644. leht 1283-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 13:01
Postitas Kapten Trumm
Tegelikult õige vastus on jah nukkvõlli paigutus, Fiat 124 mootoril oli nimelt alanukkvõlli ja tõukurvarrastega klapiajam (nagu Volgal), mis oma suure inertsi tõttu (nii väidavad ka omaaegsed autoraamatud) ei kõlba kõrgetel pööretel tarvitamiseks, ralliautodel oli aga pöördeid 7000 ja üle. Tõsi, selle venelaste konstrueeritud klapimehhanismiga oli algusaegadel probleeme, kuna ebasobivate materjalide ja profiilide tõttu kulus asi kiiresti ära. Lada-ehituse tipptase oli mõistagi Leedus ehitatud VFTS, mida ka Eesti paremik kasutas, Eestis ehitatud Vihuri-Ladad ei olnud sellega võrreldes konkurentsivõimelised. Kindlasti oleks asi veelgi parem saanud, kui venelased oleks rohkem vaeva näinud ja projekteerinud ka korraliku nn läbivoolukaane.
Tagasild oli Zigulil siiski samasugune nagu Fiatil, tükati esinevad väited lehtvedrude kohta ei leia netist pilte vaadates kinnitust.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 13:09
Postitas Lemet
Oot-oot, kas mootor polnud siiski juba itaallaste töö ja olemas variandil FIAT 124R (Russo), mille itaallased venelaste jaoks nende nõudmisel valmistasid?
Точнее это двигатель образца 1968 который ставился на FIAT 124 Special
Оригинальный итальянский двигатель имел устаревшую конструкцию с нижним расположением распредвала (обратите внимание на его расположение на нем установлен вентилятор), однако у нас специалисты НАМИ адаптировали Фиат к российским условиям попросту "задавив авторитетом" итальянцев и они специально для «копейки» разработали тот двигатель, который сейчас и ставится на всю "классику". Кстати этот двигатель получился весьма удачным и его итальянцы использовали на нескольких своих более поздних моделях.
http://www.vazclub.ru/forum/viewtopic.p ... 5&start=15
Lehtvedrude jutt paistab tõepoolest piltide põhjal rahvajutt olema.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 14:31
Postitas Manurhin
Kui jutt juba Ladade peale läks, siis veel üks küsimus sellest vallast. Nimelt, 1980. aastatel veeti Austraaliasse üsna arvukalt Nivasid. Masslevinuks nad seal muidugi ei saanud, aga neid siiski liikluspildis oli ja kohalikud elanikud mäletasid neid samuti üsna hästi, mõnel oli endalgi olnud. Kuid niisama kiiresti kui Niva-vaimustus tekkis (ikkagi suht hea maastikuvõimekusega 4WD auto, pealegi odav), see ka lõppes. Käesoleval ajal võib neid liikluses kohata sama tihti kui Eestis Pobedat. Küsimus: miks Nivad siis ära kadusid (kuigi '60 lõpust-seitsmekümnendatest pärit vanu Land Cruisereid liigub endiselt)?
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 14:39
Postitas Kapten Trumm
Läksid umbes sama teed, mis Eestist 90ndate esimesel poolel paljud uuemad Ladad - st osteti neid kokku riigist välja viimiseks? Nt Vietnami?
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 14:48
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Läksid umbes sama teed, mis Eestist 90ndate esimesel poolel paljud uuemad Ladad - st osteti neid kokku riigist välja viimiseks? Nt Vietnami?
Võibolla mõni üksik läks riigist välja ka, aga enamus elab tänaseks uut elu nt. külmkappide või Holdenitena.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:03
Postitas Kapten Trumm
Kuna Austraalia on kõva rauamaagiga tegeleja, siis läksid maagidefitsiidi ajal metalliks?
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:25
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Kuna Austraalia on kõva rauamaagiga tegeleja, siis läksid maagidefitsiidi ajal metalliks?
Oh ei. Nivade "väljasuremise" põhjus oli palju lihtsam.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:41
Postitas Kapten Trumm
Netist küll ei paista, et välja surnud on, Austraalias nendega isegi mingit offroadi sarja sõidetakse.
Kuulutustes hinnad mõnesajast 3 tuhande dollarini.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:51
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Netist küll ei paista, et välja surnud on, Austraalias nendega isegi mingit offroadi sarja sõidetakse.
Kuulutustes hinnad mõnesajast 3 tuhande dollarini.
Eks Eestis on ka muhuklubi ja mosseliiga, heas korras isendid samuti hinnas. Paraku igapäevasõidukitena sapakaid-mossesid enam praktiliselt ei kohta. Tõsi, viimatimainitud autod lihtsalt enamuses moraalselt vananesid, kered roostetasid läbi, mootorid jäid hõredaks ja nii nad pikkamööda ära on kadunud. Samas Niva pole veel tänini moraalselt lootusetult vananenud, maasturina üsna tubli tegija. Aga Aussis oli Nivade populaarsuse kadumiseks üks kindel põhjus.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:55
Postitas Kilo Tango
Manurhin kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Netist küll ei paista, et välja surnud on, Austraalias nendega isegi mingit offroadi sarja sõidetakse.
Kuulutustes hinnad mõnesajast 3 tuhande dollarini.
Eks Eestis on ka muhuklubi ja mosseliiga, heas korras isendid samuti hinnas. Paraku igapäevasõidukitena sapakaid-mossesid enam praktiliselt ei kohta. Tõsi, viimatimainitud autod lihtsalt enamuses moraalselt vananesid, kered roostetasid läbi, mootorid jäid hõredaks ja nii nad pikkamööda ära on kadunud. Samas Niva pole veel tänini moraalselt lootusetult vananenud, maasturina üsna tubli tegija. Aga Aussis oli Nivade populaarsuse kadumiseks üks kindel põhjus.
Kokkupõrkel känguruga saavad eesistmel istujad surma.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 15:58
Postitas Walter2
Korea reisilennuki allatulistamine Vene õhujõudude poolt.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 16:04
Postitas Manurhin
Känguruga kokku põrgates võib mistahes autos surma saada, poliitilised mängud ka ei puutunud asjasse.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 16:07
Postitas Kapten Trumm
Nivat müüdi Austraalias põllumajandusmasinana vastava maksuvabastusega. Kui see kavalus lõpetati, ei olnud enam hind konkurentsivõimeline.
Samal ajal avaldas kohalik TV üsna negatiivse ülevaate Samara kohta ning peale seda ei ostnud neid enam keegi.

Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 16:17
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Nivat müüdi Austraalias põllumajandusmasinana vastava maksuvabastusega. Kui see kavalus lõpetati, ei olnud enam hind konkurentsivõimeline.
Samal ajal avaldas kohalik TV üsna negatiivse ülevaate Samara kohta ning peale seda ei ostnud neid enam keegi.

Võibolla ka see midagi mõjutas, ent kohalikud tõid siiski esile ühe väga lihtsa, siitpooltvaadatuna ka loogilise põhjuse. Oli üks probleem, mida huvitaval kombel ei suudetud ette näha.
Re: Viktoriin
Postitatud: 12 Nov, 2013 20:19
Postitas olef
mnjah... kütusepaak väike, aga Austraalia suur