Vähemasti on sedasorti meistrimeeste toimetamise tulemusel võimalik kaitseliitlastel esialgu mingigi kaitse metalli näol. Alternatiiviiks on mõistagi võitmatu presentsoomus. Millega kaetud tehnika varuosad vaevalt kiiremini kohale jõuavad. Ja kuudepikkust positsioonisõda ainult oma jõududega pidada...Lãti vastu vast jah. Aga see oleks ka kõik. Kuramuse kiluvargad, ma ütlen...See õhinapõhisus töötab ainult sügaval rahuajal, kui sul on olemas meistrimehed, kes oma kodustes garaažides oma vabast ajast nende masinate kallal nokitsevad.
KL masinapargi olevik ja tulevik
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Viimati muutis Lemet, 15 Juul, 2020 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema
Lihtsalt vene masinatel peavad teatud elektrividinad "pardatsokis" varuks olema. Meie sõjas ei ole masinate läbisõidud kuigi suured (paljud ei kuluta oma täis paagitäitki ära) ja siin kuluks ka rahuldavas korras vanemad masinad marjaks ära.
Museaale putitame ju seepärast, et ka neid pooleldi maastikuvõimelisi mersusid lihtsalt pole piisavalt, rääkimata erimasinatest nagu meditsiin, juhtimine, side jne. Irooniliselt ainus auto, mis minu nähes on sõiduvõimetuks muutunud, oli KV-st värskelt saadu suhteliselt värske tootmisaastaga. Ja veel iroonilisemalt kulus selle sõitma aitamiseks vajaliku elementaarse varuosa hankimiseks läbi selle hästi õlitatud KV logistika kaks päeva.
Lihtsalt vene masinatel peavad teatud elektrividinad "pardatsokis" varuks olema. Meie sõjas ei ole masinate läbisõidud kuigi suured (paljud ei kuluta oma täis paagitäitki ära) ja siin kuluks ka rahuldavas korras vanemad masinad marjaks ära.
Museaale putitame ju seepärast, et ka neid pooleldi maastikuvõimelisi mersusid lihtsalt pole piisavalt, rääkimata erimasinatest nagu meditsiin, juhtimine, side jne. Irooniliselt ainus auto, mis minu nähes on sõiduvõimetuks muutunud, oli KV-st värskelt saadu suhteliselt värske tootmisaastaga. Ja veel iroonilisemalt kulus selle sõitma aitamiseks vajaliku elementaarse varuosa hankimiseks läbi selle hästi õlitatud KV logistika kaks päeva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Just nii hr Trumm, kes te olete minust 2 a ja 5 k vanem. Tõesti ei mäleta. Küll aga mäletan Põhjakompanii ront BTR-i, mille me Toompea malevkonnale maha müüsime, sest üks meie mees õhinapõhiselt seda taastas aga s..ast saia ei saa. Seega on ülevaade selle masina taastamise muredest päris hea pilt ees ja võimekusest samuti.Kapten Trumm kirjutas:Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Toompeal tehti mingi malevkonna samal põhjusel kaelast ära antud BTR aga edukalt korda ja see osales Siil 2018 otsast lõpuni, ilma ära lagunemata.
Ju siis ikka saab ka sitast saia, kui pädevad mehed asjaga tegelevad. Vahest oli sama masin?
Ju siis ikka saab ka sitast saia, kui pädevad mehed asjaga tegelevad. Vahest oli sama masin?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ei ole paradoks, kui masinapargi hoolduseks on üks ja sama rahakottLemet kirjutas:Et siis kaks punkti:Probleem on selles, et ilma rahata ei püsi sellised masinad kaua elus
1. KVl justkui raha oli, aga Peetrid koolesid kätte ära.
2. KLil on raha justkui vähem, aga KV käes ära koolenud Peetrid sõidavad ja mitte just halvasti.
Paradoks?
Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma. Tõenäoliselt käib see enamustele malevatele üle jõu. Kui neid maha ei kanta ja antakse KL kasutada, nagu enamus masinaid praegu (näiteks paljud GD-d), siis masinate remont käib ikkagi läbi KvLogi kaudu, ehk raha tuleb ikka ühest potist.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Trumm, sa ei saa vist põhiprobleemist aru. Tegu on juriidilise probleemiga -Kapten Trumm kirjutas:Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla
2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.
Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.
PS! Tuletan meelde sulle siin militaarnetis soomukiostuks rahakogumist, suure õhinaga algas, aga ei saanud kokku 200 inimest, kes oleks 50 eurot maksnud, niiet selle alusel ma võin väita, et olenemata sinu ja sinu tuttavate motivatsioonist, KL vabatahtlikud ei suudaks vajaliku kogust PASIsid üleval pidada, sest lihtsalt pole seda raha võtta nende hoolduseks. Lisaks, seisev masin kulub.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
On päris loogiline, et masinad antakse üksusele, kes on end taolistes teemades praktikas tõestanud ja üksuse kaupa, mitte külvates 20 masinat üle Eesti laiali.Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.
Aga ma arvan siiski, et tegemist ei ole niipalju rahalise või juriidilise, kuivõrd kõrvade vahelise probleemiga. Kes tahab, leiab võimaluse, kes ei taha - põhjuse.
Mulle nt jäi omaaegne BTR-ide külvamine veidi segaseks. Lootustandvaid masinaid oli kokku ühe kompanii jagu (nats üle 10, andmed kõiguvad - neid 80UNSh-e rekvireeriti omal ajal 20 tk). Leida veits raha, otsida üks suur malev (suure võimekus on ka suurem) ja oleks saanud ühe kergesoomuskompanii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
tuna kirjutas:BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?
Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Loomulikult saab maha kanda, aga siis jääb nende hooldus100% vabatahtlike mureks ja osade ostmiseks hakatakse annetusi koguma, mis tähendab lõppkokkuvõttes seda, et KL on "pasid", aga sõidavad neist vähesed.tuna kirjutas:Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ja siis? Parem võimalus on kõik Pasid ära lammutada? Siis pole KL neid väheseidki ja aga see-eest on oi-kui rasvane tüli?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
BTR-idega oli küll vastupidi, kõik mis vähegi kõlbulik, sai sõitma pandud ja veelgi enam, malevate kaader käis huvilisi peletamas, kes olid juba äksi täis, et teeme need KV-st doonoriks saadud (tingimusel, et kere läheb pärast vajalikke juppide maha kruvimist polüka märklauaks) kah korda
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Sul on suht must-valged lahendused.Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
On ka selline lahendus, et KV abistab varuosadega (mida poest osta ei saa ja ebayst ka mitte), teeb tehnikutele esmase koolituse, annab koopiad remondiraamatutest ja ülejäänu tehku kasutaja ise. Talgu korras või erafirmast tellides, kuidas rahakott lubab. Ja remondikõlbmatud masinad annab analoogselt BTR-idega varuosadeks lammutamiseks, tingimusel, et kered lähevad nt polükale. Täna nt Läsnas kahe Pasi kered juba seisavad.
Minuarust on see mõistlik ja kirik kesk küla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist