663. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2025 20:09
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Sept, 2025 18:49
Ju ta ikka üle kahe ringi samadesse märkidesse jooksis, kõik neljataktilised mootorid teevad seda (üks kord kahe väntvõlli pöörde jooksul on nii väntvõlli kui nullvõlli märgid kohakuti
Siin vast peeti silmas, et hammasrihma/keti hammas/lüli langeb teatud pöörete järel uuesti kokku rihma/ketiratta sama hambaga. Juhtub see siis, kui hammasrihma hammaste arv on
täisarv kordi väntvõlli hammasratta hammaste arvust.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2025 20:43
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Sept, 2025 18:49
Ju ta ikka üle kahe ringi samadesse märkidesse jooksis, kõik neljataktilised mootorid teevad seda (üks kord kahe väntvõlli pöörde jooksul on nii väntvõlli kui nullvõlli märgid kohakuti
Peale ühte pööret on nukkvõlli rattal olev märk plokikaanel oleva märgi vastasküljel (kuid vv märgid on kohakuti).
Ma kirjutasin ennist:
Kett oli märgistatud ja kett jooksis, kui nüüd tõesti mälu ei peta, siis üle nukkade kahe (või oli nelja!) ringi tagasi samadesse märkidesse. Ehk siis keerad kaks täisringi peale, ja märgid on uuesti paigas, mitte, et läheb roteeruma.
Keti peal olevad märgid ma kirjutasin!
Minu postituses polnud sõnagi ei rihmaratastest, ega ketiratastest ega nende märkidest!
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2025 21:12
Postitas AMvA
Kaks väntvõlli pööret?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2025 23:52
Postitas OLAVI
Tegelane5 kirjutas: ↑17 Sept, 2025 11:50
AMvA kirjutas: ↑16 Sept, 2025 19:14
/---/
Lust sa selle ratta asja võtsid?
Mul ees 48-36-26 ja taga 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32
Kui üldse, siis see keti rataste jne teema kehtis saja aasta taguste jalgrataste kohta.
See võis ka mingi Pätsu aegne müügi
gimmick olla
Minu
pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 6:22
Postitas maksipoiss
OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Ah mine sa ka oma jutuga....
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 8:36
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu
pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Sa oled nüüd ka jalgrattaspetsiks hakanud?
Mis vahet seal on, kas su rummusisesel käiguvahetajal on paaris või paaritute hammastega hammasrattad?
Mina olen muuseas selline kileviiner, kes iga nädal sõidab 250+ km. Ja seda mitte asfaldil, vaid liival, kruusal ja ka poris. Kestavad need "sportratta õhukesed hammasrattad ja kett" väga hästi sellistes tingimustes. Ja saavad lisaks veel ka survepesu vähemalt kord nädalas.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 9:06
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: ↑18 Sept, 2025 21:12
Kaks väntvõlli pööret?
Ma veelkord ütlen, et ma täpselt ei mäleta. Peaks nüüd ekstra uuesti lahti kiskuma ja üle vaatama. Vahetasime kogu ketijooksu koos taldade ja pingutite ja ketiratastega jmt, veepump ja jahutusvedelik ja rihm ja pingutaja kah otsa. Nagu ikka. Uuel ketil olid kollased jooned-märgid lülide peal. Need tuli panna ketirataste märkidesse nii mõlemal nukal, kui vändal. Kontrolliks (nagu ikka) keerasime ringi(e) peale. Vändast krutid, nukkasid vaatad. Nagu ikka, ei midagi uut ja üllatavat. Ja vat nüüd ei mäleta täpselt, esimesega ei läinud, aga kas siis oli teise või oli neljanda ringiga jooksid nii ketirataste märgid, kui keti peal olevad kollased jooned-märgid kokku tagasi mootoril nõutud asendisse. Kõik klappis. Idee järgi tähendab see, et 4 tsükli korral on mootoriketil nelikohta, mis koormustsüklites pidevalt samadel ketilülidel on. 2 tsükli korral oleks siis kaks kohta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 9:19
Postitas Kapten Trumm
No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 9:30
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2025 9:19
No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Jutt ei ole nuka märkidest.
Jutt on sellest, et nukaketi (või hammasrihma) märk jookseb mingi aja pärast nukamärgiga kokku.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 11:42
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑19 Sept, 2025 8:36
OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu
pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (Sahcs, Shimano, Shram) ratastel, millel on taga üks hammasratas on nende hammakate hammaste arv paaritu.
