1. leht 2-st
VIINAMERI. SALAPIIRITUSEVEDU LÄÄNEMEREL KAHE SÕJA VAHEL
Postitatud: 17 Okt, 2010 12:16
Postitas Crusader
VIINAMERI. SALAPIIRITUSEVEDU LÄÄNEMEREL KAHE SÕJA VAHEL
Autor: RISTO PULLAT, RAIMO PULLAT
Ei ole otseselt seotud antud foorumiga, aga antud raamatus väidetakse, et salapiirituse veoks kasutati Saksamaalt ostetud allveelaevu. Nii väitis Raimo Pullat oma esinemises 16 okt 2010. Kas tõesti oli Saksamaal allveelaevu mida müüa kurikaeltele?
Postitatud: 17 Okt, 2010 12:45
Postitas Arnold
et salapiirituse veoks kasutati Saksamaalt ostetud allveelaevu. Nii väitis Raimo Pullat oma esinemises 16 okt 2010.
Midagi "tõlkes kaduma läinud"? Kui midagi vee all ka oli, siis ehk voolujoonelised tankid, mida sai hädaohu korral uputada ja millistest "nutikamad" isegi mingi aja pärast pinnale tõusid?
Postitatud: 17 Okt, 2010 13:33
Postitas Lemet
aga antud raamatus väidetakse,
Lehekülg...??
Postitatud: 17 Okt, 2010 14:07
Postitas Crusader
Lemet kirjutas:aga antud raamatus väidetakse,
Lehekülg...??
Pole õrna aimugi, kodanik autor eile väitis nii oma ülevaates. Mina pole seda raamatut käes hoidnud. Küsisin allikaid, arhiivide suunas viitas. Ei midagi täpsemat.
Postitatud: 17 Okt, 2010 15:44
Postitas susi
Jama.
20-ndate ja 30-ndate aastate linnalegendid ja ajakirjanike väljamõeldised.
Arvestage liikumiskiirusi ja laevnike väljaõpet.
Loomulikult oli piiritusevedajate käes endisi (ja ka tulevasi) sõjalaevu, aga siiski mitte allveelaevu .
Postitatud: 17 Okt, 2010 16:23
Postitas Lemet
Kaldun minagi seda juttu niimoodi hindama. Piirituseäris keerlesid küll suured rahad, aga vaevalt siiski nii suured, et kannatas selle ajamiseks allveelaeva soetada. Ju see sõna siis jutumärkides oli ja hoopis midagi muud tähendas. Suhkru- või soolakotikesega uputatud korki näiteks, mis mõne päeva pärast veepinnale tõusis ja pimedas uputatud kankude asukoha kätte näitas. Või siis paadi sabas veetavat pontooni...

Liiatigi- mida siis selle allveelaevaga ses äris peale oleks hakatud? Vabas vees emalaeva ei kollitatud, sealt kaldale toimetati asjad ju ikka väikeste ujuvvahenditega, purjepaadist kiirkaatrini. Sellise allveelaevaga sadamasse äri ajama kurssida poleks olnud reaalne, muus osas ajas asja aga suurepäraselt ära vabas vees olev baaslaev.
Postitatud: 17 Okt, 2010 16:49
Postitas susi
Lehitsesin mõni aeg tagasi meie ajalehti. Lihtsalt liikvele läinud kõlakad , muud midagi.
Allveelaevast poleks selles äris küll kasu olnud .Kasu oli kiirusest (näiteks EW mootorvahilaevad osteti kõik piiritusevedajate poolt ära), mahutavusest ja ametnike ostetavusest .
Soomlased hakkasid lõpuks ka neutraalsetes vetes olnud emalaevu (baase) kimbutama . Vangistasid laeva, panid laeva sadamasse ja lõpuks mitme kuu pärast vabastasid (kui hooaeg oli läbi saanud) .
Piiritusevadajad said küll laeva ja piirituse tagasi , aga midagi müüa nad ka ei saanud.

GAA-l peaks olema koostatud enda tarbeks mingi baas kontrabandistide laevadest, aga allveelaevu seal küll ei tohiks olla .
Postitatud: 17 Okt, 2010 18:55
Postitas Basilio
Eks nende legendidega ole nii, et tsiklist saab auto, autost roomikauto, roomikautost tank, tankist Tiiger, Tiigrist Kuningtiiger jne.
Asi siis rahvasuus piiritusetorpeedost allveelaev teha pole!

Postitatud: 17 Okt, 2010 19:25
Postitas Crusader
Siin see raamat on, kus autor(-id) seda allveelaeva ostu publitseerivad:
http://rahvaraamat.delfi.ee/raamatud/vi ... hel/355420
Postitatud: 17 Okt, 2010 19:38
Postitas Lemet
Hm...sellise raha eest selline info...hommepäev saab asja uuritud.
Postitatud: 17 Okt, 2010 20:05
Postitas Jaanus2
Film Tulivesi lõpeb ka allveelaevaga, türklaste omaga vist. Päris allveelaev on siiski legend, tundub mulle. Emalaevaks liiga väike ja kulukas ja transpordilaevaks liiga aeglane ja liiga allveelaeva moodi. Kiirpaadid olid ikka paremad.
Postitatud: 17 Okt, 2010 21:14
Postitas Crusader
Asi vist ikka selles, et autoritel ehk veidi erinev arusaam klassikalisest allveelaevast kui sellisest. Äkki tõesti osteti Saksamaalt midagi, mis ujus vee all pealvee aluse sabas?! Eriti kui veel arvestada, et peale 1MS lõppu Keiserliku Saksamaa laevastik sisuliselt hävitati ning millal taas allveelaevade ehitus taastati.
Postitatud: 17 Okt, 2010 21:29
Postitas sammal.habe
"allveelaev" on ehk sama asi mis "torpeedo"...
s.t. vastavalt balansseritud, pukseeritav torpeedokujuline piiritusekanku, mis puksiirotsa läbilõikamisel põhja vajus ja hiljem ülestragitav oli.
"torpeedode" kasutamisest kirjutas minu mälu mööda Talis Vare juba 90ndatel.
Postitatud: 17 Okt, 2010 21:43
Postitas Lemet
sammal.habe kirjutas:"allveelaev" on ehk sama asi mis "torpeedo"...
s.t. vastavalt balansseritud, pukseeritav torpeedokujuline piiritusekanku, mis puksiirotsa läbilõikamisel põhja vajus ja hiljem ülestragitav oli.
"torpeedode" kasutamisest kirjutas minu mälu mööda Talis Vare juba 90ndatel.
Sellise asja õige nimi peaks sel juhul olema paravan. Torpeedo rohkem nagu iseliikuv. Aga sellise hinna eest võiks ikka loota, et autorid terminoloogiat valdavad.
Postitatud: 17 Okt, 2010 22:31
Postitas sammal.habe
paravan on hoopis muu leksika. eelmainitud torpeedo ja allveelaev kuuluvad pigem piiritusevedajate slängi. kui ärra Lemet tahab neile pretensioone esitada ebaõige sõnavara kasutamise pärast, siis täiskuuaegu mõnel rannaküla kalmistul ehk...