60. leht 115-st

Postitatud: 27 Sept, 2008 21:51
Postitas T-62
Eks ta ole, kui ei märka 1. pildil katkist poldiava. :wink:
Siis peab traktorist iga paari kilomeetri järel kõik lülid üle kontrollima ja oh õudust, kui mõnel lülil on hambad irvakile, tuleb koheselt välitingimustes vahetama hakata :(

Postitatud: 28 Sept, 2008 19:33
Postitas -=Mortyr=-
Ei hakka siis uut teemat tegema ja küsiks kohe millile need lülid kuuluvad?
Jäid veel suve lõpul silma metsa ääres. :arrow:

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 29 Sept, 2008 8:06
Postitas varing
need viimased siis selle omad (metsavedu)
Pilt
erinevates lüli teemades sellest palju juttu olnud.
Aga esimene lüli uuema mudeli komplektist
Pilt
Pilt

Postitatud: 29 Sept, 2008 15:14
Postitas -=Mortyr=-
Tänud info eest!

Postitatud: 29 Sept, 2008 20:36
Postitas maanus
Kahetaktiline boksermootor ?!!? :shock:

Postitatud: 29 Sept, 2008 21:15
Postitas EOD
Miks mitte? Vaata, kust väljalasketorud tulevad. Pealegi töötab 1/15 õli/bensiini seguga. Kolvid liiguvad vastassuunas, karter paistab olevat ühine.
Sellise skeemiga mootori joonised olid kunagi "Modelist- Konstruktoris". Iseehitatud lennukimootoril oli omavalmistatud karter ja IŽ- Planeta silindrid. Välja oli andnud koguni 40 hobujõudu. 8)

Postitatud: 29 Sept, 2008 23:22
Postitas Faust
Kahetaktiline boksermootor jah. Seda ka ühes väljamaa foorumis arvati. Seal pakuti, et tegu võib olla mingi pumba või generaatori mootoriga või siis millegi suurema mootori käivitusmootoriga.

Postitatud: 01 Okt, 2008 23:24
Postitas maanus
Näen kust väljalase tuleb. Asi just selles ongi, et mulle tundub kah karter ühine olevat. Kui kolvid liiguvad vastassuunas siis toimub töötakt mõlemis silindris ühel ajal ja ma ei näe mingit erilist eelist lihtsa ühesilindrilise mootori ees. Kui vaid natuke vibratsiooni vabam (jõud vastassuunalised) aga tehnoloogiliselt tunduvalt keerukam toota.

Postitatud: 02 Okt, 2008 0:12
Postitas EOD
Vibratsioon on üks külg. Teiseks ei saa kahetaktilise mootori silindrit väga suure läbimõõduga teha, kuna väga lühikese aja jooksul peavad heitgaasid väljuma ja värske küttesegu silindrisse saama. Praktiliselt toimub ju väljalase ja sisselase samaaegselt. Lisaks kuumeneks suure läbimõõduga kolvi põhi üle.
Oposiitmootori puhul pole vaja kaht eraldatud karterit, mis teeb, võrreldes kõrvuti asetsevate silindritega mootoriga, konstruktsiooni lihtsamaks. Miinuseks on suuremad mõõtmed, seetõttu sellist skeemi eriti ei kasutata.

Postitatud: 02 Okt, 2008 8:28
Postitas Manurhin
Mulle tundub, et sellel mootoril peaks kaks karburaatorit olema. Üks on küljes, teine mitte.

Postitatud: 02 Okt, 2008 8:46
Postitas EOD
Kuna karter on ühine, piisab ka ühest karburaatorist.

Postitatud: 02 Okt, 2008 8:52
Postitas Manurhin
Ma mõtlen seda pilti: Pilt. Vasakul pool paistab üks hoob (natuke kõveraks painutatud) ripakil olevat, samuti on üks toruots lahtine, paberist tropp ette pandud.

Postitatud: 02 Okt, 2008 9:04
Postitas EOD
Sul on õigus. On sisselasketoru ja ka gaasihoob. Pööreteregulaator paistab olevat otse väntvõllil.
Ise jäin sellel pildil imetlema, kuidas küll selliseid "topka"- klappe sai kasutada ja teise karburaatori koht jäi kahe silma vahele. :oops:

Postitatud: 02 Okt, 2008 12:00
Postitas T-62
Vene käivitusmootoril pd-10 oli varasemal ajal pea samasugune või isegi täpselt samasugune klapp. Ei tea, kes kelle pealt maha joonistas?

Postitatud: 02 Okt, 2008 17:56
Postitas EOD
Oli jah samasugune, osadel käis käepidemega ühendatud kaas peale. PD-10 silinder asetseb vertikaalselt. Sellest ventiili kolust hea "topkat" valada. Kuidas aga horisontaalselt asuvast kolust kallata? Vast ainult süstlaga. :lol:
Võimalik muidugi, et seal olid teistsugused "suss-klapid", mis hiljem vene omadega asendati. :roll: