663. leht 1283-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 30 Jaan, 2014 16:21
Postitas Tschy
Tomahawk kõlab natuke nagu tomat?
Re: Viktoriin
Postitatud: 30 Jaan, 2014 17:05
Postitas Hydrazine
Kes nüüd esimesena pihta pani... aga jah õige vastus on Tomahawk Cruise Missile. Pamidor, Tomat, Ei teagi kuidas see erinev vene keele dialekt areneb aga nagu tomatiga vastu pead saama.
Aga äärmiselt huvitav relvasüsteem välja töötatud, saab lasta allveelaevalt, vee alt, pealveelaevalt, kui ka õhust pommitajalt. Ja seni lahingus ennast parimana tõestanud tiibrakett. Raadius on vägev, ja peale starti toimetab omaette nagu korralik robot. Tõmbab trajektoori maaligi ja lendab maakontuuri jälgides ikkagi kohale ja virutab sulle üüratuma litaka vastu pead, täpselt kümnesse.
Iraagi lahesõjast olid kunagi mingid videod kusagil, kuidas naised hirmunud nägudega istusid lapsed süles, et lennuk jälle nii madalal, aga ei, see oli Tomahawk, mis läks Baghdadi poole oma järjekordset tapatööd tegema, ja väga ägedalt muutis järsult kurssi ka.
Kel isu, see küsib...
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 11:31
Postitas Lemet
Mida üritatakse sellel pildil väidetavalt maailmas esmakordselt korda saata?

Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 12:10
Postitas Jaanus2
Pakun, et õhus tankimist. Aga ma ei taha küsida, kui see õige on.
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 12:17
Postitas Kilo Tango
Jaanus2 kirjutas:Pakun, et õhus tankimist. Aga ma ei taha küsida, kui see õige on.
Siin sulle esimene õhus tankimine. Ikka voolikuga käis asi.

Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 12:24
Postitas Lemet
Tegelikult on austet kf. Jaanus õigus, tegu on tõepoolest esimese õhus tankimise katsetusega, kusjuures pidi asi toimuma kanistriga. Kilo Tango pilt aga demonstreerib esimest vooliku abil toimunud üritust. Nagu ma aru saan, on järg vaba...
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 13:15
Postitas Kapten Trumm
Eestis asunud hävituslennuväe lennuväljadel võis peale vene väe ärakolimist näha ruleerimisraja ristumisel stardirajaga ühte tehntsasti soldatite näputööna valmistatud valgustatud hoiatussilti. Taoliste siltide ilmumine oli initsieeritud harjumatu hävitaja MiG-23 ühest riukalikust omadusest, mille tõttu selle lennuki esimestel kasutusaastatel intsidente juhtus ning mille vältimiseks sellised hoiatusplafoonid sisse seati?
Küsimus: mis oli seal kirjas ning miks seda plafooni vaja oli?
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 13:22
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Eestis asunud hävituslennuväe lennuväljadel võis peale vene väe ärakolimist näha ruleerimisraja ristumisel stardirajaga ühte tehntsasti soldatite näputööna valmistatud valgustatud hoiatussilti. Taoliste siltide ilmumine oli initsieeritud harjumatu hävitaja MiG-23 ühest riukalikust omadusest, mille tõttu selle lennuki esimestel kasutusaastatel intsidente juhtus ning mille vältimiseks sellised hoiatusplafoonid sisse seati?
Küsimus: mis oli seal kirjas ning miks seda plafooni vaja oli?
Kontrollida, et tiibade noolsus oleks sümmeetriline?
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 13:50
Postitas Kapten Trumm
Soojem....aga ebasümmeetriaga pole seotud...

Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 14:18
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Soojem....aga ebasümmeetriaga pole seotud...

Siis, et tiivad
ei oleks tagumises asendis. Loogiliselt võtta on nooljas asendis tiibadega lennukit lihtsam angaaris hoida. Mahub ehk kaks kõrvutigi.
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 14:22
Postitas Lemet
Võpusti krõlo...
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 14:23
Postitas Kapten Trumm
Põhimõtteliselt õige, instruktsioon näeb ette MiG-23 stardi ainult 16 kraadise noolsusega (kõige esimene asend, seal on üldse 3 asendit).
Lennuki kasutamise esimestel aastatel kippus öistel lendudel juhtuma, et mõni kogenematu kotkas unustas tiivad esimesse asendisse panna.
Sest angaaris ja ruleerimisel olid tiivad tagumises asendis (ruumi säästmiseks).
Sestap seati sisse valgustatud sildid "Võpusti krõlo" (lase tiib välja).
Oli juhtumeid, kus kotkad startisidki 72 kraadise tiivaga, hea oli, kui aegsasti märgati (jõudis veel välja lasta) või märkas seda lennujuhtimistorn, pimedas aga ei pruukinud.
On ka järgi proovitud, et kerealuse kütusepaagi ja rakettidega vajab see masin tagumises asendis tiivaga üle 3000 m rada - selsamal lennuväljal, kus täna õhuturve on

Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 14:25
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Põhimõtteliselt õige, instruktsioon näeb ette MiG-23 stardi ainult 16 kraadise noolsusega (kõige esimene asend, seal on üldse 3 asendit).
Lennuki kasutamise esimestel aastatel kippus öistel lendudel juhtuma, et mõni kogenematu kotkas unustas tiivad esimesse asendisse panna.
Sest angaaris ja ruleerimisel olid tiivad tagumises asendis (ruumi säästmiseks).
Sestap seati sisse valgustatud sildid "Võpusti krõlo" (lase tiib välja).
Oli juhtumeid, kus kotkad startisidki 72 kraadise tiivaga, hea oli, kui aegsasti märgati (jõudis veel välja lasta) või märkas seda lennujuhtimistorn, pimedas aga ei pruukinud.
On ka järgi proovitud, et kerealuse kütusepaagi ja rakettidega vajab see masin tagumises asendis tiivaga üle 3000 m rada - selsamal lennuväljal, kus täna õhuturve on

Mujal maailmas on selle jaoks lenduril checklist.
Ma pean nüüd ennast natuke koguma, et mitte odavaid küsimusi loopida nagu varem.
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 14:43
Postitas Sho
Odavate küsimuste vastu pole meil midagi.. peaasi et vastused kallid oleksid..
Re: Viktoriin
Postitatud: 31 Jaan, 2014 18:53
Postitas Hydrazine
Kuna on mõttepaus ja mul tuli mõttepahvak, siis kasutan olukorda kavalalt ära
Mis on selle tehnilise vidina nimi, millega ehitati "aedasid", kui rühm maandus laagrisse kusagile?
Et poleks keeruline, siis esimene täht levinud nimes on C.