Amatööri 1:48 jpm (täiend. Su-27UB)
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Mattlaki asemel olen lennukitel pigem satiini, ehk poolmati laki pooldaja. Täismatt jäägu sõjatehnikale
Humbroli akrüülsatiin lakki oli mekas täitsa müügis ka. Kuigi kui aus olla siis mulle oluliselt rohkem meeldib mastoni satiinlakk, seda saab aegajalt näiteks espakist. Haiseb ainult jubedalt natuke aega.
Humbroli akrüülsatiin lakki oli mekas täitsa müügis ka. Kuigi kui aus olla siis mulle oluliselt rohkem meeldib mastoni satiinlakk, seda saab aegajalt näiteks espakist. Haiseb ainult jubedalt natuke aega.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Pakkuge parem millega neid vesipilte töödelda, et nad halliks ei kuiva. Lakkimine seal väga ei aita.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
See hall on vesipildi alla jäänud õhk. Kui sul on vesika all mattvärv siis pea vältimatu.
Mina teen nii, on algatuseks vesipildialused läikiva lakiga ära lakkida ( mulle meeldib humbroli läikiv akrüüllakk samas olen kasutanud ka ehituspoest ostetud profi seeria läikivat akrüüllakki ja ka põrandavaha) vesipildi panekul vette tilk äädikat ja pärast miskise vesipildipehmendajaga töödelda (mina kasutan micro sol komplekti)
Kui vesikad on kenasti kenasti kuivanud, lasen satiinlakiga üle, see hajutab natuke veel üleminekuid. No ja kaitseb ka.
Eks saab teisiti ka aga endale tundub nii kõige lihtsam.
Mina teen nii, on algatuseks vesipildialused läikiva lakiga ära lakkida ( mulle meeldib humbroli läikiv akrüüllakk samas olen kasutanud ka ehituspoest ostetud profi seeria läikivat akrüüllakki ja ka põrandavaha) vesipildi panekul vette tilk äädikat ja pärast miskise vesipildipehmendajaga töödelda (mina kasutan micro sol komplekti)
Kui vesikad on kenasti kenasti kuivanud, lasen satiinlakiga üle, see hajutab natuke veel üleminekuid. No ja kaitseb ka.
Eks saab teisiti ka aga endale tundub nii kõige lihtsam.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Ei ole kindlasti, ma nühin neid pilte päris korralikult, niiet ühtegi õhumulli ei jää.
See hall näib olevat liimaine kleebise küljes, halliks tõmbab see kuivades, nii tunniga.
See hall näib olevat liimaine kleebise küljes, halliks tõmbab see kuivades, nii tunniga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Jään ikka enda juurde kindlaks et õhk, mattvärvi puhul on mikroskoopilisi õhumullikesi pea võimatu kätte saada. Ja see just tekitabki sellise hallika säbru effekti. Proovi korra läikiv lakk alla panna siis saad kohe aru
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
tere tere
hmm, see hallikas plekk või mis iganes on siiski liimjas aine mis kuivades jääb sellise heledama laiguna. Kui dekaali all on õhk jääb see vesipilt kergelt sillerdama. Ära saab seda võtta kui nõelaga neid sillerdavaid või heledamaid laike torgata. Üldiselt on dekaalile vajalik sile pind. Selleks ongi läikiv lakk või siis värvida juba läikiva värviga. Kui värvida laus mati värviga siis oodata kuni värv kuivab,seejärel võib seda ka näiteks paberrätikuga kergelt poleerida. Poleeritud pinnale siis dekaal kanda.
Kui nüüd kirjeldada protsessi siis näiks see nii. Kamo värv(matt või poolmatt) > lakk läikiv(poolmatt)> dekaal> dekaalivedelik( DecalFix; Micro Sol, Decal Sol, denatureeritud piirituse vee segu, Decal Medium) > kuivada lasta> läikiv lakk> viimistlus> weathering> poolmatt või matt lakk. Aga see on minu metoodika. Olen proovinud Revelli akrüülidega nii. et kamo peale ja seejärel Revelli dekaal. siis vedelikuga ja jäi üsna ilusti peale. Eks igal ühel oma, proovima peab. Mul üsna tihti jääb heledam plekk ümber vesipildi, võtan siis paberrätikuga mis kastetud niiskeks, kergelt hõõrudes selle enamvähem olematuks ja siis kui kuivanud, läikiva lakikihiga üleja tavaliselt on see siis lännu. Kuidagi nii on minu kogemus.
hmm, see hallikas plekk või mis iganes on siiski liimjas aine mis kuivades jääb sellise heledama laiguna. Kui dekaali all on õhk jääb see vesipilt kergelt sillerdama. Ära saab seda võtta kui nõelaga neid sillerdavaid või heledamaid laike torgata. Üldiselt on dekaalile vajalik sile pind. Selleks ongi läikiv lakk või siis värvida juba läikiva värviga. Kui värvida laus mati värviga siis oodata kuni värv kuivab,seejärel võib seda ka näiteks paberrätikuga kergelt poleerida. Poleeritud pinnale siis dekaal kanda.
