjutataksegi". Olen sellist "praktikat" näinud pea kõikides esindustes, mille klient meie asutus olnud on. Tegelikult 2,5 tundi kestvale tööle pannakse silma pilgutamata 4-6 tundi, meil on autodel gps-id ju peal, sekundipealt on näha, millal auto töökojast parklasse aeti.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 19:10
Postitas mart2
Siin on natuke teine asi -
Nimelt on iga töö jaoks normatiivne aeg, millega PEAB töö tehtud saama (ka latiino oma manjanaga)! Nagu vanasti NLiidu kütuse kulu normatiiv.
Töökäsule läheb vastav normatiivne aeg. Osavad poisid ja nobenäpud saavad kiiremini tehtud, nagu ka NLiidus sai osa sõite tehtud väiksema kütusekuluga.
Vahe on meistrimehe töötasus või vanasti autojuhi erakanistris. Kui seda ei tule, kaob motivatsioon pingutada ...

Nurgatagustes garaažides, kus sageli "mängitakse" dokumentidega või käib arvestus sularahas, saab tõesti kiiremini, sest raha läheb otse mutri keerajale.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 19:50
Postitas maksipoiss
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Ma sain täna oma traktoril 30 min. hakkama, koos vajalike asjade välja otsimisega :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 21:46
Postitas Sten1111
Viimane kord kui autot ametlikult hooldada lasin...
Viisin siis pereliikme masina hooldusesse. Parasjagu oli ilm selline et võis juba suvekad alla panna. Mõtlesin et ei viitsi ise tungiga jamada ja panin suve rattad pagassi kaasa. Tasakaalu ei soovinud. Mis siis et hoolduse käigus nagunii rattad eemaldatakse oli siiski arvele lisatud 20€ rataste vahetuse eest.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 22:29
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 13:01 ...
Teadmata auto marki mudelit ja esindust, kus see auto käis, siis põhjuseid võib olla mitu.
Esimene on, et tootjal oli tagasikutsumise kampaania. Teostatud kampaaniad arvele ei lähe ja tihti läheb see klientidel ühest kõrvast sisse ja teisest välja, kui neile öeldase, et tehti mingi kampaania.
Teine variant on, et vahetati garantii korras välja. Samamoodi ei lähe see töö arvele. Samas garantii korras väja vahetamiseks oleks pidanud olema kliendi kaebus või rikke märgutuli. Niisama selliseid töid ei tehta.
Ei maksa otsida vabandusi, sest lisaks sellele "markeeritud valmistusajaga detailile" oli sellel masinal ka agregaat, mis ei olnud tehtud tehases ja millel traatkeevituse traadiotsad ripnesid küljes.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Mai, 2025 23:35
Postitas vanahalb
maksipoiss kirjutas: 09 Mai, 2025 19:50
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Ma sain täna oma traktoril 30 min. hakkama, koos vajalike asjade välja otsimisega :)
Laske ikka õlil nõrguda. Muidu jääb osa sisse ja õlivahetaja teeb liitri omale.

Tundide juurdekirjutamisest ei oska midagi arvata. Nagunii ju lepitakse töö hind juba varem kokku. Niimoodi et too siia ja vaatame kaua läheb ma ei hakkakski tellima.
Kui on mingi tunnitabel või varasem kogemus teeb remondimees selle põhjal. Mõnikord läheb kauem , mõnikord saab kiiremini ehk kord on Piibeleht peal ja Vestmann all ja siis jälle vastupidi.
Töökoda mis oma prognoosidega pidevalt mööda paneb läheb lõpuks pankrotti.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 8:00
Postitas maksipoiss
vanahalb kirjutas: 09 Mai, 2025 23:35 Laske ikka õlil nõrguda. Muidu jääb osa sisse ja õlivahetaja teeb liitri omale.
Lasin ikka, tegin vahepeal muid asju ka (multitasking) mida ei arvestanud tööaja hulka endale arvet kirjutades :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 10:51
Postitas OLAVI
vanahalb kirjutas: 09 Mai, 2025 23:35
maksipoiss kirjutas: 09 Mai, 2025 19:50
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Ma sain täna oma traktoril 30 min. hakkama, koos vajalike asjade välja otsimisega :)
Laske ikka õlil nõrguda. Muidu jääb osa sisse ja õlivahetaja teeb liitri omale.
Iga tõstuki töötund maksab ja mida kiiremalt "korgi alla tagasi" saab, siis see on töövõtjale puhas "säästetud raha", eriti tükitööd tegevale remondimehele.
Tavaline õlivahetus on töökojale üks kõige suuremat kasumit toov operatsioon, sest selle teostamise saab usaldada isegi ilma igasuguse kogemuseta õpipoisile.
Sellel põhjusel saab aeglaselt "vaakumiga ülevalt välja imedes" mootorist kätte suurema õlikoguse, kui alt välja lödistades.
Tundide juurdekirjutamisest ei oska midagi arvata. Nagunii ju lepitakse töö hind juba varem kokku. Niimoodi et too siia ja vaatame kaua läheb ma ei hakkakski tellima.
Kui on mingi tunnitabel või varasem kogemus teeb remondimees selle põhjal. Mõnikord läheb kauem , mõnikord saab kiiremini ehk kord on Piibeleht peal ja Vestmann all ja siis jälle vastupidi.
Töökoda mis oma prognoosidega pidevalt mööda paneb läheb lõpuks pankrotti.
Töökojad lähtuvad AutoData andmebaasist, mis annab iga tööoperatsiooni jaoks kuluva aja, kui seda teostatakse tootja nõuete kohaselt (koos kõigi ettenähtud detailide vahetamisega) planeeritud ekspluatatsioonieaga autol.
Kui remonditakse autot, mille planeeritud ekspluatatsiooni iga on ületatud (rooste), siis remondi aeg korrutatakse meistri äranägemisel Tambovi konstandiga.

