1. leht 2-st

ISU-152K

Postitatud: 10 Sept, 2007 0:36
Postitas Panzergrenadier
Tervitus!

Saigi siis ka selle eluka kallale asutud, just kui tõestuseks, et koopiad ja digitaalne materjal tühja ei läinud.:wink:

Pilt

Võibolla väikeseks seletuseks, mis masinaga õieti tegemist on, tsitaat abimehelt endalt.

Fossiil kirjutas...
Hästi, kolmapäeval on asja koopiamasina lähedusse, siis teen sulle joonistest koopiad ära, ka piltidega pole probleemi - küll masin ketta täis kirjutab Wink Aga nüüd ISU-152M ja ISU-152K erinevusest, mõlemad on moderniseeritud masinad, moderniseerimise käigus vahetati välja ka jõuallikas - endise V-2K asemele seati V-54K. Põhiline vahe on selles, et kui "M" versioonil jäi jahutussüsteem endiseks, siis "K" versioonil läks ka see vahetusse - uus jahutussüsteem töötas ejektor-põhimõttel, mis andis sellele liikursuurtükile paremad näitajad kui tavaline. Kui "M" versiooni mootorikate näeb laias laastus pealt välja samasugune, nagu tavalisel ISU-152 -l, siis "K" versiooni mootorikate on veidi kõrgem ja erineb välimuselt endisest üsna palju. Spetsid räägivad, et "K" versiooni hääl pidi tuntavalt erinema tavalisest, siin saab kuulata-vaadata, kuidas "K" versioon liigub ja möirgab: Ukrainas restaureeriti hiljaaegu üks sarnane riistapuu: http://www.segodnya.ua/video/213251.html

Seega siis parajates mõõtmetes modifikatsioon. Niisiis alustasin sellega, et lõikusin välja Zvezda mootorikatte ja põhimõttelislet seda enam ei puutu, kui siis ainult poltide näppamiseks.:wink:

Esiosa muutsin valatud versiooniks, kuidagi seelle kuju ja robustne ilme rohkem meeldinud. See tingis veelgi lihvimist ja parajalt lõikumist. Lisasin ka tekstuuri üle kogu mudeli, piltidelt jäi just enim silma ebatasane metall. Eks muidugi ootab kogu mudelit ees ka lihvimine, nii kare ta ka ei jää.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pisult muret tekitab kahurimask, see piirb kõvasti mudeli kahuri liikuvust ja osaliselt arvan süüdlaseks olevat valet positsiooni, ta tundub asuvat liiga madalal. Vahe kahe maski osa vahel peaks olema pidevalt ühtlane, kuid alt poolt hoiab nagu eemale.

Pilt

Mäletan, et kokkusaamisel tuli jutuks rattad. Andsin nendele pisult halva hinnangu, nüüd hakkan mõtlema, äkki ikka nii halvad pole. Ah las targemad inimesed vaatavad üle ja annavad oma hinnangu.:wink:
Läbimõõdult ühtib joonistega, kuid kontuuris tunduvad väga pisikesed erinevused olema. Kui saan endale paremad mõõteriistad, siis saan täpsed mõõtmed öelda.

Pilt

Pilt

Selleks korraks kõik.

Siim

Postitatud: 10 Sept, 2007 13:00
Postitas Miramax
Tere,
Väga muljetavaldav ettevõtmine :!:
Juba esimesed pildid tekitavad pinget :wink:
Jään ootama järge huviga.

Küsimus - kas esiotsa tegid valgeks värviga ?

Postitatud: 10 Sept, 2007 14:32
Postitas fossiil
Jaa, tundub jah, et selle masinaga on nüüd tõsi taga....
Ninaosa ümbertegemine on hästi välja kukkunud, ainult et need küljed nii esiosa üla- ja alaosas peaks samuti kumerad olema, terava servaga nurgad on ainult keevitatud ninaosaga masinatel. Kahuri maski tuleb vist jah veidi sättida, võimalik et isegi tappide asukohta korrigeerides.
Aga rattad - eks muidugi maitse asi, läbimõõdu poolest igati normis, oled kenasti pildistanud teist, aga eks tõde selgub ikkagi võrdluse teel... Pildil siis Tamiya ja Zvezda ratas, usun et selgitavat teksti pole palju vaja:
Pilt
No ja sama värk seestpoolt, tasub tähele panna, et Tamiya ratta välimine laagrikaan on eraldi detail, mistõttu pole eriti keeruline selle asemele 10 poldipeaga uus teha ja siis kogu kenadust kloonida:
Pilt

Urmas.

Postitatud: 10 Sept, 2007 14:47
Postitas Joss Metsast
Pisike selgitus oleks nüüd küll abiks, mõlemil ratta on 5 polti, joonisel tundub nagu 10 olema. Nooh see muidugi pisiasi. Aga rohkem paistab silma see et tamiya ratta "kodarad" (või kuidas noid iganes nimetatakse) on jämedamad kui zvezdal. Kummal siin õigus on? Ma kiiruga pilte vaatasin ja kipun miskipärast zvezda usku minema.

