Re: Puutumata sõjaradadele 2012 kevad!
Postitatud: 05 Mai, 2012 12:27
Selline meldung minu poolt:
28.04 Startisin Vaivarast hilisel hommikul. Mustvees ja Tartus laadisin veel kaks grenaderi koos varustusega.
Tartust sõitsime välja Manowari saatel, suund lõuna poole. Me olime graafikus teistest kõvasti ees, seetõttu tegime ohtralt peatusi ja vaatasime ringi Lõuna-Eestis ja ka Lätis. Enne päikeseloojangut olime Valgevene piirist paarikümne kilomeetri kaugusel ja jäime laagrisse. Õhtu ja öö jooksul saabusid ka kampfwagenid Roheline Konn, ASuur ja MMumme.
29.04 Hommikul avastasin, et kampfwageni tehniline pass on Vaivarasse maha jäänud. Õnnestus organiseerida dokumendi toimetamine Otepääle ja kihutasime läbi Läti tagasi. Kes teab Ida-Läti teid, saab aru, et rõõmu oli sellest vähe. Vabandan veelkord kaasvõitlejate ees 12 tunnise viivituse eest.
Kesköö paiku õnnestus siiski Valgevene piir edukalt ületada ja sõitsime edasi Rosona poole. Enne Rosonat jäime laagrisse.
30.04 Hommikul hakkasime Rosona poole liikuma ja nagu tavaliselt üritasime seda teha mööda väikeseid metsateid. Keerasime suurema tee pealt maha, sõitsime läbi küla ja küla tagant mudasele rajale. Peale esimesest august läbi sõitu oli minu masinal tagasild viltu all! Lehtvedru silmapolt läinud!
Külast läbi sõites olime näinud ühe hoovi peal suuremat hulka vanarauda – kombaine, masinaid ja lihtsalt kolu. Sinna suundusimegi peale silla koormarihmaga fikseerimist. Kolu omanik osutus toredaks vanameheks, kes meenutas välimuselt rohkem Iraani mägilast, kui bulbashi. Vanamees nikerdas vajaliku mõõduga poldist ja seibidest meile vajaliku konfiguratsiooniga detaili ning pani tüki ka paika, keeras veel kontramutri otsa. Olime õnnelikud, vanamees sai Vana Tallinna pudeli ja oli ka rahul. No tõesti olime õnnelikud, vanamehele pikka iga ja palju rauakolu ka edaspidi.
Edasi kulges sujuvalt, lõunaks olime Rosonas ja fikseerisime Stanislavovo kalmistu asukoha. Peale seda keerasime jälle metsa ja nautisime suurepäraseid offroad radasid. Väga head mitmekülgsed rajad, sai sõita, sai vintsida, sai lääbakaid sildasid ületada.
Õhtupoole hakkasime suunda hoidma Mezhno järve poole, kus Riipalu mehed kaitsel olid olnud. Kilomeeter enne järve sai selgeks, et ASuure kampfwagenil püsikas puruks. Bulbashid loobivad nimelt mudaaukudesse palgijuppe, et offroaderi elu huvitavam oleks. Pootelg võeti 10 minutiga maha ja masin sai tagaveoga edasi sõita.
Järve ääres leidsime kena laagrikoha kõrgel järvekaldal. Ümberringi metsas Riipalu meeste kaevikud ja punkriaugud.
Peale õhtusööki lõkke ääres luges Arnold meile Riipalu raamatust ette vastavaid lõike ja rääkis ise lugu juurde.
Asukohast ja möödunud seikluslikust päevast ülesköetud meeled rahunesid alles vastu hommikut, magamamineku ajaks hakkas kevadine hommik juba endast märku andma.
Jätkub.
Edit - parandasin kuupäevad.
28.04 Startisin Vaivarast hilisel hommikul. Mustvees ja Tartus laadisin veel kaks grenaderi koos varustusega.
Tartust sõitsime välja Manowari saatel, suund lõuna poole. Me olime graafikus teistest kõvasti ees, seetõttu tegime ohtralt peatusi ja vaatasime ringi Lõuna-Eestis ja ka Lätis. Enne päikeseloojangut olime Valgevene piirist paarikümne kilomeetri kaugusel ja jäime laagrisse. Õhtu ja öö jooksul saabusid ka kampfwagenid Roheline Konn, ASuur ja MMumme.
29.04 Hommikul avastasin, et kampfwageni tehniline pass on Vaivarasse maha jäänud. Õnnestus organiseerida dokumendi toimetamine Otepääle ja kihutasime läbi Läti tagasi. Kes teab Ida-Läti teid, saab aru, et rõõmu oli sellest vähe. Vabandan veelkord kaasvõitlejate ees 12 tunnise viivituse eest.
Kesköö paiku õnnestus siiski Valgevene piir edukalt ületada ja sõitsime edasi Rosona poole. Enne Rosonat jäime laagrisse.
30.04 Hommikul hakkasime Rosona poole liikuma ja nagu tavaliselt üritasime seda teha mööda väikeseid metsateid. Keerasime suurema tee pealt maha, sõitsime läbi küla ja küla tagant mudasele rajale. Peale esimesest august läbi sõitu oli minu masinal tagasild viltu all! Lehtvedru silmapolt läinud!
Külast läbi sõites olime näinud ühe hoovi peal suuremat hulka vanarauda – kombaine, masinaid ja lihtsalt kolu. Sinna suundusimegi peale silla koormarihmaga fikseerimist. Kolu omanik osutus toredaks vanameheks, kes meenutas välimuselt rohkem Iraani mägilast, kui bulbashi. Vanamees nikerdas vajaliku mõõduga poldist ja seibidest meile vajaliku konfiguratsiooniga detaili ning pani tüki ka paika, keeras veel kontramutri otsa. Olime õnnelikud, vanamees sai Vana Tallinna pudeli ja oli ka rahul. No tõesti olime õnnelikud, vanamehele pikka iga ja palju rauakolu ka edaspidi.
Edasi kulges sujuvalt, lõunaks olime Rosonas ja fikseerisime Stanislavovo kalmistu asukoha. Peale seda keerasime jälle metsa ja nautisime suurepäraseid offroad radasid. Väga head mitmekülgsed rajad, sai sõita, sai vintsida, sai lääbakaid sildasid ületada.
Õhtupoole hakkasime suunda hoidma Mezhno järve poole, kus Riipalu mehed kaitsel olid olnud. Kilomeeter enne järve sai selgeks, et ASuure kampfwagenil püsikas puruks. Bulbashid loobivad nimelt mudaaukudesse palgijuppe, et offroaderi elu huvitavam oleks. Pootelg võeti 10 minutiga maha ja masin sai tagaveoga edasi sõita.
Järve ääres leidsime kena laagrikoha kõrgel järvekaldal. Ümberringi metsas Riipalu meeste kaevikud ja punkriaugud.
Peale õhtusööki lõkke ääres luges Arnold meile Riipalu raamatust ette vastavaid lõike ja rääkis ise lugu juurde.
Asukohast ja möödunud seikluslikust päevast ülesköetud meeled rahunesid alles vastu hommikut, magamamineku ajaks hakkas kevadine hommik juba endast märku andma.
Jätkub.
Edit - parandasin kuupäevad.
