Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Juun, 2025 13:49
Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba).
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Juun, 2025 14:00
Saksa autodel ei tehta stal-3st polte ja mutreid ka tänapäeval, rääkimata siis kui need autod isalt pojale kestsid.
Aastal 1994 ei olnud Mercedese ega BMW küljes VEEL ühtegi "õudusunenägu", kõik oli normaalselt remonditav.
Ahaa, need olid need "teised" saksa insenerid
Muidugi tuleks ka silmas pidada, et Getz/Picanto on elementaarautod, mille üks kriteeriume on soodsad ülalpidamiskulud. See muuhulgas tähendab lihtsat hooldatavust/remonditavust ning kättesaadava hinnaga osi. Saksa autod, kus täna imeasju tehtud on, on tavaliselt 2 klassi kõrgemad ja 3 korda suurema hinnasildiga.
Et ABS rõngad roostetavad pooleks 130 tuhande kilomeetriga, on materjali kvaliteedis "analooge mitte omav".
Ma olen Volvol neid ka vahetanud, selle vahega, et auto on 13 aastat vanem ja läbisõit on 3 korda suurem.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Juun, 2025 8:58, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Juun, 2025 13:49
Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba).
Ega ta tegelt ju mingi imekeere ju ei ole, lihtsalt autodel sellist eriti ei kohta, need poolteljed, mida ma vahetanud elus olen, on olnud tavalise meeterkeermega ja otsa ehitus on piisavalt läbi mõeldud, et väike haamri tarvitamine (ilma milleta ei pruugi seda kätte saada) suurt kahju ei tee.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juun, 2025 8:54
Muidugi tuleks ka silmas pidada, et Getz/Picanto on elementaarautod, mille üks kriteeriume on soodsad ülalpidamiskulud. See muuhulgas tähendab lihtsat hooldatavust/remonditavust ning kättesaadava hinnaga osi. Saksa autod, kus täna imeasju tehtud on, on tavaliselt 2 klassi kõrgemad ja 3 korda suurema hinnasildiga.
Elementaarautod ostetakse odavalt, peetakse lõpuni ja saadetakse pressi alla.
"Lõpuni peetuks" muutub auto 3-l juhul
1. kere on mäda ja ei vääri taastamist
2. põhiagregaadid (eelkõige mootor) on läbi kulunud
3. üldine kulumisaste on selline, et ei tasu remontida (pean silmas rahalist, mitte laiskuse aspekti).
Kui 1-2 asja on läbi, siis selline auto PEAB olema mõistlikult remonditav. See võiks lausa mingi EL õigusaktiga seinale kirjutatud olla ("Product longevity act" vms). Autotootjate katsed survestada sind remondi keerukuse/kuludega uut samasugust saasta ostma peaksid saama karmilt sanktsioneeritud - umbes nagu need Facebookid ja asjad saavad aegajalt miljarditrahve.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Juun, 2025 13:49
Pooltelgede lahtivõtmisel "keelitajaga" mõistagi said kannatakse pooltelgede otste keermed, kuna pehmest metallist pooltelje ots muutus paar milli jämedamaks. Nüüd tuleb leiutada nende taastamisega. Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba). Või osta uued poolteljed. Üldiselt normaalsel autol jäetakse pooltelje välimisele otsale natuke varu, enne kui keere algab, et mehhaanik saaks vajadusel haamrit kasutada. Seal aga algab keere kohe.
Normaalne mehaanik ei peksa toorelt keeret võlli otsas puru, vaid kasutab mõistust. Tuleb odavam kui keermeid taastada või uusi poolassi otsi osta. Nii kõva praktik sa siis oledki.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Sinusugusest diivanitargutajast ja funktsionaalse lugemise vaegurist olen ma kindlasti kõvem praktik autoremondi alal
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juun, 2025 12:29
Sinusugusest diivanitargutajast ja funktsionaalse lugemise vaegurist olen ma kindlasti kõvem praktik autoremondi alal
Kas sina polnud mitte see, kes rääkis, kuidas Getzi ABS võrud lähevad pooltelje peale külmalt?
Praktikuna võin kinnitada, ega ikka ei lähe küll. Mine vahepeal mugavustsoonist välja ja vaata, kuidas neid töökojas tegelikult pannakse
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juun, 2025 12:38
Kas sina polnud mitte see, kes rääkis, kuidas Getzi ABS võrud lähevad pooltelje peale külmalt?
Praktikuna võin kinnitada, ega ikka ei lähe küll. Mine vahepeal mugavustsoonist välja ja vaata, kuidas neid töökojas tegelikult pannakse
Ma õnneks ei pea enda pead sellise saasta remontimisega vaevama.
See kui sa ükskord sellise asja enda jaoks juhuslikult avastasid, siis ei tee see sinust veel Liivimaa parimat automehaanikut
Kui nüüd ärapanemise sekka teemaväliselt poetada tohib, siis poolteljed saab tavalise kodukootud tõmmitsa abil ilusti rummust kätte, ei pea midagi laiaks peksma ega taastama hiljem. Tavaline tükk metallprofiili, mõned mutrid-poldid mis igast kolakastist leida võib.
Nooblimates kohtades selleks ka vastav tõmmits olemas: http://www.remonditehnika.ee/e-pood/lii ... 90/172-930
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Ma õnneks ei pea enda pead sellise saasta remontimisega vaevama.
See kui sa ükskord sellise asja enda jaoks juhuslikult avastasid, siis ei tee see sinust veel Liivimaa parimat automehaanikut
See tegelt näitas, et sa oled eluvõõras teoreetik, kel mutrivõtmeid pihku harva satub.
Ma ei ole kuskil väitnud, et ma Liivimaa parim olen, aga siin kahest muidumölisejast (sina ja davidsonipoja) kardetavasti oskab ehk rohkem
Tegelt oleks ma huviga lausa näha tahtnud, mismoodi sa need rõngad sinna külmalt peale paned (niiet kinni ka jäävad).
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Juun, 2025 12:56, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2 kirjutas: ↑26 Juun, 2025 12:53
Kui nüüd ärapanemise sekka teemaväliselt poetada tohib, siis poolteljed saab tavalise kodukootud tõmmitsa abil ilusti rummust kätte, ei pea midagi laiaks peksma ega taastama hiljem. Tavaline tükk metallprofiili, mõned mutrid-poldid mis igast kolakastist leida võib.
Nooblimates kohtades selleks ka vastav tõmmits olemas: http://www.remonditehnika.ee/e-pood/lii ... 90/172-930
Teooria kahjuks. Ma eespool kirjutasin, kaks (hiina) tõmmitsat keerasin puruks, kolmas korralik ei läinud katki, kuid jõud läks nii suureks, et rattarummi flants ähvardas katki minna. Miks see pooltelg nuutidel peab nii kõvasti kinni olema, jäigi segaseks. Vaskhaamri tagusin üsna ära, ilma et see liikuma hakkanuks ja lõpuks lõin käega, et lihtsam on taastada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.