Aga tegijale jõudu, see on üks igati lahe "naelakast" :)

Postitatud: 10 Sept, 2007 15:21
Postitas fossiil
Joonisel peabki kümme olema, kuna tegu on sõjajärgse modifikatsiooniga, moderniseeritud masinad tunnebki tavaliselt kohe poltide arvu järgi ära.
Aga Zvezda "usk" on sutsu kahtlane usk - tasub vaid reaalsete masinate rataste fotosid uurida, kui see usk kohemaid haihtub.. :wink:
Nende kodarate jämedus ehk polegi nii määrav, rataste reljeef tervikuna on Tamiyal ikka tüki maad parem, võrdluse mõttes reaalsed rattad:
http://walkarounds.airforce.ru/armour/r ... 152_09.jpg
Nii et tegelikult tuleb ikkagi millegi kallal vaeva näha - kas võtta ette ja liimida 14 ratta laagrikaantele igaühele 5 poldipead juurde, või siis teha üks valmis ja kloonida sama arv kordi.

Urmas.

Postitatud: 10 Sept, 2007 23:15
Postitas Panzergrenadier
Tänud kommentaaride eest!
Küsimus - kas esiotsa tegid valgeks värviga ?
See on Tamiya pahtel, mida kasutasin krobeliseks tegemiseks. Hea asi selle juures on see, et saab iga kell liimiga üles sulatada ja parandada. Pisult liiga valge tundub ta tausta pärast, vot ei ole sattunud peale suurele valgele lehele, eks laiskus ka süüdi. :wink:

Ohoo, Tamiya rattad on ikka tüki maad paremad. Noh jah, nagu näha oleks soovitatav rattad Tamiya omade vastu vahetada, kuid eks seda jõuan veel mõelda, niipea ei plaani rattaid puutuda. Olgu, kui siis ainult lintide proovimiseks. (Täitsa võimalik oleks Tamiya IS-3 krabada ja doonorina kasutada.)

Aga nüüd küsimus, millest soovitate porilauad teha? Ise olen täiesti kahe vahel, vasest tundub kergem olevat neid kumerusi saada, kuid plastikuga tundub mugavam töötada. :roll:

Postitatud: 11 Sept, 2007 14:31
Postitas fossiil
Panzergrenadier kirjutas: Aga nüüd küsimus, millest soovitate porilauad teha? Ise olen täiesti kahe vahel, vasest tundub kergem olevat neid kumerusi saada, kuid plastikuga tundub mugavam töötada. :roll:
Eks see soovitamine on alati üks tänamatu töö - kui ma ise peaks sihukest asja tegema, siis mõtleksin kah ilmselt kaua. Külje sirge osaga probleeme ei teki - paras plekiriba ühtlaselt ära painutada ja kogu lugu. Aga need külgede esimesed ja tagumised kumerad segmendid, võimalik et need teeksin plastikust ja pärast liipsiksin õhukeseks. Probleeme tekib ilmselt stantsitud soontega, esime hooga ei kujutagi ette, kuidas need nii valmis teha, et ka ilusad jäävad. Võiks proovida pehmeks põletatud vaskplekile pastaka otsaga sooned sisse suruda, kuigi resultaadis päris kindel ei ole.
Aga ratastega - neid võib ka edukalt kloonida - muidugi koos uue, kümnepoldise laagrikaanega.

Urmas.

Postitatud: 17 Sept, 2007 23:18
Postitas Panzergrenadier
Taaskord olen saanud ka selle ''haige vanamehe'' kallal tööd teha. Häbiga pean tunnistama, et märkasin alles paar päeva tagasi, et katuse luugid tuleb ka kõik nullist uuesti teha ja üks veel juurdegi lisada.

Kõigepealt kaks pilti sellisest üldisest olekust.

Pilt

Pilt

Põhitegevus ongi nüüd olnud keevituste tegemine. Rahuldustpakkuv tegevus, kuigi aeganõudev.

Pilt


Zvezda kahurimaski pidin ka järele aitama, kuigi tööd veel sellega jagub. Kahuritoru ümber tuleb maski juurde luua veel üks varukas.

Pilt

Tagumise osa kallal räsisin pisult vähem, kuid lõikumist oli siiski. Tuletan jällegi meelde, et tootja pole isegi üritatud keeviseid imiteerida. Täielik tühjus (v.a ülemise osa paneelide liitekohad, need on ka ainukesed).

Pilt

Liigume taas ninaossa. Varulülide hoidjad lisasin ise, sest need olid muidu vormitud otse üüpris koledate platiklülide sisse. Nad on hetkel pisult ebakorrektsed, kuid eks jõuab veel korrektuure teha.

Pilt

Nüüd siis ninaosa alumine keevitus. Kas ma sain piltidelt õigesti aru, et selline asi tõesti seal kohas eksisteerib? Kui jah, siis äkki saaks vihje, kuhu ülejäänud kere ja nina ühendavad keevised teha... endal liigub mõte IS-2 tüüpi ühenduse suunas, kuid ei ole kindel, äkki kasutati teis viisi ühendamist.

Pilt

Kõige lõpuks ka pilt koos lintidega. Rattad ei ole veel kinnitatud, vaid ainult lintide demonstreerimiseks. Nendega tegelen hiljem. Tähikut pidin aga 2mm laiendama, et nad ilusti Friulid omaks võtaks. Lisaks pean veel mõlemalt poolt paar lüli vähemaks võtma. Mudel kaalub nüüd juba kilo ringis.:twisted:

Pilt

Siim

Postitatud: 18 Sept, 2007 9:00
Postitas Joss Metsast
Väga uhke.

Sa oled fossiililt tõsise nakkuse saanud, kaldud ka perfektsionismi :lol:
Aga tore on vaadata küll kuidas suhteliselt keskpärasest toorikust kena asi tekib.

Jõudu ja vaba aega soovides
Levar

Postitatud: 20 Sept, 2007 10:11
Postitas fossiil
Uhke tõepoolest!
Aga ega see fossiil tegelikult nii nakkusohtlik kah ei ole, kui kurjad keeled räägivad.. :wink: Lihtsalt hea vaadata, kuidas Zvezda alla keskmise käkerdisest ilus asi välja koorub. Mudeliga ole nüüdsest ole ettevaatlik - kui see kilone jurakas peaks kogemata kombel üle laua serva maha sadama, siis pole mitte ainult mudelist tükid taga, vaid ka mingi ports varbaluid läheb kindla peale pikemaks ajaks remonti.. :shock: :wink:
Aga nüüd keevisõmblustest - täpselt nii see oligi - kuna liikursuurtükk ehitati IS veermikule, siis olid ninaosa liitekohad samamoodi lahendatud nagu tankilgi, Tšeljabinski tehase (TšKZ) variant on mu oma IS-2 piltidel välja toodud:
Pilt
Pilt
Sverdlovski tehase (UZTM) varasel valatud ninaga variandil olid samasugused õmblused külgedel, erinevus seisnes selles et puudusid nina alumise osa alumises servas olevad tapid, külgmine õmblus tegi esiosa juures järsu suunamuutuse alla välja, väljalõiget ja tappi ei olnud. Nii et kui teed külgmise pikema õmbluse peaaegu esiosani välja, siis peaks aitama, kuna pärast pingutusratta ja roomiku paigaldamist suurt midagi näha ei jää.
Aga muidu on arengud igati muljetavaldavad!

Urmas.

Postitatud: 21 Sept, 2007 15:12
Postitas Panzergrenadier
Tänud kommentaaride ja abi eest. :wink:

Vaatasin oma IS'i raamatust paar joonist ka veel üle ja eks saab see keevitus ka lisatud. Eks näis kas nüüd kohe teengi seda edasi või võtan äkki lennuki ette. :D

Postitatud: 25 Sept, 2007 10:00
Postitas Panzergrenadier
Tervitus!

Jällegi on see elukas pisult edasi arenenud. Kogu töö siis seekord tagumise osa kallal.

Õhutusribid liimisin ükshaaval külge, siis aga nägin,et asi nägi kuidagi kole välja ja rebisin kõik küljest ära. Uued said paremad ja ühtlasema suurusega. Jooned olen sisse kraapinud, peaksid olema paneeli vahed ja luukide piirjooned. Hallid on nad pahtlitolmu pärast. Keskmise luugi piirjooned on üle pahteldatud, sest tundus kuidagi viltune olevat. Eks vaatan mis sellega saab, võibolla uuristan jälle sama joone lahti.
Praegu näeb kõik väga räämas välja, kuid värvi all peaks ok jääma.

Pilt

Pilt

Pilt

S

Postitatud: 25 Sept, 2007 14:08
Postitas fossiil
Jaa, jaa, tuleb kuidagi tuttav ette - ka mina teen kõiksugu ribid tavaliselt korra või paar ringi... :wink:
Aga muidu on igati kompu juba - mootorikate hakkab iseloomulikke piirjooni võtma, nii et jõudu!

Urmas.

Postitatud: 28 Sept, 2007 6:08
Postitas Panzergrenadier
Tänud! Eks ''lõbus'' osa on veel ees, kolm meeskonna luuki. :wink:

Postitatud: 28 Sept, 2007 7:51
Postitas fossiil
Tundub et päris lõbus jah - need kolm ju veel igaüks isemoodi... Kui viitsimist on, pane eskiisid paberile - ligikaudsed mõõdud juurde ja tule läbi - teen toorikud pingis valmis, siis pole sul endal vaja pöördkehadega jamada. Ülejäänud jubinad liimid juba ise külge.

Urmas.