Kui näiteks hammasrihma vahetusel on tootja juhendi järgi vaja osandada pool esisilda, siis tootja juhendi järgi vahetatakse sama töö käigus ka kõik esisilla kuluosad (kuna nagunii on juba pool silda lahti võetud), mis sisalduvad andmebaasi kohases rihmavahetuse töö ajas ning selle töö varuosade hinnas.
Kui klient raha kokkuhoiuks ei soovi rihma vahetusel oma vana auto sillajuppide vahetamist, siis töömaht on ikka sama ja tööaeg korrutatakse koefitsendiga aga kokku pannakse vanade juppidega.

Osadel autodel tuleb generaatori kättesaamiseks eemaldada ninadetailid (bamper, tuled, radiaatorid, jne.).
Ägedamatel autodel on näiteks starter paigutatud sidurikoja sisse, et kui juba starter vajab remonti, siis eraldatakse käigukast mootorist ja vahetataks samal ajal kõik kuluda võivad osad komplektis.

Näiteks Moskvitsi kapremont oli ette nähtud 100 000km läbimisel ja selle käigus oli ette nähtud vahetada generaatori ja starteri kuluosad (laagerdus, harjad).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 14:51
Postitas AMvA
Sten1111 kirjutas: 09 Mai, 2025 21:46 Viimane kord kui autot ametlikult hooldada lasin...
Viisin siis pereliikme masina hooldusesse. Parasjagu oli ilm selline et võis juba suvekad alla panna. Mõtlesin et ei viitsi ise tungiga jamada ja panin suve rattad pagassi kaasa. Tasakaalu ei soovinud. Mis siis et hoolduse käigus nagunii rattad eemaldatakse oli siiski arvele lisatud 20€ rataste vahetuse eest.
Miks peaks hoolduse käigus rattad ära võtma?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 14:52
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 09 Mai, 2025 22:29
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 13:01 ...
Teadmata auto marki mudelit ja esindust, kus see auto käis, siis põhjuseid võib olla mitu.
Esimene on, et tootjal oli tagasikutsumise kampaania. Teostatud kampaaniad arvele ei lähe ja tihti läheb see klientidel ühest kõrvast sisse ja teisest välja, kui neile öeldase, et tehti mingi kampaania.
Teine variant on, et vahetati garantii korras välja. Samamoodi ei lähe see töö arvele. Samas garantii korras väja vahetamiseks oleks pidanud olema kliendi kaebus või rikke märgutuli. Niisama selliseid töid ei tehta.
Ei maksa otsida vabandusi, sest lisaks sellele "markeeritud valmistusajaga detailile" oli sellel masinal ka agregaat, mis ei olnud tehtud tehases ja millel traatkeevituse traadiotsad ripnesid küljes.
Ja mida sa tahad kõige sellega öelda?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 15:30
Postitas Sten1111
AMvA kirjutas: 10 Mai, 2025 14:51
Sten1111 kirjutas: 09 Mai, 2025 21:46 Viimane kord kui autot ametlikult hooldada lasin...
Viisin siis pereliikme masina hooldusesse. Parasjagu oli ilm selline et võis juba suvekad alla panna. Mõtlesin et ei viitsi ise tungiga jamada ja panin suve rattad pagassi kaasa. Tasakaalu ei soovinud. Mis siis et hoolduse käigus nagunii rattad eemaldatakse oli siiski arvele lisatud 20€ rataste vahetuse eest.
Miks peaks hoolduse käigus rattad ära võtma?
Ega hooldus pole ainult õlivahetus. Meie kliimas peaks ja ongi enamasti ette nähtud hoolduse käigus pidurite kontroll ja puhastus. Toyota puhul vist esimene 15 tuhande hoolduses ei pidanud pidureid näppima.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 16:31
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 10 Mai, 2025 14:52
OLAVI kirjutas: 09 Mai, 2025 22:29
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 13:01 ...
Teadmata auto marki mudelit ja esindust, kus see auto käis, siis põhjuseid võib olla mitu.
Esimene on, et tootjal oli tagasikutsumise kampaania. Teostatud kampaaniad arvele ei lähe ja tihti läheb see klientidel ühest kõrvast sisse ja teisest välja, kui neile öeldase, et tehti mingi kampaania.
Teine variant on, et vahetati garantii korras välja. Samamoodi ei lähe see töö arvele. Samas garantii korras väja vahetamiseks oleks pidanud olema kliendi kaebus või rikke märgutuli. Niisama selliseid töid ei tehta.
Ei maksa otsida vabandusi, sest lisaks sellele "markeeritud valmistusajaga detailile" oli sellel masinal ka agregaat, mis ei olnud tehtud tehases ja millel traatkeevituse traadiotsad ripnesid küljes.
Ja mida sa tahad kõige sellega öelda?
Kui ühe lugemisega ei saa aru, siis loe korduvalt, aeglaselt ja selge häälega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 18:05
Postitas Kapten Trumm
Sten1111 kirjutas: 09 Mai, 2025 21:46 Viimane kord kui autot ametlikult hooldada lasin...
Viisin siis pereliikme masina hooldusesse. Parasjagu oli ilm selline et võis juba suvekad alla panna. Mõtlesin et ei viitsi ise tungiga jamada ja panin suve rattad pagassi kaasa. Tasakaalu ei soovinud. Mis siis et hoolduse käigus nagunii rattad eemaldatakse oli siiski arvele lisatud 20€ rataste vahetuse eest.
Päris esinduse vääriline kirves. Ma olen seni maksnud täisvahetuse eest, sh kõigi nelja ratta alt võtmine, demontaaz, montaaz, tasakaalustamine ja rataste allapanek 45 eurot. Sh lubatud on ka kõrval passimine.

