658. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 11:34
Postitas Kapten Trumm
Ikka keskmise kiiruse projektiga! Kõige "efektiivsem" on trahvitegemise automatiseerimine.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 11:41
Postitas parkija
Küll see Keila - Paldiski vaheline tee on üks hull kannatuste rada : Ehitusmasinad ja veokad takistavad sõitmist ja metsaveokid on ülekaalus , jube koht , õudne lausa .

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 11:50
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: 13 Sept, 2025 10:43 ...
Ei ole probleemi ka 750kW Tesla kindlustamisega, iseasi, kas igaüks seda maksta jõutab. Eriti arvestades antud autode mahapõlemise kalduvust.
Tesla ModelS-il on maha põlemise kalduvus ainult Kapten Trummi peas. Mujal seda probleemi täheldatud ei ole va. üksikjuhumid, mille meedia suureks puhub. Säärane analüüsivõime mitte kasutamine näitab et Trumm käitub nagu siil, mitte nagu rebane (kes teab, see teab).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 12:33
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: 13 Sept, 2025 9:54 ....
Sinu postitus on segane koosneb oma vahel lõdvalt seotud infokildudest, moodustamata ühtset tervikut. Me siin pidevalt küsime täpsustavaid küsimusi sinu postituste kohta, mida sa muidugi kunagi ei anna. Neid küsimusi ei oleks vaja küsida, kui sa algses postituse teeksid põhjaliku ja tooksid välja kõik detailid. No näiteks " mägipidur läheb maha/ootab turbo ja õli rõhku". Millisel autol? Millisel mootoril?
Ei olnud jutti ju mitte mägipidurist vaid täitsa tavalistest uuematel sõiduautodel kasutatavatest elektrilistest seisupiduritest, mis rakendub automaatselt auto peatumisel, kui käik on väljas ja siduripedaal vabastatud.
Või siis see "kindlustus nõuab" jutt.
Too konkreetne näide, kus kes ja millal nõuab? Mina tõin oma teadmiste põhjal.
Toimub juba erinevates riikides (pole vahet millistes, sest see ei muuda mitte midagi) ja võib ka meil jõustuda, kui autojuhid hakkavad massiliselt eeskirju eirama, täpselt sammuti nagu kergliikurite anarhia on juba põhjustanud seadusemuudatused.
Ühesõnaga pead vaeva nägema oma postituste sisukamaks muutmisel ja ära häbene vastata tekkinud täiendavatele küsimustele.
Kui lehe uuesti laadimine kestab 4 minutit siis ei ole ajaliselt võimalik põhjalikult kirjutada, eriti kui on näha, et pikemaid liitlauseid ei mõisteta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 12:37
Postitas OLAVI
parkija kirjutas: 13 Sept, 2025 11:41 Küll see Keila - Paldiski vaheline tee on üks hull kannatuste rada : Ehitusmasinad ja veokad takistavad sõitmist ja metsaveokid on ülekaalus , jube koht , õudne lausa .
... ja veokad kihhutavad 100km tunnis kitsal teel, nii et möödagi ei saa sõita.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 13:17
Postitas Peeter
Selline Trummi meelevaldne jutt veoautondusest (tehnonõuded transportteenuse osutamisel ja muu taoline a´la silmaga kaalumine) annab aimu, et ei AETR-i nõuetest, sõidukile esitatavatest tehnonõuetest, ega transportteenuse osutamise korrast ja korraldamisest pole tal mingit aimugi peale oma isikliku õhinapõhise arvamise.

(P.S. Miks julgen sel teemal sõna võtta- olen ise läbinud veosekorralduse koolituse.)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 13:19
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: 13 Sept, 2025 12:33 Kui lehe uuesti laadimine kestab 4 minutit siis ei ole ajaliselt võimalik põhjalikult kirjutada, eriti kui on näha, et pikemaid liitlauseid ei mõisteta.
Postitusi võib kirjutada üks kõik millises tekstiredaktoris ja kopeerida foorumisse.

Aga mis põhjusel sa täpsustavad küsimused jätad vastamata? No näiteks see muutuva sammuga hammasrihm on sul siiani õhus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 14:01
Postitas isakene
Lihtsalt infoks - veokite spidomeetrid kalibreeritakse esinduses või töökojas rullide peal. Seda tuleb teha mingi perioodi tagant ja ei tohi olla üle 90 kmh. Tean ka üht autofirmat, kes andis esindusse käsu, et tema firma autodel olgu max 87 ja nii ongi. Mõningad tüübid kavaldavad sellega, et keeravad kalibreerimise ajaks veidi väiksemad või kulunumad rehvid alla, aga see pole väga levinud võte. Aga tee peal pole ühtegi poolhaagist kohanud, mis GPS järgi üle 93 sõidaks, ma ei tea kus see anomaalne koht on, kus akf-id 100+ kiiruseid mõõdavad...
Metsaveokitel on silmaga mõõtmiseks vaja ka teadmisi erikaalust. On suur vahe, kas vedada värskelt lõigatud varasuvist kaske või kolm kuud kuivas suves metsa ääres seisnud kuusepaberipuud. Ning metsakuiva võid lausa kuhja peale laduda, kaalu kuskilt otsast lõhki ei saa.
Ning kaalubussi elu pole üldse meelakkumine. Kõik rekkamehed teavad kaalubussi une pealt silmad kinni ja info asukohast ja suunast levib välgukiirusel. Neid tüüpe on küll, kes koheselt teelt maha keeravad, kui tuleb teade, et seal ja seal bussi on nähtud...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 15:09
Postitas isonts
Lemet kirjutas: 12 Sept, 2025 17:45
Meil tuli majja üks 2004 Volvo veoauto
Õues on kätte jõudnud aasta 2025 juba ja vaevalt Skandinaaviasse või Euroopasse minejad oma piirajaid näpivad. Isegi Eesti sees sõitjatest ei usu. Seda enam, et kaardi pealt loetakse politseiautos välja ka kuu tagasi toime pandud rikkumised ning litter tuleb kaunikesti valus. Ja teenindus fikseerib liisinguautodel samuti hooldise käigus omakäelised surkimised, millega tekivad hoobilt garantiiprobleemid. Lühidalt, nagu Stanislavskil- ne verju.
Kuidas ma sellel politseinikule saan selgeks teha, et selle kuu aega tagasi toimunud rikkumise eest mulle just kuu aega tagasi tagasi ka karistus määrati? Peab sama perioodi karistusmäärused mapi vahel olema?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 15:17
Postitas Kapten Trumm
Peeter kirjutas: 13 Sept, 2025 13:17 Selline Trummi meelevaldne jutt veoautondusest (tehnonõuded transportteenuse osutamisel ja muu taoline a´la silmaga kaalumine) annab aimu, et ei AETR-i nõuetest, sõidukile esitatavatest tehnonõuetest, ega transportteenuse osutamise korrast ja korraldamisest pole tal mingit aimugi peale oma isikliku õhinapõhise arvamise.

(P.S. Miks julgen sel teemal sõna võtta- olen ise läbinud veosekorralduse koolituse.)
Just just, kui on tunnistus olemas, siis ega ülekaalulisi autosid ja muid patte olla ei saa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 15:23
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 13 Sept, 2025 12:33
davidsoniharald kirjutas: 13 Sept, 2025 9:54 ....
Sinu postitus on segane koosneb oma vahel lõdvalt seotud infokildudest, moodustamata ühtset tervikut. Me siin pidevalt küsime täpsustavaid küsimusi sinu postituste kohta, mida sa muidugi kunagi ei anna. Neid küsimusi ei oleks vaja küsida, kui sa algses postituse teeksid põhjaliku ja tooksid välja kõik detailid. No näiteks " mägipidur läheb maha/ootab turbo ja õli rõhku". Millisel autol? Millisel mootoril?
Ei olnud jutti ju mitte mägipidurist vaid täitsa tavalistest uuematel sõiduautodel kasutatavatest elektrilistest seisupiduritest, mis rakendub automaatselt auto peatumisel, kui käik on väljas ja siduripedaal vabastatud.
Või siis see "kindlustus nõuab" jutt.
Too konkreetne näide, kus kes ja millal nõuab? Mina tõin oma teadmiste põhjal.
Toimub juba erinevates riikides (pole vahet millistes, sest see ei muuda mitte midagi) ja võib ka meil jõustuda, kui autojuhid hakkavad massiliselt eeskirju eirama, täpselt sammuti nagu kergliikurite anarhia on juba põhjustanud seadusemuudatused.
Ühesõnaga pead vaeva nägema oma postituste sisukamaks muutmisel ja ära häbene vastata tekkinud täiendavatele küsimustele.
Kui lehe uuesti laadimine kestab 4 minutit siis ei ole ajaliselt võimalik põhjalikult kirjutada, eriti kui on näha, et pikemaid liitlauseid ei mõisteta.
Kirjutan telefonis, seega ei viitsi pikalt kirjutada. Aga ...

