Re: Autotehnikateema
Postitatud: 04 Aug, 2025 18:42
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Kes KT huumorit ei taipa ja laseb talveks jahutusvedeliku välja, et mootor kiiremalt soojeneksdavidsoniharald kirjutas: ↑04 Aug, 2025 18:53 Halb lugu on see, et rumalad inimesed võivad seda kõike sulatõeks pidada, sest nii on ju internetis kirjas!
Soovitus: lase juhtmed suitsema!
Järelsoovitus: võta vähemalt 4 kilone co2 kustuti kõrvale!
Mõni lammas teebki nii ja pärast nutab maha põlenud vraki kõrval.
Pole küll tähele pannud, KT-l huumorimeel oleks olemas.krossipart kirjutas: ↑04 Aug, 2025 19:07Kes KT huumorit ei taipa ja laseb talveks jahutusvedeliku välja, et mootor kiiremalt soojeneksdavidsoniharald kirjutas: ↑04 Aug, 2025 18:53 Halb lugu on see, et rumalad inimesed võivad seda kõike sulatõeks pidada, sest nii on ju internetis kirjas!
Soovitus: lase juhtmed suitsema!
Järelsoovitus: võta vähemalt 4 kilone co2 kustuti kõrvale!
Mõni lammas teebki nii ja pärast nutab maha põlenud vraki kõrval.![]()
Kes KT juttu tõsiselt võtab ja usub.. Pole parata...Proovime huumori ülekoormuse taluvust siinkohal
![]()
Mina olen seda meelt, et inimene ei pea kõiki asju ise oskama ja ei pea ka kõiki asju oma naha peal proovima. Vahel on parem maksta spetsialistile raha ja ta teeb selle töö sinu eest ära. Tuleohuga mängimine ei ole ka just kõige targem tegu, targem on leida spetsialist, kes vaatab raha eest auto üle. Mina olen lasknud pealinnas autode elektritöid teha Truumu Diagnostikas näiteks.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Aug, 2025 11:14 Ei ole elektrisolk, olen sellist asja autoelektrikute puhul korduvalt näinud ja olen korduvalt seda ise kasutanud. Ei ole põlema pannud.
Mismoodi sa leiad kuskilt juhtmekimbust selle mäda juhtme üles? Testriga ei leia.
Tulekustuti loomulikult, soovitatavalt süsihappekustuti, mitte pulber.
Kui suits hakkab tõusma ja kohta näed, siis katkestad kohe vooluringi.
Ja jupphaaval, et katsetatav jupp oleks näha kah. Mitte nii, et üks ots ühes, teine teises auto otsas.
Hea öelda. Kuidas peaks keskmine autokasutaja selgeks tegema kes on spetsialist ja kes mitte? Tunnihind ja oskused ei käi kahjuks käsikäeskaupo51 kirjutas: ↑04 Aug, 2025 20:34Mina olen seda meelt, et inimene ei pea kõiki asju ise oskama ja ei pea ka kõiki asju oma naha peal proovima. Vahel on parem maksta spetsialistile raha ja ta teeb selle töö sinu eest ära. Tuleohuga mängimine ei ole ka just kõige targem tegu, targem on leida spetsialist, kes vaatab raha eest auto üle. Mina olen lasknud pealinnas autode elektritöid teha Truumu Diagnostikas näiteks.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Aug, 2025 11:14 Ei ole elektrisolk, olen sellist asja autoelektrikute puhul korduvalt näinud ja olen korduvalt seda ise kasutanud. Ei ole põlema pannud.
Mismoodi sa leiad kuskilt juhtmekimbust selle mäda juhtme üles? Testriga ei leia.
Tulekustuti loomulikult, soovitatavalt süsihappekustuti, mitte pulber.
Kui suits hakkab tõusma ja kohta näed, siis katkestad kohe vooluringi.
Ja jupphaaval, et katsetatav jupp oleks näha kah. Mitte nii, et üks ots ühes, teine teises auto otsas.
Vabas toatemperatuuris õhus oleva lühikese vaskjuhtme ühele ruutmillimeetrile võib rakendada 15A voolu (15A/1mm2) ja seega 120W ehk 10A ei tee 1mm2 õhus jahutatavale soonele endale midagi paha.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Aug, 2025 12:39 .... Korras juhtme soonele ei tee natuke tugevama voolu sisse laskmine hetkeks midagi.
Küll aga hakkavad kärssama igasugu mädad ja oksüdeerunud kohad. ...
See et konnasööjate masinapark on viisakalt öeldes... isikupärane on teada-tuntud aga raske uskuda, et neil puuduvad ka el.ahelatest kaitsmed?OLAVI kirjutas: ↑04 Aug, 2025 23:54 Teatud marki Prantsuse autode tüüpiliseks süttimise põhjuseks oli esiradiaatori alune juhtmekimp, kus roostes plekiserv hõõrus juhtmekimbus olevat, pidevalt pingestatud mootori jahutuse ventilaatori anduri juhet ning tavaliselt süttisid need autod ca 5min peale sõidu lõpetamist ja süüte väljakeeramist.
Kes asjaga kursis on, need teavad milliseid mursid nende autodega oli, nt et "selliseid marki" sõidukeid keelduti just sellelsamal põhjusel Skandinaavias laeva(de) peale laskmast. Kui ei olnud märget ja kinnitust, et juhtmežgutid on vahetatud uute (mittepõlemaminevate) vastu, siis laeva ei saanud. (Keskpäevane praam)Walter2 kirjutas: ↑05 Aug, 2025 7:22See et konnasööjate masinapark on viisakalt öeldes... isikupärane on teada-tuntud aga raske uskuda, et neil puuduvad ka el.ahelatest kaitsmed?OLAVI kirjutas: ↑04 Aug, 2025 23:54 Teatud marki Prantsuse autode tüüpiliseks süttimise põhjuseks oli esiradiaatori alune juhtmekimp, kus roostes plekiserv hõõrus juhtmekimbus olevat, pidevalt pingestatud mootori jahutuse ventilaatori anduri juhet ning tavaliselt süttisid need autod ca 5min peale sõidu lõpetamist ja süüte väljakeeramist.![]()
Juu seal kaitse ikka on aga nagu aru saan närib läbi juhtmekimbu roostes plekkdetail. Algul saab juhtme isolatsioon räsida ning soola sisse, kiud oksüdeeruvad ning tekkiv ühendus massi ei ole piisav et ca 30A kaitse läbi põletada. Kui eeldada et tekkiv lühisvool on "ainult" 20A siis kaitse ei saagi läbi põleda.Walter2 kirjutas: ↑05 Aug, 2025 7:22See et konnasööjate masinapark on viisakalt öeldes... isikupärane on teada-tuntud aga raske uskuda, et neil puuduvad ka el.ahelatest kaitsmed?OLAVI kirjutas: ↑04 Aug, 2025 23:54 Teatud marki Prantsuse autode tüüpiliseks süttimise põhjuseks oli esiradiaatori alune juhtmekimp, kus roostes plekiserv hõõrus juhtmekimbus olevat, pidevalt pingestatud mootori jahutuse ventilaatori anduri juhet ning tavaliselt süttisid need autod ca 5min peale sõidu lõpetamist ja süüte väljakeeramist.![]()
Ega see nüüd mingi raketiteadus ka ei ole. Ideaalis võiks igal inimesel olla näiteks oma perearst, hambaarst, juuksur, keda saab usaldada. Samuti võiks olla üks autode remontija või töökoda, keda saab usaldada. Kui tekib autoga mure, siis pöördud tema poole. Ma arvan, et suurem osa autoomanikke täna oma autosid ise ei remondigi enam, need kes tahavad remontida, need siis küsivad foorumist nõu. Ma tegelikult andsin oma eelmises postituses soovituse ka-elektritööd Truumu Diagnostika.Sten1111 kirjutas: ↑04 Aug, 2025 22:08Hea öelda. Kuidas peaks keskmine autokasutaja selgeks tegema kes on spetsialist ja kes mitte? Tunnihind ja oskused ei käi kahjuks käsikäeskaupo51 kirjutas: ↑04 Aug, 2025 20:34Mina olen seda meelt, et inimene ei pea kõiki asju ise oskama ja ei pea ka kõiki asju oma naha peal proovima. Vahel on parem maksta spetsialistile raha ja ta teeb selle töö sinu eest ära. Tuleohuga mängimine ei ole ka just kõige targem tegu, targem on leida spetsialist, kes vaatab raha eest auto üle. Mina olen lasknud pealinnas autode elektritöid teha Truumu Diagnostikas näiteks.Kapten Trumm kirjutas: ↑04 Aug, 2025 11:14 Ei ole elektrisolk, olen sellist asja autoelektrikute puhul korduvalt näinud ja olen korduvalt seda ise kasutanud. Ei ole põlema pannud.
