63. leht 138-st
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 19 Mär, 2022 22:28
Postitas nimetu
Ma olen vaadanud, et ukraina farmerid on oma traktoritega palju tähelepanu saanud ja inimestele nalja teinud, kuid asja tausta pole nagu väga arutatudki. Mulle meenub üks vanem analüüs Ukraina sõjast (enne 24. veebruari pealetungi), kus muuhulgas toodi välja, et paljud Ukraina tehnika kaotused oleks olnud välditavad kui oleks olnud piisavalt evakuatsioonimasinaid. Toodi näiteid, kus muidu korras masinad tuli jätta põldudele või hävitada, sest polnud võimalust neid tagasi tuua ja remontida. Praegu paistab, et totaalsõja tingimustes on asjad läinud loomuliku rada pidi ja tehnika evakueerimiseks kasutatakse tsiviilvahendeid. Ühest küljest muidugi tore, et on leitud mingi lahendus probleemile, kuid see tekitab uusi probleeme - nimelt sellega muutuvad farmerid või õigemini on juba muudetud sihtmärkideks. Esineb teateid, et venelased on asunud muuhulgas põllumajandustehnikat hävitama. Kõige hullem on see, et nad (farmerid kui ka nende tehnika) on eraldi sihtmärgid nüüd.
Ma arvan, et ka meil tuleks vaikselt selle teema peale mõtlema hakata. Kas meil on piisavalt varustust tehnika evakuatsiooniks? Kui võimekus on puudulik, kas me oleme valmis tsiviiltehnikat kasutama? Kui jah, siis mis on selle võimalikud tagajärjed?
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 20 Mär, 2022 1:18
Postitas Musashi
nimetu kirjutas:Ma arvan, et ka meil tuleks vaikselt selle teema peale mõtlema hakata. Kas meil on piisavalt varustust tehnika evakuatsiooniks? Kui võimekus on puudulik, kas me oleme valmis tsiviiltehnikat kasutama? Kui jah, siis mis on selle võimalikud tagajärjed?
Kas eestlased oleks valmis tsiviiltehnikat kasutama kaitsetegevuseks? Kindlasti. Kaitseme ju oma kodumaad vajadusel.
Kõikvõimalik tsiviiltehnika läheks kindlasti kaitsetegevuseks ka siin jooksvalt käiku.
Nii maa-, vee- kui ka õhusõidukid, rongid.
Vene sõjapidamise viis on selline, mis hävitab kõik oma teel niikuinii (või varastatakse), varem või hiljem, kui nad peale suudavad tungida.
Ilma igasuguse soomuseta masinad toimetavad enamasti tagalas, sõiduautod, mootorrattad.
Rohkem on kasu sõidukitest, mis suudavad midagi suuremat transportida. Laskemoona, varustust, kütust, võitlejaid.
Traktorid, buldooserid, veoautod, bussid, 4-veolised sõiduautod. Tublimatele suurematele masinatele keevitavad osavamad ka kasvõi 5mm rauast soomuse ümber kabiini ja küttepaagi, et oleks esmane kaitse automaaditule vastu.
Tänapäeva sõjapidamine on palju muutunud selles suhtes, et igasugust tehnikat, millega midagi/kedagi mööda maad vedada, on vägagi palju.
Igasugu sõidukite arv on aina suurenenud.
Ja vajadusel lähevad käiku, kui on elu ja surma küsimus.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 20 Mär, 2022 10:02
Postitas Kriku
Meil on juba mitu aastat lausa sundkoormiste seadus olemas, muudes teemades küllalt arutatud:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13250291?leiaKehtiv
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 20 Mär, 2022 11:51
Postitas nimetu
No Ukrainas toimetavad nende traktoritega põhiliselt vist nende omanikud, ehk siis tsiviilisikud. Ma eeldan, et meil toimetaks sundkoormise puhul ikka kaitseväelased ja võib-olla piiratud mahus mõned tsiviilisikud. Kindel muidugi pole.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 21 Mär, 2022 11:10
Postitas 2korda2
Tõenäoliselt kogemata said seadusele pihta selle kehtivuse
viimasel kuupäeval 
§ 8. Riigikaitseliste sundkoormiste seaduse kehtetuks tunnistamine
Riigikaitseliste sundkoormiste seadus tunnistatakse kehtetuks.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 21 Mär, 2022 11:40
Postitas runno
Tundub, et see sundvõõrandamise js sundkasutusse võtmise teema on nüüd otse riigikaitseseaduses.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 21 Mär, 2022 12:48
Postitas hillart
https://invoen.ru/analitika/spezoperazi ... -povstanchVõiks just-kui kah antud teema alla käia.