Tänapäevased sportjalgrattad ei olegi loodud kestma, sest kileviinerile on kasulik uus ja ägedam ratas müüa.
Sportratta õhukeste hammakatega tagakassett ja kitsas kett on nagunii kuluosa, mida tihti vahetatakse.
Sa oled nüüd ka jalgrattaspetsiks hakanud? ...
Vähemalt rummusiseste käiguvahetajate osas juba ammu, kuna tänapäeval meiemail mitte keegi avalikult rummusiseste käiguvahetite remonditeenust ei paku.
Oma "rattakollektsiooni" kõigi erinevate tootjate sisekäiguvahetusega rummud olen lahti võtnud, remontinud ja kokku tagasi pannud, et need edasi aastakümneid kestaks.
Mul on isegi üks automaatkäiguvahetusega ratas.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 12:03
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu
pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (
Sahcs, Shimano, Shram) ratastel,
Sachs on see keerulise nimega välismaine tootja..
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 12:08
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: ↑19 Sept, 2025 12:03
OLAVI kirjutas: ↑18 Sept, 2025 23:52
Minu
pikalt kestma ehitatud, rummusiseste käikudega (
Sahcs, Shimano, Shram) ratastel,
Sachs on see keerulise nimega välismaine tootja..
Ja kui päris täpne olla, siis Shram on tegelikult SRAM
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 12:32
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2025 9:19
No shit, Sherlock.
Muidugi jooksevad nuka märgid kokku iga 2 vända pöörde järel, aga ka iga 4, iga 6, iga 8 ja üldse iga paarisarv pöörete järgi.
Muudmoodi pole võimalik.
Jumal küll, vanasti öeldi selle kohta
"kas oled loll, või mängid lolli?". Mitu korda peab ütlema ja ka eraldi punaseks tegema, et jutt käib
keti peal olevatest kollastest joontest/märkidest. P.S. Tööd tehes leidsime samad kollased jooned/märgid, küll luitunud kujul, ka maha võetud ja ära veninud ketilt.
Lisan veel, et kogu seda mitme ringi ulatuses jama tegime selle pärast, et meil ei õnnestunud teist nukaratast lahti saada. Ühe hammaka saime lahti, aga teist mitte. Ja siis olime dilemma ees, et kas jätta siis üks vana, või ikkagi üritada ka see uus panna ja siis igaks juhuks proovisime hambumust uue ketiga. Jäime rahule, panime kokku. Ja keti klagin kadus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 15:37
Postitas ahto42
Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:31
AMvA kirjutas: ↑13 Sept, 2025 16:05
Ei tööta.
Hold funktsioon toimib läbi ABS mooduli, kus tekitatakse surve piduri süsteemi ja surutakse klotsid vastu. Seal on surve tekitamine ja mahavõtmine kiire.
Kässar toimib elektrimootoritega, mis kerivad päris aeglaselt.
Aga kuna ma täpselt VW Caddy hingeelu pole viitsinud uurida, siis seal on äkki tegu mingi säästu lahendusega.
Kõik õige, proovisin. Auto hold rakendumisel vajub piduripedaal natuke jala alt ära, st rakendub läbi sõidupiduri. Elektrilise kässariga ei vaju. Olin ise valesti aru saanud. Niiet ei ole säästu.
Ka elekrilise kässari pealekruvimise hetkel pedaal liigub natuke, vähemalt gen 10 civic ja F11 bmw'l olen seda tundnud.
Süsteeme on erinevaid. Osad teevad nii ja teised naa.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2025 15:42
Postitas ahto42
maksipoiss kirjutas: ↑14 Sept, 2025 20:53
AMvA kirjutas: ↑14 Sept, 2025 9:26
Nüüd sa apelleerida sellele EU direktiivile, aru saamata selle sisust. ISA on juhi poolt kontrollitav ja välja lülitav, ehk siis tegelikult, et see töötaks peab juht selle aktiveerima.
Tule meie juurest läbi, saad mõne 2025 aastal toodetud autoga sõita ja proovida, kuidas see süsteem toimib
See on isegi mu Hiluxil olemas ja otse loomulikult on välja lülitatud.
kas see mitte kohustuslik ei ole, st lülitub ise sisse ja saad nagu Stop/Start süsteemi nupust või menuust välja lülitada?