64. leht 85-st

Postitatud: 23 Juul, 2009 14:20
Postitas Qtec
Viitan samuti Nublule:
Nüüd oli Eesti aga täiesti tühjade kätega ning tormas oma rahapakkidega uue puhkenud sõja tõttu kiirelt kuumaks muutunud relvaturule. Ning nii kiirelt ei olnud sealt lihtsalt midagi osta. Hispaania tehingute ajal oli mingine "hall" äri Hollandi Fokker D XXI lennukitega, kus eestlased neid samuti kaudselt vahendasid vabariiklastele. Ning kui vabariiklased kaotasid, siis olid lennukid veel tarnimata. Ning eestlased oleks need võinud suht soodsa hinnaga omale saada. Kuid siis uhkelt loobuti. Soomlastel olid samad Fokkerid Talvesõja ajal peamiseks hävituslennukiks ning kõlbasid küll.

Postitatud: 23 Juul, 2009 14:29
Postitas Reigo
Viitan nublule:
nublu kirjutas:

Nüüd oli Eesti aga täiesti tühjade kätega ning tormas oma rahapakkidega uue puhkenud sõja tõttu kiirelt kuumaks muutunud relvaturule. Ning nii kiirelt ei olnud sealt lihtsalt midagi osta. Hispaania tehingute ajal oli mingine "hall" äri Hollandi Fokker D XXI lennukitega, kus eestlased neid samuti kaudselt vahendasid vabariiklastele. Ning kui vabariiklased kaotasid, siis olid lennukid veel tarnimata. Ning eestlased oleks need võinud suht soodsa hinnaga omale saada. Kuid siis uhkelt loobuti. Soomlastel olid samad Fokkerid Talvesõja ajal peamiseks hävituslennukiks ning kõlbasid küll.

nublu täiendas:
Minu viga. tegu oli siiski Fokker G.1 mudeliga, mitte D.XXI. Tegelikult vist eesti vahendas ka D.XXI müüki Hispaaniasse, aga see tehing õnnestus. (Kuid pole selles ka päris kindel, sest hispaanlased ostsid D.XXI koos tootmislitsentsiga. Võimalik et tegu oli veel sõjaeelse tehinguga...) Seisma jäid G.1.

Ning need olid ka vist ainsad hävituslennukid millele Eesti Vabariik oleks reaalselt saanud küüned taha tol perioodil...
Mõmmiiii aaabiiiits :lol:

Postitatud: 23 Juul, 2009 14:34
Postitas andrus
kas tõesti hugo1 on uue kasutajanime all meie foorumiga liitunud? Ai-ai.

Postitatud: 23 Juul, 2009 14:49
Postitas Reigo
Selle tuvastamiseks tuleb esitada kontrollküsimus: kas Pätsi režiim oli totalitaarne?

Postitatud: 23 Juul, 2009 15:07
Postitas Qtec
Reigo kirjutas:Viitan nublule:
nublu kirjutas:

Nüüd oli Eesti aga täiesti tühjade kätega ning tormas oma rahapakkidega uue puhkenud sõja tõttu kiirelt kuumaks muutunud relvaturule. Ning nii kiirelt ei olnud sealt lihtsalt midagi osta. Hispaania tehingute ajal oli mingine "hall" äri Hollandi Fokker D XXI lennukitega, kus eestlased neid samuti kaudselt vahendasid vabariiklastele. Ning kui vabariiklased kaotasid, siis olid lennukid veel tarnimata. Ning eestlased oleks need võinud suht soodsa hinnaga omale saada. Kuid siis uhkelt loobuti. Soomlastel olid samad Fokkerid Talvesõja ajal peamiseks hävituslennukiks ning kõlbasid küll.

nublu täiendas:
Minu viga. tegu oli siiski Fokker G.1 mudeliga, mitte D.XXI. Tegelikult vist eesti vahendas ka D.XXI müüki Hispaaniasse, aga see tehing õnnestus. (Kuid pole selles ka päris kindel, sest hispaanlased ostsid D.XXI koos tootmislitsentsiga. Võimalik et tegu oli veel sõjaeelse tehinguga...) Seisma jäid G.1.

