659. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 16:37
Postitas Lemet
Kinnipidamisel ja kontrollil laiutad käsi - jukerdab raibe.
Ei laiuta sa midagi- kaardilt väljaloetud kiirus 91-92 km/h üle 45 sekundi tähendab näiteks Saksas otseteed ülevaatuspunkti, kus soolikad laiali tõmmatakse ja kõigi surkimiste ajalugu avalikuks tuleb. BAG võib mõistagi soovi korral kogu su sõiduajaloo läbi vaadata, mitte piirduda vaid nende üle 45 sekundiliste rõõmude otsimisega. Kauaks sul peale seda töökohta on, on veel omaette huvitav küsimus. Sa arvad, et sina oled loll ja teised ei ole?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 16:53
Postitas AMvA
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 16:56
Postitas Lemet
isonts kirjutas:Kuidas ma sellel politseinikule saan selgeks teha, et selle kuu aega tagasi toimunud rikkumise eest mulle just kuu aega tagasi tagasi ka karistus määrati? Peab sama perioodi karistusmäärused mapi vahel olema?
Kui taat oma kaardi sulle aparaati lükkab ja seal leiduva info endale läbi õhu endale läpakasse loeb, siis jääb sellest automaatselt ka jälg sinu apastraati järele, et tegu on fikseeritud rikkumisega.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 17:08
Postitas nukkel
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:53
Lugesid lingid läbi?
Jah, aga sina lugesid? Euroopa seadus et kõikidel uutel autodel alates 2024 peab olema juhi poolt seatud kiiruse piiraja, mitte kiiruse hoidia ( kaks erinevat asia ). See piiraia on enamusel autodel tarkvaras ( arvan kuna täpselt ei oska lahti seletada) siis võib liisingu firmad natuke "sättida " seda kiirust oma liisingu autodel ( arvamus).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 17:42
Postitas AMvA
nukkel kirjutas: ↑13 Sept, 2025 17:08
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:53
Lugesid lingid läbi?
Jah, aga sina lugesid? Euroopa seadus et kõikidel uutel autodel alates 2024 peab olema juhi poolt seatud kiiruse piiraja, mitte kiiruse hoidia ( kaks erinevat asia ). See piiraia on enamusel autodel tarkvaras ( arvan kuna täpselt ei oska lahti seletada) siis võib liisingu firmad natuke "sättida " seda kiirust oma liisingu autodel ( arvamus).
Trükime nüüd rasvaslt: JUHI POOLT SEATUD
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 18:58
Postitas nukkel
Kui Volkswageni group jäi vahele andmete võltsimisega 2015 siis täitsa usutav on väide et liisingu firmad piiravad kiirust.
https://www.bbc.com/news/business-34324772
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 23:11
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 17:42
nukkel kirjutas: ↑13 Sept, 2025 17:08
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:53
Lugesid lingid läbi?
Jah, aga sina lugesid? Euroopa seadus et kõikidel uutel autodel alates 2024 peab olema juhi poolt seatud kiiruse piiraja, mitte kiiruse hoidia ( kaks erinevat asia ). See piiraia on enamusel autodel tarkvaras ( arvan kuna täpselt ei oska lahti seletada) siis võib liisingu firmad natuke "sättida " seda kiirust oma liisingu autodel ( arvamus).
Trükime nüüd rasvaslt: JUHI POOLT SEATUD
https://www.autotrader.co.uk/content/ne ... fresh=true
Loeme kuugli abil seda artiklit ja teeme punaseks, kui muidu ei suuda mõista:
Kõik uued autod , mis ELis turule tuuakse või on juba turule toodud, peavad olema varustatud intelligentse kiirusepiirajaga (ISA) hiljemalt 7. juuliks 2024 vastavalt Euroopa Komisjoni määrusele 2019/2044.
See tähendab, et kõik olemasolevad registreerimata autod teenindusplatsidel tuleb enne müüki paigaldada kiirusepiiraja.
See nõue tuleb pärast Euroopa Komisjoni õigusakti, mis muutis alates 6. juulist 2022 kõigi Euroopas müüdavate uute sõidukite kiirusepiiraja paigaldamise seaduslikuks nõudeks.
Kiirusepiiraja tehnoloogia, mida nimetatakse intelligentseks kiiruseabiliseks (ISA), kasutab GPS-andmeid ja/või liiklusmärkide tuvastuskaameraid, et määrata piirkonnas lubatud maksimaalne kiirus.
Seejärel piirab süsteem mootori võimsust ja sõiduki kiirust selle piirini.
Paljud tootjad on juba hakanud oma autodesse, näiteks Citroen , Ford , Honda , Jaguar , Peugeot , Renault ja Volvo , tehases paigaldatud ISA-d lisama .
