7. leht 19-st
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 25 Sept, 2023 22:47
Postitas aksel90
Üks päris veider arvamus Venemaal aetava äri teemal:
https://arvamus.postimees.ee/7862375/ma ... ise-kahjud
Miks peaks riik, st maksumaksja, st mina maksma kinni kahjusid, mida kannab keegi jobu, kes on piisavalt loll või ahne, et Venemaal äri ajada? Võibolla peaks sellisel juhul riik korvama mulle ka minu enda ostetud loteriipiletid, mis mitte midagi ei võitnud?
EDIT: Aga võibolla on see hoopis iroonia ja mina olen liiga loll, et sellest aru saada.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 26 Sept, 2023 8:23
Postitas Kriku
Jah, äririskide realiseerumine. Koroona ajal realiseerusid majutusasutuste ja kohvikute riskid, sõja ajal Venemaaga kauplejate riskid. Kui unustad ära, et elad ohtlikus maailmas, lähebki lõpuks halvasti.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 26 Sept, 2023 8:47
Postitas Peeter
Kriku kirjutas: ↑26 Sept, 2023 8:23
Jah, äririskide realiseerumine. Koroona ajal realiseerusid majutusasutuste ja kohvikute riskid, sõja ajal Venemaaga kauplejate riskid. Kui unustad ära, et elad ohtlikus maailmas, lähebki lõpuks halvasti.
Teeksin siia ääremärkuse, et kui sa oled eraettevõtjana mingis sektoris ikka piisavalt oluline lüli, siis võibki riik sinu päästmiseks astuda selliseid samme, mida tavaelus või teistes sektorites keegi uneski ette näha ei oskaks. Aga tuleb tunnistada, et neid samme tehakse siis riigi edasi toimimise huvides, aga mitte, et kellegi erasektori äririskide pärast hakatakse võimlema. Kui need huvid sinu päästmisel riigiga kokku klapivad nii, et sinu äri päästetud saab ja ka sulle alles jääb, siis veabki. Aga täpselt samamoodi võib riik ka otsustada sinu äri lihtsalt üle võtta, või siis käituda ka lihtsalt nii, et sinu äri välja sureb.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 26 Sept, 2023 14:51
Postitas gooligan
Käisin Ryanairiga Berliinis.
Ca 30% lennukis olijatest moodustasid punase passiga Vene-venelased.
Tulevad Lux-expressiga mugavalt Tallinnasse ja siit hüppavad Euroopa lendudele.
Sama süsteem toimub ka Riiast.
Mis selliste bussiliinide mõte täna on või miks me üldse lennuliiklust sanktsioneerime? Miks peab täna ca 20x päevas Tallinnast Piitrisse bussid sõitma?
Minu poolest võiks kõikide nende busside lõpppeatus olla Narvas.
Soomlased panid Allegro kiirraudteeliini kinni, kuid "tänu" Luxexpressile saavad ka nemad Piitri vahet sõita.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 26 Sept, 2023 15:08
Postitas 1uudistaja
gooligan kirjutas: ↑26 Sept, 2023 14:51
Käisin Ryanairiga Berliinis.
Ca 30% lennukis olijatest moodustasid punase passiga Vene-venelased.
Tulevad Lux-expressiga mugavalt Tallinnasse ja siit hüppavad Euroopa lendudele.
Sama süsteem toimub ka Riiast.
Mis selliste bussiliinide mõte täna on või miks me üldse lennuliiklust sanktsioneerime? Miks peab täna ca 20x päevas Tallinnast Piitrisse bussid sõitma?
Minu poolest võiks kõikide nende busside lõpppeatus olla Narvas.
Soomlased panid Allegro kiirraudteeliini kinni, kuid "tänu" Luxexpressile saavad ka nemad Piitri vahet sõita.
Ajakirjandus ei tunne piisavalt huvi. Mina samamoodi ei mõista, et miks venelased niisama edasi lennata saavad. Eks bussiliin teenib ja teisi ei huvita vist.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 26 Sept, 2023 15:12
Postitas Walter2
EU piir peaks ju kinni olema (viisasid ei anta enam mis ajast?) - kas neil pikad viisad mis veel kehtivad? Ei saa olla busside kaupa diplomaate või perekondlikke erijuhtumeid.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 27 Sept, 2023 20:19
Postitas ruger
Kaljulaid astus Alexela nõukogust tagasi, kuna firma jätkab orkidelt LNG ostu
President Kersti Kaljulaid andis sotsiaalmeedias teada, et enam Alexela nõukogus ei jätka. Ta viitas, et põhjuseks on see, et Alexela äritegevus on otseselt seotud Venemaaga.
„Liitusin kevadel Alexela nõukoguga. Ilmselt pole saladus, et energeetika ja rohepööre on minu jaoks põnevad teemad ja pakkumine üle mitmekümne aasta nii-öelda käed külge panna on väga huvitav. Alexelal on mitmeid projekte (biogaasi tootmine, energiasalv), mis utsitavad Eesti majandust rohelisemaks,“ märkis ta Facebookis.
