Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2778
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Sloveenias asuv akudega sõidukite remondile spetsialiseerunud ettevõte on avaldanud statistika erinevate "akusid kasutavate" kaasaegsete autode varuosade ja üldise remonditavuse võrdluseks.
Uue auto valimisel ja üldise autotööstuse poliitika mõistmisel on see vast abiks, mõistmaks hinnaerinevusi.

Täielik tabel allalaadimiseks on artiklis.
https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate ... IP5SFm8koA
Artikli robottõlge:
Oleme nii enda kui ka teie heaks pingutanud, uurides mitme volitatud hoolduskataloogi ja süvenedes jätkusuutlikkuse igasse nurka. Pärast kuu aega kestnud otsinguid on meie kogutud andmed nii huvitavad kui ka murettekitavad. Mõeldes sellele, kui palju vaeva me selle teabe kogumiseks läbi nägime – järelturu tugipäringute esitamine, aktiveerimiste ootamine, iga juurdepääsu eest tasumine, katkiste linkidega tegelemine –, on saanud kristallselgeks, millised tootjad jäävad järgmise põlvkonna spetsialiseeritud töökodade esiletõusuga ellu ja millised mitte.
Kõik taandub kolmele parameetrile: lihtsus, hooldatavus ja ligipääsetavus!

Need kolm parameetrit kehtivad ka kõigi tulevaste sisepõlemismootoriga, hübriid- ja elektriautode omanikele, sest ilma nendeta POLE TÖÖJÕUDU teie sõiduki hooldamiseks, kuna keegi ei taha keeruliste jõuülekannete hooldamiseks kasutada keerulist süsteemi. Volitatud teenustele lootmine tähendab tervete jõuülekande komponentide väljavahetamist ja suuri kulusid.

Tootjate kriitiliseks veaks on nn. "taskuakude" kasutamine , mis on osutunud ebausaldusväärseks ja mõnel juhul ohtlikuks (EQB, Leaf, Kona). Üks parameeter, mida sõiduki ostmisel arvestada, on „Mis tüüpi akud sõidukil on?“. Eelistada tuleks silindrilisi või prisma-/labakujulisi akusid.

Neile, kes pole teadlikud, ei ole elektriautode kõige olulisem komponent aku (kuigi hübriidide puhul on).
Kõige olulisemad komponendid on:

1)Elektrimootorid
2)Pardal olev laadija (OBC)
3)Soojuspump
4)Aku jääb viimasele kohale.
Seega peaksid just nende komponentide hinnad selles järjekorras teile kõige rohkem huvi pakkuma, aga ka Right-to-Repair süsteemi kvaliteet .

Kõige kallimad kWh-akud on igat tüüpi hübriididel. Keskmiselt on hübriidide kWh kogukulu 40% kõrgem kui elektriautode akusüsteemidel.
Kõige kallimad täielikud jõuülekandesüsteemid on keskmiselt hübriidid, millele järgnevad sisepõlemismootoriga sõidukid, samas kui elektriautode süsteemid on kõige odavamad. (See viitab keskmisele hinnale!)

Kõige halvemad varuosade hankimise süsteemid , õigused remondiks ja tugi (tausta-/esiotsasüsteemid) on järgmistelt ettevõtetelt: Xpeng, MG, BYD, Stellantis, Honda, Nissan, Volvo, Rivian, Lucid, Mazda, Hyundai, Kia .

MG ja BYD pole oma RMI-süsteeme veel aktiveerinud.
Lucidil ja Rivianil pole üldse RMI-süsteeme.

Hyundai ei väljasta arveid, jättes raamatupidamisosakondadele midagi töötlemata.
Kia ei ole veel RMI kontosid heaks kiitnud ning diskrimineerib Horvaatia ja Sloveenia omanikke, blokeerides juurdepääsu Kia Connectile.
Garantiid, millele te ei saa loota, kui ostate sõidukeid järgmistelt tootjatelt: Stellantis, Mercedes, Kia, Hyundai.

KMAG lühendab tehase soovitatud hooldusintervalle ja seob garantii jõuülekande hooldusega.
Teine murettekitav tegur on varuosade hinnaerinevus Saksamaa, Prantsusmaa ja Balkani riikide vahel.
Kõik Grand Automotive'i all müüdavad varuosad (hõlmab MG-d, Renault'd, Daciat, Nissanit) on 20–40% kallimad . Odavam on osta sõiduk kohapealt ja hooldada seda Itaalias või Austrias.

Dacia kevad on murettekitav, kuna uute autode müügi edendamiseks on varuosade hind potentsiaalselt kunstlikult tõstetud ebaökonoomsete remonditööde tõttu. Praktiliselt iga kahju viib täieliku kahjuni, mis tekitab kindlustusseltsides muret. Selle auto kaskokindlustus peaks maksma rohkem kui üks Porsche Panamera oma.

Komponentide tasemel remont ettevõttesiseselt:

Teslal, hoolimata sellest, et ta on statistikas esikohal, puudub kahjuks sisemine süsteem aku moodulite või komponentide hooldamiseks.
BMW, Hyundai, Kia, Ford, Mazda, Nissan, VAG, Volvo võimaldavad üksikute komponentide ostmist ja vahetamist teenindusvõrgus.
Kõige odavamad komponendid:

Teslal on kõige madalam kWh hind .
VW-l on kõige odavam OBC .
Teslal on kõige odavamad elektrimootorid .
Teslal on ka parim remondiõiguse (RMI) süsteem .
Tesla ja BMW pakuvad parimat jõuülekande väärtust ja odavaimaid jõuülekande osi.
Porschel on maailma kõige kallimad varuosad .
Parimad RMI-süsteemid (jätkusuutlikkuse ja kulutõhususe seisukohalt kriitilise tähtsusega): Tesla, BMW, Mercedes, VAG, Ford, Toyota .
Halvimad süsteemid: Stellantis, Kia, Hyundai, Xpeng, MG, BYD .
Kõige kallimad süsteemid ( hoolduseks mittesäästvad ): BMW, Xpeng, BYD — see suurendab oluliselt sõiduki omamise kogukulusid ja vähendab investeeringutasuvust.
Lucidil, Rivianil ja teistel puuduvad tugisüsteemid , mis tähendab, et neid sõidukeid tuleks vältida, kuna need võivad igal hetkel muutuda kasutuskõlbmatuks ja hooldamatuks.

Tesla pakub kõige odavamat RMI-süsteemi ehk EPC-d, mis on ligipääsetav isegi eraisikutele ilma ettevõtet omamata. See on isegi tasuta ja täieliku juurdepääsu kogumaksumus on vaid 612 eurot .

Hiina kaubamärgid on osutunud Euroopa laienemiseks täiesti ettevalmistamatuks ning neil puuduvad skaleeritavad süsteemid ettevõtete ja järelturu vajaduste rahuldamiseks. Mõned nende kaubamärkide esindajad ELis kaaluvad juba loobumist mittetoimivate EPC-kataloogide ja veelgi halvema toe tõttu.

Ja kui kõik on öeldud ja tehtud, saab selgeks, miks Tesla on teede kuningas ja ainus tõeliselt jätkusuutlik ja rahaliselt taskukohane sõidukitootja – erinevalt vanadest autotootjatest, kellest on saanud pelgalt 100 erineva välise ettevõtte toodetud „allhanke korras osade kokkupanijad“. Teised statistilised lemmikud on BMW, Mercedes, Hyundai, Polestar, Volvo ja muidugi Toyota .

Neile, kes kaaluvad hübriidauto ostmist elektriauto asemel, pole vaja vaadata midagi muud peale Toyota ja Lexuse . Muul juhul on tegemist pankrotiohtuga.

Varuosade hindade allikas: OEM-kataloogid, USA veebikataloogid, OEM-arved ja hinnapakkumised, partslink24.com.
Mõned pildid artiklist:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43849
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Auto pidamise kuludes on ju auto ostmine vaid üks osa. Nii rahast kui sisust.
Sestap on elementaarne, et mõtlemisvõimeline inimene väldib automarke, millele pole tagatud järelteenindust Eestis.
St auto käigushoidmise eest ei vastuta keegi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaupo51
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

RMI ehk remondiõiguse süsteem. Ma ei ole sellist väljendit varem kohanud.
Muidugi on tark tegu autot ostes arvestada sellega, kui tugev esindus on sellel konkreetselt margil Eestis. Kui tekib mingi probleem garantiiajal, kas siis on üldse koht kuhu pöörduda? Kes hakkab tegema auto korralisi hooldusi? Meilgi on siin olnud brände, mille esindusõigus vahetub üsna tihti ja ei jõuagi järge pidada, kes on see esindaja, kes täna seda brändi esindab. Näiteks mingi aeg oli selliseks brändiks Fiat professional ehk Fiati kaubikud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43849
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mingi aeg oli levinud lollus osta auto "autokaubamajast". Et saab odavamalt jne.
See remondi/ja hooldusvõimekus paraku maksab raha (igasugu uute tarkvarade omamine jne) ja eks ka see kajastub auto hinnas.
Kui sel "kaubamajal" pole kogenud ja oskajat remondipersonali, siis ega nad peale õlivahetuse suuremat ka teha oska - et "kalaga" auto võib saada probleemiks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5145
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

