623. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 8:51
Postitas Kapten Trumm
Odav oli mopeedi klassi sõiduk seni kuni seda ei pidanud registreerima ega kindlustama. Pärast nende nõuete tekkimist olid riigilõivud ja kindlustused mootorratta ja autoga samast klassist. Hiljem vist riigilõivusid küll alandati. AM kategooria õpe on 400-1000 euri.

Mopeed on igati aus transpordivahend eriti kui kuskil hajaasustuses elad ja lähima poeni on 3-4-5 kilomeetrit. Kütuse kulu 1-2 liitrit sajale. Igati sobiv noortele või pensionäridele. Politsei oleks võinud jõustada tol ajal kehtinud reegleid, nagu piirajate eemaldamine ja liiklushuligaansused oleks olukord kontrolli all olnud aga valiti teine, surnuks maksustamise tee.
Täiskasvanu, kel on B-kati luba olemas, ei pea mingit õpet ega eksamit tegema. Ainult mopi enda kulud. Ometi sõidetakse hajaasustuses ikka autodega.
Miks küll pole seda headust taibatud? Minul on see juhtimisõigus automaatselt olemas, aga sellise sõiduki järele vajadust ei jää. Maal see mõni km saab sõita jalgrattaga ja suurema poekraami vedamiseks on vaja autot - ühesõnaga ebavajalik.

Tegelt seltskond, kes nendega liikluses sigatses, neil polnud mingit transpordi hädavajadust, tavalised linna kraaded, kel polnud kodus midagi tarka teha ja neile oli "illegaalne" mopeed ajaveetmisvorm. Samad debiilikud, kes nüüd nende elektriliikuritega sigatsevad.

Täna liigub neid bensumootoriga mopeede ikka väga üksikuid, mis näitab vaid seda, et sisuline nõudlus puudub, kui väga vaja, küll see natuke riigilõiivuks ja kindlustuseks leitase.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 9:33
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 8:51
Täiskasvanu, kel on B-kati luba olemas, ei pea mingit õpet ega eksamit tegema. Ainult mopi enda kulud. Ometi sõidetakse hajaasustuses ikka autodega.
Miks küll pole seda headust taibatud? Minul on see juhtimisõigus automaatselt olemas, aga sellise sõiduki järele vajadust ei jää. Maal see mõni km saab sõita jalgrattaga ja suurema poekraami vedamiseks on vaja autot - ühesõnaga ebavajalik.
Ma kirjutan veel kord aga nüüd hästi aeglaselt, et sa ka lugeda jõuaksid: mopeedide kasutajad olid noored ja pensionärid. Mopeedide kulud olid väga madalad. Nüüd enam need kulud madalad ei ole. Selle pärast neid enam ei kasutata.
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 8:51
Tegelt seltskond, kes nendega liikluses sigatses, neil polnud mingit transpordi hädavajadust, tavalised linna kraaded, kel polnud kodus midagi tarka teha ja neile oli "illegaalne" mopeed ajaveetmisvorm. Samad debiilikud, kes nüüd nende elektriliikuritega sigatsevad.


Täpselt! Ja kuna Politsei ei suutnud olemasolevaid reegleid jõustada, otsustasid nõrkade närvidega ametnikud, et tuleb kõikidele ühe kirvega lüüa ja surnuks maksustada! Elagu närvihaiged autojuhid!
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 8:51
Täna liigub neid bensumootoriga mopeede ikka väga üksikuid, mis näitab vaid seda, et sisuline nõudlus puudub, kui väga vaja, küll see natuke riigilõiivuks ja kindlustuseks leitase.


Küll neid liiguks, kui nende omamine oleks sama kallis kui eletriliikuri oma.

Küll varsti keevitatakse kokku ka mingi uus seadus, millega elektriliikurid surnuks maksustatakse, sest mõnedel jälle närvid ei pea vastu.

Seaduses on kõik reeglid olemas, et elektriliikuritega kord majja lüüa aga keegi ei viitsi sellega tegeleda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 10:41
Postitas Sten1111
vanahalb kirjutas: 31 Juul, 2025 8:48 Ma lugesin eile kuskilt et otsa sõideti mitte seisvale vaid tee servas aeglaselt liikuvale, võib-olla pidurdavale autole.

