1. leht 3-st

Kiiver ja rehv

Postitatud: 08 Jaan, 2009 18:30
Postitas Martti
Tere,
käisime Kiviõli kaevandusega tutvumas ja pildistamas. Kaevandus suleti 1987 aastal, aga enne seda oli vanad kaevanduse osad juba suletud betoonist seinaga, praeguseks on augud juba seintes sees ja läksime sealt läbi. Pärast mõningast kõndimist jäid peatunnelis ette üks kiiver ja mootorratta rehv. Kiiver ja rehv. Need võisid sattuda sina sel ajal kui sakslased sõjaajal põlevkivist bensiini ajasid Kiviõlis.

Postitatud: 08 Jaan, 2009 21:43
Postitas 1661
Tere.
Rehv tõesti kuuseoksa mustriga.
Kas mingeid numbreid ja kirju andis ka välja lugeda? Continental või Riezla võiks saksmanni kummidel olla.
Toomas.

Postitatud: 08 Jaan, 2009 22:26
Postitas Faust
Kui kiiver on ikka saksa kiiver siis tasub tähele panna, et kiiver on madala nokaga variant (ehk see kaar kus kiivri serv läheb üle eesosaks on palju madalama kaarega. Võib olla tegu mudeliga M34. Sa oleks võinud selle kiivri kaasa võtta sealt.

Postitatud: 08 Jaan, 2009 22:39
Postitas Faust
Mul taoline, mis nagu sarnane. See roheline siis:
Pilt

Postitatud: 08 Jaan, 2009 22:58
Postitas Arnold
Jawohl! Tehke siis kõigepealt selgeks suletud kaevanduse eksisteerimise aeg, pärast arutage, kas Hitler seal Zündapiga ringi kihutas!

Postitatud: 09 Jaan, 2009 10:03
Postitas ppp
Ka varajastel vene M-72 -del kasutati kuuseoksa mustriga rehvi.

Postitatud: 09 Jaan, 2009 18:44
Postitas Martti
Arnold kirjutas:Jawohl! Tehke siis kõigepealt selgeks suletud kaevanduse eksisteerimise aeg, pärast arutage, kas Hitler seal Zündapiga ringi kihutas!
1922-1987
Järgmine kord kui minek siis uurin rehvilt kirja ja ehk võtan kiivri ka kaasa, lihtsalt jube roostes oli, ja ei hakanud sel korral kotti topima.

Postitatud: 09 Jaan, 2009 19:59
Postitas murmas
Neid saksa kiivreid tuli 1,5 aastat tagasi ühest august välja lademetes. Kohaks Kiviõli karjäär.200-300 tükki ilusasti üksteise-sisse topituna. :lol:

Postitatud: 09 Jaan, 2009 20:51
Postitas plekkpea
Huvitav, huvitav, mida huvitavat veel välja tulnud peale kiivrite ja IL-2?

Postitatud: 09 Jaan, 2009 22:15
Postitas arumik1943
Kiviõlist tuli veel eelmise aasta sügisel mõnikümmend kiivrit välja. Tuhamäe ja raudtee vaheliselt alalt. Mis kaevandusse puutub siis sinna ma küll kellelgi ei soovita minna. Ise elan Maidlas mis Kiviõlist 4km kaugusel. Sai siis ka seal kaevanduses käidud ükskord koos mingite kaakidega. Algus on tore- seinad ja laed betoneeritud. Edasi minnes läbi kinnimüüritud seinte algavad käigud. Toestustalad mis peaks seinu ja lage toetama on maas pikali ja pehkinud. Mingi koha peal on varing toimunud kus laest on päris hulga tonne pinnast alla sadanud. Sealt saab siiski üle ronida. Kui ma neile kaakidele rääkisin et seal on varing olnud siis need ainult naersid sellepeale ja ütlesid et see hunnik on sinna traktoriga lükatud. Ja selleks et keegi sealt edasi ei läheks. Kes lükab 6 korrust maa-all tratoriga hunnikuid käikude ette? Päkapikud vist? Pärast kui nad tagasi tulid siis rääkisid, et tagapool oli raske hingata. Seintel olid olnud mingid gaaside näidud veel veneajast. Lisaks sellele oli keegi kogematta mingi lambi pirni puruks astunud ja mille tulemusena kõik ennast peaaegu täis s......d. Mingid teadjamad mehed rääkisid et kaugel Soonurme pool on kinnimüüritud töökojaruumid koos treipinkide ja muu tehnikaga. Need kohad on aga laeni vett täis.

Postitatud: 09 Jaan, 2009 23:42
Postitas jackpuuk
Arumik, sinu kandi vennad mainisid, et ei julge traktoriga põllulegi minna, kardavad läbi potsatada. Kes sealkandis ringi sõitnud, teab millest ma räägin. Maa peal on ilusti näha, kus alt on tühjaks õõnestatud. Ega ei soovitaks jah seal käikudes ronida.

Postitatud: 10 Jaan, 2009 9:39
Postitas Närakas
Arumiku hoiatusi tasub tõsiselt võtta. Käisin omal ajal kaevanduses. Tutvustati ja näidati, siin on see ja seal on too. Näidati laava masinat ja puha aga sel ajal, kui laava masinast läbi läksin langes osa laavat laest alla, mina porine ja näost kaame. Hea et kõik keres pidama jäi. Üks linnavalitsuse mees sai kangestuse ja pärast turgutasime direktori kabinetis konjakiga :D Hiljem muidugi selgitati et asi on nii ja naa, et peabki selliselt varisema, selgitati tehnoloogiat ja kontrollitud varingu põhimõtet. Ma ei ole oma arust arg ja hirmu tase kõrge aga - deem kui sellist varingut ei oska ette oodata ja eelnevalt pole selgitatud selliseid tempe - siis persse mind enam maa alla naljalt ei vea :twisted: ja toestamata käikudesse või siis kõdunenud toestusega käiku minek = enesetapuga.

Sinule aga jackpuuk aeti lihtsalt kohalike kollijute mida võõrastele räägitakse ja mida viimased ka usuvad. Muideks - viimane selline jutt on see, et noored venkud sünnivad Kiviõli kandis väikeste sarvemupsudega. :D sinna tupsutatakse briljantrohelist peale ja need lähevad ilusasti kolpa tagasi :D

Postitatud: 10 Jaan, 2009 11:01
Postitas jackpuuk
Närakas, ega ma neid jutte üks-ühele võtagi, aga vaikselt need tühjad käigud seal täis vajuvad.

Postitatud: 10 Jaan, 2009 11:02
Postitas karrvik
Vot siin teemas uskuge küll kohalikke! ja mitte selles mõttes et mis imevara käikudes peitub vaid seda et sinna ei tasu ronida lolli peaga. Need käigud pole kinni betoneeritud jne mitte varanduse peitmiseks vaid selleks et lolle sealt eemal hoida. Statistikalahtris rubriiki ,,teadmata kadunud,, on vanades kaevandustes sattuda enam kui lihtne ja vaevalt et laipagi kunagi leitalse.

Postitatud: 10 Jaan, 2009 11:07
Postitas Shiim
jackpuuk kirjutas:Närakas, ega ma neid jutte üks-ühele võtagi, aga vaikselt need tühjad käigud seal täis vajuvad.

Näiteks Kukruse Statoili juures tekkis paar aastat tagasi maapinda üleöö auk.