kaupo51 kirjutas: 02 Okt, 2025 13:27 RMI ehk remondiõiguse süsteem. Ma ei ole sellist väljendit varem kohanud.
Muidugi on tark tegu autot ostes arvestada sellega, kui tugev esindus on sellel konkreetselt margil Eestis. Kui tekib mingi probleem garantiiajal, kas siis on üldse koht kuhu pöörduda? Kes hakkab tegema auto korralisi hooldusi? Meilgi on siin olnud brände, mille esindusõigus vahetub üsna tihti ja ei jõuagi järge pidada, kes on see esindaja, kes täna seda brändi esindab. Näiteks mingi aeg oli selliseks brändiks Fiat professional ehk Fiati kaubikud.
Teslal sellepärast ongi kõige lõdvem RMI süsteem, kuna tema ärimudel ei näe ametlike esinduste olemasolu üldse ette.
Samas ma sellest väga vaimustuses ei oleks, sest mõningad tarkvaralised ressursid on nö. autoriseeritud remondikohtadele täiesti kätesaamatud.
AMvA
Liige
Postitusi: 5145
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Okt, 2025 13:33 Mingi aeg oli levinud lollus osta auto "autokaubamajast". Et saab odavamalt jne.
See remondi/ja hooldusvõimekus paraku maksab raha (igasugu uute tarkvarade omamine jne) ja eks ka see kajastub auto hinnas.
Kui sel "kaubamajal" pole kogenud ja oskajat remondipersonali, siis ega nad peale õlivahetuse suuremat ka teha oska - et "kalaga" auto võib saada probleemiks.
Mis asi on "autokaubamaja"?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43849
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tavapäraselt koht, kus saad auto tellida, aga seda autot remontima peab keegi teine. Üks ehedaim autokaubamaja näide on Tesla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5145
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Okt, 2025 13:55 Tavapäraselt koht, kus saad auto tellida, aga seda autot remontima peab keegi teine. Üks ehedaim autokaubamaja näide on Tesla.
:dont_know:
kaupo51
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

See autokaubamajade tekkimise jutt oli mingite aastate eest meedias. Et milleks vaja neid autoesinduste klaaspaleesid jne Praktikas see mõte meil siin eestis väga ei lennanud. Inimene läheb ikka mingisse autosalongi ja ostab sealt omale auto.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Teoreetiliselt peaks iga selle margi volitatud esindaja remontima ja ka garantii keisse lahendama. Sest garatniid annab konkreetne automark, mitte mingi aadress, kust see osteti.
isonts
Liige
Postitusi: 1293
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

Teslat võib siis põhimõtteliselt lasta suvalises külatöökojas ka remontida?
kaupo51
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Et siis see RMI võiks olla midagi sellist, et ka sõltumatul töökojal oleks ligipääs samasugusele remonditeabele nagu esindusel täna on?
Näiteks Veho esindab täna Eestis Mercedest ja omab ligipääsu selle automargi remonditeabele (igasugu remondijuhendid ja manuaalid), aga mingile kolme mehega töökojale seda ligipääsu ei võimaldata? Olavi võiks selle lahti seletada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43849
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küllap see kolme mehe töökoda ei jõuaks maksta kulusid, mida mersu esinduse töökojalt eeldatakse. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5145
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Okt, 2025 14:08 Küllap see kolme mehe töökoda ei jõuaks maksta kulusid, mida mersu esinduse töökojalt eeldatakse. :dont_know:
Selliseid kolme mehe Mersu esindusi on ka Tallinnas paar tükki, kellel on täisõigused teha Mersu hooldusi. Ja tööd teevad nad kvaliteetsemalt, kui need suurte klaasakendega esindused.
Ma neid nende palval reklaamima ei hakka, kuna tööd on niigi rohkem kui jõuab ära teha.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 86
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

RMI süsteemist siin pikemalt:

https://single-market-economy.ec.europa ... refLang=et
Access to vehicle repair and maintenance information

Easy and clear access to Information on vehicle Repair and Maintenance (RMI) is key to guaranteeing free competition on the vehicle aftermarket. Manufacturers must ensure that independent operators have easy, restriction-free, and standardised access to information on the repair and maintenance of vehicles. Discrimination with respect to authorised dealers and repair workshops is not allowed.
Juurdepääs sõidukite remondi- ja hooldusteabele

Lihtne ja selge juurdepääs sõidukite Remondi- ja HooldusTeabele (RHT) on võtmetähtsusega vaba konkurentsi tagamisel järelturul. Tootjad peavad tagama, et sõltumatutel teenusepakkujatel oleks lihtne, piiranguteta ja standardiseeritud juurdepääs sõidukite remondi- ja hooldusteabele. Diskrimineerimine volitatud edasimüüjate ja remonditöökodade suhtes ei ole lubatud.
Sisuliselt määrused/direktiivid selleks, et mees ja koer remondiettevõte peavad ka saama infot, et autot remontida, mitte, et see info jääb kusagile autotootja serverisse priske summa taha peitu. Ühes raportis tuuakse näitena, et üle 2000 liiklussurma/aastas on põhjustatud tehnilistest defektidest, seetõttu hinnatakse RHT ligipääsu kriitilise tähtsusega ja teise näitena, et parem RHT süsteem toetaks remonti, taaskasutust ja taastootmist, mis aitaks kaasa potentsiaalselt emissioonide ja materjalide kulu vähenemisele. Leitakse ka, et info eest makstav summa peaks omama mingit ülemmäära, mis võimaldaks RHT paremat rakendamist, aga üldjoontes nähakse, et tootjad hakkavad järjest rohkem seda raamistikku järelturu jaoks rakendama.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Baidu [Spider] ja 1 külaline