KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas:
Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Sul on suht must-valged lahendused.
On ka selline lahendus, et KV abistab varuosadega (mida poest osta ei saa ja ebayst ka mitte), teeb tehnikutele esmase koolituse, annab koopiad remondiraamatutest ja ülejäänu tehku kasutaja ise. Talgu korras või erafirmast tellides, kuidas rahakott lubab. Ja remondikõlbmatud masinad annab analoogselt BTR-idega varuosadeks lammutamiseks, tingimusel, et kered lähevad nt polükale. Täna nt Läsnas kahe Pasi kered juba seisavad.

Minuarust on see mõistlik ja kirik kesk küla.
Ehk siis jõudsime lõpuks minu küsitud küsimuste vastamiseni. Tööruumid? KV/KL. Tööriistad? KV/KL. Varuosad? KV/KL. Oskusteave (koolitus)? KV/KL. Manualid? KV/KL. Tööjõud? Vabtahtlikud. Jõuamegi välja selleni, et ainus tasuta komponent kogu sellest üritusest saab olema mehaanikute töö aga kõik muu tuleb ikka sellest ühisest rahakotist nimega KV/KL. Palju selline hooldamine odavam tuleb kui hetkel olemasolev töötav mudel ütleb ainult Exceli tabel täpsete numbritega. Karta on, et mitte just tohutult palju. Aga entusiasm on tore ja sellega saab palju teha. Jõudu tööle!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Kuidas KV ja KL järsku sujuvalt üheks muutusid? Eelmisel leheküljel oli ju asja mittevõimalikkuse põhjenduseks toodud just vastupidine olukord, kus KL üksinda tegeleb?
TangoViktor kirjutas:1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

tuna kirjutas:Kuidas KV ja KL järsku sujuvalt üheks muutusid? Eelmisel leheküljel oli ju asja mittevõimalikkuse põhjenduseks toodud just vastupidine olukord, kus KL üksinda tegeleb?
TangoViktor kirjutas:1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.
Nad ongi sisuliselt üks ja sama kaitsejõud ju, millel on ühine rahakott, kus on eraldatud erinevad read ju erinevatele asjadele, mereväe sõidukid remonditakse ju samades kohtades kus õhuväe sõidukid. kõik on nad KV autod, samamoodi KL masinad. TVJ jaoks on kõik üks sama hingekirjas olev masin. TVJst sa BTR hoolduseks raha jällegi ei saa.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellised "vahepealsed" lahendused toimivad ka sama "hästi makstud erafirmade poolt hooldatud" masinatega. Läks x masin katki. Maleva tagalamees käis ära mingis LogK laos ja tõi sealt vajaliku jupi. Kompanii vabatahtlik tehnik paari abilisega kruttis selle õhtul peale tööd külge, et auto saaks järgmine päev õppusele minna.

Siin pole ka erafirmadele hooldusraha maksmine lahendus, masinad on vanad ja pudenevad kogu aeg kuskilt ja SA koosseisu autole mingit remondiabi pole suutnud fikseerida, taolist jooksvat remonti tehakse malevates nii palgaliste tehnikute kui ka vabatahtlike poolt pidevalt ka ise.
TVJst sa BTR hoolduseks raha jällegi ei saa.
Tegelt TVJ toetas ka neid BTR-i üritusi, võibolla siis motiiviga, et kuna antud tüüp kaob KV relvastusest (erinevalt Pasist, mis XA-188 kujul jääb peale vanade mahakandmist edasi), anti kaasa varuosi, mootoreid, teisi masinaid doonoriks. Treileritega veeti see kõik ka malevasse kohale. See muidugi omab mingit rahalist väärtust. Aga päris nii ei olnud, et näidati - kolahunnik on seal aia ääres, vaadake edasi ise.

Probleem on masinaspetsiifilised kallid osad. Üldised varuosad nagu voolikud, filtrid, rihmad ekspluatatsioonivedelikud, tihendid, juhtmed jne, mida poes müüakse, pole märkimisväärne probleem ega maksa ka midagi müstilist.

