637. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Aug, 2025 10:40
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 9:22
Siiani statistiliselt põlevad ICE autod tihedamalt (tulekahju per 100 000 autot)
Eesti kohta ma olen varem kirjutanud siin teemas, põlemiste suhteline sagedus on meil sama, kuid arvestada tuleb, et harjukeskmine ICE auto on tunduvalt vanem. Kui ICE autod oleks samauued, võib olukord isegi vastupidine olla. Elektriautode hulgas pole veel eriti Leedu "osavnäppude" mitmest kokku käkerdatud autosid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Aug, 2025 14:25
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2025 10:40
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 9:22
Siiani statistiliselt põlevad ICE autod tihedamalt (tulekahju per 100 000 autot)
Eesti kohta ma olen varem kirjutanud siin teemas, põlemiste suhteline sagedus on meil sama, kuid arvestada tuleb, et harjukeskmine ICE auto on tunduvalt vanem. Kui ICE autod oleks samauued, võib olukord isegi vastupidine olla. Elektriautode hulgas pole veel eriti Leedu "osavnäppude" mitmest kokku käkerdatud autosid.
Jah, võib olla, aga see on oleksoloogia
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Aug, 2025 20:28
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 14:25
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2025 10:40
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 9:22
Siiani statistiliselt põlevad ICE autod tihedamalt (tulekahju per 100 000 autot)
Eesti kohta ma olen varem kirjutanud siin teemas, põlemiste suhteline sagedus on meil sama, kuid arvestada tuleb, et
harjukeskmine ICE auto on tunduvalt vanem. ....
Jah, võib olla, aga see on oleksoloogia
See on avalikust andmebaasist kontrollitav fakt, et 15 aasta vanuseid (üldine autode keskmine vanus Eestis on selle lehe järgi 17,6 aastat) e-autosid on Eesti registris ainult 13 (kolmteist) autot.
https://www.mntstat.ee/search.php?engin ... _size_max=
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Aug, 2025 9:33
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2025 20:28
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 14:25
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2025 10:40
Eesti kohta ma olen varem kirjutanud siin teemas, põlemiste suhteline sagedus on meil sama, kuid arvestada tuleb, et
harjukeskmine ICE auto on tunduvalt vanem. ....
Jah, võib olla, aga see on oleksoloogia
See on avalikust andmebaasist kontrollitav fakt, et 15 aasta vanuseid (üldine autode keskmine vanus Eestis on selle lehe järgi 17,6 aastat) e-autosid on Eesti registris ainult 13 (kolmteist) autot.
https://www.mntstat.ee/search.php?engin ... _size_max=
And? Meil ei ole fakte, et vanemad e-autod hakkavad rohkem põlema. Seega argument, et ICE autod on vanemad ei päde.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Aug, 2025 11:22
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑17 Aug, 2025 9:33
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2025 20:28
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2025 14:25
Jah, võib olla, aga see on oleksoloogia
See on avalikust andmebaasist kontrollitav fakt, et 15 aasta vanuseid (üldine autode keskmine vanus Eestis on selle lehe järgi 17,6 aastat) e-autosid on Eesti registris ainult 13 (kolmteist) autot.
https://www.mntstat.ee/search.php?engin ... _size_max=
And?
Meil ei ole fakte, et vanemad e-autod hakkavad rohkem põlema.
Seega argument, et ICE autod on vanemad ei päde.
Ei ole veel fakte, sest nii vanu e-autosid
tänaval veel ei ole.
Fakt on see, et kuni tavakasutuses olevatel autodel kasutatakse samu isolatsioonimaterjale nagu seni, siis juhtmestiku isolatsioonivigadest põhjustatud põlengute suhtarv juhtme soone jooksva meetri kohta jääb samaks.
Fakt on see, et mitte ühtegi ICE auto fataalset põlengut ei ole põhjustanud pliiaku enda sisemise materjali süttimine.
Fakt on see, et valdav enamus e-autodest ei ole veel nii vanad, et neil võiks olla juhtmestiku isolatsioon hävinenud ja seega vananenud juhtmestikust põhjustatud e-autode hädasid me veel hakkame nägema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Aug, 2025 11:49
Postitas Madis Reivik
juhtmestik ei ole elektrikate puhul vist probleem
Aga kui tekivad teised ja kolmandad akuremondi-lappimistöökojad, siis see on probleem.
Liitiumakudel on kombeks sisemisi dendriite kasvatada jne jne nii et nende hooldus ja diagnostika on väga kriitiline. Muidugi paljud asjad on kriitilised, see ei takista "õigel mehel" seda ignoreerimast

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Aug, 2025 13:52
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑17 Aug, 2025 11:22
Fakt on see, et valdav enamus e-autodest ei ole veel nii vanad, et neil võiks olla juhtmestiku isolatsioon hävinenud ja seega vananenud juhtmestikust põhjustatud e-autode hädasid me veel hakkame nägema.
Fakt on se, et enamus elektriautosid ei ole vanad.
See kas neil tekib ja juhtmestiku vananemisest tingitud probleeme, on oleksoloogia.
Siiani ei ole juhtmestikuga probleeme tuvastatud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 8:58
Postitas Kapten Trumm
Elektriautot süütavad ikka akud.
ICE autol asuva pliiaku süttimine on üsna harukordne, pigem tuleb see juhtmetest, mis omakorda sõltub vanusest.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 9:13
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Aug, 2025 8:58
Elektriautot süütavad ikka akud.
ICE autol asuva pliiaku süttimine on üsna harukordne, pigem tuleb see juhtmetest, mis omakorda sõltub vanusest.
Eks neid põhjuseid on erinevaid. Juhtub ka näiteks, et diislitel lööb pihusti tagasivoolu toru lahti, mis on suhteliselt kergelt tutsi küljes kinni.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 10:08
Postitas Walter2
ICE akud võivad puuduliku ventilatsiooni ja asjaolude kokkusattumisel (laadimine pole korras) litaka panna kuna nad eritavad plahvatusohtlikke gaase.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 11:37
Postitas Kapten Trumm
Mul Volvol on aku pagassi põranda all, suht kinnises ruumis. Kuid aku tuulutusavadesse lähevad sellised pisikesed plastpõlved ning selle otsas on kummivoolik, mis on läbi kummikorgi suunatud auto põhja alla.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 14:12
Postitas Walter2
Mul kaa Volvo. Volvo on turvaline auto.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Aug, 2025 16:40
Postitas ruger
Tšehhi lubab kiirteedel legaalselt kuni 150km/h sõita
Czechia has become the first European country to experiment with a 150 km/h (93.3 mph) speed limit on selected highway sections.
The pilot project started this summer between Tábor and České Budějovice on specific, well-developed highway sections equipped with variable traffic signs to adjust speeds based on conditions like weather or traffic density.
While other European countries like Germany (no limit on some autobahn sections), Poland (140 km/h), and Bulgaria (140 km/h) have high speed limits, Czechia now has the record for the highest specific speed limit in Europe.
https://x.com/visegrad24/status/1957426283647803404
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 22 Aug, 2025 11:24
Postitas Kapten Trumm
Sain omal najal tunda Volvo kuulsate lukkude probleemi vist. Tagaluugi lukk ei tulnud ühel hetkel lukust lahti. Seespoolt avada ei saa. Pärast muidugi selgus, et sellise juhtumi peale polegi mõeldud, sest pagasnikuluugi sisse pääsemine eeldab vähem või rohkem pagasnikupolstri lõhkumist, sest see kinnitub luugi külge ka nelja kruviga, mis kõik jäävad suletud luugi serva varju ja millele pääseb ligi ainult avatud luugi korral. Ja antud autol pole enam ka pagassi võtmega avamise võimalust.
Tuli välja, et luku mootor on sedasi suutnud hinge heita, et lukustatud asendisse ta liigub, aga lahtisesse mitte. Lahti sai hoovastikku käsitsi liigutades.
Aga noh, premiumil premiumi hinnad, uue lukumehhanismi ja uue lingi (see on koos numbrituledega) sain kasutanuna e-bayst umbes 100 euroga. Mis kasutatud jupi kohta on veits krõbe, aga seevastu tükid näevad välja kui uued. Saksa lammutusest ikkagi.
Sama värvi uus kasutatud luugipolster maksis 140, seega vana läheb kokku liimimisele. Mõtlesin, et meisterdan sinna ka mingi kruvidega ärakäiva luugikese, probleemi kordumise puhuks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 22 Aug, 2025 11:51
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Aug, 2025 11:24
Sain omal najal tunda Volvo kuulsate lukkude probleemi vist. Tagaluugi lukk ei tulnud ühel hetkel lukust lahti. Seespoolt avada ei saa. Pärast muidugi selgus, et sellise juhtumi peale polegi mõeldud, sest pagasnikuluugi sisse pääsemine eeldab vähem või rohkem pagasnikupolstri lõhkumist, sest see kinnitub luugi külge ka nelja kruviga, mis kõik jäävad suletud luugi serva varju ja millele pääseb ligi ainult avatud luugi korral. Ja antud autol pole enam ka pagassi võtmega avamise võimalust.
Tuli välja, et luku mootor on sedasi suutnud hinge heita, et lukustatud asendisse ta liigub, aga lahtisesse mitte. Lahti sai hoovastikku käsitsi liigutades.
Aga noh, premiumil premiumi hinnad, uue lukumehhanismi ja uue lingi (see on koos numbrituledega) sain kasutanuna e-bayst umbes 100 euroga. Mis kasutatud jupi kohta on veits krõbe, aga seevastu tükid näevad välja kui uued. Saksa lammutusest ikkagi.
Sama värvi uus kasutatud luugipolster maksis 140, seega vana läheb kokku liimimisele. Mõtlesin, et meisterdan sinna ka mingi kruvidega ärakäiva luugikese, probleemi kordumise puhuks.
Sul vist P2 seeria. ei tea täpselt, kuidas P2-l on tagaluugi avamine tehtud.
P3-l on sarnane probleem, et ei saa tagaluuki lahti, aga seal on murekohaks tagaluugi ja kere vaheline pistik. Kuna tagaluuk on plastist, siis on kõigi tagaluugis olevate tarbijate mass õhendatud läbi selle pistiku keresse. Aga see massijuhtme klemm on jube tilluke kogu selle koormuse jaoks ja kipub ära surema. Volvo on ise andnud selle kohta välja TSB, kus soovitatakse massijuhe pistikust mööda tuua.