60. leht 101-st
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Jaan, 2024 12:04
Postitas _dumbuser_
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Jaan, 2024 12:38
Postitas ruger
Jaapani lennukite kokkupõrge
Japan Airlines plane with 367 people on board collides with Coast Guard plane at Tokyo Airport
https://twitter.com/BNONews/status/1742115546307396001
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Jaan, 2024 14:03
Postitas Kriku
Tundub uskumatuna, et kõik reisilennukis viibijad päästeti:
https://www.delfi.ee/artikkel/120259260 ... -5-inimest
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Jaan, 2024 14:29
Postitas Walter2
Japsid pisikesed neid saab kiiresti ruumis ringi paigutada.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 02 Jaan, 2024 15:19
Postitas Kilo Tango
Walter2 kirjutas: ↑02 Jaan, 2024 14:29
Japsid pisikesed neid saab kiiresti ruumis ringi paigutada.
Sa mõtled nende "pisikeste jaapanlaste" all selliseid tegelasi?
Lihtsalt teadmiseks. Keskmine jaapanlane on ca. 6cm lühem, kui keskmine soomlane (172 vs. 178 cm meeste puhul): On jah natuke lühemad, aga ei saa enam öelda, et pisikesed. Läänelik heaoluühiskond on oma töö teinud.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 03 Jaan, 2024 14:15
Postitas 2korda2
Kilo Tango kirjutas: ↑02 Jaan, 2024 15:19
Lihtsalt teadmiseks. Keskmine jaapanlane on ca. 6cm lühem, kui keskmine soomlane (172 vs. 178 cm meeste puhul): On jah natuke lühemad, aga ei saa enam öelda, et pisikesed. Läänelik heaoluühiskond on oma töö teinud.
Ma saan erinevad tulemused
siit:
Finland 1.80 m 86.3 kg 26.6
Japan 1.72 m 69.5 kg 23.6
+8cm aga lisaks ka +17 kilo!
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 05 Jaan, 2024 14:57
Postitas lootsik
Üks B-1 kukkus alla. 4 meeskonnaliiget katapulteersid edukalt.
https://www.foxnews.com/us/b-1-bomber-c ... ted-safely
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 06 Jaan, 2024 6:53
Postitas pwn13
Õnnetus jäi läbi ime olemata, aga USAs vana hea 737 max8 otsustas lennu ajal ennast veits "kergendada".
https://x.com/visegrad24/status/1743488 ... 24529?s=20
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 06 Jaan, 2024 10:57
Postitas ruger
Tegu oli siis uhiuue lennukiga(3 kuud vana). Eest lendas uks, mida tavaliselt ei kasutata ja mis oli tehases kinni pandud.
Have reached out to both Alaska Airlines and Boeing on this. The aircraft involved was a brand new 737 Max 9 delivered to the airline at the end of October. This is an extremely hazardous and also rare occurrence.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 2662708352
According to that photo, it’s the mid-aft door that is missing. That door, for carriers like Alaska, is deactivated in the factory by Boeing before delivery. Passengers don’t even know it’s a door because it’s just a normal sidewall and window in the 737 Max 9 cabin.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 9869147549
The door would be activated to increase passenger capacity on the 737 Max 9 (or the 737-900ER before it) to seat up to 215 passengers. This is what it looks like when it’s activated for use.
https://twitter.com/jonostrower/status/ ... 9110805944
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 06 Jaan, 2024 21:06
Postitas ruger
Osa antud lennukitüübi lennukitest on maapeale kontrolli saadetud.
The FAA temporarily grounds certain Boeing 737 MAX 9 planes for immediate inspections after a section of an Alaska Airlines plane detached mid-flight
https://twitter.com/BNONews/status/1743699670725976368
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 08 Jaan, 2024 20:29
Postitas pwn13
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 08 Jaan, 2024 20:43
Postitas smr
Ära kukkunud kerepaneeli joonis

Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 09 Jaan, 2024 7:38
Postitas ruger
Põhjus siis arvatavalt
United has found loose bolts on at least 5 plug doors during inspections of its Boeing 737 Max 9 fleet - The Air Current
https://twitter.com/BNONews/status/1744458674695749879
https://twitter.com/BNONews/status/1744552968983023840
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 09 Jaan, 2024 7:41
Postitas Kriku
Edukas evakueerimine sai võimalikuks aga ainult selle pärast, et lennuk jäi kokkupõrkel peaaegu terveks, mitte ei purunenud sodiks.
Esiteks polnud lennukis maandumise ajal enam kuigi palju kütust ja see hoidis ära suurema plahvatuse. Teiseks koosneb Airbus A350 kere enam kui pooles ulatuses süsinikkomposiitmaterjalidest. Tegu on lennundusmaailmas veel suhteliselt uue trendiga ja nii palju süsinikkiud-plaste ei sisalda mitte ükski teine teine reisilennuk. Ajalooliselt tehakse reisilennukeid valdavalt alumiiniumist ja terasest. A350 mudel võeti kasutusele alles 2013. aastal.
https://novaator.err.ee/1609215562/hane ... ennukikere
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 09 Jaan, 2024 9:42
Postitas Kilo Tango
Kriku kirjutas: ↑09 Jaan, 2024 7:41
...
Teiseks koosneb Airbus A350 kere enam kui pooles ulatuses süsinikkomposiitmaterjalidest. Tegu on lennundusmaailmas veel suhteliselt uue trendiga ja nii palju süsinikkiud-plaste ei sisalda mitte ükski teine teine reisilennuk. Ajalooliselt tehakse reisilennukeid valdavalt alumiiniumist ja terasest. A350 mudel võeti kasutusele alles 2013. aastal.
...
See, kes sedalaadi jutu kokku kirjutas, ei tea komposiitplastidest kuigi palju. Süsinikkiud on väga tugev kestvale survele või tõmbele, kuid löögi absorbeerimise võime on sellel madal, kuna tegemist on hapra materjaliga sest deformatsiooni tagajärjel pikenemine on väga väike. Sestap vooderdatakse kriitilistes kohtades süsinikkomposiite näiteks aramiidide vms. lööke neelavate komposiitidega.
Reisilennuk jäi ilmselt terveks selle pärast, et see oli suurem ja et see põrkus rannavalvelennukiga tugevam osa (maandumistelik) vastu teise lennuki nõrgemat osa (kere katus). Materjalide roll oli seal minimaalne, kui üldse.
Üldiselt on igasugune spekuleerimine lennuõnnetuse põhjuste üle enne uurijate töö kasvõi esialgsete tulemuste selgumist suhteliselt mõttetu ja minu arvates ka mõneti matslik.