Kui nüüd kirjeldada protsessi siis näiks see nii. Kamo värv(matt või poolmatt) > lakk läikiv(poolmatt)> dekaal> dekaalivedelik( DecalFix; Micro Sol, Decal Sol, denatureeritud piirituse vee segu, Decal Medium) > kuivada lasta> läikiv lakk> viimistlus> weathering> poolmatt või matt lakk. Aga see on minu metoodika. Olen proovinud Revelli akrüülidega nii. et kamo peale ja seejärel Revelli dekaal. siis vedelikuga ja jäi üsna ilusti peale. Eks igal ühel oma, proovima peab. Mul üsna tihti jääb heledam plekk ümber vesipildi, võtan siis paberrätikuga mis kastetud niiskeks, kergelt hõõrudes selle enamvähem olematuks ja siis kui kuivanud, läikiva lakikihiga üleja tavaliselt on see siis lännu. Kuidagi nii on minu kogemus.
Taara avitab! ...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Väike uuendus kah.
Sedakorda on siis tegu Academy 1:48 MiG-29'ga, mille olin ehitanud kuskil 1997. a paiku ja mis vedeles kuskil kastis kolakambris 20 aastat. See oli värvitud pintsliga ning üsna valedes toonides (kamo tumehall ja helehall), sestap täiendasin värvi rohelisega, värvides tumehallid kohad aerograafiga üle. Leotasin vanad dekaalid lahti (need olid üllatavalt kõvasti kinni, kuigi polnud lakitud) ja otsisin varudest uued. See mudel sai vist ostetud omal ajal sealt Tartu mnt alguses asunud mudelipoest. Niiet milline comeback. Ahjaa, kolakastist läks päästmisele veel Revelli 1:48 F-5E, mis vajas väiksemat parandust. Põneva asjana ootab päästmist veel 1:48 Su-25, aga eks aeg näita (see on suht odav mudel kah).
Aga siis pildid:
Sedakorda on siis tegu Academy 1:48 MiG-29'ga, mille olin ehitanud kuskil 1997. a paiku ja mis vedeles kuskil kastis kolakambris 20 aastat. See oli värvitud pintsliga ning üsna valedes toonides (kamo tumehall ja helehall), sestap täiendasin värvi rohelisega, värvides tumehallid kohad aerograafiga üle. Leotasin vanad dekaalid lahti (need olid üllatavalt kõvasti kinni, kuigi polnud lakitud) ja otsisin varudest uued. See mudel sai vist ostetud omal ajal sealt Tartu mnt alguses asunud mudelipoest. Niiet milline comeback. Ahjaa, kolakastist läks päästmisele veel Revelli 1:48 F-5E, mis vajas väiksemat parandust. Põneva asjana ootab päästmist veel 1:48 Su-25, aga eks aeg näita (see on suht odav mudel kah).
Aga siis pildid:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Veel pilte.
Relvastatud on kõnealune aeroplaan kahe R-27 keskmaaraketiga ja nelja R-73 "pilguga suunatava" lühimaaraketiga. Seekord oli kolakambris varusid, keskmaaraketid on erinevad nagu nad olema peaks (üks radarjuhitav ja teine infrapunasele suunduv). Need lastakse korraga välja põhimõttel, et mõlema eest ära ei vingerda. Tähelepanu pöörata ninaosade erinevusele. See on MiG-29 kõige algsem mudel 9-12, NATO tähisega "Fulcrum A", mõni leht eespool on mul pildid ka treeningversioonist (MiG-29UB Fulcrum B). Fuclrum A on täis lahinguversioon radariga ja optoelektroonilise sihtimise süsteemiga (optiline+soojuskaamera+laserkaugusmõõtja). Sabakiilude pikenduste sisse on paigutatud ka raketipeibutiste konteinerid, mis UB mudelil puuduvad. Asjandus mootorigondlite vahel on lisakütusepaak.
Relvastatud on kõnealune aeroplaan kahe R-27 keskmaaraketiga ja nelja R-73 "pilguga suunatava" lühimaaraketiga. Seekord oli kolakambris varusid, keskmaaraketid on erinevad nagu nad olema peaks (üks radarjuhitav ja teine infrapunasele suunduv). Need lastakse korraga välja põhimõttel, et mõlema eest ära ei vingerda. Tähelepanu pöörata ninaosade erinevusele. See on MiG-29 kõige algsem mudel 9-12, NATO tähisega "Fulcrum A", mõni leht eespool on mul pildid ka treeningversioonist (MiG-29UB Fulcrum B). Fuclrum A on täis lahinguversioon radariga ja optoelektroonilise sihtimise süsteemiga (optiline+soojuskaamera+laserkaugusmõõtja). Sabakiilude pikenduste sisse on paigutatud ka raketipeibutiste konteinerid, mis UB mudelil puuduvad. Asjandus mootorigondlite vahel on lisakütusepaak.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Igati kena asi ju! Väljalase tahaks ehk toonimist veidi, annaks elu veidi juurde? Aga karpide ja mudelite omamise ja soetamise ajalugu on alati põnev asi juures. Kas see pood oli seal Eha kino kandis teisel pool teed? Kui nii, siis just see pood mängis minu mudeldamise teise laine käivitamises määravat rolli:)
Kk
Kk
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Jah, seesama pood, enne kui see kolis Pronksi ja Raua tn nurgale. Tollal oli see Academy mudel päris uus asi, mingis uudiste kataloogis oli veel sees.
Mulle kusjuures tundub, et see vesipiltide kvaliteet ongi seotud vanusega - selle mudeli vesipilte andis maha kraapida, sest need olid "värsked".
Need Academy mudelid, mis müügil on, näikse olevat omajagu juba laos seisnud (nt juhend on juba kollaseks läinud) ja eks dekaalid on vanaks läinud.
Ei taha ilma üle lakkimata peal püsida ja kipuvad valgeks tõmbama.
Ükspäev avastasin üllatuseks, et Kullo mudelipood on ka hingusele läinud.
Teadsin raudselt, et seal seisis 1:48 MiG-27 riiulis (koos MiG-9-ga ainus, mis on mul MiG-ide põhimudelitest puudu veel).
Praegu on mul riiulis MiG-15, 17, 19 (radariga), 21(PFM), 23MF, 25P, 29, 29UB ja MiG-31.
Karbivirnas on veel üks 23MF (ootab 23MLD-ks ratsimist), üks 21MF ja üks 21PF(M).
MiG-9 korraliku plastikmudelina ei eksisteeri 1:48, on vaid epo ja mingid valuplastist asjad, mille koostamises ma ei tunne end tugevana.
Suhhoi toodangust on praegu riiulis 1:48 Su-7BKL, Su-17M4, Su-27, Su-15TM, Su-35 ja karbivirnas ootab Su-27UB ja hiinlaste tehtud Su-30.
Kolakastis on veel katkine Su-25, selle taastamise võimalikkust tuleb veel vaagida (see on tsehhi toodang ja pole kuigi kallis).
Seda marketeeriti küll Su-27UB nime all, kuid üllatusena avastasin, et sellel on need esitiivad ja kokkupanduna võib ta päris Su-30 sarnane olla.
Mulle kusjuures tundub, et see vesipiltide kvaliteet ongi seotud vanusega - selle mudeli vesipilte andis maha kraapida, sest need olid "värsked".
Need Academy mudelid, mis müügil on, näikse olevat omajagu juba laos seisnud (nt juhend on juba kollaseks läinud) ja eks dekaalid on vanaks läinud.
Ei taha ilma üle lakkimata peal püsida ja kipuvad valgeks tõmbama.
Ükspäev avastasin üllatuseks, et Kullo mudelipood on ka hingusele läinud.
Teadsin raudselt, et seal seisis 1:48 MiG-27 riiulis (koos MiG-9-ga ainus, mis on mul MiG-ide põhimudelitest puudu veel).
Praegu on mul riiulis MiG-15, 17, 19 (radariga), 21(PFM), 23MF, 25P, 29, 29UB ja MiG-31.
Karbivirnas on veel üks 23MF (ootab 23MLD-ks ratsimist), üks 21MF ja üks 21PF(M).
MiG-9 korraliku plastikmudelina ei eksisteeri 1:48, on vaid epo ja mingid valuplastist asjad, mille koostamises ma ei tunne end tugevana.
Suhhoi toodangust on praegu riiulis 1:48 Su-7BKL, Su-17M4, Su-27, Su-15TM, Su-35 ja karbivirnas ootab Su-27UB ja hiinlaste tehtud Su-30.
