Eesti soomusmasinad

Üksused, relvad, tehnika. Autasud ja vormid. Kõik teemasse puutuv.
Faust
Liige
Postitusi: 1737
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

1940a. 23 novenbriks oli neil neljal tankil kogu relvastus maha monteeritud ja nad ootasid üleandmist Venemaale. Selle ajani seisid nad Tallinnas Suurtüki tn. nr.4 laoplatsil. Kuna aga tankid olid oma sõiduvõime minetanud ei saadud neid kuidagi raudteejaama et seal vagunitele laadida. Ivanitel puudus tankide vedamiseks veokid ja platvormid. Sinna need tankid unustati kuni Tallinna kaitselahinguteni. Tankid otsustati maasse kaevata Pirita jõe joonel püsitule positsioonidena. Selle kava elluviimisest puuduvad kindlad andmed aga ilmselt seda prooviti kuna laoplatsilt nad ära toodi. Ilmselt nad Tallinna kaitsel õnnetult otsa said.
Kergetankide FT 17 saatusest on teada et 4 anti üle väeosale nr.2193 Dvinskis ja 8 tükki väeosale 2208 Bauskas.

tsiteeritud siis sellisest teemast:

http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... ght=pirita
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
nokkloom
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 03 Nov, 2008 20:38
Kontakt:

Postitus Postitas nokkloom »

Tänan vastuse eest, Aga ülejäänud ja mis sai neist edasi?
Ühe TKS-i kohta tean veel niipalju, et olevat metsavendade käes olnud millalgi ja siis kusagile Läänemaa sohu/rappa maha jäetud.
Üks Arsenal lasti ka Paldiski lähedal ribadeks.
Ühe Mark V vrakk oli Lagendil aastal 1943.

Kas keegi saaks edasi aidata?
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Postitus Postitas onemanband »

Ei hakka uut teemat tegema, aga küsin -

Mis sai vabadussõjaaegsetest soomusautodest?
nokkloom
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 03 Nov, 2008 20:38
Kontakt:

Postitus Postitas nokkloom »

onemanband kirjutas:Ei hakka uut teemat tegema, aga küsin -

Mis sai vabadussõjaaegsetest soomusautodest?
Minu esimene postitus:

Niipalju lugesin Mati Õuna "Eesti soomusmasinad 1918-1940"-st välja.

11 vana soomusautot ja "Kõu" läksid Dvinskisse sõjaväe lattu.(Daugavpils praeguse kirjapildi järgi)
Potsataja103
Liige
Postitusi: 32
Liitunud: 14 Aug, 2005 18:20
Kontakt:

Postitus Postitas Potsataja103 »

Wibuane 1931 Männikul (Adolf Kark'i fotoalbum):
Pilt
Pilt
asjaajaja
Liige
Postitusi: 791
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Väga muhe pilt, hea tahtmise juures loeb isegi pildil olevate meeste nimed välja.
Oleks selliseid fotosid rohkem!
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kasutaja avatar
Anonymus
Liige
Postitusi: 355
Liitunud: 18 Veebr, 2007 15:31
Asukoht: muuseum
Kontakt:

Postitus Postitas Anonymus »

Üks Eestis kasutusel olnud Mark V osales ka Läänerindel lahingutes.

9349

23 Jul 18 - 9th bttn, - 51 regt, 3rd fr div. Reached objective. Cleared enemy MG nests N of Sauvillers. Fit. 95/94


https://sites.google.com/site/landships ... /9250-9350
(pange sõna otsingusse Estonia)
granada01
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 30 Mär, 2012 1:13
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas granada01 »

Pilt
Pilt
Pilt

viimane pilt on "sõdurite kodu",st vms. osaliselt on tagustel tekst rikutud. .. .
Ohviter fotol kannab perenime Beil.
Leo
Liige
Postitusi: 3302
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas Leo »

Kas kellelgi on konkreetseid andmeid soomusautode soomuse paksusest ja vastupidavusest? Politsei kasutuses olnud Rootsi autol oli soomus tornil 9 ja mujal 5 mm. Ka need kaevikukilbid ei tundu eriti paksud, nii 6-7 mm. Kas oli ka mingeid standardeid, kui kaugelt lastud ja mis kaliibriga kuuli ja kildu pidi soomusauto taluma?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arvestades, et tollal kasutati valdavalt "pikka" vintpüssipadrunit, on need soomuskaitsed tiba kahtlased.
Kunagi õpitust mäletan, siis 7,62x51 peatamiseks 100 m kauguselt oli ikka 12 mm rauda tarvis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas toomas tyrk »

Leo kirjutas:Kas kellelgi on konkreetseid andmeid soomusautode soomuse paksusest ja vastupidavusest? Politsei kasutuses olnud Rootsi autol oli soomus tornil 9 ja mujal 5 mm. Ka need kaevikukilbid ei tundu eriti paksud, nii 6-7 mm. Kas oli ka mingeid standardeid, kui kaugelt lastud ja mis kaliibriga kuuli ja kildu pidi soomusauto taluma?
Tiit Noormets (raamatus "Eesti soomusmasinad") annab kaevikukilpide paksuseks 6 mm ning need olevat pidanud kinni vintpüssikuuli 200 m kauguselt.

samas on antud Vabadussõja ajal ehitatud autode soomustuse kohta järgmised andmed:
- seinad 6 mm kaevikukilbid
- juhiruumi seinad 10 mm soomusplekk
- raami kaitse 5 mm soomusplekk
- katus 3 mm terasplekk
- torni küljed 6 mm kaevikukilbid
- torni lagi 3 mm terasplekk
- kasematid 8-10 mm raudplaadid (vastupidavuselt võrdsed kaevikukilpidega)
- põrand soomustamata

Erinev oli Pärnus ehitatud "Vanapagana" soomustus - 7 mm laevaterasest plaadid. Sees oli tal puitvooder ning nende vahe takkudega täidetud, mis olevat aidanud kinnipüüda soomuse läbistanud kuid energia kaotanud kuule.

Trofeemasinad:
Pisuhänd - kere- ja tornisoomus 5-6 mm
Tasuja ja Suur Tõll - 4-7 mm
Vambola - 7-12 mm

Arsenal-Grosley
- kere 7 mm
- lagi 5 mm
- põhi 3 mm
Soomus oli seestpoolt vooderdatud vildi ja purjeriidega.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas toomas tyrk »

Upitaks ka veidi vana teemat.

Seekord veidi auto-tanki rügemendi ümberformeerimisest 1935. a. Saaga ERA.31.2.368:15

Seoses 6 tanketi ostuga Poolast formeeriti 16. juunist 1935 ringi ka auto-tanki rügemendi koosseis. Kasutusest jäeti välja 6 vanemat veel Vabadussõja aegset soomusautot. Samuti loobuti senisest soomusautode ning tankide eraldi kompaniidesse organiseerimisest.

Uus koosseis nägi ette järgmised segakompaniid.
2 Tallinnast väljaspool asunud kompaniid - mõlemad à 2 soomusauto- ning 1 kergetankirühm (Renault)
1 Tallinnas asunud kompanii - 1 soomusauto, 1 tanketi- ja 2 kergetankirühma (samuti Renault).

Samal ajal jäeti rügemendi koosseisust välja Mk. V relvastatud rasketankirühm, need ei olnud rügemendis enam kusagil arvel ega kasutusel.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2446
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas Castellum »

Siin kirjutatud nii:
Väo külas Lagedi tee ääres vedeles kaks purukslastud tanki, Tooma talu maadel soomusauto ja põlenud veoauto, Jaani talu juures kunagi Eesti sõjaväele kuulunud tank
http://epl.delfi.ee/news/eesti/1941-aas ... d=50962732
Kõik kolm nimetatud kohta on tänapäeval Väo karjääri all.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
kalju
Liige
Postitusi: 78
Liitunud: 02 Juun, 2005 8:14
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas kalju »

Kas keegi oskab õelda, poolast ostetud tanketidel oli ja jäi poola kamoflas, pruuni - kolla - roheline? Mis värvi olid eesti tankistide/mehhanikute tunked (must/valgetel piltidel on need heledad). Mis värvi olid vabadussõjast jäänud tankid MK V? Kas nad värviti eestis üle?
ArdoH
Liige
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Okt, 2009 16:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti soomusmasinad

Postitus Postitas ArdoH »

Elavdan teemat selle fotoga:
https://1drv.ms/i/s!AuR4Fyah0aeuhd0iJdllQd0GbV2ICA

Roolis Andres Holts.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist