67. leht 96-st

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 21 Dets, 2015 19:52
Postitas Fuchs
Kapten Trumm kirjutas:Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Üldsegi mitte ainult Siberi taigas, Moskva külje all ca Tallinna suuruses Tuula linnas mõni kuu tagasi sõitis mulle selline vastu:
Pilt

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 21 Dets, 2015 20:47
Postitas Lemet
Meil vanasti terve Harju kiirabi vaid sellistega sõitiski. Tõsi küll, mitte kõrge katusega.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 0:04
Postitas tuhajuhan
Kapten Trumm kirjutas:Antud UAZ-i mudelit (leivapäts) kasutatakse ja toodetakse Venes tänaseni. Muidugi veits täiustatud kujul. Põhjuseks, et taoliste maastikuomadustega busse keegi ei tee ning kui teeks, saaks selle eest mitu uazikut. :D

Vana kooli jeep ja kastikas on läinud looja karja, aga just buss on see, mis ajahambale vastu peab. Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Vorbitakse Uazikut ka veel. Ja kastikat ka. http://www.uaz.ru
Pilt

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 15:22
Postitas vaoinas
Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 19:30
Postitas isakene
vaoinas kirjutas:Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?
:) Tõesti huvitav Venemaa kontekstis, lihtsalt kodumaisele sõidukile lambist inglisekeelne nimi panna ( XAHTEP = ingl.k. Hunter, = eesti k. Jahimees). Ja tundub, et emakesel Venemaal müüakse neid ja ka muid mudeleid süüdimatult samade pahade inglise nimedega. Huvitav, palju inglisekeelseid riike on, kuhu neid sõidukeid müüakse? Ja kas neil apastraatidel mõnel ka euroopa tüübikinnitus olemas on?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 19:34
Postitas Fuchs
Uaz-i teema jätkuks - käisin vaatamas, katsumas ja testimas sellist analooge mitte omavat sõidukit nagu Trekol. Sillad jpm tehnikat (bensuka puhul vist oli ka mootor) pärit sama UAZ pealt. Mul oma peas tekkis muidugi kohe kuri kahtlus, et kuidas need sillad seal ligi 2,8t kaaluva juraka all vastu peavad? Rahustati aga kohe maha, et kasutatakse militaarvariandi sildasid, lisaks veel on tugevadamisel oma nõuhaud rakendatud. Polügoonil sõites samas millegipärast tõsisemalt gaasitada ja ka pidurdada ei lubatud :dont_know:
Masin pidi ka olema maailma parima läbivusega, 3 silla vedu ja maailmas analooge mitte omavad rehvid ju ikkagi! Tõsi, esimeses vähe mudasemas augus istus sõiduk suht lootusetult kinni:

Pilt

Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud :twisted:

Postitatud: 22 Dets, 2015 21:03
Postitas setu
Eks see vana tehnika juurde tagasiminek on mõtekas. Kuna kõnetab võimalikku sihtgruppi, või puudub konkurents selles nišivaldkonnas.
Seda näeme nii GAZ 66 Bulati puhul:
Pilt
Pilt

Kui ka soovis arendada V8 mootoriga Gaz69 - ning toota seda 12nes erinevas variandis:

Pilt

Ning ka pole üllatus, et mootorrataste segmendis Ural on tugevalt kinnitanud Läänes kuvandi sellise vana kooli hipster raua stiilisümbolina:
Pilt

Millal eestlased avastavad kunagise Tartu bussitehase mõne kaunima isendi, mis vajaks limiteeritud koguses tootmist.
Olen enam kui veendunud, et lähiaastatel oleks turgu, kui ei usu, tulen vajadusel appi ja aitan leida.

Stiilinäiteid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Estonia 1
Pilt

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 22:47
Postitas cleo
Fuchs kirjutas: Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud :twisted:
Kas ise sõitsid?
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 22 Dets, 2015 23:51
Postitas isakene
See analooge mitteomav :) on kopipasteet skandinaavlaste tuuningfirmalt, Toyota Arctic Truckist. Rehvid ilmselt sealtsamast kopitud, ette nähtud karmides talvetingimustes lumel ja jääl sõitmiseks, mudas, nagu näha juuresolevalt pildilt, vähevõimekad. Muidugi, tõenäoliselt maksab kogu idanaabrite krempel kokku vähem, kui Hiluxi ümberehitus...

Pilt

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 23 Dets, 2015 11:03
Postitas Roamless
Top Gear käis kaherattaliste versioonide Artikas ka, üllatavalt hästi said Toyotadega seal hakkama.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 23 Dets, 2015 11:47
Postitas Fuchs
cleo kirjutas: Kas ise sõitsid?
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?
Jah, ise sõitsin. neljakesi olime autos, ja tundus, et isegi autos ringi jalutamine (tagaosas on päris palju ruumi) ei ajanud autot kreeni ja kogu olukord vähemalt tundus suht turvaline. Kiirus oli loomulikult olematu, pakun, et max 1kmh, ehk siis tuulise ilmaga ei tuleks kursi hoidmine ilmselt kõne alla. Samas pakuvad nad sellele ka mingisugust kruvi mida käitati vist vahekastist, siis pidi kiirus sinna 5-6kmh kanti tõusma.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Dets, 2015 19:44
Postitas jackpuuk
No buhhankal küll käiguvahetus mingeid käigukangiga mööda tuba ringituiamist ei nõua. Sõjaväe sildadega masinat pole endal õnnestunud proovida, aga isegi tavaliste sildadega ronib ikka uskumatult (hoolimata diffrilukkude puudumisest). Suurim häda on neil kitsas rööbe, külili ajada pole mingi probleem. Selles hinnaklassis pole minu arvates midagi sellist vastu panna, lisasoojendusega saab selle talutavalt soojaks kah (kui soojustada, siis isegi korralikult soojaks). Vähegi mõistlik mootor kah aiste vahele istutada selle igivana vastu, nii mõnigi mees ostaks ka tänapäeval selle.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Dets, 2015 20:18
Postitas CARLOS
Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Dets, 2015 22:04
Postitas jackpuuk
CARLOS kirjutas:Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/
Enam mõttetuimaid mootoreid ei suudetud sisse osta? Bentsukas on chrysleri kõige õnnetum-kurikuulsaim 2,7 liitrine, mis isegi kvaliteetsete õlidega üle päeva kokku jookseb. Dislasse ei viitsinud süveneda, kuid ega sealtki paremat loota pole. Kuidas venemaal neid vähegi mõistlikult kasutada, sinna minu mõistus ei küüni. Lisaks pole tegemist vana hea buhhankaga, vaid tavalise "villisega".

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Dets, 2015 19:32
Postitas häh
Sa ajad sellega - http://www.allpar.com/mopar/V6/27.html - ehk siis Chrysler LH sassi. Uazikule on topitud mingi R4.

vt ka https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LH_engine

Uuema otsa (2004+) olla kinnijooksmise- tõvest priid. Selle mootori ikaldustel on kaks põhjust, kui veepump lekkima hakkab, jõuab see ühel hetkel karterisse ja teiseks tuleb regulaarselt vahetada PCV klappi. Pluss nagu usakatel ikka, 7..10k pealt õlivahetused.

EDIT: veepump on aga tõsiselt idiootses kohas :dont_know: