davidsoniharald kirjutas: ↑14 Sept, 2025 8:51
....
Ja lõpuks see "
tühi ajaraisk" . No milleks nii üleolevalt suhtuda kaasfoorumlstesse? Mina koolitajana lähen vaatan kõige pealt ise peeglisse, kui õpilased asjast aru ei saa: äkki olen mina asja halvasti seletanud? Ajaraisk on ka poolikute postituste lugemine, kus pool infot on olemas ja siis soovitus, et uuri ise ka. Proovime seda kõike tulevikus vältida, eks ole?
Mina ei ole pedagog ja ma ei loodagi et oskan kedagi õpetada ega ole võtnud mingeid kohustusi kedagi harida.
Kui saan aru, et küsitud on küsimus ja see küsimus
on asjakohane ja väärib (
minuarust) vastamist, siis püüan seda ka jõudumööda vaba aja tekkimisel teha, sest mul on ka muid vajalikke tegemisi, tunde kestvate õppetekstide koostamise asemel.
(Kui kunagi kirjutasin siin kasutusjuhendi kohasest erinevast pedaalide vajutamise nõudest auto käivitamisel, siis mitte keegi ei suutnud seda mõista algteadmiste puudumisel, vaid jutt jooksis hoopis starteriblokeeringule.)
Kõik kes elus on mingeid koolitusi läbinud on kogenud, et "tasuta nõuanne/õpetus" on kõige viletsam nõuanne, sest seda ei osata saaja poolt hinnata ja unustatakse peagi.
Alles siis kui õpilane peab teadmise omandamiseks
ise vaeva nägema või selle eest palju raha maksma, alles siis muutub teadmine väärtuslikuks.
(Ise olen kunagi 2 õppetunni eest maksnud oma kuupalga.)
Sa oled kaks korda mingeid vihjeid pildunud aga korralikku sisukat posti muutuva sammuga hammasrihma teemal teinud ei ole.
Postitusi tehes tasub ikkagi arvestada lugejaskonna teadmiste tasemega.
Keerulisi asju tuleb lihtsalt seletada.
Mõni näide ei teeks ka paha, et millisel mootoril seda rihma kasutatakse.
Kuna
mitte keegi ei ole küsinud, et mis asi on "muutuv samm", siis eeldasin et kõik teavad seda niigi.
Aga kui ma saan õieti aru, siis teadmiste tase ei võimalda mõista joonestamisel kasutatavat eestikeelset väljendit "(mõõt)samm", mis on perioodiliselt korduva mõõteketi/mõõtahela
sarnaste punktide vahekaugus ja selle asemel leiutatakse erinevaid liikuvaid (mõtte)konstruktsioone?
"Muutuv samm" saab olla kas ühest väärtusest teiseni mõõteahela ulatuses, või perioodiline, kordudes erinevate vahemaade tagant.
Üks levinud algusest lõpuni, "ühest väärtusest teiseni, pidevalt muutuva sammuga" asi on krihvide
vahekaugused kitarri kaelal:
Kuna hammasrihm on klapijaotuse hammasülekande üks (perioodiliselt muutuva koormusega, elastne/veniv) osa, mille koormus on otseselt seotud väntvõlli asendiga (klappide avanemise) siis elastsusest tingitud hambumise kujumuutuse kompenseerimiseks tehakse hammasrihma hammastik "perioodiliselt muutuva sammuga", millede muutumise periood on võrdne väntvõlli hammasratta hammaste arvuga, kui hammasrihma hammaste arvu jagatis vänvõllihammasratta hammaste arvuga on täisarv.
Kui mootorile hammasrihma paigaldades on paigaldusjuhendi järgi nõutud, et "hammasrihma õige paigalduse kontrolliks tuleb keerata väntvõlli 5 või 6 või 7 või 8 täispööret ja veenduda, et rihmal olevad märgid langeksid kokku rihmaratastel olevate märkidega", siis see rihm võib eluea pikendamiseks olla tehtud muutuva hambumisega sammuga.
(Küsimus, et mis marki autole see mehaaniline nüanss kohaldub, on sama tehnikakauge, kui küsida, et mis marki auto vajab hüpoidõli, sest see ei sõltu mitte auto margist vaid insenertehnilisest lahendusest.)