„Kui Alexela nõukogus aprillis alustasin, oli import Venemaalt lõpetatud ja ka LPG-d (vedelgaas -toim), millele on kõige keerulisem leida muudelt turgudelt alternatiive, tarniti Kasahstanist. LPG suuremad tarbijad on toidutööstus ja põllumajandusettevõtted, kes alternatiivseid kütuseid täna kasutada ei suuda,“ lisas ta. „Suvel tekkinud tõrked Kasahstani tarnetega asendati kahjuks ikkagi Venemaal toodetud LPG-ga. Kuigi ettevõte otsib uuesti alternatiive, võtab see aega. Mõistagi ei saa ma äri Venemaaga heaks kiita, mistõttu esitasin täna taotluse nõukogust lahkumiseks.“
https://www.delfi.ee/artikkel/120235342 ... eaks-kiita
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 27 Sept, 2023 22:22
Postitas parkija
Ehk katsuks vältida Alexelas tankimist ning elektri ostmist , kui suure osa see nende käibest moodustab ei tea aga mingi mõju peaks olema .
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 27 Sept, 2023 23:13
Postitas _dumbuser_
parkija kirjutas: ↑27 Sept, 2023 22:22
Ehk katsuks vältida Alexelas tankimist ning elektri ostmist , kui suure osa see nende käibest moodustab ei tea aga mingi mõju peaks olema .
Mõni päev tagasi uurisin ja siis oli nende elekter kõige odavam. Tõsi, hinnvahe ei punnitanud minu näite puhul isegi ühte eurot ära aga kui sa oled nimekirjas esimene siis üsna paljud ei hakka isegi mõtlema. Tankimise kohta ei oska küll mitte midagi öelda. Mul on lähedal 5 eri firma tanklat ja neist nelja hind on millisendi pealt sama. Kahel pole ka poodi kah ja seega on nende puhul ilmselt kulud väiksemad. Viies on ka ilma poeta aga seal on isegi igasugu ülejäänute puhul pakutava soodukaga võrreldes hind odavam või sama.
Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 28 Sept, 2023 1:09
Postitas Marvin
Ja see, et Alexela teeb venega äri, tuli kellelegi üllatusena? Nii hästi informeeritud inimesele nagu kontrollikoja kogemusega endine president?
Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri
Postitatud: 28 Sept, 2023 1:26
Postitas _dumbuser_
Mingi jutu põhjal läks sinna siis kui see äri orkidega enamvähem ära lõppes. Ehk siis toodi igal poolt mujalt. Aga siis lõpetasid need "mujalt" kohad kuidagimoodi jälle äri ära ja peale orkide ei jäänud midagi muud üle. Ja seepeale läks minema. Kuskohast see põlev "mull" aga maamuna seest välja õngitseti selle kohta ei räägitud midagi.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 01 Okt, 2023 19:31
Postitas Peeeter
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 14 Okt, 2023 19:56
Postitas gooligan
Tänaseni on Luxexpress põhjendanud Vene-suunalisi liine eelkõige sellega, et nii pääsevad liikuma ka sinna kinni jäänud Ukraina põgenikud jne. Peab neid põgenikke ikka tohutu palju olema, kui Soome/Eesti/Läti suunalt on Piitrisse iga päev pea 30x väljumist.
Nüüd on verelased teada andnud, et ukrainlastele nende piirid sulguvad.Enam ei tohiks küll ju sulgemiseks ühtegi takistust olla, sest faktiliselt saavad peale seda nende bussidega sõita vaid Vene Föderatsiooni kodanikud ja hallivatimehed.
https://www.postimees.ee/7876119/venema ... lgitustood
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 24 Okt, 2023 8:22
Postitas OLAVI
gooligan kirjutas: ↑14 Okt, 2023 19:56
Tänaseni on Luxexpress põhjendanud Vene-suunalisi liine eelkõige sellega, et nii pääsevad liikuma ka sinna kinni jäänud Ukraina põgenikud jne. Peab neid põgenikke ikka tohutu palju olema, kui Soome/Eesti/Läti suunalt on Piitrisse iga päev pea 30x väljumist.
....
Kas bussireisijate hulgaga ei ole mitte seotud tähelepanek, et kui varem tegi tavaliselt Tallinnast soojamareise
üks tžarterlennuk
ühte sihtpunkti aga juba osa aega sõidavad samasse sihtkohta 2 või 3 eri firmade lennukit üksteise taga rivis.
Lennuvälja lähedased elanikud kurdavad, et rivis viimasena väljunud lennukid teevad varasemest rohkem müra, sest vist kiirustavad esimesele järele.
Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal
Postitatud: 24 Okt, 2023 9:34
Postitas Crispy
Miks see järele kiirustamine loogiline peaks olema? Lennuliiklus ei ole nagu võidusõit, kui bussijuhid üksteise tagumikus kinni sõidavad, et kütust säästa.