1. leht 5-st

Panzer I Ausf.A Norra 1940 kevad

Postitatud: 06 Juul, 2009 23:25
Postitas vaoinas
Terv

Karp, mis hetkel noa all on, on Tristar'i panzer IA täisinterjööri ja läbipaistvast plastist kere ülaosaga.

Võimalus teha nii varast, kui ka hilist Panzer I'd (tegelikult on valida küll 3. ja 4. seeria vahel) sundis üsna algstaadiumis ära otsustama värviskeemi. Üldiselt on sõjaaegsetest Panzer IA'dest arvestatavaid pilte vaid pardanumbreid 534 ja 13 kandvatest masinatest - ilmselt ei pidanud saksa sõdur seda tollal enam just liialt väärt masinaks, et oma Leica'ga hoogsalt pilte klõpsida. 534 on Poola kampaania tank ning leidis oma õnnetu lõpu juba 16. septembril 1939 maanteekraavis tabamusega mootoris. 13 on pildile jäänud 1940. aasta kevadel Norras. Ilmselt on see masin enne seda osalenud ka Taani hõivamisel ja kui teda Norras hiljem puruks ei lastud, siis jätkas ta oma sõjateed Soomes.

Arusaadavalt imponeeris mulle rohkem Norra masin. 13'ga skeemi pakub panzer IA'le nii Dragon, kui ka Tristar. Tristar väidab, et 13 oli 3. seeria tank, Dragon pakub teda suisa 2. seeriaks. Pildi pealt paistab tegu olevat aga 4. seeriaga, millel juba mitmed hilisematele väljalasetele omased muudatused on sisse viidud.

Pilt


Karbi sisu ise oli juba mõneti tuttav - porilaudadest allapoole jääv osa on Flakpanzer IA'na juba korra kokku pandud. Mõneti kummastav on, et Full interior ei olegi nagu päris full. Eriti see osa, mis puudutab torni. Samuti on Tristar välja jätnud kõik vaateavadesse puutuva, välja arvatud pealmised luugid. Siin aitas Manstein välja pakkudes enda masinast üle jäänud interjööridetaile.

Torn. Puudu on veel mehhanismid kuulipildujamaski tagant ning mõningad detailid kooriku sisemusest:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kuulipildujate osas on kasutatud Adlers Nest'i MG13K metalltorusid. Sihik, nagu ka paljud muud interjöörimehhanismid on pärit Mansteini Dragoni karbist.

Pilt


Kere ülemine osa on peaaegu valmis:

Pilt

Pilt


Alusvanni sisemus, kus tegeleda tuleb veel peaaegu kõigega.

Pilt

Pilt


Veermikuosas muutsin kiikede kinnitust selliselt, et need jääks kerest sõltumatult liikuvaks. Rattavõllidele andsin 2mm alumiiniumtorust korrektse paksuse, et elimineerida rataste loksumine võllide otsas. Karbis olev plastroomik jääb ilmselt kasutamata ja see asendub Friulidega - seega ideaalis oleks tore, kui veermik liikuma jääks.

Pilt

Pilt


Paar üldist pilti ka asjast. Läbipaistva osa vormitu olemus piltidel kirjeldab hästi seda, kuivõrd arusaamatu sellega tegelikkuses töötada on.

Pilt

Pilt


Järgmise korrani
Kristjan

Postitatud: 07 Juul, 2009 6:29
Postitas Luciano
oh, minu lemmik tankid - pz1 seeria!

Kas see läbipaistev osa on mõeldud justkui selleks, et pärast interjöödi saaks imetleda? Selle läbipaistvus on ju väga kehva.

Kas torni tool on isetehtud?

Ootan juba huviga seda detailidest kubisevat meistritööd.

Postitatud: 07 Juul, 2009 11:26
Postitas Joss Metsast
Kokkutulekul sai teist ka oma silmaga kaeda, hull värk. Läbipaistev tank see kõlab kuidagi sürrilt :)

Piltide pealt tundub muide läbipaistmatu olema, silmaga vaadates nägi nagu paremini sisse. Peen töö igastahes. Ainus mida minu pea ei võta on et kuidas sa teist värvid???

Postitatud: 07 Juul, 2009 11:30
Postitas von manstein
On lahe vaadata, mida julge pealehakkamine ja osavad käed selle pisikese tankiga ette võtavad.
Suurema osa mudelistide jaoks on ju tegu "alaväärtusliku" masinaga, mida ei peeta üldse tähelepanu vääriliseks.
Ometi korraldati juba 30-ndate aastate keskel Nürnbergi staadionil suurejoonelisi militaarseid etendusi, milles põhirolli mängisid PanzerI-hed.
Aadu oli uhkusest lõhki minemas.
Ega teda eriti ei loksutanud, et paar tuhat kilomeetrit ida pool, ühes teises linnas veeresid paraadidel hoopis teist mõõtu lahingumasinad.
Patsifistlik lääne demokraatia jälgis aga hingevärinal neid ammuseid jõudemonstratsioone.
Nii et, igati äge lahingumasin mis strateegilises plaanis tunnistas kuni idakampaania alguseni ainult säravaid võite!

See läbipaistvast plastist soomuskarp on ju täielik õudusunenägu. Kruntimata ei saagi sotti, kuidas ta värvituna välja näeb ja mida eelnevalt parandama peaks.
Hea et sul dragoni raamidest vajalikke jubinaid jagus. On näha, et Tristari vennad on haltuuritsenud ja palju vajalikke asju lisamata jätnud.

Praegu kulgeb kõik väga hästi. Peene detailina oled lisanud lindi pingutusmehhanismile vasktraadist tõmmitspoldi. Tungiv soovitus oleks nüüd fossiili käest keermelõikur laenata ja poldile vint otsa ajada!

Postitatud: 07 Juul, 2009 12:35
Postitas Miramax
Tere,

Kuulikindlast pleksklaasist tankiga on küll uhke lahingusse sõita :!:
Esiteks on nähtavus hea, samuti näeb kohe ära, et kas õhufiltrid on juba umbes ning kas mootoris õli jätkub :wink:
Ülikõvat täppistööd oled teinud, ootan juba uuendusi.

Postitatud: 09 Juul, 2009 0:59
Postitas Panzergrenadier
Nähtud, imetletud, kiidetud.
Need kuulipildujad on eriti haiged asjad. Tristari pakutavaga ei anna võrreldagi.
Jõudu ja jaksu, vägev värk tuleb sellest!

Postitatud: 09 Juul, 2009 15:16
Postitas fossiil
Uhke värk tõepoolest! Kuigi sai teist juba kokkutulekul imetletud, on asi ka pildi pealt vaatamist väärt! No ja kuulipritsid teevad tõega kadedaks - selliseid ikka niisama järgi ei tee, tuleb vist endalgi hakata netipoodide avaruste poole kiikama...
Kuid kui asja juba nii peeneks oled ajanud, siis võiksid need pingutuspoldid nii pulli pärast küll keermestatud vardast panna - kirjuta, mis selle traadi läbimõõt on ja kui pikk peaks olema keermestatud osa pikkus ning ma teen teised valmis.

Urmas.

Postitatud: 24 Sept, 2009 19:39
Postitas vaoinas
Terv

Nimelt... see et pilte pole, ei tähenda, et ma asjaga ei tegeleks - kuigi vahepeal Norra tank tõepoolest seisis.

Tegelikusti on asi selles - kuna ma tean, et ka automudelistid seda foorumit lugemas käivad. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on kogemusi pidurivedeliku-tehnikaga värvi lahti leotamisel? Kas pidurivedelik mõjutab ka kuidagi stüreenist, või metallist detaile? Kas plastiku mingid omadused muutuvad tänu pidurivedelikule (muutub hapramaks vms? Mingeid konkreetseid kaubamärke, mida inimesed kasutavad? Kui kaua värvist lahti saamine pidurivedelikus aega võtab? Kas keegi on kasutanud ka mingeid alternatiivseid meetodeid värvist lahti saamiseks?

ennetades küsimusi: Mis juhtus? - peale alusvanni meeskonnaruumi osa värvimist ja lakkimist alustasin õlivärvipesuga, mis mingil põhjusel leotas lahti põhivärvi. Ei tea, kas põhjus oli veidras lakibensiinis või kasutatud lakis või veel milleski muus. Igal juhul täielik katastroof ja targem on asja otsast peale alustada.

kristjan

Postitatud: 24 Sept, 2009 21:15
Postitas Blitzkrieg
Kahjuks ei oska aidata aga kaasa tunnen sellegipoolest. Ise ei taha midagi sellist küll kogeda.

Postitatud: 24 Sept, 2009 21:30
Postitas karel16
Minu teada, ei tohiks pidurivedelik plastikule midagi teha. Kasuta ükskõik millist DOT-4 pidurivedeliku. Kaua sa seda leotama pead, ma kahjuks ei tea.
Karel

EDIT: link ka sellel teemal: http://www.plastikmudel.pri.ee/foorum/v ... .php?t=316

Postitatud: 24 Sept, 2009 22:41
Postitas bufab
olen kasutanud küll seda DOT4... ja 24h tunniga oli mudel täiesti puhas igasugusest värvist

Postitatud: 24 Sept, 2009 23:23
Postitas Joss Metsast
Kas krotiga poleks lihtsam, või miski suvalise toruummistuse kõrvaldajaga mis seebikivilahust sisaldab? Viimati pruukisin vist kodin putkimiest. Üsna käbe sai värvi maha, tõsi ma ei tea millega sa plekitükke liiminud oled. Mul oli gatoriga liimitud, ellu jäid.

Tegelikult tahaks teada mis värv / lakk sul üles tõusid? ModelMaster ei kannata õlivärvi lahustamiseks kasutatavat tärpentiini aga üles ta nüüd ka päris ei kee, lihtsalt läheb inetult kortsu ja irdub seltskonnast. Elik millega lakkisid ?

Postitatud: 25 Sept, 2009 6:46
Postitas Tsiknat
Kui tegemist on ainult plastiga olen kasutanud torusiili.Toimib hästi ja kiiresti.Kui koostus on ka metalli ja pahtlit ei oska tulemust ette arvata.

Toomas

Postitatud: 25 Sept, 2009 12:50
Postitas Miramax

Postitatud: 25 Sept, 2009 21:02
Postitas von manstein
Tõesti, tõsine õnnetus.
Eriti arvestades, et interjöör sisaldab palju peeneid detaile ja etsi, on värvi mahasaamine ikka kirurgiline protseduur.
Ikkagi, nagu Joss juba mainis, tahaks kangesti teada, mis värve ja lakki kasutasid ja mis lahustiga vedeldasid.
Endal oleks plaanis eksperimenteerida Modelmasteri värvidega.
Need pidavat käituma teistmoodi kui Humbrol.
Vedeldajaks näiteks tuleks lakibensiini asemel kasutada nitrot.
Ehk õnnestuks vältida oma mulkasid.