Ühelgi autol ei rakendu automaatne seisupidur niikaua kuni mootor töötab, vaid autohold, mis on teine tehniline lahendus.

Ootaks ikka selle liisingu autode piiramise kohta konkreetseid näiteid, mitte seda sooja vahtu, mis sa toodad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 15:57
Postitas Kapten Trumm
Minurust (minu) VW auto hold töötab läbi sama elektrilise käsipiduri. Võibolla tõmmatakse klotse nõrgemalt vms - sõna ei võta.
Sillatala küljes on kahel pool selline elektrijunn, mis läbi trossijupi tõmbab seisupidurit (minuarust on seal need piduriketta sees olevad väiksed klotsid.
Kohalt liikuma minnes on tunda, kuidas tagarataste pidur pole veel maha läinud.

Või mismoodi see erinevalt siis töötab? Auto holdil läheb kässar maha automaatselt, käiva mootoriga käik sees umbes 1 sek alates siduri allavajutamisest, kui käsipidur on aga käsitsi peale pandud, läheb see maha ainult käsitsi, samast nupust. Aktuaator on aga mõlemal sama, elektriliselt käitatav käsipidur.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 16:05
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 13 Sept, 2025 15:57 Minurust (minu) VW auto hold töötab läbi sama elektrilise käsipiduri. Võibolla tõmmatakse klotse nõrgemalt vms - sõna ei võta.
Sillatala küljes on kahel pool selline elektrijunn, mis läbi trossijupi tõmbab seisupidurit (minuarust on seal need piduriketta sees olevad väiksed klotsid.
Kohalt liikuma minnes on tunda, kuidas tagarataste pidur pole veel maha läinud.

Või mismoodi see erinevalt siis töötab?
Ei tööta.
Hold funktsioon toimib läbi ABS mooduli, kus tekitatakse surve piduri süsteemi ja surutakse klotsid vastu. Seal on surve tekitamine ja mahavõtmine kiire.
Kässar toimib elektrimootoritega, mis kerivad päris aeglaselt.
Aga kuna ma täpselt VW Caddy hingeelu pole viitsinud uurida, siis seal on äkki tegu mingi säästu lahendusega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 16:14
Postitas nukkel
https://www.autotrader.co.uk/content/ne ... -from-2024
Kiire googeli otsing ja palun link olemas.
Siin link aastast 2019 https://www.irishexaminer.com/news/arid-30913789.html
Isegi viitsisin otsida kuigi poleks pidanud, et mitte oma trolli imogot rikkuda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 13 Sept, 2025 16:31
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 13 Sept, 2025 16:05 Ei tööta.
Hold funktsioon toimib läbi ABS mooduli, kus tekitatakse surve piduri süsteemi ja surutakse klotsid vastu. Seal on surve tekitamine ja mahavõtmine kiire.
Kässar toimib elektrimootoritega, mis kerivad päris aeglaselt.
Aga kuna ma täpselt VW Caddy hingeelu pole viitsinud uurida, siis seal on äkki tegu mingi säästu lahendusega.
Kõik õige, proovisin. Auto hold rakendumisel vajub piduripedaal natuke jala alt ära, st rakendub läbi sõidupiduri. Elektrilise kässariga ei vaju. Olin ise valesti aru saanud. Niiet ei ole säästu.