Ja olen ennegi irisenud et Eesti ajakirjanduse tase on täielik mudaliiga. Suunamudijate artiklitest järeldusi teha on lühinägelik
Sama päeva tv3 uudistes kommenteeris veoki omanik või esindaja et haagisel oli rehv puru ja veok sõitis tee pervel arglaselt, äkki mainis ka midagi 20kmh. Võimalik et veoki juht ei saanud kohe pidurdada ka ja sellepärast see sodi nii laiali oligi. Kahju et pardakaamerat rahvale ei näidata, saaks ehk rohkem teada kuidas ja miks

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 11:30
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: 31 Juul, 2025 9:33
Küll neid liiguks, kui nende omamine oleks sama kallis kui eletriliikuri oma.
Küll varsti keevitatakse kokku ka mingi uus seadus, millega elektriliikurid surnuks maksustatakse, sest mõnedel jälle närvid ei pea vastu.
Seaduses on kõik reeglid olemas, et elektriliikuritega kord majja lüüa aga keegi ei viitsi sellega tegeleda.
Lõpeta see jauramine ükskord ära ja sellise joru tootmiseks kuluv aeg kuluta faktide kontrollimiseks.
Juhiloa omanik mingeid eksameid ega koolitusi tegema ei pea - null eurot
Mopeeri registreerimise riigilõiv on tohutu summa - 40 eurot (auto puhul on 150+numbrimärk).
Mopeedi liikluskindlustus on suurusjärgus 20 eurot aastas.
Tohutu kulu eksju.
Ja regulaarsel ülevaatusel mopeedid käima (enam) ei pea.

Küll aga maksab mopeed sõitva autoga samas suurusjärgus
https://www.mototehnika.ee/kasutatud/nimekiri.php?a=26
Korralik mopeed maksab 1000 eurost ülespoole. Uus mopeed maksab umbes 3000.

See ongi põhjus, miks neid liigub vähe - mopeed on võrreldes autoga suhteliselt kallis (ühe veetava ühiku kohta).
"Ametnike" poolt kalliks tegemine aga osutus tavapäraseks davidsoni fantaasiaks. Nagu ka see "kõik on seaduses olemas".
60 eurot aastas ei pane küll kedagi liiklemisvahendit valima, kui vahend ise kallim on.
Umbes sama käib ja nn joodikuautode kohta - kui auto maksab 4000, siis algaja juht sõidab pigem "päris" autoga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 11:35
Postitas Kapten Trumm
Sten1111 kirjutas: 31 Juul, 2025 10:41 Sama päeva tv3 uudistes kommenteeris veoki omanik või esindaja et haagisel oli rehv puru ja veok sõitis tee pervel arglaselt, äkki mainis ka midagi 20kmh. Võimalik et veoki juht ei saanud kohe pidurdada ka ja sellepärast see sodi nii laiali oligi. Kahju et pardakaamerat rahvale ei näidata, saaks ehk rohkem teada kuidas ja miks
Mis mudaliiga?
Kaks juhi seljataga istunud inimest ütlesid ERR kaamera ees, et nad panid tähele, et juht tegeles enda süles millegi kõrvalisega. Näiteks kratsis nutitelefoni. :dont_know:

Bussi ees sõitis mingi suurem sõiduk, mis lipsas hädalisest mööda, kuna bussijuht vaatas parasjagu oma telo, siis magas paar sekundit maha ega suutnud muud teha kui natuke rooli keerata (mispärast oli bussi parem külg puru). Kui ta poleks üldse jõudnud reageerida, siis oleks tagant "laubaka" teinud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 11:55
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 11:35
Mis mudaliiga?
Selline mudaliiga mille pärast OLAVI hakkas arutama et kuidas saab seisva sõiduki koorem niimoodi mööda teed laiali pudeneda.
Ta luges ja uskus et auto seisis.

Seda ei tohi teha.

Ja see kas bussijuht kratsis telot või oma kubet või ajas pedaali alt rotti ära on ka paljasõnaline. Kaamera pilti on vaja.

Või vaata viimase tunni sündmusi ajakirjanduses. Tallinn- Tartu maanteel juhtus liiklusõnnetus. Tesla sõitis inimestele otsa. Tesla muutus varsti Toyotaks... hulk kommentaatorid asus sellegi poolest juba arutama et miks juhiabi süsteemid ei toiminud. Oleks Musk veel Trumpi sõber saanuks MAGA samuti oma koosa. Klounid.
Mumeelest möllab meediamajades marutõbi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 12:38
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 11:30
Juhiloa omanik mingeid eksameid ega koolitusi tegema ei pea - null eurot
Mopeeri registreerimise riigilõiv on tohutu summa - 40 eurot (auto puhul on 150+numbrimärk).
Mopeedi liikluskindlustus on suurusjärgus 20 eurot aastas.
Tohutu kulu eksju.
Ja regulaarsel ülevaatusel mopeedid käima (enam) ei pea.

