66. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Sept, 2015 15:08
Postitas Aspelund
Selle mootori esmase kasutamisega seotud märgusõnad on Moskvitš G4 ja G5.
http://www.ussr-autosport.ru/single_sea ... ch-g4.html
http://www.ussr-autosport.ru/single_sea ... ch-g5.html
Neid plokikaasi tehakse praegu juba järele. Väikese otsinguga leiab sobivad kontaktid (RCforum.ru).
A.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Sept, 2015 17:21
Postitas Kapten Trumm
Ilmselt tollased homologeerimisreeglid tegid nende kasutamise rallis keerukaks, sest ei suuda leida ainsatki vihjet ralliautodest selle mootoriga.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 30 Sept, 2015 19:13
Postitas Aspelund
Vajalik info on siin olemas. Isegi 2 nukaga mootori homologeerimise andmed...
https://www.drive2.ru/b/288230376152279679/
FIA lehel vajalik info viitega ametlikule homologeeringule:
https://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q= ... Gg&cad=rja
Sellisel autol (Moskvich 1600 Rally) startis Stasys Brundza 1976. aasta 1000 järve rallil.
A.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 02 Okt, 2015 18:35
Postitas Kapten Trumm
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 02 Okt, 2015 21:55
Postitas von manstein
Päris mõnus vahepala, kahekontuurilisest vankelist 125 hobujõuga lubatakse suisa 200 km. tunnikiirust..
Aga Brundza 130-150 hj. ja 180 km/h..?
Et aga "stock" 06 lippab ikka siga hästi, siis pisike vaheklipp.. Mõeldud kujutlusvöimega indiviididele..?
https://www.youtube.com/watch?v=Puj1t21sczc
Tegelikult hull tääk.. 0-100 orienteeruvalt 11 sekundi kanti.. telefon keeldus fikseerimest.. hirmus vibratsioon kiirendamise ajal..

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 03 Okt, 2015 10:51
Postitas Kapten Trumm
"Brunza" on ka jõule, mitte tippkiirusele ette nähtud peaülekandega.
Ralli Ladadel kasutatakse kõige suurema ülekandearvuga Lada peaülekandeid, mis eksisteerivad.
Venemaal toodetakse neid täna ka ülekandega 5 koma midagi (seerias oli vist suurim 4,55).
Lada VFTS-i homologatsiooni kohane peaülekanne on 4,4, arvestades, et auto ise kaalub ca 900 kg, pole siin keegi kiirust taga ajanud.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 03 Okt, 2015 11:59
Postitas Tegelane5
von manstein kirjutas:
Tegelikult hull tääk.. 0-100 orienteeruvalt 11 sekundi kanti.. telefon keeldus fikseerimest.. hirmus vibratsioon kiirendamise ajal..

Selline 1.3 L "leiva järgi käimise" auto:

käib ka 0..100 km/h 11,5 sek ilma midagi tegemata

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 04 Okt, 2015 19:42
Postitas jackpuuk
Tegelane, selle ajastu Jaapani autod kaaluvad 800 +-50 kilo. Nagu Trumm kirjutas, siis 100 kilo võrdub umbes 15-20 hobesega.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 04 Okt, 2015 20:48
Postitas Kapten Trumm
Tegu ka eri põlvkondade autodega.
Näiteks vene autotööstuse näitel - tagaveoline Lada kaalus tühjalt 1030, 2109 915 kg.
Tagaveoline mosse kaalus 1040, 2141 kaalus ka samapalju, kuid oli mõõt suurem auto.
Põhjuseks on esisillaveo kasutuselevõtt, aga ka plastmasside laiem kasutus, lohvita rehvid jne.
Pildil toodud Corolla kuulus ikka 2108ga samasse ajastusse. Mitte 2105.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 05 Okt, 2015 8:46
Postitas Tegelane5
Ma mõtlesin pigem seda, et 80ndate lõpuks oli lääne autotootjatel masstootmises DOHC koos mitmeklapi tehnikaga-ehk siis 80ndate lõpu grocery getter oli tehniliselt arenenum kui Nõukogude võidusõidu tehnika 70ndatest.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 05 Okt, 2015 8:50
Postitas Kapten Trumm
Selles hinnaklassis, mis NSVL autod müügis olid, polnud lääne autodel mingeid DOCH mootoreid, veelvähem 80ndate lõpus.
Väikeautodel polnud 80ndate lõpus neid isegi mitte kõikidel sportversioonidel (näiteks ümmargune Opel Kadett GSi oli ka 8V 2.0 mootoriga).
Selles hinnas oli raske juba neljasilindrilist autot leida

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 05 Okt, 2015 9:59
Postitas Tegelane5
See on omaette küsimus miks Ladat õnnestus/b müüa vabal turul sellise hinnaga nagu neid müüdud on. Kusjuures see tekitas nõuka ajal Vene poolel küsimusi ka:" Miks müüakse häid ja defitsiitseid autosi nagu 05 ja 08 poolmuidu ära? Mingi Zapaka suuruse Fiatiga ühes hinnas?"
1,3 L konega riisikas on vist ainult arengumaades sportauto ja limusiini eest.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 05 Okt, 2015 10:19
Postitas Kapten Trumm
Aga selle 2105 väärtus polegi suurem, sest sapaka suurused Fiatid olid kvaliteetsemad ja kestvamad. See on tänapäeva mõistes ikka üle mõistuse, mida tuli teha selleks, et see Lada sul 10 aastat vastu peaks. Lada konkureeris endasuuruste autode osas ainult sotsmaade toodanguga ja eks turg dikteeris hinna.
Hiljuti tootmisest maha võetud viimase tagaveolise Lada (1,7 sissepritsemootori ja 5 käigulise kastiga 2107) hind meil oleks ca 4000 eurot. Need lihtsalt maksavadki vähe ja ega rohkem ka keegi taolise eest ei maksa.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 19 Dets, 2015 21:03
Postitas Kulibin
Teema kuidagi ära suikunud ...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 21 Dets, 2015 10:12
Postitas Kapten Trumm
Antud UAZ-i mudelit (leivapäts) kasutatakse ja toodetakse Venes tänaseni. Muidugi veits täiustatud kujul. Põhjuseks, et taoliste maastikuomadustega busse keegi ei tee ning kui teeks, saaks selle eest mitu uazikut.
Vana kooli jeep ja kastikas on läinud looja karja, aga just buss on see, mis ajahambale vastu peab. Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.