Saksa lennukid Eestis

Eestlased ning eestlastest koosnevad üksused, relvad, lahingud, varustus, autasud jne jne...
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Haapsalu 04.jpg
Haapsalu 05.jpg
Haapsalu 06.jpg
https://www.ebay.de/itm/354619836905 Foto Photo KL Wasserflugzeuge Liegeplatz Seestaffel Haapsalu Hapsal Estland 1941
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

He 59 Haapsalu 1.jpg
He 59 Haapsalu 2.jpg
He 59 Haapsalu 3.jpg
https://www.ebay.de/itm/354751908641 Foto Photo KL Wasserflugzeug Liegeplatz Seestaffel Haapsalu Hapsal Estland 1941

Haapsalus paiknes septembris üks Seenotstaffel 9 lennuk: https://www.militaar.net/phpBB2/viewtop ... 341#p87341
Peale viidatud postitust teada saadud info kohaselt saabus He 59 DD+BA tehasenumbriga 1986 Haapsallu kas 11. või 12. septembril.
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Pole küll Eestis, aga praktiliselt Jamburgi taga, Veimarni all:
В составе ВВС КБФ воевала базировавшаяся в июле 1941-го на аэродроме Купля 13-я отдельная Краснознаменная истребительная авиационная эскадрилья, на вооружении которой в то время были «ишачки» И-16.

О том, с каким опытным и отлично подготовленным и вооруженным противником довелось сражаться нашим летчикам, свидетельствует этот эпизод, по-военному коротко и четко представленный в Боевом донесении за период с 00.00 до 24.00 15.07.1941-го командира 13-й КОАЭ капитана Лучихина командиру 61-й Истребительной авиабригады ВВС КБФ (в состав которой входила 13-я КОАЭ).

«… 1. Задача части: охрана аэродрома Керстово [на аэродроме Керстово в июле базировались бомбардировщики 73-го авиаполка ВВС КБФ], штурмовые действия по танкам противника и перехват бомбардировщиков противника.

… 5. Потери. При барражировании над аэродромом Керстово звено л-та Кочегарова, летчики мл. лейтенант Беликов и мл. лейтенант Панченко, заметили одноместный истребитель с высокорасположенным крылом, шасси не убирающееся, мотор водяного охлаждения, похож на бывший польский самолет ПЗЛ. В завязавшемся воздушном бою мл. л-т Беликов был этим самолетом сбит и загорелся. Первоначальная высота воздушного боя была 400 метров, после уже в процессе боя высота дошла до 20-25 мтр.
Мл. л-т Панченко на малой высоте сорвался в штопор. Самолет по заявлению л-та Кочегарова имеет хорошую маневренность. Младшего лейтенанта Беликова сбил зажигательными пулями.
У лейтенанта Кочегарова имеется несколько пробоин разрывными пулями.
Место падения мл. л-та Беликова дер. Поречье. Панченко – в районе дер. Выползово [ныне не существующая деревня Выползова], что южнее Веймарна в 10 км.»…

На основании боевого донесения описание этого боя было включено в оперативную сводку № 030 на 16.00 15.07.41 Штаба 61-й АБр:

«…4. 13. КОАЭ вела охрану аэродрома Керстово, вылетала на перехват противника в район Копорье.

…3 самолета И-16 взлет 11.35, летчики командир звена лейтенант Кочегаров, ведомые младший лейтенант Беликов и младший лейтенант Панченко в районе севернее Веймарн в 11.55 при патрулировании встретили один самолет ПЗЛ-24 на Н-500 метров, вступили с ним в бой, самолет противника на 20-25 м стал в вираж и вел стрельбу по нашим самолетам под 90°, в результате самолет И-16 летчик младший лейтенант Беликов зажегся в воздухе и сгорел. Летчик Панченко предположительно зацепился за деревья, самолет лейтенанта Кочегарова имеет много пулевых пробоин. ПЗЛ-24 ушел.»
https://technik-9.livejournal.com/16241.html