Kolakastis on veel katkine Su-25, selle taastamise võimalikkust tuleb veel vaagida (see on tsehhi toodang ja pole kuigi kallis).
Seda marketeeriti küll Su-27UB nime all, kuid üllatusena avastasin, et sellel on need esitiivad ja kokkupanduna võib ta päris Su-30 sarnane olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Lubavad sel aastal MIG-9 välja lasta
https://www.scalemates.com/kits/1073902 ... 8102-mig-9
https://www.scalemates.com/kits/1073902 ... 8102-mig-9
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
MiG-21MF Fishbed J 1:48 Academy
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Veel pilte.
See natuke AIM-120 meenutav rakett tiiva all on tegelikult R-13 (AA-2 Atoll) radarjuhitav versioon R-13A (Radar Atoll). MiG-21MF on nn kolmanda põlvkonna MiG-21. Lennukitel on (Vietami kogemuse põhja) paigutatud püsiv 23 mm kahurseade (eelmine põlvkond, MiG-21PF, kasutas rippkonteinerit) ja tiiva all on püloone 2 asemel 4, mis võimaldas kaasa võtta kokku 4 õhk-õhk raketti. Keskpüloonil on 500 liitrine lisapaak. Lennuki maskeerimisvärv viitab kasutusele kõrbealadel. Ninal asuv nahkhiirega embleem on minu vallatus, orginaalis tollal embleeme ei kasutatud eriti (peale komsomoli ja kaardiväe märkide).
Mis järgmisena?
Saladuskatte all võib ehk reeta, et kuskilt peaks varsti posti minema 1:48 B-1B, mis oma meetrise pikkuse ja laiusega peaks olema kõige suurem saadaolev 1:48 mudel.
See natuke AIM-120 meenutav rakett tiiva all on tegelikult R-13 (AA-2 Atoll) radarjuhitav versioon R-13A (Radar Atoll). MiG-21MF on nn kolmanda põlvkonna MiG-21. Lennukitel on (Vietami kogemuse põhja) paigutatud püsiv 23 mm kahurseade (eelmine põlvkond, MiG-21PF, kasutas rippkonteinerit) ja tiiva all on püloone 2 asemel 4, mis võimaldas kaasa võtta kokku 4 õhk-õhk raketti. Keskpüloonil on 500 liitrine lisapaak. Lennuki maskeerimisvärv viitab kasutusele kõrbealadel. Ninal asuv nahkhiirega embleem on minu vallatus, orginaalis tollal embleeme ei kasutatud eriti (peale komsomoli ja kaardiväe märkide).
Mis järgmisena?
Saladuskatte all võib ehk reeta, et kuskilt peaks varsti posti minema 1:48 B-1B, mis oma meetrise pikkuse ja laiusega peaks olema kõige suurem saadaolev 1:48 mudel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Rõõm on näha, et kegi ikka hoolitseb selle eest, et midagi vaadata oleks. Tubli töö!
Dekaalidega on nii, et nendega võib igasugu asju juhtuda. Teed kõik samamoodi, nagu enne oli ok, aga vot äkki mingi mudeliga dekalid äkki üllatavad ja sa ei saagi teada, milline keemia või asi just sellele liimile või materjalile ei meeldinud. Micro Soliga olen igasugu ime vanadest asjadest jagu saanud, aga üllatusi tuleb ikka. Ja pärast on kõik äkki korras.
Kk
Dekaalidega on nii, et nendega võib igasugu asju juhtuda. Teed kõik samamoodi, nagu enne oli ok, aga vot äkki mingi mudeliga dekalid äkki üllatavad ja sa ei saagi teada, milline keemia või asi just sellele liimile või materjalile ei meeldinud. Micro Soliga olen igasugu ime vanadest asjadest jagu saanud, aga üllatusi tuleb ikka. Ja pärast on kõik äkki korras.
Kui mõtled ka muid peale lennukite, siis nüüd on Trumpeteril olemas ka VII seeria U-boot 1/48. Kere pikkusega ligi 1,5meetrit ja kõrgust ka parasjagu ja juppe 1100+. Muus osas on väikeseerias 747 ka 1/48 tehtud ja muid hullusi:)Kapten Trumm kirjutas:
Mis järgmisena?
Saladuskatte all võib ehk reeta, et kuskilt peaks varsti posti minema 1:48 B-1B, mis oma meetrise pikkuse ja laiusega peaks olema kõige suurem saadaolev 1:48 mudel.
Kk
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40167
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Amatööri 1:48 jpm (täiend. 04.03.17)
Ikka lennukeid mõtlesin, otsus küpses kui olin järjekordselt Tartu lennundusmuuseumis käinud (seal oli neid 1:48 B-1sid 2 tk lausa).
Seni pretendeerib suurima siru-ulatusega lennuki tiitline tagasihoidlik U-2R ja muidu kopsaka tiitlile B-58 (mõlemad siis 1:48).
Dekaalidega tundub vist olevat ka vananemise probleem - need mudelid, mis on mul 15a kapis karbis oodanud, on kõik "valgeks" dekaalid läinud.
Värsketel poest ostetutel aga mitte. Tundus väike seos.
Aga väike teaser ka. Kodus on praegu valmimisel MiG-21R, mida saab suhteliselt lihtsalt teha mul varuks olemas olnud MiG-21MF-st (õigemini MF ongi tehtud sellest luurajast).
Ispiratsiooni andis juhuslikult leitud looke eestlasest majori Olev Jaassoni üksuse tegemistest Afganistanis 1980ndate algupooles. Õigupoolest pakub Eduard praegu lausa 1:48 mudelit selle üksuse MiG-21R-st, pardanumbriga 39 (on ainus pardanumbriga lennuki pilt, mis netis leida on, kuskil Hindukushi mägede taustal), aga kuna mul oli algmaterjal olemas (mingitmoodi sattus mulle kappi 2 sama mudelit, esimene neist on ülalpool piltidel, teisest teeme siis selle Jaassoni eskadrilli masina.
Kogemata avastasin (tekkinud on mitu karbitäit ülejääke), et Su-17M4-st on jäänud üle paar MiG-21 kasutatavat luure konteinerit ja ülejäänud vidinad on piisavalt lihtsad, et need ise teha.
Paralleelselt nokitsen kolakastist kokku ka Su-30 "Balti laevastik", mille aluseks on Academy Su-27 hiina koopia. Seal on ka puurimist, viilimist ja nii edasi rohkem. Probleem on ka selles, et moodsat vene 1:48 õhk-maa relvastust lääne mudelitootjad eraldi tee (lääne omi võid karbitäite kaupa osta).
Mulle meeldivad suured mudelid, kaalusin äsja tõsimeeli 1:200 Iowa lahingulaeva soetamist, kuid terve mõistus sai võitu. Pole panna veel kuskile selliseid asju.
Seni pretendeerib suurima siru-ulatusega lennuki tiitline tagasihoidlik U-2R ja muidu kopsaka tiitlile B-58 (mõlemad siis 1:48).
Dekaalidega tundub vist olevat ka vananemise probleem - need mudelid, mis on mul 15a kapis karbis oodanud, on kõik "valgeks" dekaalid läinud.
Värsketel poest ostetutel aga mitte. Tundus väike seos.
Aga väike teaser ka. Kodus on praegu valmimisel MiG-21R, mida saab suhteliselt lihtsalt teha mul varuks olemas olnud MiG-21MF-st (õigemini MF ongi tehtud sellest luurajast).
Ispiratsiooni andis juhuslikult leitud looke eestlasest majori Olev Jaassoni üksuse tegemistest Afganistanis 1980ndate algupooles. Õigupoolest pakub Eduard praegu lausa 1:48 mudelit selle üksuse MiG-21R-st, pardanumbriga 39 (on ainus pardanumbriga lennuki pilt, mis netis leida on, kuskil Hindukushi mägede taustal), aga kuna mul oli algmaterjal olemas (mingitmoodi sattus mulle kappi 2 sama mudelit, esimene neist on ülalpool piltidel, teisest teeme siis selle Jaassoni eskadrilli masina.
Kogemata avastasin (tekkinud on mitu karbitäit ülejääke), et Su-17M4-st on jäänud üle paar MiG-21 kasutatavat luure konteinerit ja ülejäänud vidinad on piisavalt lihtsad, et need ise teha.
Paralleelselt nokitsen kolakastist kokku ka Su-30 "Balti laevastik", mille aluseks on Academy Su-27 hiina koopia. Seal on ka puurimist, viilimist ja nii edasi rohkem. Probleem on ka selles, et moodsat vene 1:48 õhk-maa relvastust lääne mudelitootjad eraldi tee (lääne omi võid karbitäite kaupa osta).
Mulle meeldivad suured mudelid, kaalusin äsja tõsimeeli 1:200 Iowa lahingulaeva soetamist, kuid terve mõistus sai võitu. Pole panna veel kuskile selliseid asju.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist