1. leht 1-st

RWD-8

Postitatud: 13 Dets, 2010 19:30
Postitas FW Anton
Väljas oli kõva burgaa, eriti kuhugi liikuda ei saanud ja nii tuligi uus haigushoog peale millele tuli kohe ravi leida. Panin siis kokku ajaviiteks Mirage Hobby 1/48 RWD-8. Masin on poola päritolu, kuid neid on mõningad kokku pandud ka Eestis. Kvaliteet on keskmine, tiiva esi- ja keskosa vajasid tugevalt viili ning pahtlit, et originaalile lähedale saada. Dekaalid on üliõhukesed ja kergesti purunevad. Kui võrrelda mudelit originaali fotodega, siis tundub, et pärislennukil oli tiib kerest veidi kõrgemal, seega pole ilmselt ka mõõdud päris täpsed. Kokkupanemisega mingeid erilisi probleeme polnud.
Kõige kurioossem on see, et Eesti RWD-de saatusest pole suurt midagi teada.
Pilt
  • See masin aga toodi 1942. aastal Leedust kuhu see oli ilmselt sattunud Poolast peale sakslaste sissetungi. Seda ainueksemplari kasutas Sonderstaffel Buschmann, mis koosnes eranditult eesti soost lenduritest. Eesti piloodid tegid sellel masinal oma esimisi mereluure lende. Aasta hiljem saadeti lennuk Leetu tagasi ja Remi Milki sõnutsi olevat ka enne seda roheliseks värvitud aga kindel pole.
    Muud fotod siit:
    http://nagi.ee/photos/FWAnton/sets/295911/

Postitatud: 13 Dets, 2010 20:50
Postitas von manstein
Et Sul ikka energiat jagub.
Jälle uus mudel. See aparaat meenutab visuaalselt millegipärast tüüpilist ultralighti, selline kerge ja õhuline konstruktsioon.
Albumis on üks segadusttekitav tagantplaan. Jääb mulje, et parem tiib on lisaks kallutustüürile varustatud ka maandumisklapiga?

Muidu järjekordne õnnestumine. Täisresolutsioonis fotod näitavad väga korralikku koostamis-ja värvimistehnikat.

Postitatud: 13 Dets, 2010 21:51
Postitas Joss Metsast
Hiilgav, toorikut teades suurepärane tulemus. Kas sellist kiusatust kordagi ei tekkinud et sokutaks sinna sinimustvalged kolmnurgakesed tiiva peale?

Postitatud: 13 Dets, 2010 21:52
Postitas FW Anton
Jah, paremal pool on tõesti maandumisklapp, mis on imelik, sest seda kasutades peaks lennuk tugevalt paremale kiskuma hakkama ja samas suureneb parema tiiva tõstejõud mis viib lennuki vasakusse spiraali. Ehk kasutati ainul hoo mahapidurdamiseks maapinnal.

Postitatud: 13 Dets, 2010 21:56
Postitas FW Anton
Joss Metsast kirjutas:Hiilgav, toorikut teades suurepärane tulemus. Kas sellist kiusatust kordagi ei tekkinud et sokutaks sinna sinimustvalged kolmnurgakesed tiiva peale?
Ei tekkinud, ei lähe minu teemaga päris kokku. Samas pole näinud ühtegi fotot sini-must-valge eraldusmärkidega ja kas need masinad olid ikka hõbehallid?

Postitatud: 14 Dets, 2010 21:07
Postitas Immelmann
Jälle üks lahe linnuke. Töötempo on tõesti hea. Oletus selle tagatiiva kohta: võimalik, et tiivad olid tahapoole kokkupandavad, et lennuk angaaris vähem ruumi võtaks. Sel juhul on võib olla tehtud ühe tiiva tagaserv kokkumurtav, et servad keskel kokku ei saaks.

Postitatud: 14 Dets, 2010 22:37
Postitas FW Anton
tiivad olidki kokkupandsvad, siin peitub vist tõde!

Postitatud: 15 Dets, 2010 8:36
Postitas fossiil
Kena tulemus! Aga mis oli sellise lennuki esialgne otstarve - luuraja? Või õppelennuk? Või midagi kavalamat?

Urmas.

Postitatud: 15 Dets, 2010 12:39
Postitas FW Anton
Nii palju kui ma poola keelest aru sain oli masina midagi pistmist tankide hävitamisega aga kasutati ka treeninglennukiks.