7. leht 110-st
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 22 Sept, 2011 14:22
Postitas Kilgore
Keda
Leopard 2 sünd peensusteni huvitab, ei saa jätta käimata Koblenzis asuvas BW insenertehnilises muuseumis (Wehrtechnischen Studiensammlung Koblenz).
Seal on mõistagi lademetes muud huvitavat kraami ka. Tervelt 4 korrust.
Aga nõustun, väärt lugemine! PS. üks pisike näpukas on sisse lipsanud -
varasemad värviti kas ühtlaselt halliks või oliivpunaseks. Ju ikka oliivrohelist mõtlesid

Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 22 Sept, 2011 14:23
Postitas vetewana
Päris hea, ootame järgnevaid etteasteid...
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 22 Sept, 2011 15:12
Postitas Laiakas
Tänud näpuka märkamise eest. Just värvisin kõik oliivpunased oliivroheliseks

Püüan ikka veel kribada. See lugu oli mul algselt DELFI jaoks kokku pandud aga nad pidasid seda tõenäoliselt liiga pikaks ja siia ta sobibki paremini

Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 24 Sept, 2011 19:19
Postitas murdock
Hea lugemine. Muideks akupatarei, mitte batarei. Ja mootoriplokk, mitte blokk. A see niisama nokkimiseks

Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 26 Sept, 2011 22:55
Postitas johnbull
kui jäme leo oma soomus ka on?

mootor ja küljed peaaegu kaitseta 2-7cm
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 10:31
Postitas hummel
esisoomus võib olla originaalis mõõtmetelt 120 vms mm, aga kuna ta on kihiline, siis RHA ekvivalendi võib välja anda üle 1 m. Kuidas mootori kaitsega on, ei tea.
Sellised täpsustused oleks, et
- tagasilöögi amortisaator on tegelikult lihtsalt taandurmehhanism,
- kahuri toru nimetatakse ikka rauaks,
- meeskond koosneb komandörist (vb hakatakse nimetama meeskonnaülemaks nagu suurtükiväes - ei tea), sihturist, laadurist, juhist (või juht-mehhaanik).
- tankikahuri laskemoon ei ole laeng; kuna tegemist on unitaar- ehk padrunmoonaga, millel sütik-mürsk-hülss-laeng on monoliitne komplekt, võib kahuri moona nimetada lihtsalt laskemoonaks või lasukomplektiks,
- tundub, et see LKE mürsk on noolmürsk,
- ehk eksin, aga miski tagurdamiskaamera oli kindlalt olemas juba Leo 2A5 masinal, kui mitte A4,
- tanki sisemisi osi soovitaks nimetada sektsioonideks - mootorisektsioon ja lahingsektsioon,
- transmissioon on rahvakeeli vist käigukast.
Aga muidu tore lugeda. Kui delfi ei taha võtta (eks ongi liiga pikk), küsi Kaitse Kodu-st näiteks.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 11:23
Postitas TTA
hummel kirjutas:
- transmissioon on rahvakeeli vist käigukast.
Julgen kahelda, pigem ülekanne vms. Käigukast on ameerikamaa keeles gearbox
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 11:29
Postitas Lemet
Paistab, et õigus on teil mõlemal...inglise keelest eesti keelde on transmissioon tõepoolest ülekanne, ülekande all aga kõiketeadva interneti järgi...
... mõistetakse seadmeid, mis võimaldavad mehaanilist energiat üle kanda vahemaa taha ning seejuures muuta pöördemomente, jõude, kiirusi või liikumise iseloomu.
Elik siis on käigukast ka transmissioon. Õigemini küll selle osa.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 11:44
Postitas hummel
Ok, kahtlesin pisut ise ka, aga jään viimatikõnelejatega nõusse, et transmissioon, elik ülekanne, on käigukasti üks osa.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 11:52
Postitas EOD
hummel kirjutas:Ok, kahtlesin pisut ise ka, aga jään viimatikõnelejatega nõusse, et transmissioon, elik ülekanne, on käigukasti üks osa.
Vastupidi ikka, käigukast on jõuülekande ehk transmissiooni üks osa koos siduri(te), peaülekande, külgülekande, võllide ja kõige muu juurdekuuluvaga.

Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 11:53
Postitas Lemet
hummel kirjutas:Ok, kahtlesin pisut ise ka, aga jään viimatikõnelejatega nõusse, et transmissioon, elik ülekanne, on käigukasti üks osa.
Oot-oot, see "eelkõneleja" pidas ikka teistpidist silmas, et k/k on transmissiooni osa

Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 13:31
Postitas kangelaspioneer
- tankikahuri laskemoon ei ole laeng; kuna tegemist on unitaar- ehk padrunmoonaga, millel sütik-mürsk-hülss-laeng on monoliitne komplekt, võib kahuri moona nimetada lihtsalt laskemoonaks või lasukomplektiks,
See ei ole alati nii. Leo osas pole kindel, kuid mitmed tänapäesed tankid kasutavad ikka mürske ja laenguid eraldi. See võimaldab kasutada mitmekesisemat laskemoonavalikut ning seejuures ruumi kokku hoida.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 17:30
Postitas man21
Hummel, leo suhtes ja paljude teiste tankide suhtes eksid - inglastel tõesti mürsk nagu sa kirjeldasid, aga mitte väga levinud variant. Automaatlaaduriga paraku enamuses, kuid mitte alati. Ka venelastel see ühe mürsu süsteem ja automaatlaadimine.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 02 Okt, 2011 20:19
Postitas hummel
Leo 120mm DM laskemoon peaks olema minuteada unitaarmoon.
Kartuusmoon on venelaste automaatlaadijaga riistadel.
Re: Leopard 2 sünnist tänapäeva
Postitatud: 04 Okt, 2011 7:25
Postitas Hjalmar Nelk
120mm Rheinmetalli kahuri moon on unitaarmoon