592. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Mai, 2025 17:33
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Mai, 2025 15:30
Ma olen ka lapsena sõitnud täispuhutava kummipardi seljas, ega seda siis mehemehestaazi hulka arvata.
Igal juhul läheks merele ennem sellega, kes Optimistiga alustanud, kui värskelt väikelaevajuhi tunnistuse saanud ja äsja kaatri ostnud kipperiga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Mai, 2025 17:56
Postitas krossipart
Madis Reivik kirjutas: ↑31 Mai, 2025 14:12
Amva vs Trumm, äkki võtate toa või suhtlete privas
Kahe käega poolt Madis.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Mai, 2025 18:01
Postitas krossipart
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Mai, 2025 15:27
Muud pole vaja, kui AmVA võiks oma egotripi lihtsalt lõpetada
Vabandust Madis... Internet on liiga suur või väike ja Trummipulgad kõlavad taaskord..Ei ole sellist ruumi... Ei ole, kuhu need egod mahuksid. Teie postitusi Madis loen huviga.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 31 Mai, 2025 18:22
Postitas von manstein
Esimest korda õppisin sõitma õemehe Jawaga 10a, põllu peal.
See oli siis küll kõva areng. Kas sooloratas või külgkorv? Ja küllap isa oli ikka tagaistmel?
Isiklik mälestus samast vanusest oli punnvõrr.
Kui vanamees oli õhtuti pisut joomane, siis muutus ta lahkeks ja lubas mul võrriga külavahele seiklema minna.
Ise ma seda käima ei saanud, ronisin sarve ja vana lükkas selle käima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Juun, 2025 8:25
Postitas Some
Soolo ikka. Aga ma kasvasin jube kiiresti, kolmandas klassis pidin kaklema lõpuklassi kuttidega, lihtsalt nii suur olin. Külgkorviga olen ka sõitnud aga jube ebamugav, kallutada ei saa. Tegelikult tahtsin 12a sünnipäevaks Delta mopeedi aga kui Rapla kaupluslattu jõudsime siis mopeedid olid otsas ja mis olemas oli oli Iž Ju 4K. See oli isegi odavam kui Delta, nii et ema võttis selle ära. Tagantjärgi mõeldes ikka päris hull värk

Aga jah, täielik sõltuvus tekkis, elasingi sadulas. Kui koolis mu motohobi avastati sain 9 käskkirja ühe päevaga

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Juun, 2025 19:02
Postitas mongol
9 käsa selle eest, et kiirendasid ka 2,6 sekiga kogu aeg nagu mõnel siin tundub liikluses kombeks olema? või noh, konteksti järgi võib järeldada..
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Juun, 2025 22:10
Postitas OLAVI
Kas mootori abil liikuvad muruniidukid ja aiatraktorid, mida kasutate on juba kindlustatud?
https://www.logistikauudised.ee/sisutur ... tusviisist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele.
Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.
Muudatuse järgi laieneb liikluskindlustuse kohustus mootori jõul liikuvatele töömasinatele, mille:
valmistajakiirus on üle 25 km/h või
valmistajakiirus ületab 14 km/h ja mass vähemalt 25 kg.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 7:19
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑01 Juun, 2025 22:10
Kas mootori abil liikuvad muruniidukid ja aiatraktorid, mida kasutate on juba kindlustatud?
https://www.logistikauudised.ee/sisutur ... tusviisist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele.
Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.
Muudatuse järgi laieneb liikluskindlustuse kohustus mootori jõul liikuvatele töömasinatele, mille:
valmistajakiirus on üle 25 km/h või
valmistajakiirus ületab 14 km/h ja mass vähemalt 25 kg.
Nii kaua kui sa oma nina avalikele teedele ei topi ei ole seda kindlustust vaja. Vähemalt eraisikul.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 7:33
Postitas Walter2
Kuidas ma võtan liikluskindlustuse murutraktorile kui too ei ole Maanteeametis arvel (e. puudub reg.number)? Kindlustuspakkujate lehtedel jõuame esimese asjana või veidi hiljem reg.numbri või teh.passi andmeteni..