Küll aga maksab mopeed sõitva autoga samas suurusjärgus
https://www.mototehnika.ee/kasutatud/nimekiri.php?a=26
Korralik mopeed maksab 1000 eurost ülespoole. Uus mopeed maksab umbes 3000.

See ongi põhjus, miks neid liigub vähe - mopeed on võrreldes autoga suhteliselt kallis (ühe veetava ühiku kohta).
"Ametnike" poolt kalliks tegemine aga osutus tavapäraseks davidsoni fantaasiaks. Nagu ka see "kõik on seaduses olemas".
60 eurot aastas ei pane küll kedagi liiklemisvahendit valima, kui vahend ise kallim on.
Umbes sama käib ja nn joodikuautode kohta - kui auto maksab 4000, siis algaja juht sõidab pigem "päris" autoga.
Peab vist v e e l aeglasemalt kirjutama.

Kui lube ei ole siis tuleb need teha. 390 kuni 1000 eurot.

Riigilõiv on täna 40 eurot. Algselt oli see sama mis mootorratta registreerimisel.

Kindlustuse hind on täna ka muutunud oluliselt soodsamaks kui algselt oli. Alguses olid hinnad mitmetes sadades aasta kohta.

Vanasti piisas mopeedi ostmisest siis nüüd tuleb see kõik lisaks maksta.


Ma olen alati arvanud, et haridus aitab inimesel näha suuremat pilti oma maailmast aga vahel vist läheb vastupidi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 13:13
Postitas Kapten Trumm
Linn on lubadega juhte täis, kel on vaja ainult roller osta, maksa ÜHE KORRA 40 eurot riigilõivu ja siis iga aasta 20 eurot kindlustus - kokkuhoid saabub kui mürinal. :D Lubadega juhte on kordades rohkem kui hüpoteetilisi noorsande.

Tegelikkuses näeme sõitmas üksikuid mopeede. Miks? Seepärast, et 1) roller on meie kliimasse samahästi "sobiv" kui jalgratas (8 kuud aastas ei saa sõita) 2. roller on, eriti vähema sissetulekuga inimeste jaoks, halva hinna/veovõime suhtega, kütust võtab autost 2-3 korda vähem, kuid veab põhimõtteliselt ühte inimest.
Vanasti piisas mopeedi ostmisest siis nüüd tuleb see kõik lisaks maksta.
See põhjus pädev vaid noorte rahatute huligaanide kohta, keda liiklusse ehk pole väga vaja ja kes bensiini saamiseks käivad seda varastamas või teevad bensujaamast "ärasõite". Iga endast lugupidav inimene omab täna B-kati lube, mis annab automaatse rolleri juhtimisõiguse. Eks enamus esitab küsimuse, et nafik mul vaja mingit 3000 eurost mänguasja, millega saab neli korda suvel sõita. Kes vähegi raha teenib, seda ju ei heidutaks alla 100 eurone ülalpidamiskulu aastas?

Mis haridust puudutab, siis sina peaksid küll veel koolis kõvasti käima, enne kui maailma asjadest midagi arvata :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 13:16
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: 31 Juul, 2025 11:55 Või vaata viimase tunni sündmusi ajakirjanduses. Tallinn- Tartu maanteel juhtus liiklusõnnetus. Tesla sõitis inimestele otsa. Tesla muutus varsti Toyotaks... hulk kommentaatorid asus sellegi poolest juba arutama et miks juhiabi süsteemid ei toiminud. Oleks Musk veel Trumpi sõber saanuks MAGA samuti oma koosa. Klounid.
Mumeelest möllab meediamajades marutõbi.
Võiks vist lahjemat mürki võtta, et õnnetused, mille põhjuseks PPA kirjutab "kiirus" (sest nende "uurimine" on paras haltuura), tegelik põhjus on roolis kõrvaliste asjadega tegelemine. Vaata linnas sõites ringi, iga teine juht kratsib telefoni, mõni eriti andekas on selle hoidja lausa enda silmade ette armatuurile panna, et "striimida" sõidu ajal.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 13:48
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 13:16 ... mõni eriti andekas on selle hoidja lausa enda silmade ette armatuurile panna, et "striimida" sõidu ajal...
Mul näiteks on mõlemas autos telefon permanentselt armatuurile installitud ja seal striimib 99% ajast waze. Absoluutne enamus armatuurikinnitustest on mu tähelepanekute kohaselt navigeerimise jaoks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 13:54
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 13:13 Linn on lubadega juhte täis, kel on vaja ainult roller osta, maksa ÜHE KORRA 40 eurot riigilõivu ja siis iga aasta 20 eurot kindlustus - kokkuhoid saabub kui mürinal. :D Lubadega juhte on kordades rohkem kui hüpoteetilisi noorsande.
Nemad ei ole kunagi mopeedide sihtgrupp olnud.
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 13:13 Tegelikkuses näeme sõitmas üksikuid mopeede. Miks? Seepärast, et 1) roller on meie kliimasse samahästi "sobiv" kui jalgratas (8 kuud aastas ei saa sõita) 2. roller on, eriti vähema sissetulekuga inimeste jaoks, halva hinna/veovõime suhtega, kütust võtab autost 2-3 korda vähem, kuid veab põhimõtteliselt ühte inimest.

Sa õige reisi kodukohast nii 500 km põhja poole mõnda väikeasulasse ja siis näed, kuidas "8 kuud aastas ei saa sõita". Vähema sissetulekuga inimese jaoks oligi mopeed ( roller on mopeedi alamliik) väga soodne ühekordne ost, mis küsis ainult bensiini. Isegi motokiivrit ei pidanud soetama, seadus nõudis kaitsekiivrit.
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 13:13
Vanasti piisas mopeedi ostmisest siis nüüd tuleb see kõik lisaks maksta.
See põhjus pädev vaid noorte rahatute huligaanide kohta, keda liiklusse ehk pole väga vaja ja kes bensiini saamiseks käivad seda varastamas või teevad bensujaamast "ärasõite".

Vot-vot! Hakkab looma! Noored huligaanid, ajavad autojuhte närvi, varastavad bensiini! Ära keelata! Selmet neid kasvatada, konfiskeerida illegaalseid sõiduvahendeid, jõustada olemasolevaid seaduseid. Kõik seadused olid olemas, et kontrollida ja vajadusel liiklusest eemaldada ilma piirajateta sõidukid. Samuti saaks kõigile liikluseeskirja rikkujatele trahvi teha. Küll sellest oleks õppinud nii mopeedi juhid kui nende vanemad. Aga no lihtsam oli asjad üle reguleerida.
Kapten Trumm kirjutas: 31 Juul, 2025 13:13 Eks enamus esitab küsimuse, et nafik mul vaja mingit 3000 eurost mänguasja, millega saab neli korda suvel sõita. Kes vähegi raha teenib, seda ju ei heidutaks alla 100 eurone ülalpidamiskulu aastas?

Mis haridust puudutab, siis sina peaksid küll veel koolis kõvasti käima, enne kui maailma asjadest midagi arvata :dont_know:

Haritud inimene ei kasuta vanglažargooni avalikult.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 14:18
Postitas Walter2
Nii jalgrattad kui ka mopeedid on tegelikult aastaringselt kasutatavad - küsimus on õigetes rehvides.
https://www.motokaubad.ee/49-rolleri-ja ... p-ms-naast vasakult tulbast M+S ja naast valida
https://www.motonet.ee/tooteruhmad/jalg ... DQQAvD_BwE
Ilmekas on see, et viimases poes on naastrehvid jalgratastele Soome päritolu. Hind on juba autorehviga samasse suurusjärku aga küllap siis on sealmaal turgu... :D
See teema et kas tallapresse ja kubemerakette on mugav ja praktiline aastaringselt kasutada on iseasi - kes sõidab/saab hakkama ja kes ei sõida/ei saa hakkama. Inimeste vajadused ja valulävi on vägagi erinevad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 15:36
Postitas mulk35
Kapten Trumm võiks ka vähe vaeva näha ja fakte kontrollida. AM kategooria on automaatselt kõigil enne 1993 aastat sündinud juhiluba omavatel inimestel. Hiljem sündinutlel tuleb see eraldi teha

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 15:36
Postitas mulk35
Kapten Trumm võiks ka vähe vaeva näha ja fakte kontrollida. AM kategooria on automaatselt kõigil enne 1993 aastat sündinud juhiluba omavatel inimestel. Hiljem sündinutlel tuleb see eraldi teha

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 31 Juul, 2025 15:37
Postitas mulk35
Vabandust topelt postituse eest