Ja arvatavasti sama episood on edasi antud raamatus Анатолий Лашкевич: В воздушных боях. Балтийское небо "natuke" erinevalt:
15 июля 1941 года, во время патрулирования над станцией Веймарн, четверка И-16 под командованием Н. Кочегарова встретилась с восьмеркой Me-109. Немцы подошли к нашей группе, имея превышение в высоте. Атакуя сверху парами, «мессера» короткими атаками обрушивались на нашу обороняющуюся группу, обстреливали ее и снова уходили вверх, чтобы опять как коршуны броситься в атаку. На 20-й минуте боя «мессера» зажали в клещи самолет Владимира Беликова. Немцы окружили его самолет сверху, по обеим сторонам и сзади. Беликов едва успевал уворачиваться от вражеских трасс, но когда два «мессера» ударили одновременно с двух направлений, их снаряды достигли цели: самолет Беликова был сбит. В этой неравной схватке вскоре погиб и второй молодой летчик, Иван Емельянович Панченко. Ведя бой на виражах, его самолет терял высоту. Уходя из-под очередной атаки, Панченко не рассчитал, и его самолет зацепился за деревья, перевернулся и врезался в землю. Это были первые боевые потери Краснознаменной эскадрильи в Великой Отечественной войне…
Raamatu autori hävituslenduri karjäär oli umbes selline: https://sovpilots.ru/cards/25_la-lip/la ... ovich.html

Sobivat sakslaste lähiluure eskadrilli raportit pealiskaudselt otsides ei leidnud.
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

"NF+NW" veel üks pilt:
Fw 58 1.jpg
Fw 58 2.jpg
https://www.ebay.de/itm/145425084445 Bruchlandung Kuriermaschine LW takt. Kennung Tallinn Estland 1941 2.WK orig 2287
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Kaks lennuväelase surma mitte otseses sõjategevuses:
Böde Günter.jpg
Böde Günter.jpg (48.44 KiB) Vaadatud 373 korda
6. унтер Böde Günter Uberfuhrungskdo Szyo Hulmfeld Васула 8км сев Тарту 23.9.1942. насчет него 100% уверенности что была авария нет, но учитывая место смерти это весьма вероятно.
Dietz Hermann.jpg
Dietz Hermann.jpg (46.59 KiB) Vaadatud 373 korda
13. унтер Dietz Hermann 1 Staffel Flugzeugüberführungs-Geschwader 1 Grupp Ost Ревель – Лаксбург 1.7.1944
https://oglushenny.livejournal.com/3048.htm

Esimese sündmuse kohta on mul selline info, et 23.09.1942.a. tegi hädamaandumise Vasulast põhjasuunas tee peale Ju 88, piloot (Führer) olevat saanud surma ja saatja (Begleiter), ka allohvitser, vigastada.

Teise sündmuse kohta mul midagi ei ole.
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Fw 58 Reval 1.jpg
Fw 58 Reval 2.jpg
https://www.ebay.de/itm/364619147881 Deutsches Flugzeug Me Bf 110 über Reval Estland Ostfront
Kas on ikka Tallinn?

Samal müüjal on veel teisi Fw 58 pilte Ida-Preisimaalt, Fliegerhorst Neukuhren Ostpreußen
tähised tundusid mulle olema järgmised: SE+??, RH+?? (või BH+??) ja DS+DB
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Tallinn 1.jpg
Tallinn 2.jpg
https://www.ebay.de/itm/364619156981 Luftaufnahme Blick auf den Hafen von Reval Estland Ostfront

Samalt müüjalt õhufoto, samasugune talvine aeg. Kui oletada, et see ja eelmine pilt on omavahel seotud, siis see on kindlasti Tallinna kohal tehtud, umbes Kalaranna promenaadi peal?
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2451
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas Castellum »

andrus kirjutas: 10 Dets, 2023 23:40 Fw 58 Reval 1.jpg
Fw 58 Reval 2.jpg https://www.ebay.de/itm/364619147881 Deutsches Flugzeug Me Bf 110 über Reval Estland Ostfront
Kas on ikka Tallinn?
On küll.

Suunaga kagust, Tartu mnt poolt üle praeguse Tammsaare pargi vanalinnale.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2451
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas Castellum »

andrus kirjutas: 10 Dets, 2023 23:43 Tallinn 1.jpg
Tallinn 2.jpg https://www.ebay.de/itm/364619156981 Luftaufnahme Blick auf den Hafen von Reval Estland Ostfront

Samalt müüjalt õhufoto, samasugune talvine aeg. Kui oletada, et see ja eelmine pilt on omavahel seotud, siis see on kindlasti Tallinna kohal tehtud, umbes Kalaranna promenaadi peal?
Ka väga hea pilt!

Koht õige, paremal all on Keskvangla.

Kas ma näen õigesti, et veel mitu põlenud hoonet alles? Sovettide süütamised suvel 1941?
1 - maneež-kirik
2 - Keskvangla turbaladu
3 - merelennusalga kasarm
Tallinn 1-süütamised-küs.jpg
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Castellum kirjutas: 10 Dets, 2023 23:54 On küll.