Nii mõnedki järeldused siin on kaheldava väärtusega, kuid see ongi ju arutlusteema.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 22 Mär, 2022 10:59
Postitas Poti soldat
Mina olen vene logistikavaevusi vaadates mõelnud et loodetavasti meie raketilaskjate hankega tuleb ka moona millega saaks siinkandi vene raudteesillad ära lasta. Puhtalt veokitranspordil on seda venelaste suurtükipõhist sõjapidamist väga vaevaline pidada.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 22 Mär, 2022 16:54
Postitas Kapten Trumm
VF tagalakolonnide hävitamine näib arvatult olevat efektiivne tegevus. Seda on meediast näha Ukrainas isegi üllatavalt vähe.
WWII ajal öeldi, et maa peab põlema okupantide jalge all.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 23 Mär, 2022 1:32
Postitas _dumbuser_
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 23 Mär, 2022 13:03
Postitas Kapten Trumm
Tundub, et see sundvõõrandamise js sundkasutusse võtmise teema on nüüd otse riigikaitseseaduses.
Tegelikult käib see sobivate sõidukite väljasorteerimine ja ülevaatamine KRA poolt juba mõnda aega, meie asutusel oli nendega vastav kokkupuude umbes aasta tagasi. Elutähtsa teenuse pakkuja sõidukeid nad näiteks ei puutu, aga näiteks tavakasutaja 4x4 pikapi vastu võivad huvi küll tunda.
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 23 Mär, 2022 22:56
Postitas NGolf
Vastase tagalas tehakse IEDsid pannes kokku suurtüki mürske, siin on kaks 152 mm mürsku koos dünamiidiga.
https://twitter.com/UAWeapons/status/1506584528600633353
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 26 Mär, 2022 1:12
Postitas _dumbuser_
Järjekordne teema miks ei ole vaja igasugu leitud asju näppida. Jutt siis padrunisalve sisse topitud laengust.
https://twitter.com/ua_industrial/statu ... 3569852423
Re: Mida Ukrainast õppida?
Postitatud: 27 Mär, 2022 22:20
Postitas Seto haidamakk
Ukraina sõdurid said neffy kiivrikatted, mis lõhuvad ära sõduri kiivri silueti ja seega vastase snaipril on raske tabada sõdurit. Seega kui õppida Ukraina sõjast, peaks neffy kiivrikate olema iga Eesti sõduri ja kaitseliitlase varustuse nimekirjas.
https://military-informant.com/army/ukr ... fetyi.htmlÕnneks on ka meil saadaval Eesti oma neffy.
https://profline.ee/pood/militaarroivad ... iivrikate/
Re: Vene-Ukraina sõda
Postitatud: 28 Mär, 2022 11:29
Postitas Kapten Trumm
richard kirjutas:https://coffeeordie.com/ukrainian-mig-29-pilot-interview/
INTERVJUU UKRAINA MIG-29 PILOODIGA
3 asja, mida tähele panin
"Võsalennuvägi" näib töötavat. Viide siin Rootsi või Soome lennuväe harjutustele maanteedelt jne. Kuu ajaga pole neid maha surutud.
The Ukrainian pilots and their ground crews now operate in bare-bones conditions, living in ad hoc, secret bases established after the war began — their families don’t know where they’re located, and communication between units is kept at a minimum. Even so, Ukrainian pilots are never able to fully escape the threat of Russian missile strikes and airstrikes, which have spared no corner of Ukraine’s territory. In the air, they are taking losses as they face Russian warplanes that wield more sophisticated weapons and are bolstered by Russian airborne early-warning radar systems.
Venelased kasutavad aktiivseid keskmaarakette R-77 "Amraamski", mis jäi NSVL lõpuga poolei, kuid mis viidi lõpuni 2002. aastaks. Ukrainlastel neid pole, peavad kasutama ballastina toimivaid poolaktiivseid R-27-d. Nende efektiivsuse kohta räägib Etioopia-Eritrea konflikt, et 20-st lastud raketist tabas vaid 2.
One key disadvantage the Ukrainians face is their air-to-air missiles, which rely on semi-active radar targeting. That means that Ukrainian missiles, once launched from a jet, rely on the pilots keeping their aircraft’s onboard radars pointed at the Russian opponents until the “moment of explosion,” Juice said. The Russians, on the other hand, have their own active-radar missiles, allowing them to hone in on an enemy with no help from the jet that fired them. That means the pilot can turn away or turn off his own radar after firing his missile, a so-called “fire and forget” technology. “Unfortunately, we don’t have something like that,” Juice said.
Esimest korda näitatakse HMCS-i "Shlem" (helmet mounted cueing sight). See võime oli juba NSVL ajast olemas nii MiG-29l kui Su-27l, lihtsalt enne pole näha olnud. See võimaldab "pilguga" suunata R-73 rakette (tiibade all kaks äärmist) kuni 45 kraadi lennuki pikiteljest, mis võimaldab võidelda paremini manööverdavate masinatega.