Renault Group läks sammu edasi, piirates kõigi uute Renault ja Citroeni autode tippkiirust ohutuse suurendamiseks 180 km/h-ni.
EU liiklusohutuse harta -
https://road-safety-charter.ec.europa.e ... ory-across
EU transpordiohutus -
https://etsc.eu/intelligent-speed-assistance-isa/
Olen asjakohaseid linke juba korduvalt varem pannud ja siinkohal tekkib küsimus minu kirjutamise mõtekuset, kui mitte keegi neid ei loe ja eelistatakse kellegi suvalist usku?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Sept, 2025 23:21
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 13:19
....
Aga mis põhjusel sa täpsustavad küsimused jätad vastamata?
No näiteks see muutuva sammuga hammasrihm on sul siiani õhus.
Hammasrihmast olen vähemalt 2 korda kirjutanud ja viimaks lisasin, et kui tekstist aru ei saa, ju siis on lugeja arusaam 4T mootori kinemaatikast puudulik ning ma rohkem ei selgita,
kuna see on tühi ajaraisk.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 6:21
Postitas Erureamees
Mulle ei meeldi see suundumus, kuid siiski lugesin ma natuke muud sealt ISA kohta käivatest materjalidest välja. Süsteem on kohustuslik, kuid automaatne kiirusepiiraja on vaid üks valikutest, mida ma ei usu, et autotootjad ruttavad esimese asjana rakendama, nagu ka toda elektriautodele täielikku üleminekut 2035.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 8:20
Postitas OLAVI
Erureamees kirjutas: ↑14 Sept, 2025 6:21
Mulle ei meeldi see suundumus, kuid siiski lugesin ma natuke muud sealt ISA kohta käivatest materjalidest välja. Süsteem on kohustuslik, kuid automaatne kiirusepiiraja on vaid üks valikutest, mida ma ei usu, et autotootjad ruttavad esimese asjana rakendama, nagu ka toda
elektriautodele täielikku üleminekut 2035.
Kui 2035 aastaks on kõik vanemad autod romulasse rännanud, siis kaotab ka piirkiiruse jälgimine (kaamerad, miilitsad) oma otstarbe, kui liikuses puuduvad autod, mis suudaks piirkiirust ületada.
(Kes tahab tulevikus mõnusalt kihutada, see peab oma vana autot hoolega hoidma.)
ISA eelnõu seletuskiri, kust saab täpsemalt planeeritust aimu:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 21)2243084
Praeguses etapis puuduvad lõplikud tõendid selle kohta, milline neljast kavandatud tagasisidetehnoloogiast on ELis reaalsetes sõidutingimustes oluliselt tõhusam või vähem tüütu. Kõik praegu kättesaadavad ja läbivaadatud uuringud efektiivsuse ja tüütuse kohta, sealhulgas hoiatusheli kohta, kajastavad peamiselt laboripõhiseid simulatsioonikatsetusi, mitte reaalset toimivust, kuna neid ELi ISA-ga ühilduvaid süsteeme hakatakse praegu kasutama ainult mootorsõidukites.
Erinevate ISA-süsteemide tõhusust ja usaldusväärsust tuleb hinnata siis, kui turule on lastud piisav arv selliste süsteemidega varustatud mootorsõidukeid ja on olemas asjakohased tegelikud kogemused.
Samuti on oluline, et selline hindamine tehtaks nii kiiresti kui võimalik ja vajadusel muudetaks vastavalt käesoleva komisjoni delegeeritud määruse nõudeid.
On ette nähtud, et komisjon hindab ISA-süsteemide tõhusust 31. detsembriks 2025 (mis on varasem kui määruse (EL) 2019/2144 artiklis 14 ette nähtud üldine läbivaatamine 2027. aasta juuliks), tuginedes teabele, mille esitavad sõidukitootjad ja ELi liikmesriikide tüübikinnitusasutused.
ISA-süsteemide tegeliku toimivuse testimiseks on käesoleva määruse lisades esitatud ammendav märkide kataloog riikide kaupa.
Käesoleva komisjoni delegeeritud määruse sätteid kohaldatakse alates määruse (EL) 2019/2144 kohaldamise kuupäevast.
Käesoleva komisjoni delegeeritud määrusega muudetakse ka määruse (EL) 2019/2144 II lisa, lisades viite õigusaktile, millega kehtestatakse intelligentsete kiirusabisüsteemidega seotud erinõuded.
KOMISJONI DELEGEERITUD MÄÄRUS (EL) ... millega täiendatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EL) 2019/2144, kehtestades üksikasjalikud eeskirjad mootorsõidukite tüübikinnituse konkreetsete katsemenetluste ja tehniliste nõuete kohta seoses nende intelligentsete kiirusekontrollisüsteemidega ja nende süsteemide tüübikinnituse kohta eraldi tehniliste seadmestikena, ning muudetakse nimetatud määruse II lisa.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 8:51
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: ↑13 Sept, 2025 23:21
davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 13:19
....
