643. leht 1283-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Nov, 2013 17:45
Postitas Sho
Kas mitte Zaporozhetsid vahepeal vabamüügis polnud?

Võivad olla ka mingid kasutatud riigiautod peale teenistusaja lõppu müüki suunatud.

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Nov, 2013 17:49
Postitas Kapten Trumm
Ei ei, tegemist oli tuttuue autoga ja päris uhkega tolle aja kohta.

Re: Viktoriin

Postitatud: 11 Nov, 2013 17:56
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Nohnii, nüüd minu kord :twisted:

1. Sõiduauto kui selline oli NSVL-s üldiselt defitsiitne kaup ja osta sai seda üldjuhul ainult ostuloaga. Siiski oli vähemalt üks sõiduauto, mis NSVL-s oli omal ajal vabamüügis ja seda võis igaüks piisava arvu rubladega osta (arvesse ei lähe siin valuuta eest Moskvas müüdud autod, kust sai osta ka neid autosid, mida tavainimene osta ei saanudki), kuid sellel oli üks konks. Mis autoga tegu ja mis konks seal oli?

2. NSVL-s paistsid suure ja nn esindusklassi (suur - Tsaika, esindus - Zil) autod silma oma laitmatult sirge kere ja ühtlaste "vuukidega" - võrreldes tavainimese Zigullide ja mossedega, mille plekid olid kohati päris tuura-taara. Siiski oli nende pooleldi põlve otsas ehitatud väikeseeria autode kere ehituskvaliteet enam kui küsitav. Millise tehnoloogilise võttega see väline sirgus saavutati?

3. Suure klassi sõiduauto GAZ-14 ehk nn uus Tsaika väljatöötamisel ei jagunud erinevalt Zil-ist "arendusfonde" mootori töömahu suurendamiseks ja 195-lt 220 hobujõuni tõsteti võimsus ühe Ameerika muskelautodelt tuntud forsseerimisvõttega - küsimus on, milline oli neist peamine (neid oli rohkem kui üks)?
1. Vabamüügil oli periooditi mitmeid autosid. Olid sapakad, olen kuulnud seda ka Nivade (ja '80 aastate algupoolel Mossede) kohta. Isegi null-kuued (või siis mingid muud Žigulid) olnud Leningradis mingil hetkel vabamüügis. Aga ehk peab Kapten Trumm silmas hoopis ZIM-i. Konks oli see, et maksis teine 40000 rutsi (=25,56€ :lol:)ehk sama raha eest oleks saanud 2 Pobedat ja 1 Mosse 401 ehk keskmine kolhoosnik ei osanud sellist rahahunnikut uneski näha.

2. Plekke saab loogiliselt võttes sirgeks pahtli või sulatinaga.

3. Küllap tõsteti mootori surveastet ja kasutati kõrgema oktaaniarvuga bensiini. Turbot ju Tšaikal polnud, nitrot samuti mitte.

P.S. GAZ 14-l oli vist 2 karburaatorit, GAZ 13-l üks (neljalõõriline, kui ma õigesti mäletan).

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 9:11
Postitas Kapten Trumm
Vastused võib lugeda õigeks

See vabamüügi auto oli Gaz-12 ZIM, konks on ka enamvähem ära arvatud - tegelikkuses pidi auto ostja tõendama, et on selle 36 000 rubla saanud seaduslikult ja NSVL-oli mäletatavasti seaduslik vaid töö tegemine. Selle auto ostmiseks piisavalt raha võisid endale tavainimestest koguda üksnes ookeanikalurid, meremehed ja kaevurid.

Forsseerimise kohta võib PS-i lugeda õigeks, kogu tarkus oli kahe neljalõõrilise karbussi paigalduses.

Kere saadi joonde keretükkide üle tinutamisega, tükati võis seda tina olla lausa 2 cm (nt küljekarbid).
Traditsiooniliselt nõukogude autol need keretükid just väga hästi ei istunud, noh saksa auto tasemel küll mitte.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 9:21
Postitas Lemet
Tegelikuses olid näiteks ka tolle aja BMWde kered samuti tinaga kaetud ja valmistasid siinsetele keevitajatele halbu üllatusi

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 10:11
Postitas Manurhin
Minuteada olid ZIM-i omanikeks enamasti igasugused kõvemad loomeinimesed, kes honoraride eest seda luksust omale lubada said. Eestis nt. kirjanikepaar Vladimir ja Aimeé Beekman. Samas, võimatu ju pole, et ka mõni meremees või kaevur selle omale soetas, palgad olid neil keskmisest töömehest oluliselt suuremad.

Aga järgmine küsimus siis.
Moskvitš, Žiguli, Volga, Tšaika, ZIM - kes sellenimelisi autosid ei teaks. Kuid nõukogude ajal oli veel üks grupp tooteid, mille arvukate esindajate hulgast samanimelisi leida võis. Sõita nendega ei saanud, osta jaksas neid ilmselt igaüks. Mis need olid?

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 10:18
Postitas Lemet
Hoobilt tulevad meelde neli asja nende nimedega- külmutuskapid, pesumasinad, õmblusmasinad ja kompvekid.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 10:30
Postitas Manurhin
Lemet kirjutas:Hoobilt tulevad meelde neli asja nende nimedega- külmutuskapid, pesumasinad, õmblusmasinad ja kompvekid.
Ma pean silmas siiski midagi muud. Üks kindel grupp ühesuguse otstarbega tooteid.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 11:35
Postitas Kapten Trumm
Käekellad

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 11:46
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Käekellad
Ei ole kellad.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 11:59
Postitas Kapten Trumm
Raadiovastuvõtjad :)

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 12:01
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Raadiovastuvõtjad :)
Bingo! Täpselt nii ongi. Kõiki neid saab näha siin: http://rw6ase.narod.ru/

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 12:15
Postitas Kapten Trumm
Nonii, minu lemmikteemast ehk NSVL autodest :)

Ziguli ja selle tootmise käivitamisel Togliatti nimelises linnas ei saa alahinnata FIAT'i tehnilist panust.
Ometi oli Ziguli ehituses üks oluline parendus, mida NSVL insenerid juba litsensikõnelustel sisse viisid ja see oli ka üks peamisi põhjuseid Zigulide (suhtelisele) edule ralliradadel, mis Fiati 100% kopeerimisel poleks kuigi tõenäoline olnud. Mis see oli :) ?

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 12:50
Postitas Lemet
Tagavedrustus? Spetsklassi Mossedel ehitati silla stabiilsena hoidmiseks kiigesüsteem, mis koosnes diffrikorpuse külge keevitatud "kiigest" ja seda kerega ühendavat hoovastikust.

Re: Viktoriin

Postitatud: 12 Nov, 2013 12:55
Postitas Manurhin
Neid muudatusi oli terve pikk rida, aga üheks olulisemaks oli moodne ülanukkvõlliga mootor Žigulil (Fiatil oli alanukkvõlliga).