KL masinapargi olevik ja tulevik

Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Lemet »

See õhinapõhisus töötab ainult sügaval rahuajal, kui sul on olemas meistrimehed, kes oma kodustes garaažides oma vabast ajast nende masinate kallal nokitsevad.
Vähemasti on sedasorti meistrimeeste toimetamise tulemusel võimalik kaitseliitlastel esialgu mingigi kaitse metalli näol. Alternatiiviiks on mõistagi võitmatu presentsoomus. Millega kaetud tehnika varuosad vaevalt kiiremini kohale jõuavad. Ja kuudepikkust positsioonisõda ainult oma jõududega pidada...Lãti vastu vast jah. Aga see oleks ka kõik. Kuramuse kiluvargad, ma ütlen...
Viimati muutis Lemet, 15 Juul, 2020 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema :D
Lihtsalt vene masinatel peavad teatud elektrividinad "pardatsokis" varuks olema. Meie sõjas ei ole masinate läbisõidud kuigi suured (paljud ei kuluta oma täis paagitäitki ära) ja siin kuluks ka rahuldavas korras vanemad masinad marjaks ära.

Museaale putitame ju seepärast, et ka neid pooleldi maastikuvõimelisi mersusid lihtsalt pole piisavalt, rääkimata erimasinatest nagu meditsiin, juhtimine, side jne. Irooniliselt ainus auto, mis minu nähes on sõiduvõimetuks muutunud, oli KV-st värskelt saadu suhteliselt värske tootmisaastaga. Ja veel iroonilisemalt kulus selle sõitma aitamiseks vajaliku elementaarse varuosa hankimiseks läbi selle hästi õlitatud KV logistika kaks päeva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alban
Liige
Postitusi: 1208
Liitunud: 11 Veebr, 2005 17:01
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas alban »

Kapten Trumm kirjutas:Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema :D
Just nii hr Trumm, kes te olete minust 2 a ja 5 k vanem. Tõesti ei mäleta. Küll aga mäletan Põhjakompanii ront BTR-i, mille me Toompea malevkonnale maha müüsime, sest üks meie mees õhinapõhiselt seda taastas aga s..ast saia ei saa. Seega on ülevaade selle masina taastamise muredest päris hea pilt ees ja võimekusest samuti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Toompeal tehti mingi malevkonna samal põhjusel kaelast ära antud BTR aga edukalt korda ja see osales Siil 2018 otsast lõpuni, ilma ära lagunemata.
Ju siis ikka saab ka sitast saia, kui pädevad mehed asjaga tegelevad. Vahest oli sama masin?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

Lemet kirjutas:
Probleem on selles, et ilma rahata ei püsi sellised masinad kaua elus
Et siis kaks punkti:

1. KVl justkui raha oli, aga Peetrid koolesid kätte ära.

2. KLil on raha justkui vähem, aga KV käes ära koolenud Peetrid sõidavad ja mitte just halvasti.

Paradoks?
Ei ole paradoks, kui masinapargi hoolduseks on üks ja sama rahakott :)
Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma. Tõenäoliselt käib see enamustele malevatele üle jõu. Kui neid maha ei kanta ja antakse KL kasutada, nagu enamus masinaid praegu (näiteks paljud GD-d), siis masinate remont käib ikkagi läbi KvLogi kaudu, ehk raha tuleb ikka ühest potist. :)
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

Kapten Trumm kirjutas:Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
Trumm, sa ei saa vist põhiprobleemist aru. Tegu on juriidilise probleemiga -

1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.

Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.

PS! Tuletan meelde sulle siin militaarnetis soomukiostuks rahakogumist, suure õhinaga algas, aga ei saanud kokku 200 inimest, kes oleks 50 eurot maksnud, niiet selle alusel ma võin väita, et olenemata sinu ja sinu tuttavate motivatsioonist, KL vabatahtlikud ei suudaks vajaliku kogust PASIsid üleval pidada, sest lihtsalt pole seda raha võtta nende hoolduseks. Lisaks, seisev masin kulub.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.
On päris loogiline, et masinad antakse üksusele, kes on end taolistes teemades praktikas tõestanud ja üksuse kaupa, mitte külvates 20 masinat üle Eesti laiali.
Aga ma arvan siiski, et tegemist ei ole niipalju rahalise või juriidilise, kuivõrd kõrvade vahelise probleemiga. Kes tahab, leiab võimaluse, kes ei taha - põhjuse.

Mulle nt jäi omaaegne BTR-ide külvamine veidi segaseks. Lootustandvaid masinaid oli kokku ühe kompanii jagu (nats üle 10, andmed kõiguvad - neid 80UNSh-e rekvireeriti omal ajal 20 tk). Leida veits raha, otsida üks suur malev (suure võimekus on ka suurem) ja oleks saanud ühe kergesoomuskompanii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

tuna kirjutas:
TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?

Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas AMvA »

tuna kirjutas:Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
Loomulikult saab maha kanda, aga siis jääb nende hooldus100% vabatahtlike mureks ja osade ostmiseks hakatakse annetusi koguma, mis tähendab lõppkokkuvõttes seda, et KL on "pasid", aga sõidavad neist vähesed.
tuna
Liige
Postitusi: 600
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Ja siis? Parem võimalus on kõik Pasid ära lammutada? Siis pole KL neid väheseidki ja aga see-eest on oi-kui rasvane tüli?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

BTR-idega oli küll vastupidi, kõik mis vähegi kõlbulik, sai sõitma pandud ja veelgi enam, malevate kaader käis huvilisi peletamas, kes olid juba äksi täis, et teeme need KV-st doonoriks saadud (tingimusel, et kere läheb pärast vajalikke juppide maha kruvimist polüka märklauaks) kah korda :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Sul on suht must-valged lahendused.
On ka selline lahendus, et KV abistab varuosadega (mida poest osta ei saa ja ebayst ka mitte), teeb tehnikutele esmase koolituse, annab koopiad remondiraamatutest ja ülejäänu tehku kasutaja ise. Talgu korras või erafirmast tellides, kuidas rahakott lubab. Ja remondikõlbmatud masinad annab analoogselt BTR-idega varuosadeks lammutamiseks, tingimusel, et kered lähevad nt polükale. Täna nt Läsnas kahe Pasi kered juba seisavad.

Minuarust on see mõistlik ja kirik kesk küla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist