Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 18 Sept, 2015 10:15
Kas Tšaika plokikaas siiski juba tehasest erinev polnud...
Tegelikult oli ju Tšaika mootor 53 omast detailide osas siiski erinev.

Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
90- ate lõpus oli juhus kus ühest tanklast tangitud "bensiini" tõttu surid ära 3 võsalõikurit (paagis oli suhkrustunud mee taoline ollus) ja Gaz 53-e karpa " aken" sulas üles. Paagikorki lahti võttes lõi sealt puhas nitrohais vastu.Kapten Trumm kirjutas:Kütuse kvaliteedil pole midagi viga, lihtsalt vene varuosade kvaliteet on kõikuv.
Eelmine sügis õnnestus osta üks mosse bensupumba rem komplekt, mille sisust läks pool prügikasti.
Pumba kaane tihend oli tehtud vist jalgrattalohvist, mis bensiinis muutus poole tunniga poole suuremaks ning klappide "seened" olid nii vales mõõdus valatud, et lihtsam oli vanad tagasi panna.![]()
Vene bensiinide kohta ma midagi kiita ei oska, olen pidanud renoveerima 7a seisnud Venest ostetud 92 paagis olnud autot ja päästa õnnestus ainult karbuss, Bensiinipaak, torustik ja suurem osa bensiinipumbast läks ümber vahetamisele, kuna kahjustused olid sellised, et kvaliteetse tulemuse saamine vanadega polnud jõukohane. Bensiin oli muutunud mingiks laki taoliseks olluseks ja meenutas lõhna poolest tärpentiini. Mõistagi käivitada autot sellega ei õnnestunud.
Mul seisis üks, sissepritsega lääne auto 6a garaažis, paak 95 täis ja midagi polnud teha vaja, lihtsalt peale aku laadimist läks plärtsti käima ja sõidab siiani.
Tere foorumlased!von manstein kirjutas:Seltsimehed!
Tuleb raporteerida erakordsest töövõidust.
...
Ja illegaalselt lisades.. (et ühiskondlikud liiklusinspektorid haisu ninna ei saaks..) sai ka maksimaalkiirust testitud..
Olgem ausad, 140 tuli spidoka järgi täis küll..Paraku keps näitas lõppkiiruseks 125..
Auto töesti ümberehitatud - tol hetkel, kui keretöödeks läks, ei olnud korralikke õigeid uksi saada, seega läksid 2140 omad käiku. Ideaalis oleks üldse esiotsa võtnud vanatüübi 412 ja uksed sangaga, aga paraku neid veel vähem saada. Tol hetkel (2009) olin ka alles gümnaasiumiõpilane, kellel iga sent arvel... Hea, et nii sai, muidu oleks läinud masin pressi alla.Lemet kirjutas:Tegelikuses on tegu mingi hübriidaretusega, tehasekonveierilt pole sedasorti keret iial maha tulnud. Iževski esiotsale on 2140 uksed aretatud, tagantvaade tundub olevat vististi vana tüübi 412...peaks tagant pilti nägema. Muideks, kustkohast sellele apastraadile tänasel päeval kütust võetakse?
Vähe oled siis sõitnud, alla 4000 km aastas. Minu esimene selline tõsine igapäevaauto (oli siis vaesed 90ndad) oli ka 1977 412 ja ma sõitsin aastas 50 000 km. Kord aastas tuli ikka kaan maha võtta, sest oli kohe tunda, et mootor hakkas jõuetuks jääma. Klappide väljavõtmisel paistsid kirjeldatud jamad. Etüleeritud bensiini siis Eestis enam ei müüdud, mäletan, et vist 1996 kadus müügilt ka 76.ee konkreetne masin on sõitnud minu käes ainult suvel ja kokku umbes 22000 kilomeetrit kuue aasta jooksul. Tankinud enamasti täiesti tavalist 95-te. Klappidega pole kindlasti midagi juhtunud, samuti bensiinipumbad elus.
Mida siin ka eespool räägitud ju on....(umbkaudu 15,3 sekundit 0-100km/h, möödetud GPS-iga)
Jagaja nukkide asetuse kohta jään paraku vastuse võlgu. Olulisemaks olen pidanud kontaktidega jagaja puhul õiget kontaktivahe ja õiget vedrupingsust. Viimast saab vaid vedrusid vahetades muuta. Aga jah, sõitnud jagaja vs uus jagaja vs kontaktivaba - väga suured vahed on sees.Lemet kirjutas:Puht inimlik uudishimu- milline on konkreetse masina jagaja nukkide asetus? Nõukogude ajal oli praktiliselt võimatu leida nukki, mis olnuks täpselt 90 kraadised, ikka oli mõnel nukil kraad- paar mööda. Tavaline oli kaxsee, et kõik nukid olid paigast ära. Kusjuures valida oli laost paarikümne detaili vahel. Samas aga andis väljavalitud ja võimalikult väikeste kõrvalekalletega nukk märkimisväärselt ja tuntavalt parema mineku.
Ega ta igapäevasõiduk mul ei ole jah. Aprillis-mais ajan kuuri alt välja ja september-oktoober läheb kuuri tagasi.Kapten Trumm kirjutas: Vähe oled siis sõitnud, alla 4000 km aastas. Minu esimene selline tõsine igapäevaauto (oli siis vaesed 90ndad) oli ka 1977 412 ja ma sõitsin aastas 50 000 km. Kord aastas tuli ikka kaan maha võtta, sest oli kohe tunda, et mootor hakkas jõuetuks jääma. Klappide väljavõtmisel paistsid kirjeldatud jamad. Etüleeritud bensiini siis Eestis enam ei müüdud, mäletan, et vist 1996 kadus müügilt ka 76.
Kapten Trumm kirjutas:Mida siin ka eespool räägitud ju on....
412 Lada karbussi düüsid (mudel 2101-412, mehhaanilise teise kambriga) on minuarust võetud tehases juhuvaliku alusel.
Rasvasemat segu andes kütusekulu ei kasvanud, kuid jõudlus kasvas tuntavalt.
Seda niikuinii ja loomulikult, küll aga tasub otsida koht, kus nuka saaks üle mõõta. Tulemus võib hämmastada.Olulisemaks olen pidanud kontaktidega jagaja puhul õiget kontaktivahe ja õiget vedrupingsust.
Kui masin kaalub 600 kg, 5-ne kast ja on piisavalt voolujooneline siis miks mitte?Kapten Trumm kirjutas:Üllatavat andmetes pole, 210 kmh kiirus 125 hobusega on muidugi vähe üle pakutud, reaalne oleks ca 180.