Antud juhul muidugi võidi ka mitte rattaid alt võtta, tuleks vaadata, kui arvel on pidurite hooldus, siis seda muudmoodi teha ei anna (kui se ei piirdu läbi velje kodarate suportile törtsu vaskpasta laskmisega aerosoolpudelist (ka sellist asja on nähtud).

Sattus täna kogemata koristades näppu üks Info Auto arve Volvo ABS võru vahetuse kohta. Võru ise maksis 50 eurot+km. Ma naise autole ostsin selliseid asju Laki Autost umbes 3.50 tükk või nii. Kuskilt peavad need kõrged laed ja tasuta kohv ju tulema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 19:19
Postitas AMvA
Sten1111 kirjutas: 10 Mai, 2025 15:30
AMvA kirjutas: 10 Mai, 2025 14:51
Sten1111 kirjutas: 09 Mai, 2025 21:46 Viimane kord kui autot ametlikult hooldada lasin...
Viisin siis pereliikme masina hooldusesse. Parasjagu oli ilm selline et võis juba suvekad alla panna. Mõtlesin et ei viitsi ise tungiga jamada ja panin suve rattad pagassi kaasa. Tasakaalu ei soovinud. Mis siis et hoolduse käigus nagunii rattad eemaldatakse oli siiski arvele lisatud 20€ rataste vahetuse eest.
Miks peaks hoolduse käigus rattad ära võtma?
Ega hooldus pole ainult õlivahetus. Meie kliimas peaks ja ongi enamasti ette nähtud hoolduse käigus pidurite kontroll ja puhastus. Toyota puhul vist esimene 15 tuhande hoolduses ei pidanud pidureid näppima.
Pidurite kontroll on iga auto hooldus kavas ette nähtud, aga selleks ei pea rattaid ära võtma

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Mai, 2025 19:20
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 10 Mai, 2025 16:31
AMvA kirjutas: 10 Mai, 2025 14:52
OLAVI kirjutas: 09 Mai, 2025 22:29
Ei maksa otsida vabandusi, sest lisaks sellele "markeeritud valmistusajaga detailile" oli sellel masinal ka agregaat, mis ei olnud tehtud tehases ja millel traatkeevituse traadiotsad ripnesid küljes.
Ja mida sa tahad kõige sellega öelda?
Kui ühe lugemisega ei saa aru, siis loe korduvalt, aeglaselt ja selge häälega.
Sa küsimusele ei ole võimeline vastama vist?

Kas selleks et teada saada, mis autolmootoril on muutuv sammuga hammasrihm peab ka aeglaselt lugema? 😂