Mismoodi sa leiad kuskilt juhtmekimbust selle mäda juhtme üles? Testriga ei leia.
Tulekustuti loomulikult, soovitatavalt süsihappekustuti, mitte pulber.
Kui suits hakkab tõusma ja kohta näed, siis katkestad kohe vooluringi.
Ja jupphaaval, et katsetatav jupp oleks näha kah. Mitte nii, et üks ots ühes, teine teises auto otsas.
Umbes niimoodi oligi, et samas kimbus olevate pidevalt pingestatud mootoriventide ja ABS toite (jämedad juhtmed, üle 30A kaitsmed) voolud ei ületanud kaitsmete piirväärtusi aga need juhtmed põlesid rikkekohas kokku samas kimbus olevate esiotsa tarvitite (pirnikesed, pesuripump,jne.) peenikeste massijuhtmetega, mis siis ülemäärase voolu tõttu kogupikkuses (juhtmekimbu sees) läksid põlema.Tegelane5 kirjutas: ↑05 Aug, 2025 9:54Juu seal kaitse ikka on aga nagu aru saan närib läbi juhtmekimbu roostes plekkdetail. Algul saab juhtme isolatsioon räsida ning soola sisse, kiud oksüdeeruvad ning tekkiv ühendus massi ei ole piisav et ca 30A kaitse läbi põletada. Kui eeldada et tekkiv lühisvool on "ainult" 20A siis kaitse ei saagi läbi põleda.Walter2 kirjutas: ↑05 Aug, 2025 7:22See et konnasööjate masinapark on viisakalt öeldes... isikupärane on teada-tuntud aga raske uskuda, et neil puuduvad ka el.ahelatest kaitsmed?OLAVI kirjutas: ↑04 Aug, 2025 23:54 Teatud marki Prantsuse autode tüüpiliseks süttimise põhjuseks oli esiradiaatori alune juhtmekimp, kus roostes plekiserv hõõrus juhtmekimbus olevat, pidevalt pingestatud mootori jahutuse ventilaatori anduri juhet ning tavaliselt süttisid need autod ca 5min peale sõidu lõpetamist ja süüte väljakeeramist.![]()
![]()
Truumu Diagnostika? Kas see on vihje Kapten Trummile või ongi selline ettevõte kuskil olemas?
Ma sain oma esimeseks ametiautoks UAZ buhhanka, seal olidki kaitsmete asemel 3 kopikalised. Käras küll.vanahalb kirjutas: ↑05 Aug, 2025 11:00Truumu Diagnostika? Kas see on vihje Kapten Trummile või ongi selline ettevõte kuskil olemas?
Mul kukkus kunagi Zigulil nõuka vaskkopikas läbi mingi prao armatuuri sisse ja ajas sigaretisüütaja klemmi lühisesse. Seal oli vist ca 30 A kaitse. Armatuuri seest hakkas juba suitsu tulema. Kaitse läbi ei põlenud , süütelukust sai voolu mumeelest välja.