Suunaga kagust, Tartu mnt poolt üle praeguse Tammsaare pargi vanalinnale.
Sama platsi pilt teiselt poolt ( muis.ee peal on õhu/aerofotosid veel, aga valisin millegipärast selle)
Tallinn, lennuvaade Vanalinna ja Südalinna asumile, TLM F 2333, Tallinna Linnamuuseum, http://www.muis.ee/museaalview/1867551


Jäädvustan siia veel samalt müüjalt mõned Fw 58 pildid veel. Väidetavalt Neukuhren lennuväljal. Üks on talvine, võimalik, et tehtud samal ajal kui lend Tallinna kohal (järgmises postituses). Näha osaliselt tähistus ja võimelik et vapp lennuki ninas.
Neukuhren 1.jpg
Neukuhren 2.jpg
Neukuhren 3.jpg
andrus
Liige
Postitusi: 4332
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Saksa lennukid Eestis

Postitus Postitas andrus »

Neukuhren 4.jpg
Neukuhren 5.jpg
Neukuhren 6.jpg


Neukuhreni kohta kirjutatakse nii:

Neukuhren (GER/RUSS) (a.k.a. today: Pionerskiy) (54 56 50 N – 20 14 45 E)
General: operational airfield (Einsatzhafen) 40.5 km NE of Pillau (Baltiysk), 33 km NNW of Königsberg (Kaliningrad) and 1 km E of the village of Neukuhren on the Baltic coast in former East Prussia.
History: built 1934-35 and inaugurated as a Luftwaffe Fliegerhorstkommandantur by fall 1935. From 1936 to 1944 it served primarily as a flight training school, rest and refit center for dive bomber units and a transit point for transports.
Dimensions: approx. 1050 x 1050 meters (1150 x 1150 yards) and roughly oval in shape.
Surface and Runways: grass surface. No paved runway, but a wedge-shaped paved starting platform extended into the landing area from the E boundary. A perimeter road ran along the S boundary.
Fuel and Ammunition: both available as needed.
Infrastructure: there were 7 hangars with paved aprons off the S boundary with separate workshop buildings in the same area. Two large, permanent barrack complexes were off the N and SE boundaries. A branch rail line from Neukuhren served the S boundary of the airfield.
Dispersal: no organized dispersal facilities.
Defenses: unknown.
Remarks: 14 Apr 45: airfield taken by forces from the Soviet 3d Belorussian Front.
Operational Units: Stab/KG 27 (Sep 39); 2./KG 54 (Sep 39); I./St.G.2 (Jan 42); II./St.G. 2 (Jan-Mar 42); KGr. z.b.V. 7 (Feb 42); KGr.z.b.V. 8 (Feb 42); Stab/St.G. 2 (Apr-May 42); I./TG 1 (c. Sep-Dec 44); Sanitätsflugbereitschaft 1 (Sep 44 - ?); Stab, I., II., III./JG 1 (Jan 45).
School Units: elementary flight school Neukuhren (Jan 36 – Mar 39); Fl.Ausbildungs-Rgt. 10 and Schule/FAR 10 (Apr 39- Dec 40); FFS A/B 125 (Jan 41 – Aug 44).
Reserve Training & Replacement Units: 1./Erg.Gr. JG 77 (Apr 41)?;
Erg.Gr./JG 54 (May 41 – Jan 42); Erg.St./St.G. 1 (Jun-Oct 41)?;
Erg.St./St.G. 2 (Oct 41 – Oct 42)?
Station Commands: Fl.H.Kdtr. A Neukuhren (1939); Fl.H.Kdtr. A(o) 3/I (Apr-Oct 44); Flugplatzkdo. of Fl.H.Kdtr. E(v) 216/I Powunden (Oct 44 – Feb 45).
Station Units (on various dates – not complete): Werft-Abt. 5/I (Dec 44); Stab I./Ln.-Rgt. 1 (Nov 44 - ? ); elements of Ln.-Verbindungs-Kp.z.b.V. 1 (Jan 45); Trsp.Kol. d.Lw. 168/III (Feb 44); Ldssch.Zug d.Lw. 6/II (Jan 45)?; Flieger-Ers.Abt. 11 (Aug 35 – Oct 38?); Flieger-Ers.Abt. 10 (Nov 38 - ?).

https://www.ww2.dk/lwairfields.html

FFS A/B 125 leht: https://www.ww2.dk/air/schule/ffsab125.htm
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist