60. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 1:04
Postitas ivanorav
Ja pealegi, kiirendades teeb Fiesta ka aston Martini plöginat, So What, las plögiseb! ega sellepäras lolliks ei tasu minna ! Kaks aastat on veel lisa-garantiid! Ja kui ka veel peale seda midagi juhtub, siis tuleb kohtukeiss, valmistusviga. Saage mehed ükskord suureks! Ära Trumm muretse, las vahib sealt masuut vastu, Sinu asi on töestada, et köik on öieti tehtud, mitte sa ei pea minema tulekahju kustutama!
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 11:40
Postitas Kapten Trumm
Ühe täiendava mootori õlivahetuse hinna eest ei saa isegi kahte advokaadi töötundi - kui jutt käib kohtuskäimise mõttekusest. Lisaks sinu aja- ja närvikulu esinduses jauramisele ei maksa keegi kinni. Sitt kokkuhoid minuarust.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 11:57
Postitas Lemet
Kaua see proua nüüd juba Tartu Toyota esinduse käsa maha raiubki? Aasta on juba täis või veel mitte?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 12:24
Postitas Walter2
Lemet kirjutas:Kaua see proua nüüd juba Tartu Toyota esinduse käsa maha raiubki? Aasta on juba täis või veel mitte?
Tegu vast ikka mingi baabaga kasahhiast.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 13:09
Postitas Lemet
Kasahhist neh, aga kas just "baba", ei võta otsustada, pole ise näinud. Kasahhitaride hulgas on ka väga keni isendeid. Ja ka autohooldusi on seinast seina, mõningate jutt ja tegevus on sellised, et võtab jalust. Ka firmaesindustel. Vabandust OT pärast.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 16:11
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Kasahhist neh, aga kas just "baba", ei võta otsustada, pole ise näinud. Kasahhitaride hulgas on ka väga keni isendeid. Ja ka autohooldusi on seinast seina, mõningate jutt ja tegevus on sellised, et võtab jalust. Ka firmaesindustel. Vabandust OT pärast.
Kahjuks olen sunnitud nõustuma, nimesid ei nimeta ja näpuga ei näita. Mingi 3 nädalat tagasi oli juhus, kus naabrimees käis oma tutika pilliga esinduses hoolduses. Hakkas oma töökohta sõitma (kilomeeter umbes) ja tundis et masin vibrab kuidagi kahtlaselt ja mingi krõuh-krõuh hääl on. Pidas kinni, hakkas uurima, kõik 4 ratast olid all lahti. Rääkis ühe tuttava teise margiesinduse selliga ja esitas oma auto esindusele nõude, 4 uut valuvelge, pidurikettad ja rummud. Viimane info mida tema käest kuulsin oli, et nõue täidetakse.
Vägagi s.tt päev esindusele (tõenäoliselt ka töömehele), kuid siiski suhteliselt õnneliku lõpuga. Oleks ratas alt tulnud ja näiteks titevankrisse põrutanud? Auto oleks nii või teisiti suurel määral räbalateks olnud. Paraku on eksimine inimlik, ka margiesindustes töötavad inimesed. Antud juhul ei näe suhtumise probleemi, puhas inimlik näpukas. Aga paratamatult hakkad peale seda konkureerivate esinduste poole kiikama. Seda enam, et siin tegutsev rahvas (pakun, et vähemalt 90% suudab sellistele ilmingutele tähelepanu pöörata, kuid kolm neljandikku tänapäeval load saanud juhtidest ei oska seda teha) ja sellisel põhjusel ränk avarii on väga kerge tulema. Nagu üks tuttava tuttav ütles, mina olen mööblimees, ma ei pea autodest midagi teadma.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 16:41
Postitas Kapten Trumm
Mis on lahtiste rattapoltide ja piduriketaste, rummude nahkamineku seos?
Valuvelgede (ja rattapoltide) teemal võiks veel väga pikalt mõeldes seost näha.
Kui mutrid/poldid lahti ja natuke sõita, tegelikult ei juhtu midagi.
Kõige vähem kahjustab see muidugi rattalaagreid/rummusid.
See muidugi ei õigusta esinduse ülejala töötegemist.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 16:57
Postitas Lemet
Üks asi on lihtsalt ülejala töötegemine, teine kunde sihilik lollikspidamine ja rahapumpamine. Näiteks laia lõuaga seletamine, kuis kohe-kohe turbost lahtipääsenud mutter mootorisse jõuab ja seal tapatalgu korraldab. Ja kuidas selle vältimiseks tuleb auto lohe sinna jätta ning esindusest karmi hinnaga uus turbo osta. Ei jätkunud minul südant noorsandile kirjeldama hakata, milliseid raskusi jäme mutter vahejahutist läbipugemisel kogema saab, et mootorisse jõuda. Aegu hiljem ja viis korda odavamalt sai uue turbo peale kusjuures sõidet sai kogu aeg. Peale seda ei imesta enam grammigi juttude üle, kuidas naisterahvas läbipõlenud hõõgniidi vahetamiseks pidi terve laterna ära vahetama. Ja kõik need muud virsiku ja baarikalõhnalise rehvirõhu vahetamise jutud
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 18:15
Postitas jackpuuk
Kapteniherra, piduriketaste kohapealt olen tegelikult nõus, kuid rummud, mille sisse poldid kinnituvad, need saavad kahjustada küll. Lahtised poldid loksutavad keermed ära.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 18:36
Postitas häh
Ameeriklastel leidub taolisi tulesid küll, milledel eraldi pirni ei olegi. Näiteks vanal Dodge Caravanil olen ise selliseid vahetanud. Sealed beam on asja nimi-
https://en.wikipedia.org/wiki/Sealed_beam
Niiet põhimõtteliselt jah- "pirn" lähe läbi, vahetad terve laterna. Praegusel riistapuul on H13 pirnid, ilma lambipesata. Juhe läheb pistikuga otse pirni külge.
Autodesse mittepuutuvalt- lavavalguses kasutatakse samuti palju PAR (parabolic aluminium reflector) tulesid, mis on reflektoriga kokkuehitatud pirn. "Kopsikus" on vaid pirnipesa ja kõik.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 18:48
Postitas jackpuuk
Esimesed Xenonid olid samuti vahetatavad ainult koos laterna endaga. Juba lisavarustusena olid need toona roppkallid, kestvus polnud suurem asi (või kuidas võtta, 80-100 tuhat kestsid bemmi omad ikka ära), aga siis oli vahetus ka ikka sigakirves.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 18:54
Postitas Lemet
Konkreetsel mudelil pole mingit vajadust terve tule vahetuseks, aitab H4st küll...kunde oli lihtsalt hoomatavalt heledapoolse juuksevärviga. Miska ma ei hakanud teda ka sõjateele ässitamq, vaid vahetasin hea inimese poolest teise poole pirni naasama ära. Isegi raha ei võtnud.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Aug, 2015 19:19
Postitas Kapten Trumm
Kapteniherra, piduriketaste kohapealt olen tegelikult nõus, kuid rummud, mille sisse poldid kinnituvad, need saavad kahjustada küll. Lahtised poldid loksutavad keermed ära.
No kui sellega just mingi 100 km maha lahtiste poltidega ei sõideta, siis ainus asi, mis katki lähevad, on velje keskava distantsrõngad, kui neid kasutatakse. Kuna lahtiste poltidega sõitmine on üks vanakooli võte liiga kinni väänatud (rehvivahetuse jobud seebiks) poltide (sh salapoltide) lahti saamiseks, siis on tulnud mõned korrad kasutada - mingeid kahjustusi pole täheldanud. Noh selliseid, mis kuidagi auto funktsionaalsust mõjutaks.
Et poldid või keermed häda saaks, selleks peab ikka ratas päris loperdama juba all, sest auto massi võtab veljelt vastu ikka vastav rattarummu serv, mitte rattapoldid (vot tagaveoline mosse oli minuarust selline auto, kus auto massi võtavad taga vastu tikkpoldid ja ratas tsentreeritaksegi poldiaukude järgi).
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 31 Aug, 2015 19:07
Postitas Kapten Trumm
Panen siia ühe pildikese, mille leidsin arvutist - olen vist kunagi alla laadinud.
Mootorivariandid, millega sai 80ndate alguses Soomes Gaz-24 Volgat endale soetada.
Ära tasub märkida 2,8 Fordi mootori turgutavat mõju Volga tippkiirusele, mis kasvab seeriamootori 145 kmh-lt 170 kmh-i
Indenori diisliga on muidugi auto tolle perioodi diiselmersudega sama dünaamikaga (120 kmh).
Fordi mootorit sai siis ainult automaatkäigukastiga.
Ära märkimist väärib ka 6-aastane roostegarantii (ilmselt siis põhjaalusele, peale Tectyl mastiksiga katmist).
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 31 Aug, 2015 21:13
Postitas ivanorav
Panin tähele, et Fordi mootoril on ka kiirem ülekandearv peaülekandes.