Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Juul, 2025 6:10
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Seda on siin juba käsitletud. Ja ma ei pea hakkama seda sulle nüüd ette üles otsima ja ette läbi nämmutama. Leia omale keegi teine toapoiss. Piisab sellestki, kui veel kord rõhutada, et edasimüüjal ei ole kõiki neid õigusi ja volitusi (eriti just margi nimel esinemiseks), mis täievolilisel margiesindusel.
kui sa sellise tsitaadi peale mõistad öelda ainult:...kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.
, siis polegi mul muud öelda, kui et:AMvA ütles: Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt.
Ma küsisin konkreetselt OLAVI käes, kelle kaitseks sa siin ambrasuurile hüppasid, et millisel autol KONKREETSELT on selline rehvirõhu jälgismissüteem, mis takistab autoga edasi sõitmist. Vastuseks tuli just selline ümmargune sõnavaht, mida sa just tsiteerisid.Peeter kirjutas: ↑07 Juul, 2025 9:18Seda on siin juba käsitletud. Ja ma ei pea hakkama seda sulle nüüd ette üles otsima ja ette läbi nämmutama. Leia omale keegi teine toapoiss. Piisab sellestki, kui veel kord rõhutada, et edasimüüjal ei ole kõiki neid õigusi ja volitusi (eriti just margi nimel esinemiseks), mis täievolilisel margiesindusel.
kui sa sellise tsitaadi peale mõistad öelda ainult:...kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks., siis polegi mul muud öelda, kui et:AMvA ütles: Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt.
https://youtu.be/bZigBO9UQQ8?t=192
See, mida Silber teeb või ei tee, ei sõltu ainult nende pahatahtlikkusest, vaid ka sellest kuidas tehas/maaletooja nendega asju ajab. Saksamaal võib see olla kõvasti erinev sellest, kuidas aetakse asju nende jaoks arusaamatus neegririigis nimega Eesti.Ja veel üks näide: Kui 96 uued Äkatrossid tulid, siis Eestisse üle ERAA sai esimesest portsust 250 masinat, mis siis sõitu läksid. Sugulasel oli neid kohe mitu tükki pargis. Ja siin käisid Silberis siis hooldeid tegemas. Ütles, et silberlased nöörisid iga asja ja punni eest pappi ja muudkui jooksis jutt, et see ei ole garantiiline ja too ei ole garantiiline jne jne. Ja et üleüldse meie siin teeme veel poolmuidu, aga vaata kui Saksas peaksid midagi tegema Eesti autona, oi-oi-oi palju maksta tuleks, palju seal veel see kõik maksaks.... No vat ja siis lendas ühel autol midagi niimoodi kiirtee peal, et tuli tõbi ja tõmbas lähimasse töökotta, kus Actrost remonditi. Ütles, et meil tuli kontoris nutumaik suhu, et "nüüd on see siis käes..... ja veel mismoodi- mootorilaks bahni pealt ära veoga jne...". No vat, ja ütles, et juht andis teada- kõigepealt löödi VIN programmi, öeldi, et garantiiline masin, ja et kõik on tasuta. Diagnost, ööga jupid kohale, hommikul uus hülss-silinder ja muu mant paika ja õhtuks väljasõit, ja kõik tasuta, garantii ju .... mitte nagu Silberis, et iga polt kirvehinnaga. Vat nii.
Kokkuvõtvalt. Mootori juures võiks olla siis kaks varianti, mis esimesena pähe tulevad. 1.Autol lekib kuskilt õli, mingi aja pärast kaob õlirõhk ja auto teatab siis, et sõitu jätkata on ohtilk? 2. Autol lekib jahutusvedelik, mingi aja pärast on armatuuris näidik üle 100 kraadi kõvasti ja auto teatab, et sõitu jätkata on ohtlik? Mootorit välja ei suretata ja jäetakse vastutuse koorem juhi kanda. Sõida ise maanteelt veidi ohutumasse kohta ja sureta mootor välja või kui seda ei jõua teha, siis jookseb mootor keset maanteed kokku ja oledki teeääres. Kui see juhtub garantii ajal, siis pärast jagele ise esindusega. Asjad käivad siis nii?Peeter kirjutas: ↑06 Juul, 2025 23:11Seda olen ma siin juba ka enam kui kord selgitanud. Mingisugust väljasuretamise süsteemi ei saa olla. On küllalt riike, milledes on küllalt selliseid kiireid ja/või liiklustihedaid ja/või koormatud teid, kus mingisuguse sõiduki kas iseeneseslik või distantsilt välja lülitamine võib kaasa tuua enneolematute tagajärgedega katastroofi. Näiteks Belgias on see (vähemalt oli) keelatud. Kui on mingi jama, siis sõitku edasi ja kakelge ise pärast kindlustusega kas nii või naa, aga paljalt mõte, et mingi auto kiirteel (kas siis ärandamise järel, või arvuti-genereeritava välja lülitamise tagajärjel) võib jalapealt uisu anda, tekitab sellistes tiheda liiklusega maades õudu.... Sõidad ära, jääd seisma, ja vat siis enam käima ei saa, kuniks viga/põhjus pole kõrvaldatud. Ja sõltuvalt veast nii ka toimitakse. Ja selleks ei pea isegi "punane" viga olema. Saab-i WIS-ist lugesin juba 20 aastat tagasi, et kui kompuuter fikseerib sõidu ajal "d.t.e. 0 km", siis on taaskäivitamise keeld seni, kuni kirje pole kustunud, st kuni kütust juurde pole valatud.kaupo51 kirjutas: ↑06 Juul, 2025 22:37 Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
Juba hulga aastaid on kasutusjuhendites veel üks rikketule määratlus kirjutatud, mida vanasti ei olnud: "heitgaasipuhastuse süsteem on kahjustunud ja selle auto kasutamine teeliikluses on keelatud".davidsoniharald kirjutas: ↑07 Juul, 2025 22:02 Mina olen küll nii aru saanud.