Ning need olid ka vist ainsad hävituslennukid millele Eesti Vabariik oleks reaalselt saanud küüned taha tol perioodil...
Mõmmiiii aaabiiiits :lol:
Mis siia mõmmi aabits puutub, ma ei tea, kuid nublu poolt täiesti ok postitus ju. Hea meelega oleks selle ise siin välja toonud, kui oleks parasjagu üles leidnud:)

Postitatud: 23 Juul, 2009 15:31
Postitas Henn
Kuigi mõnel poisikesel kupli keema ajanud vaidlus on võtnud veidi asjalikumad jooned, parafraseerin siin sõber corvust:

Tervelt 60+ poognat kipub üks osa seltskonnast kaitsma Laidoneri ja Päts'i (vahel vilksab veel mõni nimi), sest nemad ei saa ju küll mitte milleski süüdi olla.

Samas küsib teine osa inimesi, et milles nende õige käitumine siis konkreetselt seisneb, vastuseks tuleb laviin valveloosungeid ning sekka eksib mõni huvitav killuke, kuid siis haarab taaskord mõni labane ropendaja - demagoog ning alustab otsast peale, küll loopides võrreldamatuid suurusi (nii ajaliselt, ruumiliselt kui ka rahvusvahelises kontekstis JUST SELLEL AJAL), küll ajades muud allaheitlikku vahtu, millel puudub igasugune kontekst olnuga ning kus kogu aeg kajavad ühesugused idiootsed motiivid: "väike ja nõrk ja vähe ja õige ja teised ja vaene ja sa oled idioot..." Lihtsalt on vaja tarka mängida ja lollust suust välja ajada ning siis veel vihastada ka kui keegi julgeb midagi vastu öelda...

Postitatud: 23 Juul, 2009 15:47
Postitas Reigo
Vapustav analüüs - umbes sama "täiesti objektiivne", nagu dr Mäegi! :)

Postitatud: 23 Juul, 2009 15:59
Postitas Henn
Aitähh, sinu haruldane võime koheselt pointi tabada on umbes sama mis dr. Bäckmanil. :lol:
Kogu au ja kuulsus kuulub selle vapustava analüüsi eest aga siiski corvusele.

Postitatud: 23 Juul, 2009 16:10
Postitas OveT.
See asi hakkab tõesti üle viskama.
Kas administraator (kes ise osaleb kogu selles jamas) ja moderaatorid ei saa siis hakkama ülbusest ja labasustest kubisevate ajaloolaste talitsemisega?
See, et kellegi arvates foorumikaaslaste postitused sisaldavad rumalusi või ebatäpsusi, ei õigusta mingil määral isiklikke ja labaseid rünnakuid kaaslaste suhtes.
Kui Te leiate, et teie oponendi tase ei ulatu haritud kõrgustesse, siis milleks see mannetu ja lõppkokkuvõttes mõlemat poolt alavääristav võitlus?
Olen ikka arvanud, et ülikool annab lisaks haridusele ka oskuse suhelda ja vajadusel vaikida.
Aga ei, paistab et meie tegelastel rafineeruvad oma alal arenemisega paralleelselt ka nende labased omadused- õelus, kättemaksuhimu, edevus :wink:

Postitatud: 23 Juul, 2009 16:45
Postitas Kapten Trumm
sammalhabe kirjutas:Rahustaks pisut seda 60+ lk. mõõkade tantsu ja küsiks vahele.
Kas Fokker XXI-d (või inglise lennukid) olid ka head lennukid, NSVLiidu lennuväe tehnikaga võrreldes?
Kas suhteliselt väike hulk lennukeid olid ikka 1939a. võtmetähtsusega sõjaline tegur?
Fokker XXI ja Spitfire olid täiesti eri generatsioonide masinad, Fokker läheb samasse klassi ehk I-153/I-16-ga, Spitfire aga on juba järgmine tase - samasse klassi Me-109, Jak-1 jt nn sõja algusaastate monoplaanidega.

Seal vahel jookseb selline udune piir, neid 1930ndate keskpaiga monoplaane nimetatakse ka üleminekulennukiks biplaanilt "päris" monoplaanile. Sinna hulka kuulub muide ka Hurricane. Seal kasutatakse palju biplaanide aja jäänukeid nagu fikseeritud telik, tiibade näitajad, lahtised kabiinid jne, mis kõik viivad näitajaid alla.

Fokker XXI poleks andnud Eesti õhuväele mitte mingit tehnilist eelist 1939. aasta seisuga, sest uue põlve monoplaanid nagu Jak-1, MiG-1 ja LaGG tulid 1940 ja edasi.

Spitfire, eriti juba muutuvsammuga propelleriga mudel (sain aru, et Eesti tahtis poole tellimuse pealt fiksvintide asendamist muutuvsammuliste vastu) oleks 1939. sügisel olnud tehnoloogiliselt täiesti uus tase siinkandis. Ses mõttes oli tegemist parima masinaga, mida Eestil oli võimalik tollal osta. Teine variant olnuks ilmselt Me-109, venelased sõitsid 1939. selles taustas vananenud masinatega, uued lennukid olid alles eri loomise staadiumites ja vene konstruktorid rapsisid ka tühja (lugeda ridade vahelt Stefanovski raamatut "300 tundmatut" ja tegelesid perspektiivitute lahendustega nagu "pingutustrosside vaba biplaan" jne.

Postitatud: 23 Juul, 2009 17:06
Postitas Qtec
Kapten Trumm, sul on täiesti õigus, kuid siiski, vähemalt alguses suudeti ka nende XXI'ga nii mõndagi põhja pool lahte korda saata:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.XXI
Several Finnish Air Force pilots became fighter aces on Fokker D.XXI, top scoring Fokker ace being Jorma Sarvanto with 12 5/6 victories. Many other aces scored at least one victory on Fokker.
Aga, Eestiga seoses peaksime rääkima vist ikkagi sellest lennukist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_G.I

Aga tõepooolest, Spitfire on ikkagi midagi muud...
http://en.wikipedia.org/wiki/Spitfire

Postitatud: 23 Juul, 2009 17:11
Postitas Lemet
Küll tõdeb soomekeelne Wiki, et
...Huhtikuussa 1938 todettiin, ettei G.1 ole enää ajankohtainen...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fokker_G.1

Postitatud: 23 Juul, 2009 17:22
Postitas Xender
Paar Fokker D.XXI poleks asja väga muutnud, sest nende tehniline suutlikus oli I 16 tasemel.

Selleks, et neil oleks mingi mõju olnud, oleks pidanud neid ikka palju rohkem olema kui me oleks neid selle hankega kätte saanud.

Nendega oleks heal juhul saanud venelasi natuke häirida. Tänapäeva konteksti pannes oleks umbes sama, kui meil oleks praegu 12 ilma igasuguse upgrade-ita F 16A. Spitfire oleks aga F 22.

Pealegi ÕT on üks asi, teine värk on tankid ja TT. Seal oli meie seis sama nutune.

Soome näiteid pole vaja tuua, sest mastaabid ja olud on ikka väga erinevad.

Postitatud: 23 Juul, 2009 17:50
Postitas susi
Vot sattusin juhuslikult sellistele numbritele :
EW 1934/35 aasta eelarve oli 65 809 945 krooni. Eelarve oli tasakaalus. Samas jooksis nii kuludest kui tuludest läbi "Lennuki" ja "Vambola" müük.
Tegelik summa 63 585 104 krooni.
Kulutused jagunesid ministeeriumide vahel :
teedeministeerium 18 miljonit
kaitseministeerium 13
haridus-sotsiaalministeerium 12,2
kohtu-siseministeerium 6,6
põllutooministeerium 4,5
majandusministeerium 3,5
riigivõlad 3,3
välisministeerium 1,0
riigivanem, peaminister ja riigikantselei 0,9 (siin ka rahvaloendus, kaitseliidu toetus jt.)
riigikogu 0,3
riigikontroll 0,3.
Allikas :"Vaba Maa", nr.3, 5.1.1934 , lk. 3.

Postitatud: 23 Juul, 2009 17:52
Postitas toomas tyrk
OveT. kirjutas: Kas administraator (kes ise osaleb kogu selles jamas) ja moderaatorid ei saa siis hakkama ülbusest ja labasustest kubisevate ajaloolaste talitsemisega?
Ei, ma ei osale selles jamas :roll:

Paaril korral olen postitanud mõned viited mõningale infole, mis on kättesaadav. Sest mõni üksik diskussioonis osaleja veel ikka loeb ka midagi millele viidata. :wink:

Üldiselt on kogu see teema aga juba üks teada ja tuntud stsenaarium, mis kordub ikka ja jälle. Ja kustuta Sa postitusi või peksa osalisi - tulemus on ikka üks ja see sama.

Igaüks jääb oma seisukohtade juurde.

Korduv on ka see nõue, et vastaspoole postitused tuleks kustutada kuni nad ükskord oma argumentide kaitseks hakkavad ka infoallikale viitama :wink:

Ja ausalt öeldes - ma ei raiska oma aega eriti nende oleksoloogia teemade lugemisegagi, saati siis veel siin mingi modereerimise või korraloomisega. Mis ei ole muidugi ilus, aga midagi pole teha - aeg on juba ammu kallim kui raha...