1. leht 1-st

Pentagon plaanib F-22 ja VH-71 tootmise ära lõpetada

Postitatud: 07 Apr, 2009 11:16
Postitas Gideonic
http://www.dailytech.com/Defense+Secret ... e14776.htm

Kuidagi kummaline, et juba tootmises oleva ouliselt võimekama F-22 puhul pannakse pood kinni, samas kui F-35'ga jätkatakse. F-35'e toota on hetkel isegi kallim kui F-22'e. Juba praegu on tema kolmel versioonil ähvardavalt väihe ühiskasutatavaid kalleid osi, et tuua olulist säästu.Samuti on tema testprogrammist tehtud ära vaid mõned protsendid, nii et lisavigade avastamine poleks midagi üllatuslikku, küll aga teeksid need projekti veelgi kallimaks.

Postitatud: 07 Apr, 2009 20:38
Postitas Gideonic
Tundub, et lisaks eelmainitutele lükati ikka väga paljud projektid edasi või said üldse jalaga.

http://www.defenseindustrydaily.com/Gat ... ons-05367/

Tootmine või väljaarendamine lõpetatakse niipea kui võimalik järgnevatel projektidel:
  • 1. VH-71 (presidendi helikopter).
    2. F-22 (kui kongress lubab on peale 2010 liitlastele müük mõeldav).
    3. C-17'e (ei hõlma NATO lennukeid).
    4. 2018 aasta pommitajaprojekt, ehk B-52, B-1, B-2 asendaja
    5. TSAT sateliidiprogramm.
    6. Multiple Kill Vehicle (ühe anti-ballistilise raketiga mitu raketivastast lõhkepead) .
    7. CSAR-X (õhujõudude uus search and rescue kopter).
    8. FCS'ilt (Future Combat Systems) võetakse 83 miljardit USD vähemaks ja kogu programmi vaadatakse/hinnatakse üle.
    Gates'i kommentaariks:
    “I have concluded that there are significant unanswered questions concerning the FCS vehicle design strategy. I am also concerned that, despite some adjustments, the FCS vehicles – where lower weight, higher fuel efficiency, and greater informational awareness are expected to compensate for less armor – do not adequately reflect the lessons of counterinsurgency and close quarters combat in Iraq and Afghanistan…. does not include a role for our recent $25 billion investment in the MRAP vehicles being used to good effect… troubled by the terms of the current contract, particularly its very unattractive fee structure that gives the government little leverage to promote cost efficiency.”
Kärbitakse või lükatakse edasi:
  • 1. DDG-1000 Zumwalt Class Stealth-destroyer tehakse ainult 1-3 prototüüpi
    2. CG (X) Cruiser ehk Zumwalt'i põhjal tehtud järglane vaadatakse ringi ja lükatakse edasi
    3. LPD-17 (destroyer'i mõõtu marine'ide amfiiblaev) lükatakse edasi
    4. Mobile Landing Platform lükatakse edasi
    5. Lennukikandjaid hakatakse tootma 1 iga 5 aasta tagant (varem 4), mistõttu aastaks 2040 jääb neid järgi 10.
    6. Armee suurendamine lõpetatakse 45 BCT (Brigade Combat Team) 'i peal, varasemalt plaaniti 48.

Oli ka projekte mis sellest kärpest nn "võitsid", kuid nende kohta võite ise lugeda, ei viitsi rohkem kirjutada :D

Tasub muidugi ka mainida, et kongress võib siin teha veel oma "korrektuurid". Eks nad kindlasti hakka kisama. Keegi kunagi mainis, et senaatorid võiksid kanda saranseid riideid nagu vormel-1'e tiimide mehaanikud, et näeks kohe keda mis firmad sponsoreerivad, sest eks need ole tavaliselt ka suurimad kisajad :lol:

Kokkuvõtteks: Eks vara veel öelda kui hästi se kavandatud, kuid viimaks ometi mingigi mõistlik kokkuhoiu initsatiiv Pentagonist.

Postitatud: 07 Apr, 2009 22:00
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:Tundub, et lisaks eelmainitutele lükati ikka väga paljud projektid edasi või said üldse jalaga.

http://www.defenseindustrydaily.com/Gat ... ons-05367/

Tootmine või väljaarendamine lõpetatakse niipea kui võimalik järgnevatel projektidel:
  • 1. VH-71 (presidendi helikopter).
    2. F-22 (kui kongress lubab on peale 2010 liitlastele müük mõeldav).
    3. C-17'e (ei hõlma NATO lennukeid).
    4. 2018 aasta pommitajaprojekt, ehk B-52, B-1, B-2 asendaja
    5. TSAT sateliidiprogramm.
    6. Multiple Kill Vehicle (ühe anti-ballistilise raketiga mitu raketivastast lõhkepead) .
    7. CSAR-X (õhujõudude uus search and rescue kopter).
    8. FCS'ilt (Future Combat Systems) võetakse 83 miljardit USD vähemaks ja kogu programmi vaadatakse/hinnatakse üle.
    Gates'i kommentaariks:
    “I have concluded that there are significant unanswered questions concerning the FCS vehicle design strategy. I am also concerned that, despite some adjustments, the FCS vehicles – where lower weight, higher fuel efficiency, and greater informational awareness are expected to compensate for less armor – do not adequately reflect the lessons of counterinsurgency and close quarters combat in Iraq and Afghanistan…. does not include a role for our recent $25 billion investment in the MRAP vehicles being used to good effect… troubled by the terms of the current contract, particularly its very unattractive fee structure that gives the government little leverage to promote cost efficiency.”
Kärbitakse või lükatakse edasi:
  • 1. DDG-1000 Zumwalt Class Stealth-destroyer tehakse ainult 1-3 prototüüpi
    2. CG (X) Cruiser ehk Zumwalt'i põhjal tehtud järglane vaadatakse ringi ja lükatakse edasi
    3. LPD-17 (destroyer'i mõõtu marine'ide amfiiblaev) lükatakse edasi
    4. Mobile Landing Platform lükatakse edasi
    5. Lennukikandjaid hakatakse tootma 1 iga 5 aasta tagant (varem 4), mistõttu aastaks 2040 jääb neid järgi 10.
    6. Armee suurendamine lõpetatakse 45 BCT (Brigade Combat Team) 'i peal, varasemalt plaaniti 48.

Oli ka projekte mis sellest kärpest nn "võitsid", kuid nende kohta võite ise lugeda, ei viitsi rohkem kirjutada :D

Tasub muidugi ka mainida, et kongress võib siin teha veel oma "korrektuurid". Eks nad kindlasti hakka kisama. Keegi kunagi mainis, et senaatorid võiksid kanda saranseid riideid nagu vormel-1'e tiimide mehaanikud, et näeks kohe keda mis firmad sponsoreerivad, sest eks need ole tavaliselt ka suurimad kisajad :lol:

Kokkuvõtteks: Eks vara veel öelda kui hästi se kavandatud, kuid viimaks ometi mingigi mõistlik kokkuhoiu initsatiiv Pentagonist.
Muidu täiesti mõistusepärased kärped ainult, et F-22 kohealt võiks vähemalt jätkata low rate tootmist, et säilitada võimekus kiiresti tootmine uuesti käima tõmmata.

Postitatud: 08 Apr, 2009 8:19
Postitas vk1
plaan B : alustage F-22B (downgraded) eksportversiooni tootmist ja promomist - Jaapan, Iisrael, jne. - säilib oskustööjõud, rakised , võimalus alustada ise uuesti tootmist.

Postitatud: 08 Apr, 2009 9:09
Postitas Gideonic
vk1 kirjutas:plaan B : alustage F-22B (downgraded) eksportversiooni tootmist ja promomist - Jaapan, Iisrael, jne. - säilib oskustööjõud, rakised , võimalus alustada ise uuesti tootmist.
Tunduks mõistlik. Seetõttu ongi eriti kummaline, et nende kärbete hulgas sisuliselt ainuke projekt mis sai raha juurde oli F-35:
F-35 Joint Strike Fighter. American orders to increase to 30 in FY 2010 ($11.2 billion), with 513 to be bought over the 5-year defense plan. Gates reiterates the goal of 2,443 total. That assumes overall costs will hold steady, something the US GAO audit office doubts. The added American buys may improve allied confidence in the program, and may add leverage for a multinational joint buy at a lower, averaged initial production price. Meanwhile, F-35A/B/C flight testing will continue until 2014.
Selle plaani järgi lõpetataks F-35 testimine alles siis kui juba 500 tükki toodetud on, see on pea 3x rohkem kui F-22'esti üldse toodetud on ! Lihtsalt ei saa aru mida see massiline ostmine testimise ajal annab, peale kindlustamise, et projekti lõpetamine oleks selleks ajaks pea võimatu ja Locheed ikka oma taskuid täita saaks. Selle suurendatud koguse F-35'te asemel võiks nende 5 aasta jooksul hoopis F-22'tesid samas koguses juurde toota Sest need initial production F-35'ed on nii või naa kallimad ja vähemvõimekamad kui F-22'ed.

Just my 2 cents :?