Kui masinad on rahuldavas korras ja rehvid kõlbulikud, siis kasutuskoormusega suurusjärgus 500 km aastas mingit tohutut remondiprobleemi ei teki. Kõige suurem kulu ja vaev saab olema üks korralik aastahooldus, õlide vahetamine ja tekkinud nippe-näppe parandus. Mina teeks ka pidurite hoolduse-puhastamise, aga nii väikse läbisõiduga pole see vist oluline.
Viimati muutis Kapten Trumm, 20 Juul, 2020 8:40, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kraal »

Soomukid kaitseliidus võiks olla reaalsus aga paraku see on sinine unistus.
Ega see soomuk siis ei ole lihtsal masin veoautodele lisaks vaid uus komponent üksuses. See toob logistika suurenemise ja praeguse kergejalaväe taktika muutuse. Lisaks vaja juurde ka üksustesse lisavõitlejaid. See nõuab palju rohkem ressurssi kui paar korda aastas mõni puks vahetada või õli juurde valada.
BTR-idega võib praegu rahuajal õpustel pulli teha küll aga sõjaajal nendega kuhugi ei jõua.

Paraku praegune pilt on selline, et Eesti ühe avestavama lahingkompanii rühmale on ette nähtud ainult üks või oli 2 veoautot. Sinna peab mahtuma nii rühmavarustus kui ka kogu rühma võitlejad koos isikliku varustusega. Õppustele minekuks laenatakse teistel üksustelt masinaid. Rühmavarustusega koormatud veoka kastis ei taha meist keegi sõita. Ei ole meeldiv kui liiklusõnnetuse korral kastis puuhalud, kirved, labidad ja muu kola ringi lendavad.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Kui kõne all on sõjaaja ülesanded, siis on ka rahastamise asi ühemõtteliselt selge, selle maksab siis kinni KV ehk maksumaksja. Aga jutt ei ole ju sellest.

Ma ei ole saanud vastust oma esialgsele küsimusele: milles on õieti probleem, et ei või Pasisid KL anda? Täpsustame siis veidi.

Meil on kogemus, kuidas KV mahakantud BTRid on antud KL-le, kes need oma kulu ja kirjadega on üles kõpitsenud. KL kasutab soomukeid õppustel, promoüritustel jne., aga kõige olulisem - liikmetele innustava tegevuse pakkumisel. KL koosneb vabatahtlikest ja see on tema kui organisatsiooni seisukohast kõige tähtsam ülesanne, sellest sõltub KL olemasolu. Sellest omakorda sõltub ka nende ülesannete täitmine, mida KV nö tellib ja mille eest maksab.

Arvestades sellega, et BTRid ei ole igavesed, kas on mingeid põhjuseid, miks ei võiks seda sama korrata Pasidega, kui need ükskord KVst maha kantakse?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kriku »

IMHO on küsimus õigustatud.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas nimetu »

Eks probleem ongi selles, et selline paari laiali jagatud masinaga lähenemine omab pigem ainult sümboolset efekti. Praktilist kasu on sellisest asjast vähe. Selleks, et asi hakkaks efekti omama, peaksid masinad olema koondatud konkreetsetesse üksustesse. Sellisel juhul ei räägi me mitte ühe või kahe masina putitamisest, vaid ikka pigem 14+ masina korraga elus hoidmisest. Milline malevkond oleks piisavalt motiveeritud ja võimekas sellise hulga masinate lahinguvalmis hoidmiseks? Ma ei räägi siin ainult käivitusvõimelisena hoidmisest, vaid ikka sellisena, et homme sõidaks ühest Eesti otsast teise iga ilma ja teeoluga ning suudaks peale seda ka järgnevad nädalad ilma suurema remondita omal jõul liikuda. Ja ärgem unustage, et sellega kaasneks vastavale malevkonnale ka üsna märkimisväärne finantsiline vastutus.

Ma arvan, et see ongi põhiline probleem sellisel ideel. Paari masinaga saab muidugi tilu-lilutada, kuid vähegi tõsisemaks otstarbeks ei jätkuks tõenäoliselt ressurssi ega motivatsiooni.
Martin Herem
Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Martin Herem »

Minu arvates ei ole kõigil päris õiget arusaama olukorrast. Ma ei räägi nutikatest lahendustest.

Esiteks - KL valmistab ette KV SA üksuseid, mida nimetatakse Maakaitseks. Pigem maitseasi, kas nimetada võitlusgruppe, formeerijaid, valveüksuseid ja küberüksust ka Maakaitseks. Igal juhul on need kõik KV SA osad. Mis eriti keeruline - KL ei ole KV SA osa! KL naiste, laste ja relva mittekasutavate liikmetega jääb KLks ka sõja korral. Nimetatud Maakaitse üksused alluvad siis KVJle. Vastavalt juhtimis skeemile loomulikult.
Teiseks - kõik need SA üksused relvastatakse, varustatakse, hooldatakse, toitlustatakse, tasustatakse ja mis kõik veel, ühest kaitseeelarvest.
Kolmandaks - kõik need kulud arvestatakse 10 ja 4 aastas plaanis. Iga ruutmeeter ladu, iga päev õppust, iga sõidetud kilomeeter, jne. Tavaliselt hindame (kahjuks) asju odavamaks. Strateegilinesõdur on siin hea selgitama.
Neljandaks - sõjalist riigikaitset planeerides arvestame loomulikult kaitseliitlaste kõrge motivatsiooniga ja vaba tahtega osaleda väljaõppe ja riigikaitses, kuid vt, p.2. Ainuüksi Malevate staabi ja tagalakeskuste ehitamise peale läheb igal aastal 3+ miljonit. 30 miljonit mis läheb igal aastal SA transpordivahendite hoolduseks, kulub ka Maakaitse transpordile (loe: need masinad mis seisavad KL platsidel ja mida KL kasutab peamiselt SA üksuste ettevalmistuseks).