Aga mis põhjusel sa täpsustavad küsimused jätad vastamata?
No näiteks see muutuva sammuga hammasrihm on sul siiani õhus.
Hammasrihmast olen vähemalt 2 korda kirjutanud ja viimaks lisasin, et kui tekstist aru ei saa, ju siis on lugeja arusaam 4T mootori kinemaatikast puudulik ning ma rohkem ei selgita,
kuna see on tühi ajaraisk.
Sa oled kaks korda mingeid vihjeid pildunud aga korralikku sisukat posti muutuva sammuga hammasrihma teemal teinud ei ole. Postitusi tehes tasub ikkagi arvestada lugejaskonna teadmiste tasemega. Keerulisi asju tuleb lihtsalt seletada. Mõni näide ei teeks ka paha, et millisel mootoril seda rihma kasutatakse.
Ja lõpuks see "
tühi ajaraisk" . No milleks nii üleolevalt suhtuda kaasfoorumlstesse? Mina koolitajana lähen vaatan kõige pealt ise peeglisse, kui õpilased asjast aru ei saa: äkki olen mina asja halvasti seletanud? Ajaraisk on ka poolikute postituste lugemine, kus pool infot on olemas ja siis soovitus, et uuri ise ka. Proovime seda kõike tulevikus vältida, eks ole?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 9:26
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑13 Sept, 2025 23:11
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 17:42
nukkel kirjutas: ↑13 Sept, 2025 17:08
Jah, aga sina lugesid? Euroopa seadus et kõikidel uutel autodel alates 2024 peab olema juhi poolt seatud kiiruse piiraja, mitte kiiruse hoidia ( kaks erinevat asia ). See piiraia on enamusel autodel tarkvaras ( arvan kuna täpselt ei oska lahti seletada) siis võib liisingu firmad natuke "sättida " seda kiirust oma liisingu autodel ( arvamus).
Trükime nüüd rasvaslt: JUHI POOLT SEATUD
https://www.autotrader.co.uk/content/ne ... fresh=true
Loeme kuugli abil seda artiklit ja teeme punaseks, kui muidu ei suuda mõista:
Kõik uued autod , mis ELis turule tuuakse või on juba turule toodud, peavad olema varustatud intelligentse kiirusepiirajaga (ISA) hiljemalt 7. juuliks 2024 vastavalt Euroopa Komisjoni määrusele 2019/2044.
See tähendab, et kõik olemasolevad registreerimata autod teenindusplatsidel tuleb enne müüki paigaldada kiirusepiiraja.
See nõue tuleb pärast Euroopa Komisjoni õigusakti, mis muutis alates 6. juulist 2022 kõigi Euroopas müüdavate uute sõidukite kiirusepiiraja paigaldamise seaduslikuks nõudeks.
Kiirusepiiraja tehnoloogia, mida nimetatakse intelligentseks kiiruseabiliseks (ISA), kasutab GPS-andmeid ja/või liiklusmärkide tuvastuskaameraid, et määrata piirkonnas lubatud maksimaalne kiirus.
Seejärel piirab süsteem mootori võimsust ja sõiduki kiirust selle piirini.
Paljud tootjad on juba hakanud oma autodesse, näiteks Citroen , Ford , Honda , Jaguar , Peugeot , Renault ja Volvo , tehases paigaldatud ISA-d lisama .
Renault Group läks sammu edasi, piirates kõigi uute Renault ja Citroeni autode tippkiirust ohutuse suurendamiseks 180 km/h-ni.
EU liiklusohutuse harta -
https://road-safety-charter.ec.europa.e ... ory-across
EU transpordiohutus -
https://etsc.eu/intelligent-speed-assistance-isa/
Olen asjakohaseid linke juba korduvalt varem pannud ja siinkohal tekkib küsimus minu kirjutamise mõtekuset, kui mitte keegi neid ei loe ja eelistatakse kellegi suvalist usku?
Algselt sa väitsid, liisingud piiravad auto kiirust ja ka võimsust (sic!). Sellele väitele ei suutnud sa esitada ühtegi tõendit.
Nüüd sa apelleerida sellele EU direktiivile, aru saamata selle sisust. ISA on juhi poolt kontrollitav ja välja lülitav, ehk siis tegelikult, et see töötaks peab juht selle aktiveerima.
Tule meie juurest läbi, saad mõne 2025 aastal toodetud autoga sõita ja proovida, kuidas see süsteem toimib
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 16:01
Postitas kaupo51
davidsoniharald kirjutas: ↑14 Sept, 2025 8:51
OLAVI kirjutas: ↑13 Sept, 2025 23:21
davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 13:19
....
Aga mis põhjusel sa täpsustavad küsimused jätad vastamata?
No näiteks see muutuva sammuga hammasrihm on sul siiani õhus.
Hammasrihmast olen vähemalt 2 korda kirjutanud ja viimaks lisasin, et kui tekstist aru ei saa, ju siis on lugeja arusaam 4T mootori kinemaatikast puudulik ning ma rohkem ei selgita,
kuna see on tühi ajaraisk.
Sa oled kaks korda mingeid vihjeid pildunud aga korralikku sisukat posti muutuva sammuga hammasrihma teemal teinud ei ole. Postitusi tehes tasub ikkagi arvestada lugejaskonna teadmiste tasemega. Keerulisi asju tuleb lihtsalt seletada. Mõni näide ei teeks ka paha, et millisel mootoril seda rihma kasutatakse.
Ja lõpuks see "
tühi ajaraisk" . No milleks nii üleolevalt suhtuda kaasfoorumlstesse? Mina koolitajana lähen vaatan kõige pealt ise peeglisse, kui õpilased asjast aru ei saa: äkki olen mina asja halvasti seletanud? Ajaraisk on ka poolikute postituste lugemine, kus pool infot on olemas ja siis soovitus, et uuri ise ka. Proovime seda kõike tulevikus vältida, eks ole?
Ma niisama spekuleerin kõrvaltvaatajana. Googeldasin ja sattusin sellise asja otsa.
https://ee.ronglibelt.net/variable-speed-belts/
Muutuva sammuga hammasrihmadest ma kuulnud ei ole.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 17:01
Postitas AMvA
kaupo51 kirjutas: ↑14 Sept, 2025 16:01
davidsoniharald kirjutas: ↑14 Sept, 2025 8:51
OLAVI kirjutas: ↑13 Sept, 2025 23:21
Hammasrihmast olen vähemalt 2 korda kirjutanud ja viimaks lisasin, et kui tekstist aru ei saa, ju siis on lugeja arusaam 4T mootori kinemaatikast puudulik ning ma rohkem ei selgita,
kuna see on tühi ajaraisk.
Sa oled kaks korda mingeid vihjeid pildunud aga korralikku sisukat posti muutuva sammuga hammasrihma teemal teinud ei ole. Postitusi tehes tasub ikkagi arvestada lugejaskonna teadmiste tasemega. Keerulisi asju tuleb lihtsalt seletada. Mõni näide ei teeks ka paha, et millisel mootoril seda rihma kasutatakse.
Ja lõpuks see "
tühi ajaraisk" . No milleks nii üleolevalt suhtuda kaasfoorumlstesse? Mina koolitajana lähen vaatan kõige pealt ise peeglisse, kui õpilased asjast aru ei saa: äkki olen mina asja halvasti seletanud? Ajaraisk on ka poolikute postituste lugemine, kus pool infot on olemas ja siis soovitus, et uuri ise ka. Proovime seda kõike tulevikus vältida, eks ole?
Ma niisama spekuleerin kõrvaltvaatajana. Googeldasin ja sattusin sellise asja otsa.
https://ee.ronglibelt.net/variable-speed-belts/
Muutuva sammuga hammasrihmadest ma kuulnud ei ole.
Need on variaatoririhmad
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 14 Sept, 2025 18:59
Postitas MK88
AMvA kirjutas: ↑14 Sept, 2025 17:01
kaupo51 kirjutas: ↑14 Sept, 2025 16:01
davidsoniharald kirjutas: ↑14 Sept, 2025 8:51
Sa oled kaks korda mingeid vihjeid pildunud aga korralikku sisukat posti muutuva sammuga hammasrihma teemal teinud ei ole. Postitusi tehes tasub ikkagi arvestada lugejaskonna teadmiste tasemega. Keerulisi asju tuleb lihtsalt seletada. Mõni näide ei teeks ka paha, et millisel mootoril seda rihma kasutatakse.
Ja lõpuks see "
tühi ajaraisk" . No milleks nii üleolevalt suhtuda kaasfoorumlstesse? Mina koolitajana lähen vaatan kõige pealt ise peeglisse, kui õpilased asjast aru ei saa: äkki olen mina asja halvasti seletanud? Ajaraisk on ka poolikute postituste lugemine, kus pool infot on olemas ja siis soovitus, et uuri ise ka. Proovime seda kõike tulevikus vältida, eks ole?
Ma niisama spekuleerin kõrvaltvaatajana. Googeldasin ja sattusin sellise asja otsa.
https://ee.ronglibelt.net/variable-speed-belts/
Muutuva sammuga hammasrihmadest ma kuulnud ei ole.
Need on variaatoririhmad
Kogu jauramine käib VVT mootorist?