647. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Sept, 2025 23:58
Postitas OLAVI
Walter2 kirjutas: ↑07 Sept, 2025 9:29
Miks peab linnas liigeldes ristmiku taga käsipidurit kasutama (isegi kui seal kallak on)? ....
Seisupidur läheb automaatselt peale auto peatudes (kui käik väljas ja jalga siduri pedaalil ei ole) ja vabaneb automaatselt siis, kui mootor on valmis kohalt võtuks piisavalt võimsust arendama (ootab õli ja turbo rõhku).
Kuna turbo võll kogub pöördeid viitega, siis vahegaas enne siduri pedaali vabastamist kiirendab liikuma hakkamist.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 7:27
Postitas Walter2
See on ju vahva kui liikur on täis erinevaid fääncy featuure aga kui nood kipuvad sõitu segama tuleks anda juhile lihtsad võimalused asjade väljalülitamiseks (soov. nuppudega armatuuril). Kui näit. sõidurea jälgimise süsteem, eelsõitjat tuvastav autopiloot või automaatne avariipidurdus hakkavad juhile vastu töötama ja muutuvad suisa eluohtlikuks on asi suures plaanis ikkagi mäda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 7:36
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: ↑07 Sept, 2025 23:58
Walter2 kirjutas: ↑07 Sept, 2025 9:29
Miks peab linnas liigeldes ristmiku taga käsipidurit kasutama (isegi kui seal kallak on)? ....
Seisupidur läheb automaatselt peale auto peatudes (kui käik väljas ja jalga siduri pedaalil ei ole) ja vabaneb automaatselt siis, kui mootor on valmis kohalt võtuks piisavalt võimsust arendama (ootab õli ja turbo rõhku).
Kuna turbo võll kogub pöördeid viitega, siis vahegaas enne siduri pedaali vabastamist kiirendab liikuma hakkamist.
Seal peab ikka rohkem tingimusi olema täidetud, kui õlirõhk ja turborõhk. Need tingimused erinevad igal margil ja ka automaadi/manuaali vahel. Kui tead täpselt, millised, siis jaga meiega ka. Aga kui ainult arvad, siis võid postitamata jätta. Pooliku info jagamine tekitab rohkem segadust kui selgust.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 8:35
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: ↑07 Sept, 2025 9:38
Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Sept, 2025 10:29
Automaatne kässar käib nupust välja, see pole niiväga case. Case on selles, et see käsipidur on "nüri" seadega, st tema maha mineku ajastus arvestab ka kallakult startimise võimalusega, st see koos start-stopiga põhjustab käbedal kohtaltvõtul auto välja suremise, st ma jõuan sidurile vajutamise, käigu sissepaneku ja siduri vabastamise teha kiiremini kui see automaatika jõuab reageerida ja tulemuseks on mootori välja suremine (moto pole jõudnud õigesti käivituda ja pidur maha minna, mistõttu liikuma minek suretab mootori välja.
Siin paistab välja sinu puudulik auto käsitlemise oskus: käik peab sees olema ennem, kui fooris roheline süttib. Niiviisi sõites ei pea "noori punaseid" püüdma ja muid selliseid lollused tegema.
Kui rohelise süttides hakkad alles sidurit vajutama oled juba lootusetult hiljaks jäänud.
Suur sõidumeister seiab foori taga käik sees?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 8:38
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑08 Sept, 2025 7:27
See on ju vahva kui liikur on täis erinevaid fääncy featuure aga kui nood kipuvad sõitu segama tuleks anda juhile lihtsad võimalused asjade väljalülitamiseks (soov. nuppudega armatuuril). Kui näit. sõidurea jälgimise süsteem, eelsõitjat tuvastav autopiloot või automaatne avariipidurdus hakkavad juhile vastu töötama ja muutuvad suisa eluohtlikuks on asi suures plaanis ikkagi mäda.
VWA-l on ju nupuvaba kokpit, -15 külmas tuleb isegi istmesoojaendused puutetundlikust ekraanist sisse lülitada.
Kui oleks start-stopi väljalülitamiseks nupp armatuuril nagu mõni aasta tagasi veel tavaks oli, oleks isegi lihtsam kui hakata menüüdes surfama.
Selle automaatse kässari lülitan miinuskraadide tulekul välja, liiga suur on võimalus, et need pisukesed elektrimootorid seal piduripleki küljes on hommikuks veits külmunud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 9:51
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 8:35
Suur sõidumeister seiab foori taga käik sees?
Ei seisa. Käigu panen siis sisse, kui on oodata rohelise tule süttimist. Sa pärast miljoni kilomeetri läbimist võiksid ju üht-teist teada, millal seda rohelist on oodata?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 10:07
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 8:35
davidsoniharald kirjutas: ↑07 Sept, 2025 9:38
Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Sept, 2025 10:29
Automaatne kässar käib nupust välja, see pole niiväga case. Case on selles, et see käsipidur on "nüri" seadega, st tema maha mineku ajastus arvestab ka kallakult startimise võimalusega, st see koos start-stopiga põhjustab käbedal kohtaltvõtul auto välja suremise, st ma jõuan sidurile vajutamise, käigu sissepaneku ja siduri vabastamise teha kiiremini kui see automaatika jõuab reageerida ja tulemuseks on mootori välja suremine (moto pole jõudnud õigesti käivituda ja pidur maha minna, mistõttu liikuma minek suretab mootori välja.
Siin paistab välja sinu puudulik auto käsitlemise oskus: käik peab sees olema ennem, kui fooris roheline süttib. Niiviisi sõites ei pea "noori punaseid" püüdma ja muid selliseid lollused tegema.
Kui rohelise süttides hakkad alles sidurit vajutama oled juba lootusetult hiljaks jäänud.
Suur sõidumeister seiab foori taga käik sees?
Kollase süttimisel paned käigu sisse, mitte ei hakka rohelise süttides otsima, kus see pagana siduripedaal ja käigukang on
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 10:10
Postitas isonts
Varsti kaovad need start/stop funktsioonid ära nagunii... Häda on nendega rohkem kui kasu.
Trump öikvideerib selle hädaoru ära:
https://www.carsdirect.com/automotive-n ... going-away
The Trump administration is taking aim at automatic stop-start systems, calling them unpopular and unnecessary.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 10:34
Postitas Kapten Trumm
Start stopi iva võib olla suduprobleemiga suurlinnades, natuke vähem heitgaase.
Kütusekulu osas hinnatakse säästu umbes 0,1 l/100 km (ehk olematu) ja aku/starteri elueale on kindlasti negatiivne, kui starterit keeratakse 5 korra asemel päevas 50 korda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 10:54
Postitas Walter2
AMvA kirjutas: ↑08 Sept, 2025 10:07
Kollase süttimisel paned käigu sisse, mitte ei hakka rohelise süttides otsima, kus see pagana
siduripedaal ja käigukang on
Selliste ''sümptomite'' ilmnemisel tuleks tõesti juba trammiga sõita..

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 10:57
Postitas Kapten Trumm
Kohe rohelise süttides paigalt põrgata on nagunii üsna ohtlik, kuna ristmik on veel "hõõguva punasega" ületajaid täis

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 11:02
Postitas Walter2
Kütusekulu osas hinnatakse säästu umbes 0,1 l/100 km (ehk olematu) ja aku/starteri elueale on kindlasti negatiivne, kui starterit keeratakse 5 korra asemel päevas 50 korda.
Nii mõnegi tootja tootevalikus on sees ka start-stop funktsiooniga autode starterid. Ilmselt on akud ka neil tiba erinevad. Aga eks akf! Olavi teab täpsemalt rääkida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 12:43
Postitas Kapten Trumm
Selle start-stopi ja aeglase automaatse kässari probleemi on ka maarjamaa autoajakirjanikud märganud.
Probleem on tegelt selles, et tootja on otsustanud 20 eurot säästa, jättes paigaldamata kaldeanduri (mille järgi saab auto aru, kas ta on kallakul).
Selle asemel üritatakse läbi saada sellise automaatse kässari seadega, mis teoorias kõlbaks nii kallakul mägipiduriks kui tasasel automaatseks.
Tulemus on aga see, et see "harjukeskmine" 1 sek piduri mahamineku aeg tõesti sobib väiksemal kallakul edukalt mägipidurina, aga tasasel maal on ebavajalikult pikk. Seades selle lühemaks, mägipidurina see ei toimi (auto jõuab veerema hakata). Ehk siis sveitsi armeenuga on äge, aga leiba lõigata või kruve keerata on tülikas.
Mina ise selliste pidurite fänn pole, eelistaks tavalist mehhaanilist kangiga kässarit istmete vahel. Tänapäeva autokoolide produktile võib see olla suisa ohtlik, kuna teatavasti platsieksam täna B-kati eksamiprogrammi ei kuulu. Mind see väljakutse ei peletaks, sest kui oled kord õppinud Gaz-52ga kallakult startima, siis sõiduautoga on see väga lihtne.
Mis puudutab neid "spetsiaalseid" start-stop startereid, siis olen skeptiline. Lollile saab ju hästi müüa "spetsjomm" starterit kallima hinnaga, kuigi karbi sees on samasugune starter nagu startstopita autol.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 13:06
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 12:43
Mina ise selliste pidurite fänn pole, eelistaks tavalist mehhaanilist kangiga kässarit istmete vahel. Tänapäeva autokoolide produktile võib see olla suisa ohtlik, kuna teatavasti platsieksam täna B-kati eksamiprogrammi ei kuulu. Mind see väljakutse ei peletaks, sest kui oled kord õppinud Gaz-52ga kallakult startima, siis sõiduautoga on see väga lihtne.
Ennast kiitmast sa ei väsi
Platsi eksami asemel lastakse kõike neid trikke teha pärismaailmas. Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 13:20
Postitas Kapten Trumm
Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
