605. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juun, 2025 20:34
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juun, 2025 13:49 Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba).
Niisugune keermelõikur ja igasuguste muude imekeermete jaoks on MKT-s (Tallinnas, Punase tänava alguses ) enamasti koha peal olemas.
https://www.mkt.ee/keermetooriistad/kee ... 12594&p=11

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Juun, 2025 21:02
Postitas Madis Reivik
MKTs kindlasti olemas aga suvaliste ühekordsete tööde jaoks võib kallis olla.

https://jaata.ee/
ja
https://www.kepstom.ee/

võib leida palju odavamat "vana vene kola"

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 8:54
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 25 Juun, 2025 14:13
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juun, 2025 14:00 Saksa autodel ei tehta stal-3st polte ja mutreid ka tänapäeval, rääkimata siis kui need autod isalt pojale kestsid.
Aastal 1994 ei olnud Mercedese ega BMW küljes VEEL ühtegi "õudusunenägu", kõik oli normaalselt remonditav.
Ahaa, need olid need "teised" saksa insenerid :D
Muidugi tuleks ka silmas pidada, et Getz/Picanto on elementaarautod, mille üks kriteeriume on soodsad ülalpidamiskulud. See muuhulgas tähendab lihtsat hooldatavust/remonditavust ning kättesaadava hinnaga osi. Saksa autod, kus täna imeasju tehtud on, on tavaliselt 2 klassi kõrgemad ja 3 korda suurema hinnasildiga.

Et ABS rõngad roostetavad pooleks 130 tuhande kilomeetriga, on materjali kvaliteedis "analooge mitte omav".
Ma olen Volvol neid ka vahetanud, selle vahega, et auto on 13 aastat vanem ja läbisõit on 3 korda suurem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 8:57
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: 25 Juun, 2025 20:34
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juun, 2025 13:49 Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba).
Niisugune keermelõikur ja igasuguste muude imekeermete jaoks on MKT-s (Tallinnas, Punase tänava alguses ) enamasti koha peal olemas.
https://www.mkt.ee/keermetooriistad/kee ... 12594&p=11
Ega ta tegelt ju mingi imekeere ju ei ole, lihtsalt autodel sellist eriti ei kohta, need poolteljed, mida ma vahetanud elus olen, on olnud tavalise meeterkeermega ja otsa ehitus on piisavalt läbi mõeldud, et väike haamri tarvitamine (ilma milleta ei pruugi seda kätte saada) suurt kahju ei tee.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 9:21
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 26 Juun, 2025 8:54 Muidugi tuleks ka silmas pidada, et Getz/Picanto on elementaarautod, mille üks kriteeriume on soodsad ülalpidamiskulud. See muuhulgas tähendab lihtsat hooldatavust/remonditavust ning kättesaadava hinnaga osi. Saksa autod, kus täna imeasju tehtud on, on tavaliselt 2 klassi kõrgemad ja 3 korda suurema hinnasildiga.
Elementaarautod ostetakse odavalt, peetakse lõpuni ja saadetakse pressi alla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 11:30
Postitas Kapten Trumm
"Lõpuni peetuks" muutub auto 3-l juhul
1. kere on mäda ja ei vääri taastamist
2. põhiagregaadid (eelkõige mootor) on läbi kulunud
3. üldine kulumisaste on selline, et ei tasu remontida (pean silmas rahalist, mitte laiskuse aspekti).

Kui 1-2 asja on läbi, siis selline auto PEAB olema mõistlikult remonditav. See võiks lausa mingi EL õigusaktiga seinale kirjutatud olla ("Product longevity act" vms). Autotootjate katsed survestada sind remondi keerukuse/kuludega uut samasugust saasta ostma peaksid saama karmilt sanktsioneeritud - umbes nagu need Facebookid ja asjad saavad aegajalt miljarditrahve.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:20
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juun, 2025 13:49 Pooltelgede lahtivõtmisel "keelitajaga" mõistagi said kannatakse pooltelgede otste keermed, kuna pehmest metallist pooltelje ots muutus paar milli jämedamaks. Nüüd tuleb leiutada nende taastamisega. Nende keere on M20x1,5, st I peenkeere, õnneks vanaisa varudes leidus lõikaja (Eestis tundus see olevat paras eksootika juba). Või osta uued poolteljed. Üldiselt normaalsel autol jäetakse pooltelje välimisele otsale natuke varu, enne kui keere algab, et mehhaanik saaks vajadusel haamrit kasutada. Seal aga algab keere kohe.
Normaalne mehaanik ei peksa toorelt keeret võlli otsas puru, vaid kasutab mõistust. Tuleb odavam kui keermeid taastada või uusi poolassi otsi osta. Nii kõva praktik sa siis oledki. :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:29
Postitas Kapten Trumm
Sinusugusest diivanitargutajast ja funktsionaalse lugemise vaegurist olen ma kindlasti kõvem praktik autoremondi alal :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:30
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 26 Juun, 2025 12:29 Sinusugusest diivanitargutajast ja funktsionaalse lugemise vaegurist olen ma kindlasti kõvem praktik autoremondi alal :lol:
:lol: :lol: :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:38
Postitas Kapten Trumm
Kas sina polnud mitte see, kes rääkis, kuidas Getzi ABS võrud lähevad pooltelje peale külmalt? :D
Praktikuna võin kinnitada, ega ikka ei lähe küll. Mine vahepeal mugavustsoonist välja ja vaata, kuidas neid töökojas tegelikult pannakse :shock:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:44
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 26 Juun, 2025 12:38 Kas sina polnud mitte see, kes rääkis, kuidas Getzi ABS võrud lähevad pooltelje peale külmalt? :D
Praktikuna võin kinnitada, ega ikka ei lähe küll. Mine vahepeal mugavustsoonist välja ja vaata, kuidas neid töökojas tegelikult pannakse :shock:
Ma õnneks ei pea enda pead sellise saasta remontimisega vaevama.

See kui sa ükskord sellise asja enda jaoks juhuslikult avastasid, siis ei tee see sinust veel Liivimaa parimat automehaanikut

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:53
Postitas Walter2
Kui nüüd ärapanemise sekka teemaväliselt poetada tohib, siis poolteljed saab tavalise kodukootud tõmmitsa abil ilusti rummust kätte, ei pea midagi laiaks peksma ega taastama hiljem. Tavaline tükk metallprofiili, mõned mutrid-poldid mis igast kolakastist leida võib.
Nooblimates kohtades selleks ka vastav tõmmits olemas:
http://www.remonditehnika.ee/e-pood/lii ... 90/172-930

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:53
Postitas Kapten Trumm
Ma õnneks ei pea enda pead sellise saasta remontimisega vaevama.

See kui sa ükskord sellise asja enda jaoks juhuslikult avastasid, siis ei tee see sinust veel Liivimaa parimat automehaanikut
See tegelt näitas, et sa oled eluvõõras teoreetik, kel mutrivõtmeid pihku harva satub.
Ma ei ole kuskil väitnud, et ma Liivimaa parim olen, aga siin kahest muidumölisejast (sina ja davidsonipoja) kardetavasti oskab ehk rohkem :D
Tegelt oleks ma huviga lausa näha tahtnud, mismoodi sa need rõngad sinna külmalt peale paned (niiet kinni ka jäävad).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 12:54
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: 26 Juun, 2025 12:53 Kui nüüd ärapanemise sekka teemaväliselt poetada tohib, siis poolteljed saab tavalise kodukootud tõmmitsa abil ilusti rummust kätte, ei pea midagi laiaks peksma ega taastama hiljem. Tavaline tükk metallprofiili, mõned mutrid-poldid mis igast kolakastist leida võib.
Nooblimates kohtades selleks ka vastav tõmmits olemas:
http://www.remonditehnika.ee/e-pood/lii ... 90/172-930
Teooria kahjuks. Ma eespool kirjutasin, kaks (hiina) tõmmitsat keerasin puruks, kolmas korralik ei läinud katki, kuid jõud läks nii suureks, et rattarummi flants ähvardas katki minna. Miks see pooltelg nuutidel peab nii kõvasti kinni olema, jäigi segaseks. Vaskhaamri tagusin üsna ära, ilma et see liikuma hakkanuks ja lõpuks lõin käega, et lihtsam on taastada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 26 Juun, 2025 13:00
Postitas Walter2
Vana hea gaasipits peab alati käepärast olema (tänapäeval induktsioonkuumuti) - ükski asi ei jää kinni.