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 7:46
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: ↑01 Juun, 2025 22:10
Kas mootori abil liikuvad muruniidukid ja aiatraktorid, mida kasutate on juba kindlustatud?
https://www.logistikauudised.ee/sisutur ... tusviisist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele.
Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.
Muudatuse järgi laieneb liikluskindlustuse kohustus mootori jõul liikuvatele töömasinatele, mille:
valmistajakiirus on üle 25 km/h või
valmistajakiirus ületab 14 km/h ja mass vähemalt 25 kg.
Õu, tegemist on sisuturunduse ehk reklaamiga.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 9:00
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: ↑31 Mai, 2025 17:33
Kapten Trumm kirjutas: ↑31 Mai, 2025 15:30
Ma olen ka lapsena sõitnud täispuhutava kummipardi seljas, ega seda siis mehemehestaazi hulka arvata.
Igal juhul läheks merele ennem sellega, kes Optimistiga alustanud, kui värskelt väikelaevajuhi tunnistuse saanud ja äsja kaatri ostnud kipperiga.
Eks me nende sääreväristajate ja asjadega oleme enamvähem kõik rohkem või vähem sõitnud - lihtsalt taoline "liiklus", reeglitest muhvigi teadmata ja enamasti reegleid eirates on keeruline panna juhistaazi hulka, umbes nagu mehetunnuse mõõtmine suure varba otsast alates.
Meil oli tavaline, et leides sääreka või mopeedi sadulast 2 inimest (nendel Rigadel ja Deltadel võis sõita 1) korjas liiklusmiilits ventiilid ära. Auto lae all rippus neil nöör, kus oli taolis "trofeesid" terve rida.
Niiet loeme ikka lähtekohaks lubade saamise.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 9:53
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: ↑02 Juun, 2025 7:33
Kuidas ma võtan liikluskindlustuse murutraktorile kui too ei ole Maanteeametis arvel (e. puudub reg.number)? Kindlustuspakkujate lehtedel jõuame esimese asjana või veidi hiljem reg.numbri või teh.passi andmeteni..
Täpselt sammuti personaalse pakkumisega, nagu tõuksile või e-rattale, sest ka need ei ole registris.
Sama teema ju, et seni kuni midagi ei juhtu pole probleemi aga on loodud täiendav juriidiline alus et kui muruniitja juhtub parkivat autot kriimustama, on kannatanu kindlustusel alus niitjalt kahjud sisse nõuda, sama nagu tõuksidega.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 9:55
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Juun, 2025 9:00
Niiet loeme ikka lähtekohaks lubade saamise.
Nii et sinu silmis on äsja load saanud juht rohkem "juht" kui mõni, kes on lapsest peale näiteks rallikrossi või muud autosporti teinud juht?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 9:57
Postitas Kapten Trumm
"lapsepõlvest põllurallit" teinud juht, kel pole lube, ei ole kuidagi "parem juht".
Ja sujuvalt läksid sääreväristajad üle rallikrossiks. Sääreväristajaga, midagi liiklusest teadmata ringisõitmine ei anna eriti lisaväärtust, olen minagi sedasi omal ajal sõitnud.
Üldiselt katsu vähem demagoogitseda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Juun, 2025 10:03
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Juun, 2025 9:00
...
Niiet loeme ikka lähtekohaks lubade saamise.
Nõuka ajal oli lubadeta juhtimise eest karistus ainult mõni rubla trahvi, sest ettevõtetes pandi plaani täitmise nimel rooli ka neid, kes vähegi sõita mõistsid.
Joobes juhtimise eest olid karistused palju karmimad (tööjuurde teatamine, preemiate kärpimine,jne.).
Ise sõitsin esimese autoga 2 aastat linnavahel enne lubade tegemist ja ainult üks kord oli miilitsaga probleem, et ega äkki joobes ei ole (ei tõestatud).