Ütleme nüüd, et 2025 tuleb välja vahetada ühe JP soomukid. Ütleme, et vahetatakse välja mingi hulk Pasisid, näiteks 50. Vahetatakse välja, sest need on nii läbi, et neile uue eluea andmine ei tundu rahaliselt mõistlik.
KL küsib need omale ... kõik saame aru, et need läheksid siiski Maakaitsele. On üsna suur vahe, kas hoida elus Unimogi või Pasi. On suur vahe, kas ekspluateerida hiljem Pasi või Unimogi. Loomulikult on suur vahe (teistpidi), kas sõita lahingusse kerge soomuse all või lihtsalt presendi all. Kuid need kaks esimest vahet tähendavad vähem laskemoona, vähem sidevahendeid, natuke vähem kõike üle SA struktuuride. Nii nagu tähendab kõike vähem teistele ka skautide CV90!

Küsimus ei ole, kas tahetakse anda Pasid Maakaitsele. Küsimus ei ole kas selles, palju KLis neid odavamalt ülal peetaks. Olgu siis tänu väiksemale koormusele, vabatahtlikele remondimeestele, asjalikemale organisaatoritele vms. Küsimus on selles, kas nende PASIde taastamisele ja edaspidisele ekspluateerimisele millegi muu arvelt, otsustatakse eraldada vahendeid. 100 EURi aastas masina kohta, või 1000 EURi, vahet pole. Millegi arvelt!
Ja seda mis nii kui nii kulub (millegi arvelt), ei saa vabatahtliku õhina või tuhinaga tasa teha. See peab olema otsus: varustame Maakaitse soomukitega ja ei tee "SEDA".

Ja lõpetuseks veel kord tänasest seisust.
Täna on pooltel malevatel üsna kitsas transpordivahendite hoidmisega. Võimalik, et saab hoida ka kodus. Võimalik. Täna aga ON kitsas vähemalt pooltel.
Täna on KLi käes olev Maakaitse tehnika heas ... isegi üllatavalt heas korras. Aga seda mitte vabatahtlike tööle (mida on ka tehtud), vaid tänu KV kombel erafirmade kaasamisele.

Kaitseliidu masinatest ma suurt ei tea. Need ei kuulu SA koosseisu, kuigi kahtlemata sõidavad needki välja, nagu vabatahtlike ostetud muu varustus.
Kui KL tahab omale võtta PASId, siis seda saab organisatsioon kindlasti teha. Kui neid "üle jääb". Kuid siis on nad ka väljaspool SA üksuseid. Järelikult - ainult organisatsiooni kulul ja minugi poolest eesmärkidel. Sest SA eesmärgid on mingid teised. Näiteks kalkulatsioon, et "tendipataljone" suudame 98% valmiduses hoida, kuid soomuspataljone ainult 50%.
Veiko Palm
Liige
Postitusi: 1016
Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Veiko Palm »

Millegipärast on ikka ja jälle levimas arusaamine, et Kaitseliidu raha on kuidagi eraldi riigikaitse-eelarvest. On tõsi, et Kaitseliit saab ka omatulu, kuid omatulu suurus, võrreldes otsese eraldisega kaitse-eelarvest, on ikkagi väike. Enamus Kaitseliidu rahast on otseselt kaitse-eelarve. Ja see ongi õige.

Sestap ei pea paika väide (nende BTRde puhul näiteks), et neid rahastatakse mingist "teisest potist". Ei, ikka enamuses kaitse-eelarvest. Kindlasti ka vabatahtlike tööd. Kindlasti on ostetud üht-teist ka kaitseliitlaste omast taskust, aga enamus ikka kaitse-eelarvest.
kuido20
Liige
Postitusi: 3325
Liitunud: 06 Jaan, 2004 10:56
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kuido20 »

nimetu kirjutas:Eks probleem ongi selles, et selline paari laiali jagatud masinaga lähenemine omab pigem ainult sümboolset efekti. Praktilist kasu on sellisest asjast vähe. Selleks, et asi hakkaks efekti omama, peaksid masinad olema koondatud konkreetsetesse üksustesse. Sellisel juhul ei räägi me mitte ühe või kahe masina putitamisest, vaid ikka pigem 14+ masina korraga elus hoidmisest. Milline malevkond oleks piisavalt motiveeritud ja võimekas sellise hulga masinate lahinguvalmis hoidmiseks?
Loed kokku palju on Malevas transpodivahendeid ja palgalisi mehhaanikuid transpordi vahendite jaoks siis
ülekoormuse tõttu nende tehnikute elu lähitulevik sisaldab endas hullumaja/krematooriumi/kiirabi.
Kasutajanimi
Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kasutajanimi »

Veiko Palm kirjutas:Millegipärast on ikka ja jälle levimas arusaamine, et Kaitseliidu raha on kuidagi eraldi riigikaitse-eelarvest. On tõsi, et Kaitseliit saab ka omatulu, kuid omatulu suurus, võrreldes otsese eraldisega kaitse-eelarvest, on ikkagi väike. Enamus Kaitseliidu rahast on otseselt kaitse-eelarve. Ja see ongi õige.

Sestap ei pea paika väide (nende BTRde puhul näiteks), et neid rahastatakse mingist "teisest potist". Ei, ikka enamuses kaitse-eelarvest. Kindlasti ka vabatahtlike tööd. Kindlasti on ostetud üht-teist ka kaitseliitlaste omast taskust, aga enamus ikka kaitse-eelarvest.
Liikmemaks on 12€ aastas, nüüdseks ikka väga väike summa ja seegi läheb pigem selleks, et malevkond saaks tähtpäeval pidulaua teha. Liikmeskonnal vast raha leidub natuke rohkem ja kui seda on rohkem võiks see minna ka muuks otstarbeks... Kas just masinapargi ülalpidamiseks, aga millegi alla-peale ikka.

(Ise viskasin kunagi soomuki heaks kokku 650€ lauale. Hea seegi, et raha läks lõpuks kaitseliidule annetusena, kui asi soiku jäi. Ongi mul aeg taastada püsikorraldus oma malevkonnale...)
Tundmatu sõdur nr. 6
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Juun, 2004 9:22

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 6 »

Lugesin. Mõtlesin.
Omamoodi tundub õigus kõigil olema.
Siia postitamiseks vajaliku kivi pani liikuma herr Heremi point juhtimiskonteineritest.
Hakkasin veel rohkem mõtlema. Suure pildi nägemises on mees tundub omal kohal, ei lasku emotsioonidesse. (Herem)

Kui avaliku info põhjal näppudel-varvastel arvutada siis: 5a. pärast on järel 180-d ca 40+? Ilmselt 10+ tuleb doonorite kilda arvata. Sisemin. võtab oma. Jääbki ca 20+.
Edasi? Utreerides- lõunarinde riivistamiseks kergsoomuspataljon? Või pigem siiski BTR kõrvale/asenduseks motitõstjaks?

Kõvematele debateerijale- paluks kergemaid hoope.

Lugupidamisega,
Lagerkommandant S.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Muuseas, enim kulutas(-loe: hooras) nonde Pasi180-te ressurssi meil ju see sunnitud Läti vahet sõelumine :|

Scoutspataljon kasutas ligi aastakümne noid soomukeid põhimasinana ning üksuse väljaõppe tarbeks tuli igaaastaselt (kas mitte isegi 2 x aastas?) ADAŽI vahet loksuda.. sest omaenda soostunud pseudopolügoon soomukite manöövriks ju ei kvalifitseerunud. Ja toda hullumeelset "ülekilometraaži" kujutab vist igaüks ette..

Lihtsalt niisama - et kõigil püsiks silme ees, kuda riigi tegematajätmised omaenda toimiva polügooni (jm väljaõppetingimuste) väljaarendamisel põhjustavad ka lahingumasinate enneaegset utiiliminekut.
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas mongol »

KL BTRiga kokkupuutuvana ma juurde küll neid soomukeid praeguses olukorras ei tahaks. Mehaanikud JA raha, siis davaiks, hea plaan.
Trumm võiks tegelikult peetrite remondi ja ülalpidamise kohalt vaiksem olla - õppusel näha peetrit on tore, toredam on seal sees olla. Sest sa tead, mis hinnaga sa sinna jõudsid. Puhas hobi, ei midagi rohkemat.
professional retard
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline