7. leht 7-st
Postitatud: 29 Nov, 2009 19:29
Postitas Feeliks_Jalgraud
fossiil kirjutas:Noh eks siin üritatakse ikka esialgu tankimootorit/mootoreid käima saada..
Aga külmal ajal eetriga diislile "täku" tegemine oli inglaste Matilda ja Valentini juures (nendel, milledel oli AEC diisel) täiesti "seaduslik" ettevõtmine: eeter oli mootori vaheseina juures asuvas karbis ampullides. Ampull paigaldati enne käivitamist seadmesse, mis tolle vajalikul momendil läbi torkas ja eetri torude kaudu spets pihustitesse lasi.
Urmas.
Kas mitte polnud seal tegemist 2-taktiliste diislitega??? (Kui oli, siis eeter ju ohutu neile.)
EDIT: Eeter on OHUTUM neile.
Postitatud: 29 Nov, 2009 20:04
Postitas fossiil
Hmm..., igatahes Valentini AEC diisel oli küll neljataktiline, seda tanki toodeti ka kahetaktilise GMC diisliga, kuid kahetaktilisel puudus eetriga "ergutamise" süsteem sootuks...
Nonii, nüüd lõpuks leidsin veidi ka Matilda diislite kohta infi, Matilda osadele variantidele monteeriti kaks AEC kuuesilindrilist ridamootorit, alates modifikatsioonist Mk III kaks Leylandi kuuesilindrilist. Mõlemad variandid olid neljataktilised diislid.
Urmas.
Postitatud: 29 Nov, 2009 21:31
Postitas jackpuuk
Jalgraud, mille poolest on eeter kahetaktilisele vähem ohtlik kui neljataktilisele? Ainuke vahe on selles, et pole klappe, mida saaks sulgeda vedrude asemel detonatsioon, ülejäänud jutt on sama. Tõin siin ühes eelmistest postitustest välja, miks pole eetriga käivitamine mootorile kasulik, see kõik kehtib ka kahetaktilise puhul. Keegi tõi siin enne välja, et WD-40 on parem abimees käivitamisel, olen sellega täiesti nõus, esiteks on sellel vägagi arvestatavad määrimisomadused ja teiseks (pole küll täpsemalt uurinud) olen peaaegu veendunud, et erinevalt eetrist WD põleb kiiresti, mitte ei plahvata. Tegelikult saab käivitusabina kasutada kasvõi õhuvärskendit-deodoranti või minugipoolest juukselakki, seda viimast ei saa ma küll soovitada

.
Postitatud: 29 Nov, 2009 22:13
Postitas Feeliks_Jalgraud
Vot sellepärast polegi(niipalju) ohtlik,et klappe pole(Ja 2 takti on puudu!).
Väljendasin ennast lihtsalt valesti(jäi mulje, et pole üldse ohtlik)
Kahetaktilist on muidugi PALJU LIHTSAM tagurpidi käima lasta

2taktilist bensiinimootorit ei tohiks kohe kindlasti "õukaga" käima aidata(Karteris olev bensiin võib halva õnne korral süttida!)
Postitatud: 30 Nov, 2009 12:15
Postitas urmas
WD40 on igati asjalik eetriasendaja külmkäivitusel. Ise kasutasin eelmine talv seda hommikul suurema külmaga MAN bussi käivitamiseks.
Postitatud: 29 Juun, 2010 16:11
Postitas aku27
selline asi täitsa olemas ja seisab paraku kasutult. sai kunagi akvalangi balloone täita. pilti kahjuks ei oska lisada siia
Re: Tankimootori käivitamine
Postitatud: 21 Sept, 2015 17:06
Postitas ummsaare
Kas kellelgi on pakkuda Компрессор АК-150СВ?
Re: Tankimootori käivitamine
Postitatud: 21 Sept, 2015 18:33
Postitas speedsta