Kollane tuli armatuuris on märguanne, et midagi on valesti aga sõita veel võib, punane tuli armatuuris tähendab, et sõita enam ei või, laguneb kähku ära. Sellise seletuse olen ma andnud tuttavatele algajatele autojuhtidele.
Mis selles imelikku on? Auto heitgaasid ei vasta enam normidele ja loomulikult on sellise auto kasutamine liikluses keelatud. Sama lugu ka vanemate autodega - kui ikka CO2 näitajad punases, siis ülevaatust ei saa ja autot kasutada ei tohi.OLAVI kirjutas: ↑08 Juul, 2025 8:49Juba hulga aastaid on kasutusjuhendites veel üks rikketule määratlus kirjutatud, mida vanasti ei olnud: "heitgaasipuhastuse süsteem on kahjustunud ja selle auto kasutamine teeliikluses on keelatud".davidsoniharald kirjutas: ↑07 Juul, 2025 22:02 Mina olen küll nii aru saanud.
Kollane tuli armatuuris on märguanne, et midagi on valesti aga sõita veel võib, punane tuli armatuuris tähendab, et sõita enam ei või, laguneb kähku ära. Sellise seletuse olen ma andnud tuttavatele algajatele autojuhtidele.
Pean siia tegema veelkordse, täiendava, postituse. Selliseks käivitamise blokeerimiseks ei pea üldsegi olema süttinud punane (nn keelav) märgutuli ükskõik mis kujul. See võib olla ka sisemiselt programmeeritud käitumisstandard muude tehniliste tingimuste korral. Ma just ekstra tõin selle Saab-i WIS-i näite: antud juhul süttib sul kütuse otsalõppemise tuli, see tankimisposti taoline tuli kellaplokis. Aga Saabil läheb lisaks see kütusetaseme anduri signaali info (mitte märgutuli!!) mitte ainult juhile "kellaplokki", vaid ka paralleelselt sõiduarvestuskompuutrisse, keskkonsoolis see ülemine plokk. Ja WIS-is on selgesõnaliselt kirjas (edastan mõtte, tähed võisid ka teisiti olla):kaupo51 kirjutas: ↑07 Juul, 2025 20:44Kokkuvõtvalt. Mootori juures võiks olla siis kaks varianti, mis esimesena pähe tulevad. 1.Autol lekib kuskilt õli, mingi aja pärast kaob õlirõhk ja auto teatab siis, et sõitu jätkata on ohtilk? 2. Autol lekib jahutusvedelik, mingi aja pärast on armatuuris näidik üle 100 kraadi kõvasti ja auto teatab, et sõitu jätkata on ohtlik? Mootorit välja ei suretata ja jäetakse vastutuse koorem juhi kanda. Sõida ise maanteelt veidi ohutumasse kohta ja sureta mootor välja või kui seda ei jõua teha, siis jookseb mootor keset maanteed kokku ja oledki teeääres. Kui see juhtub garantii ajal, siis pärast jagele ise esindusega. Asjad käivad siis nii?Peeter kirjutas: ↑06 Juul, 2025 23:11Saab-i WIS-ist lugesin juba 20 aastat tagasi, et kui kompuuter fikseerib sõidu ajal "d.t.e. 0 km", siis on taaskäivitamise keeld seni, kuni kirje pole kustunud, st kuni kütust juurde pole valatud.kaupo51 kirjutas: ↑06 Juul, 2025 22:37 Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
Minu poolt käsitletud juhtumil tekitas käivitamiskatkestusi tookord pekkis kütuse taseme andur, mis peksis hooti nii palju segast, et auto ei käivitunud. NB! sellisel juhul veakoodi ei tekitatagi, sest viga kui sellist, tehnilist tõrget, ei ole. Kellaplokis põleb ainult kütuse märgutuli ja sõltub variandist taseme andur seal samas plokis vb näitab korrektselt, vb ei näita midagi, või vb paneb lihtsalt mingit kelbast. Veakoode ei ole, ei immost ei mujalt, ammugi mitte punaseid veakoode, aga pihusteid lihtsalt ei avata. Punkt. Seni, kuni kaob reisikompuutri edastatud blokeering. Punkt. Blokeering lõppeb, kui lõpetatakse kirje "d.t.e 0 km" kuvamine. Punkt. Ja nagu juures olevalt selgituselt lugeda, siis ei pruugi auto ise üldsegi ohtlikult tuksis olla.Kui reisikompuuter genereerib displeile kirje "dte 0 km", siis edastatakse käivitamise keeld auto pardasüsteemidesse. Autot peale väljasuretamist ei ole enam võimalik käivitada. Keeld lõppeb peale kütuse lisamist. Antud lahendus on tagamaks, et küttesüsteemi kuivaks ei tõmmataks.