Re: Jõelaevad Emajõel
Postitatud: 10 Apr, 2018 21:26
Maar'a on kohal: https://tartu.postimees.ee/4465877/tana ... ge=7769879
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
ühed tulevad, teised lähevad...madissp kirjutas:Maar'a on kohal: https://tartu.postimees.ee/4465877/tana ... ge=7769879
Väike ekskurss sellesse valdkonda.smr kirjutas:Kaudselt seotud - uue põlvkonna jõelaev https://modgahead-sev.livejournal.com/215754.html
Kus kohas pildil selline lipp on? Ainukesena on näha all paremas nurgas valge/sinine/punane lippu.herman30 kirjutas:Mis/kelle see valge/sini/must lipp on?
Minu silmis on see alim triibu must. (Olen värvipime, puna/roheline).Zoig kirjutas: Kus kohas pildil selline lipp on? Ainukesena on näha all paremas nurgas valge/sinine/punane lippu.
Ta ikka tumedam punane. Kusjuures lipuks mitte riideriba vaid mingi laineliseks saetud tahvel.herman30 kirjutas:Minu silmis on see alim triibu must. (Olen värvipime, puna/roheline).Zoig kirjutas: Kus kohas pildil selline lipp on? Ainukesena on näha all paremas nurgas valge/sinine/punane lippu.
„Raketa 3M-i“ minu silm küll ei seleta. Ta võib isegi veel sõidus olla. Puud on kuidagi liiga rohelised, et oktoobrikuuks võtet pidada. Pigem septembri lõpupool. Kui enam tellimusreise polnud, siis võidi teised kaldale hiivata ja üks ajas siis viimased liinisõidud ära.Zoig kirjutas:Mõneks sekundiks jäi kadrisse ka jõesadam. Minu Tartu (1980) 28:29 juures.
Vasakult paremale lugedes peaks olema Raketa-1M ja Raketa-2M, sest sel ajal oli 1M veel vana värviskeemiga. Ilmselt Raketa-3M on kuivale tõstetud teiselpool käänakut, praeguse turusilla kandis.
Aurulaevade kütusekulust ei tea ma midagi. EW aegses ajakirjanduses on olnud sellest väga vähe juttu ja põhiliselt selles võtmes, miks laevad nii aeglaselt sõidavad, nii 15- 17 km/h. Laevamehed vastasid, et muidugi võiks üle 20 ajada, aga siis läheb kütet kole palju.paadikapten kirjutas:Huvitav oleks teada saada, kui palju siinmail liikunud aurulaevad kütust pardale võtsid ja ära põletasid. Missugune neil kütus oli - kivisüsi, puuhalg, mingi vedel kraam?
Sattus ette paberleht. Erinevalt netiversioonist oli seal siiski remark, et „Pegasus“ on mõõtmetelt hulga suurem, ent reisijaid võtab vähem.retti kirjutas:Kas Emajõel saab varsti näha 100 reisijaga väikelaeva? Sel aastal Soome registris ja sügisest Eesti väikelaevaregistris ?
https://tartu.postimees.ee/4477738/foto ... asti-vette
Ma ei olegi sellele varem mõelnud, aga fotokuhja vaadates võin pakkuda, millal trass ehitati. Ülejõepoolsel kaldal 1966-67 siin paras kaevandamine käib, ehk siis. Järgnev foto peaks olema 1967.a. kevadest. See lugu seletab lõpuks minu jaoks lahti, miks Fortuunapoolsed kaks randumissilda, mis 1966.a. täiesti kasutuses, järgmisel aastal juba katki ja käibest väljas olid.aurik kirjutas:retti kirjutas:Ksf Aurik
Võtmesõna Sinu 02.jaanuari postitusele ei ole Emajõest kaugel.See sõna on Annelinna soojatrassi ehitus.
Jep. Arhiivifond selle fotoga on moodustatud 30.06.1965. Üldiselt on nii, et kui pildid on koos, siis moodustatakse fond, mitte vastupidi (või vähemalt pole ma vastupidist näidet kusagil kohanud). Tähendab, et peaks olema 1964 v 65.retti kirjutas: See peab olema enne 1966 aastat
Jäin mõtlema, et kuidas nad omal ajal nii täpselt oma kiirust mõõtsid? Logi näit ei ole vooluveekogudes õige, ent gps-i tookord polnud.Samal aastal tuleb ka muidugi „Koidula“, mis esimesel hooajal on nagu rohkem ekskursioonilaev. Lugesin artiklit aluse Tartusse jõudmisest ja kapten märkis, et tuldi Narvast kiirusega 22 km/h ja maksimumiks saadi kätte 25. Seepärast oli mul pisut õõvastav hiljuti lugeda infi, et vaid küünevõrra aeglasem olnud „Kreutzwald“ sõidab „Pegasusena“ tippkiirusega 14 km/h. Aga mis Sa kulunud massinast ikka enam tahad(ja lakkepaiskuv küttekulu kah veel) ja nagunii pole kuhugi kiiret